Zkuste se podívat na FOtra na tripu. Za polárním kruhem jezdí normální auta.
Pepa je známý šoumen se svými dezinformačními příspěvky - clikbajty táhnou víc na nesmysly, než realita a ještě smutnější je, že tomu lidé věří. Kouknete na YT Bjorna Nylanda, který sdílí videa ze zimy za severním polárním kruhem v -25*C a v EV přestává v komfortně vytopených bateriových elektromobilech a ráno mu ubyde pouze par % z baterie. S fosilními autem nic takového dělat nejde nejen kvůli hluku a vibracím, ale i faktu, že při volnoběžných otáčkách a v takových mrazech jde viskozita olejů dolů a dříve či později se neupravený motor zadře. Další fakt je, že ne jeden člověk se v zimě ve sněhové vánici udusil poté, co sníh zamezil odfuku pryč od vozidla, až se spaliny dostali do saní ventilace kabiny. S EV nic takového nehrozí.
Než jim stát zdaní ujeté km .
Bude jim chybět spotřební daň z benzínu a nafty.
Tak se Pavelka moc neradujte
Uhýbáte od tématu… žádné daně za ujeté km nehrozí. Zřejmě Vás štve, že jste si koupil neefektivní tepelný stroj na fosilní paliva, co žere jen peníze a přitom lze jezdit s EV v podstatě zadarmo a bez nutnosti častých servisů.
Zkus použít mozek a zjistit z čeho dotují EV auta.A veřejně to zde napíš!
Za 1) Mě na EV jako soukromé osobě nikdo žádné dotace nedal.
Za 2) Dotace do ropného průmyslu jsou větší než na všechny zelené projekty.
Za 3) Daň z PHM je iluze pro lid. Cena za PHM je taková, jaká je, pouze díky dotacím, viz Google: “Infolist k fosilním dotacím”.
V pátek jsem jel z Prahy do ČB, dnes z ČB do Prahy ... na dálnici jsem viděl 1x nabouraný Peugeot, 1x Renault a 1x VW .... všechny stejně roztočené a oholené od svodidel ... samozřejmě jiné auta než BMW dle Novinek zásadně nebourají.
Ve stejném dni jsem jel elektromobilem ze Zlína do Frankfurtu a též jsem na této cca 800 km trase potkal asi 8 aut, kterým to na vodě ujelo. Elektromobil má v tomto trochu výhodu a díky větší váze drží i na vrstvě vody jako přibitý a tak jsem valil celou cestu v levém ;-)
To si pletete se zárukou. Většina výrobců dává záruku 8 let na baterie, že nepoklesne pod 80% původní kapacity, to ale neznamená, že den po skončení záruky bude kapacita 79%. A i kdyby byla, tak i se 79% to je stále použitelné vozidlo.
Baterie moderních EV mají design baterie na 3000 cyklů, než poklesne na 80% původní kapacity. Při průměrném nájezdu na jeden cyklus 400 km to je celkový nájezd 1,2 milionu km. To samozřejmě většina EV nenajede a tak se počítá s tím, že baterie auto samotné přežije a bude mít svůj druhý život v uložištích na vyrovnávání špiček v síti.
Prosím o vysvětlení blábolu o 32 bilionech korun dotací pro fosilní paliva. Absolutně nechápu, jak můžeme něco ročně dotovat desetinasobkem rozpočtu. Dekuji
Spotřebitelé v roce 2022 platili nižší ceny, než byly reálné ceny fosilních paliv. Přestože to podle IEA bylo důležité kvůli ochraně spotřebitelů, zároveň to vedlo k tomu, že se fosilní paliva udržovala uměle konkurenceschopná vůči nízkoemisním alternativám.
Dle zprávy IEA o dotacích na spotřebu fosilních paliv dosáhly tyto dotace v roce 2022 výše 1 bilionu USD (přibližně 22,2 bilionů korun). To je přibližně dvakrát více než v roce 2021. Nad rámec přímých dotací do fosilních paliv bylo podle IEA vynaloženo dalších 500 miliard USD (přibližně 11,1 bilionů korun) na snížení nákladů na účty za energii.
Enyaq je v porovnání s Teslou nebo Korejci už beznadějně zastaralý...
Co Enyaq má a Tesle Model Y chybí: funkční Led Matrix světlomety, DCC elektricky nastavitelný podvozek, moznost sportovních sedaček, 3-zónová klima, masážní sedadlo řidiče, bezdrátové Apple Car play, elektronicky výsuvné tažné, malý display před volantem a HU display, 360* kamery a pohled zhora, zadní stěrač, čtení značek, funkční detektor deště (Tesla často stírá nasucho), LED ambientní osvětlení, elektronicky otvíratelné střešní okno… tohle všechno Škoda má a Tesla má ještě co dohánět. ;-)
A přitom řešení je vodík. Už teď by se dal přidávat v malém množství do aut jezdící na LPG. Jenže na tom by nikdo nevydělal, že ano.
Vodík = slepá cesta.
Příklady dnešních vodíkových aut: Mercedes-Benz GLC F-Cell, Honda Clarity F-Cell, Toyota Mirai nebo Hyundai NEXO
Globálně se FCEV prodávají jen jednotky kusů vs. prodeje milionů bateriových elektromobilů.
Zdroj: Odkaz
16
Sledujících
0
Sleduje
16
Sledujících
0
Sleduje
Mnozí to tu oslavují jako velké vítězství na teroristy. To nejspíš asi je, i když je jasné, že na každého člena hnutí, kterého to zranilo připadne nejspíš jeden až dva nevinní lidé. Celá tato věc má ale ještě druhé hledisko a to je dost otřesné. Ukazuje nám to, že krom toho, že nás pomocí telefonů a jiných zařízení lze snadno a permanentně sledovat, tak zřejmě lze řízeně kteréhokoliv člověka i lehce zranit či zabít. Pokud tedy nebudu brát v úvahu, že ve všech těch zařízení byla nastražená výbušnina, což by dokazovalo, že tuto akci někdo organizoval a připravoval ještě dávno před útokem na Izrael, tak zbývá jediná možnost a tou je, že lze dálkově nastavit přetížení zdroje jakéhokoliv elektronického zařízení. To by ovšem znamenalo hodně velkou hrozbu, protože jak ukazuje historie, vše co kdy bylo použito v boji proti terorismu ap., bylo následně velmi rychle použito k páchání teroru. Pokud by něco takového bylo možné a dalo se nařídit přetížení jakékoliv baterie řízené procesorem, pak by to mělo katastrofální dopady. Dnes má pager mraky lidí a telefon s takovým zdrojem prakticky každý a někteří i více kusů. Cestují s nimi letadly, v autobusek, vlacích i autech. Asi není těžké si představit, co by udělala aktivace přetížení všech zdrojů u cestujících v letadle, nebo výbuch při jízdě v autě. A co teprve fotovoltaiky a další velké zdrojové stanice na kterých bude stát celá naše budoucnost. Nevím jak ostatní, ale mě tato představa poněkud děsí.
6 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Veškeré zdroje elektřiny mají HW ochrany, tepelné odpínače, jištění (např. tavnými pojistkami) a i sebemenší vadný SW s tím nic neudělá. Baterie, pokud nejsou mechanicky proražené, zpravidla nevybuchují, to si pletete s výbušninami.
1 odpověď