Zmiňoval jsem to už před lety, kdy elektrohujeři tvrdili, že elektromobily budou postupem času zlevňovat na cenu spalováků a že se ceny srovnají. Už tehdy jsem tvrdil, že to bude přesně naopak. Elektromobily si cenu podrží, protože jejich výroba je díky baterkám drahá, ale spalováky díky pokutám za emise zdraží na jejich úroveň.
Umíte-li počítat TCO (celkové náklady na provoz a vlastnění vozidla), zjistíte, že rozdíl ve vyšší pořizovací ceně za EV se vrátí během prvních 50 tisíc km jen na úsporách za palivo a servisech. Porovnám-li ceník stejně velkých aut: Kodiaq v plné palbě a Enyaq v plné palbě, rozdíl je pouhých 10% ceny a navíc dostanete s Enyaqem mnohem vyšší výkon 🙂
Jezdím s EV již několik let a takto mi vydělalo na FVE, takže dnes už jezdím na sluníčko v podstatě úplně zadarmo! Také máte možnost vlastního ropného vrtu a rafinace na zahradě zdarma?
Tady jde o závodní okruh, kde je riziko havárie na dením pořádku. A právě s E-krámy tam lezou nezkušení řidiči, kteří jenom chtějí ukázat, že jejich Tesla pokoří (než jí ovšem dojdou baterky) i Ferrari. Ale když dáte někomu takovému do ruky takové zrychlení, tak to většinou nedopadne dobře. Ale zatím co na normální sporťák stačí hasičák a trochu vody, E-krám hoří mnohem dýl a intenzivněji a skoro se nedá uhasit a musíte ho jeřábem ponořit do nádrže s vodou. Rozdíl v nákladech na hešení si snad spočítáte sám, ne? Nehledě na ten chemickej gulášek, kterej E-krám uvolňuje do vzduhu a kterýho je X násobně víc, než u jedný nádrže benzinu. Já se těm okruhům nedivím, že tohle nechtěj riskovat. Jo, a ještě nikdo nevyřešil, co s vyřazenýma baterkama z těch E-krámů, které jsou plné chemie a prakticky nereciklovatelné. Co bude, až ty miliony tun nebezpečný chemie přestanou být použitelný? Vystřelíme je do vedmíru? Na to zatím žádnej ekoterorista odpovědě t nedokázal.
Je těžké představit si více dezinformací o EV, než jaké jste zmínil. Pokud si nejste jisti, raději se do tématu nepouštějte, nebo zkuste položit otázku a někdo ze zkušených elektromobilistů rád odpoví. Zde je několik faktů, které uvádí věci na pravou míru:
Mýty a nepodložené informace jsou snadno vyvratitelné fakty, pokud se člověk ponoří do problematiky hlouběji 😉
Výsměch lidem bydlících v bytě ne RD bez garáže není na místě. Spíše to svědči o netaktnosti pisatele. Ale úvod máte dobrý. Jistě se zlepší i to ostatní. A právě tito lidé mají hodnotit délku nabíjení při cestách u stojanů. Tam vznikají ty časové ztráty. Kromě toho já preferuji auto na benzín a Vy elektromobil. Oba máme právo obajovat své. Nebo snad ne???
Trh s novou technologií se vždy plní od vrchu. Early adopters éra již byla a ukázali svému okolí, že to funguje a je to cool. Další si EV budou kupovat lidi s FVE a lidé s domem a garáží, což je polovina Čechů. Druhá polovina bez RD bude v masovém měřítku následovat.
Hezké pohádky - nabíjení ze solárů od října do března, u hotelu pomalé nabíjení zdarma, i těch 200 tisíc za benzín je přehnané a tak bych mohl pokračovat....
Jelikož si vedu evidenci ke každému vozidlu, co jsem kdy měl, jedná se o mnou naměřená data.
Soláry stačí předimenzovat a pokryje to převážnou část zimy nejen domácnost (bez TČ!), ale z akumulace i část provozu EV. Nabíjím cca 40% mimo domov na dlouhých trasách a přes zimu tolik cest není.
Hotelů nabízející nabíjení zdarma jsou po Evropě stovky, stačí trochu hledat 🙂 Buď mají přímo wallbox s kabelem Typ2 pro EV, nebo mají průmyslovou zásuvku. Na Bookingu je přímo i filtr na hotely s nabíječkou. Těch pár € za dobitou energii si majitel hotelu rozpustí v ceně za ubytování, popřípadě tam je směšný poplatek na nabíjení přes noc (např €5,- nebo €10,-) Např. teď jeden z posledních hotelů Herian v Mnichově má nabíjení zdarma a chcete-li si to ověřit, mají free charging uveden i na stránkách.
A k té ceně za paliva… umíte-li počítat: Jezdím dálky, dlouhodobou spotřebu s dálnicemi jsem měl 7 litrů na 100 km. Průměrná cena i se zahraničím kolem dálnic byla přes 40,- Kč za litr a nájezd 70k km… kolik to dělá jen za palivo a rok? 😄
Treba pro me je to rozumna alternativa. Nepotrebuji 2 vozy, jeden do mesta a jeden na delsi cesty, ktere navic prevladaji. Hybrid mi zajisti klidnou cestu bez nervu, jak resit dobiti a pritom na kratke cesty nebo alespon cast cesty bych ho mohl nabit pres tyden ze solaru. Jeste ale pockam, az trochu dotahnou baterie. Minimalne alespon s pevnym elektrolitem.
Mám EV necelé 2 roky s nájezdem 70 tisíc km ročně. EV zatím nebylo na žádné předepsané servisní prohlídce - ta přijde poprvé až ve 2 letech a při 140 tisících najetých km. S fosilním vozidlem jsem musel několikrát do roka na výměny olejů, filtrů, rozvodů atd… zkrátka pořád to něco chtělo.
S dojezdem 1000 km je to jako s vánočními ozdobami - taky jej potřebujete max 1x ročně a přizpůsobovat tomu volbu nedokonalého hybridu je nesmysl. S EV jezdíme k moři (700 km) s jednou půlhodinovou zastávkou na nabíjení na free nabíječce. Z domu nabito ze solárů a v hotelu také pomalé nabíjení zdarma… S EV neuvěřitelná úspora nákladů. Místo původních 200K Kč ročně za fosilní paliva jen pouhých 50K Kč za elektřinu. Navratnost si každý spočítá sám. Nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat fosilní deriváty a přispívat Putinovi na válečnou mašinérii. Tečka.
Ukončit 4pruh kruháčem - co to je za nový folklor? To nikomu nedochází, kolik spalin z brzd a nafty a nafty samotné vyjde vniveč při zastavování na každé křižovatce? To nešlo dokončit "brýle" dálniční křižovatky?
Ropa není potřeba - stačí si dát trochu víc solárů na střechu a jezdí se úplně zadarmo! Otěry z brzd nahradí rekuperace:)
Než jim stát zdaní ujeté km .
Bude jim chybět spotřební daň z benzínu a nafty.
Tak se Pavelka moc neradujte
Uhýbáte od tématu… žádné daně za ujeté km nehrozí. Zřejmě Vás štve, že jste si koupil neefektivní tepelný stroj na fosilní paliva, co žere jen peníze a přitom lze jezdit s EV v podstatě zadarmo a bez nutnosti častých servisů.
Zkus použít mozek a zjistit z čeho dotují EV auta.A veřejně to zde napíš!
Za 1) Mě na EV jako soukromé osobě nikdo žádné dotace nedal.
Za 2) Dotace do ropného průmyslu jsou větší než na všechny zelené projekty.
Za 3) Daň z PHM je iluze pro lid. Cena za PHM je taková, jaká je, pouze díky dotacím, viz Google: “Infolist k fosilním dotacím”.
A přitom řešení je vodík. Už teď by se dal přidávat v malém množství do aut jezdící na LPG. Jenže na tom by nikdo nevydělal, že ano.
Vodík = slepá cesta.
Příklady dnešních vodíkových aut: Mercedes-Benz GLC F-Cell, Honda Clarity F-Cell, Toyota Mirai nebo Hyundai NEXO
Globálně se FCEV prodávají jen jednotky kusů vs. prodeje milionů bateriových elektromobilů.
Zdroj: Odkaz
3
Sledujících
3
Sleduje
3
Sledujících
3
Sleduje
zelená zrůdnost, vymyšlená ideologie EU neustále pracuje proti zájmu Evropanů, “nesouhlasíte s naší ideologií, zdražíme vám život a zboží a donutím vás mít rádi zelenej nesmysl”. 🤥 EU není pro Evropany, ale proti Evropanům, přál bych si konec těch zelenejch EU soudruhů, jsou horší než bývalé RVHP 😜🤥
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Zájem Evropanů je mít čisté životní prostředí ve městech, kde žijí lidé a emise z měst přesunout mimo lidská obydlí… přesně o tom to je = karcinogenní saze ze studených motorů je mňamka pro lidské plíce a pak se divíte, proč narůstá astmatů, rakovin a exémů - většina těchto zdravotních problémů způsobená emisemi z dopravy. Děkuji nechci a radši budu jezdit na doma vyrobenou elektřinu ze sluníčka bezemisně!
12 odpovědí