Ono pořád platí, že nejvíce se člověk naučí, pokud si to přečte. i psaní pomáhá. asi před rokem vyšla studie, kde ve třídě byla polovina žáků učena klasickou metodou a polovina přes počítač a jiné technologické pomůcky. Výsledek byl takový, že ta polovina, která se učila klasickou metodou měla o 30% větší znalosti.
ano, ano ...
Škoda, že jsme takoví vlezdoprdelisti. Za chvilku nebudeme existovat. Lituji mladou generaci. A můžete si sem psát, co chcete ... zatím vše, co jsem řekl, se stalo. Chtěl bych se jednou mýlit. Můžeme jen doufat, že Fico a Orbán budou bojovat za nás, bohužel i za ty probruselské id...., kterých bylo ve volbách o víkendu stále víc, než by bylo zdrávo.
Ale to písmo už přestává být potřeba. Proč se učit vázané písmo, když 99,9% textů ho nepoužívá? Je to hezké, můžem se bavit o cviku motoriky a podobně, ale jinak se skoro nepoužívá.
Ano, písemný projev je potřeba cvičit a ač jsem z češtiny měl většinu školní docházky trojku a pořád dělám hromadu chyb, tak v oficiální firemní komunikaci nacházím hromadu základních chyb i já. To je už na pováženou.
Opět s Vámi vesměs souhlasím.
k tomu vázanému písmu: dobré třeba k obyčejnému podpisu ... ale i ta motorit
ka, o které píšete, je určitě dobrá ...
k poslední větě: plný souhlas, to je už dnes na pováženou, a bude hůř, pokud nebudeme trénovat paměť a budeme si říkat, že vše najdeme na mobilu ...
a tím se vracím na začátek :-)
Množství znalostí a informací, které člověk dostane do hlavy, je omezené. A dneska člověk dostává do hlavy hromady a hromady věcí, které před 50 lety neexistovaly. Takže nejde o to, že by dnešní mládež hloupla, jen je potřeba dostávat do hlavy jiné informace.
A myslím si, že třeba ty houby zná dneska spousta dětí a naopak nezná spousta dospělých. A tak je to se vším.
Můj koníček je focení. Dřív se vyvolával film, člověk musel mít znalosti v hlavě, umět odhadnout, jak nastavit foťák a omezený počet fotek. Dneska člověk na fotbale za vteřinu může nafotit víc fotek, než 30 let zpátky za celý zápas. Ale neznamená to, že by dneska fotografové byli hloupější. Mají prostě jen jiné znalosti a to především ve zpracování fotky. Základ ale zůstává stejný. Vidět ten obraz ještě před vyfocením, umět to tam poskládat a nastavit foťák tak, aby se s tím pak člověk co nejméně drbal v počítači, protože to nechce skoro nikdo.
Mění se nástroj, ale podstata je stejná.
Stejně tak psaní dopisů. Dřív se psalo rukou, potom na stroji, dnes na počítači. Ztrácíme asi dovednost psát rukou a místo toho jsme si osvojili jinou dovednost, psát na klávesnici. Ale napsat text je pořád na nás, tuhle základní a zásadní dovednost musíme mít pořád.
A tak je to se vším.
jj, v podstatě souhlasím ... ano, něco jiného musíme umět v současné době, než bylo nutné umět, když jsme byli malí ... ale v předposlední větě potvrzujete to, co jsem měl na mysli ... a bohužel ze svých zkušeností vím, že kvalita psaní se snižuje ... že se dokonce na některých školách neučí vázané písmo ... že učitelé nejsou důslední ... jejich písemný projev, který by měl být příkladem, je mnohdy hnus ... a mnoho rodičů ke všemu odmítá domácí úkoly, v kterých by dětí písmo trénovaly ...
Tak za to, že vás to nenapadlo, fakt nemůžu. Ale byla to dřív běžná věc. Proto se to taky prodávalo, že?
A ano, ten se nevybyl, mobil se taky nevybije, když se člověk připraví (což by před cestou do lesa měl). Taky atlas může fungovat offline, takže není ptořeba signál a podobně.
Vy se oháníte přemýšlením, ale přitom hledáte jen důvody, proč by to nešlo. Přesně podle hesla: "Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde". Nehledáte způsoby, ale jen důvody.
A souhlasím, těch nesmyslů máte více.
Vůbec jsem se nechtěl bavit o sběru hub ... byl to jen příklad. Chtěl jsem tím jen vyjádřit to, že čím méně v hlavě budou budoucí generace mít, tím víc nebudou schopni správně reagovat ... budou lehce manipulovatelní ... a to je možná cíl ... už se podařilo vymýt mozek asi více jak polovině voličů ...
Takže nechte si tu hůl doma a pejskům neubližujte.
Dríve existoval knižní atlas hub. Doma velký, do lesa kapesní. Dneska je jen místo toho mobil a internet.
Jaký je v tom teda rozdíl?
Jste úžasný 🙂. Fakt mne nikdy nenapadlo, že bych šel na houby s atlasem hub. Díky za poučení.
A teď k mému textu. Je potřeba číst a přemýšlet. Třeba píšu o tom, že ne vše je na internetu pravda. A jsou určitě místa, kde ani to pokrytí signálem třeba nemusí být ... rozdíl byl i v tom, že ten Váš kapesní atlas by se Vám za celý den nevybil ... když už se bohužel bez atlasu neobejdete.
Byl to jen příklad ... ono těch nesmyslů tam je více.
Naučit děti, které houby jsou jedovaté, zvláště smrtelně, tak to by mělo být opakováno každé pololetí. Dodnes si vzpomínám na článek o matce, která uklohnila rodině smaženici z mochomůrek hlízovitých. Myslela si, že jde o žampiony. Obávám se, aby za vzletnými slovy o kontextu, umění porozumět, umět pracovat s informacemi, s textem, nebiflovat se atd. - bojím se, aby se ze školy nestala žvanírna, kde se bude diskutovat nesmrtelnosti chrousta. Ono i biflování není občas na škodu. Bojím se, aby vše neskončilo ve stylu "Není přece důležité vědět, kdo to byl Mozart, Goethe nebo Masaryk a kdy byla bitva u Lipan. Vždyť si to můžu najít na internetu."
plný souhlas ... když něco umím, pak se mohu zase dále rozvíjet ... tj. hledat nové informace ... když nic nebudu umět z paměti, pak nemám na čem stavět a nemám ani co hledat dál ... Bek, bylo by lepší, kdyby raději nebek
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
1) někdo mu ty nehorázné odměny asi přiklepl, kdo asi?
2) od Covidu mám jako úředník ročně méně a méně, už se nedivím ... dostávají pouze někteří
3) stále jsou u koryta stejní lidé, to to voliči nevidí?
1 odpověď