Lexus prodává lépe odhlučněný Yaris s pořádnou přirážkou i po slevě. Dát o 200 000 Kč za toho prcka...., kdo na to má, ať to dá. Většině by nevadil hlučnější hybrid Yaris za menší peníze :-)
není to jen lépe odhlučněné, má to větší vykon, lepe vyladěný podvozek, celkově vice luxusu uvnitř za který se platí
Číňané svoje automobilky podporují, EU evropské automobilky pokutuje a šikanuje kvůli emisím a kde jaké blbosti. Jak to asi dopadne? Myslím, že pro evropský průmysl tragicky.
ano, Čína i USA výrobu EV dotují, jen EU to nechala vše na automobilkách, to je nerovný boj. Zvláště když v EU jsou náklady na práci, energie i materiál nejvyšší. Přitom jiné východisko do 10-20 let není, Na celém svět se budou vyrábět jen EV a v EU se budou jen montovat čínské a snad i americké EV. K tomu to spěje když EU nezadotuje vývoj EV automobilkám.
A ten čistý vzduch bude cirkulovat jen na území EU a nebude se mísit s celosvětovým podle jaké vyhlášky?
Nejhorší a nejjedovatější vzduch je v zimě, když je inverze, v údolích z provozu aut a topení uhlím a dřevem. Pokud za 20 let tu bude jezdit 50% EV a topeniště se pevných paliv se změní na plyn a TČ, bude tu i při inverzi celkem čistý vzduch = méně astma a rakoviny. Kdo je proti?
Ne, to jen v Evropské unii. Normálně ve světě budou jezdit dál. Čína, Japonsko, Korea, atd. ten problém nemají. . . tam se prodávají auta levně a mohou být malá i spalovací. Nikdo je neomezuje. Proč? Nejsou v EU. Tedy v unii sankcí vůči vlastním obyvatelům. . .
v Číně jezdí a prodává se nejvíc elektromobilů na světě, aktuálně cca 50% oproti 15% v Evropě a 2% v ČR. V Číně lidé necestují stovky km v autech, jezdí po okolí a na tom jim stačí levné EV s dojezdem 200 km a max. rychlostí 90 km/hod. To u nás chce každý dojezd 1000 km /aspoň 200-300 k a přitom se s tím courá v zácpách po městě a pokud jede dál po dálnici, stejně každých 200-300 km staví u pumpy. Jen blázen jede 1000 km bez přestávky.
Mám pár otázek
-kolik normálních domácnosti si muže dovolit auto za 1000 000-1500 000?(bez dotace)
-kolik let vydrží baterie do výměny?4-5.let?
-kolik stojí nová baterie?
-kolik stojí servis elektroauta?700-1000/hod.
-udělá servis i někdo v garáži tak jako s normálním spalovacím motorem?
baterky v aute vydrží cca 300 až 500 tis km, na servis s EV jezdim po roce /20 tis.km a platil jsem naposledy 1800 Kc. Mohu dolozit účtenku. Proto EV pomlouvají , servisum se nevyplatí.
Naplnění nádrže benzínem nebo naftou trvá spolu se zaplacením v závislosti na provozu na dané čerpací stanici řekněme 7 až 10 minut. Aha, tak to si k tomu dá ještě kafe, ne? Já přijedu, natankuju, zaplatím a za 3 minuty jsem pryč.
Mam EV 1,5 roku a ještě u u pumpy nabyl, ani ty tři minuty. Dal než 200 km nejezdim. Nabijim jen doma a v praci, 8 měsíců v roce z naší FVE, v zimě v nizkem tarifu mi vyjde naklad na 1 km pod 1 Kč. Ale kdo nema kde nabijet, nebo jezdí denně vice nez 200 km, tak chápu ze je to komplikace.
Vždyť ty přebytky, které nejdou zužitkovat tady byly vždycky.Navic majitelé solárů dostávají paušální poplatek stále,i když jejich energie přichází vniveč.A platíme za to všichni,stejně jako za přebudování přenosových sítí, rovněž kvůli občasným zdrojům.A stejnou chybu dělají i naši zodpovědní činitelé a ještě si tleskají.
je treba rozlišit FVE stavěné za draho kdysi za Bursíka, na které všichni doplácíme a mají zajisten drahý výkup i v době záporných cen od nových FVE které vyrábí levně a snižují cenu elektriny všem. A moje přebytky (dostanu 1,30 za kWh) spotřebují sousedi bez zatížení sítě (naopak je sit odlehcena) a ti zaplatí 4 Kč + distribuci jako by brali el. z Temelina misto od souseda.
Bohatí si koupí drahý EV ale výhody čistého vzduchu a méně hluku si užívají vsichni stejně. Bohatí a firmy platí nasobně vyšší daně, tedy jde dotace zase z daní od bobatych a firem. Psát že ty dotace jdou z daní chudych je nesmysl. Chudí dnaopak dostávají podpory a příspěvky na deti, na bydleni, v nouzi... A že by Němci byli tak chudí že nemají na EV se mi nezdá.Treba v ČR nejdou dotace z daní ale z podpory EU.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
stačí se svézt a zjistíte že v teto cenové kategorii to v pohodlí a kvalitě zpracování nemá konkurenci. Kromě vzhledu a aerodynamiky je výhodou sedanu že neni slyšet háršení krámů v kufru. S tim se nevozí krámy na chalupu, kola, ani lyže na hory. Je to manažerský přepravník.
2 odpovědi