Neustálá mediální masáž,jak ekokram za miliony,je super EKO.Jen výroba baterie,moc eko není,běžte se podívat do dolu,které vlastní Čína,a pak na EKO likvidaci baterií že se o tom vubec nemluví?Mastodonta několika tunový,už i kvuli ním posunují skupinu B,z auta na náklaďák....Doba nabíjení,když seženeš volnej stojan,ne za vypití kafe,ale snídaně,oběda,a možná večeře,se ti krám dobije,a pokud jedeš v zimě trasu Pha-Brno,modlí se ať nejsou bouračky kolony,místo dojezdu 400km,budeš rád za 150km-200....Až skončí dotace,oujdete akorát do PR...LE
mám doma Fiat 500e, váží 1300kg, 9 měsíců v roce nabíjím z vlast i FVE a u veřejné nabíječky jsem za dva roky nebyl ani jednou. Prostě k pumpě nejezdim a neschazi mi to. Jezdíme ve dvou, vejdeme se pohodlně i když mam 192 cm. Ano, pořizovací cena je vysoká, ale těším se z toho že lidem a dětem v okolí nepřispivam k rakovině, astmatu, neotravuju je hlukem a ještě omezím CO2. Kdo na to má a má kde nabijet, měl by si EV koupit. Je to super pokud se denně jezdí do 100km
Máme v práci stovky noteboků. Některé z nich mají baterii původní i po 12 letech, ale místo 3 až 4 hodin vydrží baterie sotva 15 minut, přestože se tváří, že je naprosto v pořádku (a skutečně hlásí ty 4 hodiny provozu). No a pak tady máme třeba dvacítku nových, kde se u několika kusů baterie nafoukla (vždy 1 článek), takže musela být vyměněna.
No a pak kalsický postup - baterie "vydrží", pokud si koupíte příplatkový servis, kde vám výrobce mění moduly a vy to "nevíte" (neplatíte), takže baterie vypadá že vydrží opravdu dlouho... Bohužel ta záruka je nepřevoditelná (při prodeji). A nová baterie nestojí obvyklou cenu, ale dardu, protože majiteli nic jiného než koupě nebude a výrobce na tom jen vydělá (výrobce nemá nejmenší důvod nabízet po X letech baterii za slušnou cenu, natož se zmíněnou zárukou, takže můžete po 2 letech opět splakat nad výdělkem).
1. baterie EV má na rozdil od mobilu teplotní a nabíjecí řízení což nasobně prodlužuje životnost
Leda ze byste denně jezdil cca 500 km = 180 tis. km ročně, pak by vam baterie v EV vydržela jen 3 až 4 roky jako v mobilu. To byste ale měl najeto 550 az 700 tis. km 👍
Fiat 500e byl pred dvěma roky s dotací nejprodávanější EV v Německu. Je to skvělé povedené auto, proto jsem ho manželce koupil, 9 měsíců v roce jezdíme jen na vlastní elektřinu z FVE. Na krátké trasy, tedy z 90% mu dáváme přednost před velkým Lexusem. Určitě by se skvěle prodaval kdyby ho o 1/3 zlevnili. Ale za 300 tis. jako stál starý model se spalovakem je to nesmysl. Je to úplně jiné, lepší, větší, bezpečnější a lépe vybavené auto než starý model.
Lexus prodává lépe odhlučněný Yaris s pořádnou přirážkou i po slevě. Dát o 200 000 Kč za toho prcka...., kdo na to má, ať to dá. Většině by nevadil hlučnější hybrid Yaris za menší peníze :-)
není to jen lépe odhlučněné, má to větší vykon, lepe vyladěný podvozek, celkově vice luxusu uvnitř za který se platí
Číňané svoje automobilky podporují, EU evropské automobilky pokutuje a šikanuje kvůli emisím a kde jaké blbosti. Jak to asi dopadne? Myslím, že pro evropský průmysl tragicky.
ano, Čína i USA výrobu EV dotují, jen EU to nechala vše na automobilkách, to je nerovný boj. Zvláště když v EU jsou náklady na práci, energie i materiál nejvyšší. Přitom jiné východisko do 10-20 let není, Na celém svět se budou vyrábět jen EV a v EU se budou jen montovat čínské a snad i americké EV. K tomu to spěje když EU nezadotuje vývoj EV automobilkám.
A ten čistý vzduch bude cirkulovat jen na území EU a nebude se mísit s celosvětovým podle jaké vyhlášky?
Nejhorší a nejjedovatější vzduch je v zimě, když je inverze, v údolích z provozu aut a topení uhlím a dřevem. Pokud za 20 let tu bude jezdit 50% EV a topeniště se pevných paliv se změní na plyn a TČ, bude tu i při inverzi celkem čistý vzduch = méně astma a rakoviny. Kdo je proti?
Ne, to jen v Evropské unii. Normálně ve světě budou jezdit dál. Čína, Japonsko, Korea, atd. ten problém nemají. . . tam se prodávají auta levně a mohou být malá i spalovací. Nikdo je neomezuje. Proč? Nejsou v EU. Tedy v unii sankcí vůči vlastním obyvatelům. . .
v Číně jezdí a prodává se nejvíc elektromobilů na světě, aktuálně cca 50% oproti 15% v Evropě a 2% v ČR. V Číně lidé necestují stovky km v autech, jezdí po okolí a na tom jim stačí levné EV s dojezdem 200 km a max. rychlostí 90 km/hod. To u nás chce každý dojezd 1000 km /aspoň 200-300 k a přitom se s tím courá v zácpách po městě a pokud jede dál po dálnici, stejně každých 200-300 km staví u pumpy. Jen blázen jede 1000 km bez přestávky.
Mám pár otázek
-kolik normálních domácnosti si muže dovolit auto za 1000 000-1500 000?(bez dotace)
-kolik let vydrží baterie do výměny?4-5.let?
-kolik stojí nová baterie?
-kolik stojí servis elektroauta?700-1000/hod.
-udělá servis i někdo v garáži tak jako s normálním spalovacím motorem?
baterky v aute vydrží cca 300 až 500 tis km, na servis s EV jezdim po roce /20 tis.km a platil jsem naposledy 1800 Kc. Mohu dolozit účtenku. Proto EV pomlouvají , servisum se nevyplatí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Když ze své FVE část enargie nespotřebuji, tak to jako přetok pošlu do sítě, zpavidla ve spotovych cenach zdarma, a spotřebují to mí sousedé co FVE nemají. Takže ČEZ moji elektřinu dostane zdarma, sousedům ji prodá za plnou cenu a odlehčí siti i trafostanicim. Proč na mě svádí náklady na modernizaci své sítě ?