Autorka pláče na špatném hrobě. Důchodový systém je založen na tom, že pracující přispívají na důchodce. Je-li pracujících hodně a důchodců málo, funguje to dobře. Je-li pracujících málo a důchodců hodně, nastávají principiální problémy a systém přestává být udržitelný. A žádná vláda ho nemůže opravit způsobem, který by byl bezbolestný a vyhovoval všem. Ani Fialova, ani příští Babišova. Soukromým pokusem o řešení může být celoživotní spoření/investování na důchod, ale i tady je plno nebezpečí - inflace, ekonomické krize, změny politických systémů, válka.
Autor píše: "Ze zajímavé věci, jako je matematika nebo fyzika, udělají jen básničky, učení vzorečků nazpaměť, dril na naučení postupů, netolerují chybu, nedají možnost opravy, nepostrčí, nevysvětlí, nemotivují, demoralizují."
Nevylučuji, že se někde takto vyučuje, ale je to opravdu převládající styl?
Už nějaký pátek učím matematiku na VŠ. A je tomu řada let, co se studujícím téměř všechny písemné zkoušky usnadnily tím, že mají povoleno používat pomocné písemné materiály - skripta a "taháky" připravené vyučujícími nebo samotnými studenty. Nikdo se tedy nemusí učit vzorečky zpaměti, postačí pochopit princip postupu řešení, případně si ho během písemky rychle osvěžit v učebnici. Výsledky zkoušek jsou katastrofální. Polovině studujících chybí a) rámcové porozumění, jak problém řešit; b) orientace v učebnicích; c) porozumění učebnímu textu nebo kondenzovanému textu z "taháku".
Vzpomínám si na příspěvek v konferenčním sborníku o výuce matematiky, kde středoškolský pan profesor uváděl, že za ním přišli studenti s žádostí: "Pane profesore, nevykládejte nám tu teorii, ale řekněte nám, jak se to počítá, a my se to naučíme." To byla přímá prosba o učení se vzorečků nazpaměť.
Inu, skutečnost je poněkud složitější, než jak nám ji tu pan autor rozhořčeně líčí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Znám v Ostravě řadu lidí, ale nikdo z nich nevěřil, že z HE3DA něco kloudného bude. Jelikož mají zmíněnou firmu za humny, tak jejich "čuchu" věřím.
1 odpověď