Dáme si trochu matematiky: 16kWh prizmatických LFP článků v bytelné plechové bedně s DC jističem a BMS je dneska schopen sehnat a podomácku složit kdejaký Pepa za ~35k Kč. Předpokládejme, že už má FVE, či alespoň průběhový elektroměr a distributor byl tak laskavý, že mu dopřál luxus v podobě možnosti posílat do sítě 15kW. Pokud z baterie využije 14kWh (90% kapacity), při účinnosti celého procesu 80% (ztráty AC-DC-AC konverzí, chemie, atd) a rozdíl v ceně nákupu/prodeje bude 10 Kč za kWh, našemu Pepovi takhle stačí absolvovat přibližně 300 cyklů, než se mu baterie zcela zaplatí. Vzhledem k předpokládané životnosti LIFEPO článků 6000-8000 cyklů než jejich kapacita klesne na 80%, je dost dobře možné, že si za peníze vydělané nákupem a prodejem energie vydělá náš Pepa na nové auto. Za předpokladu, že bude své výdělky Pepa investovat do dalších baterií, místo nového auta si koupí dům. Buďte jako Pepa 🙂
Má to jednu malou vadu: Pepa na to musí mít na účtu.
Nezničí si zdraví, umřou! Teda umřu!!! Doufám, že brzo, protože už to ze zdravotních problémů nedávám... 55 let
Nápodobně. Je mi 58, artróza, po žaludečních vředech, po operaci mozku, chronická anémie, adenom hypofýzy. Pracovní způsobilost snížena "jenom" o 30%, tudíž bez nároku na ID, ZTP. Schopen všeho, ale už bez práce. Kupodivu mě nikdo nechce. Asi nejsem sám, nejspíš nás jsou desetitisíce a bude hůř.
toto je z celého článku nejdůležitější věta: "Fakt je příjemný, že nemusím jak u spalováku každých 7-10 dní jezdit někam na benzínku a tlačit se ve frontě na ONO, protože nechci platit o 4 Kč na litr víc na Shellce."
Takže článek se rádoby snaží působit nenásilně, ale pán se musel "tlačit" na benzince. Já mám Shellku pod barákem, ale jezdím o 200m dál k samoobslužné pumpě, kde mají skutečně benzín o 4 Kč levnější. U obou jsem ještě nezažil tlačenici, u samoobslužky jsem dokonce vždy sám.
Rád bych někdy četl článek od spokojeného majitele EV bydlícího jako já na sidlišti v 7 patře. Chtel bych číst, jak je fakt příjemný, když musí každých 7-10 dnů trčet 1-x hodin u veřejné nabíječky podle obsazenosti. A bez nesmyslů, že to spojí s příjemným nákupem, káááávičkou,....atd. tyto činnosti si člověk po práci fakt neužívá.
No a řeči o tom, jak si každý u spalováků před barákem musí vyměňovat každý veekend svíčky a všechny provozní kapaliny, to je už ohraná mantra....
A že můžeme jezdit 40 let se starým autem? Už ani to není pravda.
Každých 7-10 dní u nabíječky? Tak to by si moc nezajezdil, protože nabíjet se má do 80% a při 20% co nejdříve dobít. Z toho plyne, cca. každých 150 km dobíjet.
Dobrý den. Nevadilo by vám podělit se o informaci, jaké BEV provozujete (model, r.v., velikost baterie) a jak máte řešené nabíjení?
Jinak s vaším soudem o tom, že BEV zatím nejsou univerzální náhradou spalovacích aut, se nedá než souhlasit, ale je otázka, jestli vůbec někdo tvrdí opak. Autor článku to zjevně není. Vzhledem k přirozené rychlosti obnovy vozového parku bude trvat minimálně 15-20 let, než se ke koupi BEV dostane průměrný český řidič a minimálně 30-35 let než by teoreticky moohlo dojít ke kompletnímu náhrazení aut se spalovacími motory. Spíš než dnešním stavem - který je hlavně co se cen týče důsledkem toho, že jde pořád o okrajový segment trhu - bychom měli řešit, kde BEV budou za dalších 10, 20, 30 let.
Nejdřív se musí řešit stále zdroje elektřiny, aby jí byl dostatek a nebyla příliš drahá. Potom může následovat krok č.2, snaha o hromadné používání elektromobilů. To, co se nyní odehrává, je jako koupit stádo krav, ale nemít žádné chlévy.
Je to úžasné. V zimě vyhřáté, v létě vychlazené, obrovské zrychlení, z baterie lze napájet i jiné přístroje než jen motor pro pohyb. Stát by měl jít příkladem.......elektrické sanitky první pomoci, služební vozy Policie, ministerská vozidla atd.
Proč to tak není? Protože BEV zatím není plnohodnotnou náhradou spalovacích vozidel. Tečka.
Jsem o tom zcela přesvědčen.........vlastním vozidlo jak elektrické, tak naftové, benzínové i plynové. BEV vede pouze v jednoduchosti obsluhy, tichosti a zrychlení. Po ekonomické stránce je na tom nejlépe plyn, pak diesel, benzín a elektro vychazí nejdráž. Rozdíl pořizovací versus zůstatková cena promýtnutá do kilometrové ceny nezachrání ani nejlevnější palivo........a aby tomu tak bylo, musel by být vysoký nájezd. Na dovolené ale jezdíme dieselem.........omezování při jízdě BEV by bylo moc velké a často zcela nemožné. Odlehlé destinace a často jízda s přívěsem. BEV máme na poskakování okolo bydliště........tam je bezkonkurenční okamžitými náklady. Jen ta pořizovací cena do všeho háže vidle. Přeji všem krásný den - Honza.
Jo, úplně vidím ambulanci s pacošem po infarktu, jak stojí u nabíječky. "Vydržte, dobíjíme"!
Hodně stupidní žvásty o té frontě na benzínce! 😁 A kolega z práce mne vezl v ID4 a to opravdu nerovnosti nežehlí! Přejel pravými koly nějaký výmol a já málem vyrazila hlavou boční sklo a málem mi to utrhlo ledvinu. A on prý že to musí mít tuhé pružiny kvůli váze toho keplu. 🤦♀️
2-2,5 tuny. To měl náklaďák Avia 15
Tak brzdové destičky se u elektromobilů nemění? Ani kabinový filtr klímy? Ale co se určitě mění, ne často, ovšem hodně draze, to jsou baterie, v tom vedou. Za 400 tisíc, mám u spalováku GO motoru, opravenou kariserii i s lakem vyměněných dílů. Jenže ne za 10 let, ale za 20 i víc. Pořizovací cenu ani netřeba komentovat, že?
Z těchto faktů plyne, že v roce 2030 kýžených půl milionu elektromobilů, naše produkce elektřiny prostě neutáhne. To je jako kdyby si čtvrtina Prahy pořídila přímotopy a ty byly zapnuté celoročně. A dovoz? V létě možná, trochu. Ale v zimě na tom budou okolní státy přibližně stejně. V této konstelaci prosazovat plošnou elektromobilitu, je jako nutit beduínům gumové rafty.
Založil jsem si důchodové spoření v roce 2012 a nyní jsem zjistil že fond který mi měl vydělávat moje peníze jen prošustroval po zaplacení daní a poplatků dostanu méně než jsem společně se zaměstnavatelem do tohoto systému vložil - takže šetřete ať můžou jiní rozkrádat.
Ha, to je podobné spořicímu fondu České spořitelny, kde jsem měl po dvou letech spoření o pár tisíc méně, než jsem tam vložil. Prý se nedařilo.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
O Moskvu a Petěrburg se postarají, zbytek je nezajímá, protože o ničem nerozhoduje. Nic se tudíž neděje.