Nevím proč chtějí kupovat další vrtulníky na takové specializované nasazení. Daleko ekonomičtější by bylo koupit hasební zástavby do CASA C-295. Těch máme 6 ks. Odkaz
Tak teď se asi hodí tento citát z Jistě pane premiére:
James Hacker: A co ostatní armády NATO?
Bernard Woolley: Jsou v pořádku. Během všedních dnů.
James Hacker: Všedních dnů?
Bernard Woolley: Holandská, dánská a belgická drží víkendy.
James Hacker: Takže kdyby nás Rusové napadli, uvítali bychom, kdyby tak učinili mezi pondělkem a pátkem?
On ten systém transmise u Osprey je fakt složitý. Každou z vrtulí pohání vlastní motor. Protože při selhání motoru by byl stroj neovladatelný, je tam propojovací hřídel, která zajistí přenos výkonu na druhou vrtuli pokud motor selže. O propojení se stará převodovka se spojkou. A toto spojka je problematická. Už se stalo několikrát kdy tato spojka sepnula na běžného letu na dva motory. Nemusím asi vysvětlovat co se pak stane...
No že vyvinuly vlastní 350nm scaner ještě neznamená, že jej jsou schopni nasadit ve výrobě. Protože to co mají je pouze protopit, který se do reálné výroby nehodí. To si raději měli koupit 32nm litografické stroje které vyrábí Číňani. 350nm se pro digitální logiku už dneska nehodí snad jedině pro analogové obvody a možná výkonové prvky dle použité vlnové délky.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co vím, tak v Číně se už vyrábějí celkem rozumné DUV litografické stroje. V čem ale nemají zatím šanci je EUV. Tam jsou vzdálení minimálně 10 let od podobné technologie.
Teoreticky by Číňan mohl nahradit DUV stroje od ASML za stoje z domácí produkce. Ale to je tam projekt na 5 let, pokud vše půjde dobře. Je to v podstatě o vybudování nového FAB a předělaní všech návrhů a masek.
2 odpovědi