Tak to máme stejně. Mám za sebou milion kilometrů bez nehody (zaviněné). Nikdy na mě nikdo neblikal ani netroubil. Ale stejně jako jsou důležité řádně dimenzované brzdy, tak je důležitá okamžitá akcelerace. Nevím, proč zmiňujete závodní okruhy nebo rychlost. Nikde jsem o rychlosti nemluvil. Reakce na plyn, ta okamžitá reakce, to je hlavní prvek aktivní bezpečnosti. Od najetí na dálnici po vyřešení situací ve městě. Já prostě nebudu čekat půl sekundy na převodovku a motor, aby (třeba z osmiválce) dostal aspoň nějaký výkon.
Druhá věc je vývoj. Opravdu se elektromotory vyvíjí stejnou měrou? Nebo spalováky dotovali všichni lidé ze statní kasy, aby se mohly vyvíjet, případně aspoň zachraňovat (viz GM a Chrysler - státní dotace 80 miliard z kapes daňových poplatníků USA v 80. letech)?
Pokud bychom dopřáli stejný polštář financí elektromobilům (píšete elektromotorům), tak by to dnes vypadalo zcela jinak.
Jaký přesně mají vliv na planetu baterie? Já se touto problematikou dost zabývám. 80% těžby lithia je realizováno na bázi povrchové těžby v oblastech s nulovou faunou a flórou. 98% lithia jsme schopni recyklovat zpět.
Kdybychom chtěli nahradit spalováky, tak musíme vytěžit 400 milionů tun kovů.
Každý rok nicméně vytěžíme ze země 15 miliard tun fosilních paliv, abychom je s tragickou účinností spálili z tří čtvrtin do vzduchu jako odpadní teplo.
Nemluvím o miliardách litrů olejů a maziv, které se v autech musí často měnit za nové.
Spalovací auto je velmi drahá záležitost. Energeticky, ekonomicky, ekologicky.
Tím nechci říct, že elektromobil je ekologický, to ani náhodou.
Tak alespoň na poslední větě se shodneme. Nicméně k milionu kilometrů mám najeto taky. Ale nikdy jsem neměl problém s akcelerací, která by ohrožovala. Prostě předjíždím, kde na to mám. O brzdách se tohle už říct nedá. Ty spalovací auta se recyklují běžně. Nejde o to, kolik zrecyklujete z lithia, ale čeho kolik z celé baterie. Nicméně se nebavíme o ekologii, tam spolu asi souhlasíme. Cínovec asi nepatří mezi mrtvé lokality. Škodlivé emise není jen spalování. Je to oděr pneumatik, víření prachu a další. Až budou seriozní vyhodnocení na výhody elektroaut, tak se ukáže, že to zas takový zázrak není a pro ekologii už vůbec. Půl roku potřebujete v autě topit a v severských státech ještě déle. Takže ani to odpadní teplo není taková tragedie. Asi po delší diskuzi bychom našli společnou řeč.
Takže budete preferovat vodíkový elektromobil? OK, jen, že ztráty jsou tam obrovské a pro pohon musíte vyrobit 3x více elektrické energie.
Se štěstím to má co dělat, kdybych neokusil ty reakce na plyn, tu dynamiku, lehkost pohybu v prostoru, tak bych jako krysa zavřená za mřížemi v laboratoři nabyl dojmu, že tento svět s blikajícími zářivkami a mřížemi je zcela normální.
Měl jsem to štěstí, že jsem si to vyzkoušel. Pak už nebyla cesta zpět.
Ztráty nejsou obrovské a ukáže další vývoj. Elektromotory se vyvíjí 200 let, spalováky 140 let. A jak dlouho se řeší získání energie z vodíku a efektivní výroba? Výroba a likvidace baterií je neekologická a ve velkém je to nesmysl a šílená zátěž pro planetu. No já používám auto k přesunu z místa A do místa B. Nepotřebuji extrémní akceleraci ani výkony. Nejezdím na okruhu závody, ale jezdím přes vesnice v hustém provozu, takže cílem je vždy dojet ve zdraví a aby se cítili v pohodě i spolucestující. Už za sebou pár nezaviněných bouraček mám a přesně vím, jak málo stačí tady skončit. Takže až se nabažíte akcelerace a omámení z rychlosti a přežijete to ve zdraví a především trvalých následků, budete se mnou souhlasit. Prostě tohle já mám už za sebou a posunul jsem se dál. Své reakce a závodní ambice raději rozvíjím v coptérách a RC turbinových modelech. Silnice jsou plné zoufalců bez dostatečně rychlých reakcí a fakt to není dobré místo na využívání předností elektroaut. Za mne je důležitější schopnost auta rychle zastavit, než se rychle rozjet. Zkušenosti jsou nepřenosné a každý si musí projít sám.
No naštěstí už nemám žádné spalovací auto doma a mám dva elektromobily.
Se štěstím to nemá co dělat, vyhovuje vám to a v pořádku. Já mám na elektřinu a baterky vše kromě auta. A jsem taky spokojen. Elektroauto nechci a doufám, že mne k tomu nikdo nutit nebude. Pokud se vývoj nezastaví budu preferovat vodík.
Pokud vezmeme vás názor jako pravdivý tak Prezident bude figurka v rukách zákulisních hráčů. Ovšem pořád bude prezentovat názory jedné mocenské skupiny. Takže je jedno jestli je nebo není figurka. Pořád bude rozdílný přístup.
A kolik myslíte, že tam je vrcholných mocenských skupin? Maximálně jedna! Změny budou, ale ne zásadní. Což teď uvidíme naprosto zřetelně.
Ano, spokojený člověk s bazarovým autem po 20 000 najetých kilometrech.
Nevím, teda co měl předtím za auto, že řešil neustále olej a brzdové destičky a neustále se v něm rýpal. Já prvních 80 000 neřešil kromě oleje a filtrů nic. A ano, pokud mne někdo nebude nutit si kupovat elektroauto, nemám problém. A ten černý dým ? Fakt netuším, čím před tím borec jezdil.
V každé společnosti jsou lidé, kteří vždy budou žádat řešení svých problémů a neúspěchů od politiků.
U nás jsou to typicky voliči ANO, SPD, Stačilo, a Dízl-Fízl, jak označuje Kalousek koalici Motoristů a Přísahy.
Tak ono je to spíš o tom, když politici tobě způsobí problém do budoucna. A je spousta lidí, kterým to dochází, a pak je řada lidí, kterým to dojde teprve až ten problém jim vznikne, ale to už je pozdě na řešení. Až budeš bez elekřiny a po chodníku budeš přeskakovat prodlužovačky k autům a k nabíječkám budou fronty na několik hodin tak pochopíš taky. Ale už si nevzpomeneš ani na Fialu, ani na to cos tady cintal v diskuzi.
Minoritní akcionáři jsou investory ČEZ, to by si měl každý uvědomit, každý akcionář co si akcii koupil (zaplatil), a za tyto peníze ČEZ mohl realizovat své projekty, ať už na modernizaci infrastrukturu, technologie, atd . Minoritní akcionáři také dohlíží na to, aby ČEZ nikdo netuneloval a choval se jako řádný hospodář, jako se tomu dělo u jiných státních podniků a nahrávaní si zakázek domů politiky. I kdyby byl ČEZ státní, tak Vám to energie nezlevní!!! Bojím se, že cokoliv řídí 100% stát, tak to půjde do háje a s ČEZem to nebude jinak. A soudruh Babiš je fakt vtipálek, zrovna on, jako jeden z největších kapitalistů a miliardářů, bude tvrdit, že ČEZ okrádá v podstatě své občany, tak proč nezlevní on své produkty? AHA 😄 Jediné co bude, když se ČEZ zestátní a vyplatí se akcionáři, tak to bude více zakázek pro Babišův holding.
Jako těch 30% akcionářů na něco dohlíží, jo? To je naprostá kravina. Protože tam 70% vlastní stát, tak je to v podstatě státní podnik, který bere ohled na pár amerických investorů. Pokud Čezu teče do bot, jako třeba to podělal v s investicemi na balkáně, nebo potřebuje kauci, prachy na investice, vše zaplatí stát - teda my z daní. Je to kočkopes a aktuálně právě díky Čezu je v prde... naše konkurenceschopnost. Jinak akciemi se odměňují vysocí manažeři Čezu, takže si nechte bláboly o investicích z peněz akcionářů.
Nemohli jsme vědět, že bude inflace? Elektřina letěla nahoru v násobcích původních cen a oni netušili, že bude inflace? Válka na Ukrajině? Válčí se někde ve světě neustále! Jen my jsme si dali jako zásadní preferenci vše pro Ukrajinu. Výsledek? Nás to stálo šílený peníze s nulovým výsledkem pro Ukrajince. Teda kromě těch, kteří sem jezdili pro dávky k nám a zpět! Pravicová vláda? Od kdy dotační politiku dělá pravice? Kdy už tyhle věci mu dojdou, když už neposlouchá ostatní ?
Cíle jsou jedna věc, spravedlivost je věcí další a ochota jít do jaderného konfliktu je třetí věc na vahách. Realita je fakt, který se nedá ohnout. Vítězství za každou cenu není vítězstvím. Je potřeba jednat a s Ruskem se domluvit i za cenu územních ztrát. Rusko je oslabeno a je potřeba přeorientovat lidi uvnitř, aby pochopili. Přišli o mnoho mužů a pokud se povede je odříznout od mezinárodního obchodu, bude to snadněji vyhraná válka. Je potřeba je dostat na úroveň neseriozního obchodního partnera a omezit styky, dokud tam nebudou demokratické volby.
31
Sledujících
0
Sleduje
31
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Všechna média bych v Americe zrušil a nechal jen rozhlas po drátě ,kde by pan Trump třikrát denně promluvil k národu a seznámil jej se svými moudry.
1 odpověď
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
No Krkoška, tvé názory tesat do kamene. A pak hluboko zahrabat, aby se tady debilita nešířila dál.