Takže chyba prý byla, že nebyly dotace na změny pro automobilky, pokud to chápu správně.
Problém je, že dneska říkat, že nejde je marný, protože Čína tohle nezná a pokud ty obstojný EV nenabídne Evropa, nabídne je Čína. Stačí se podívat, jak se daří takovému Volvu s EX30, anebo jak na nás Musk valí Tesly M3/Y. Oni prostě neříkají, "to nejde" - management to neschválil, odborům to vadí, máme rozhodovací procesy... Prostě to udělají a udělají to dobře.
tak Tesla byla dotovana v USA od A do Z, Cina do toho take sype nehorazne penize od vyvoje po dotovani prodeje a vyvozu - proto jsou jeji auta levna. Chteji zlikvidovat konkurenci, nez sami pujdou do kytek. Cinska ekonomika je prakticky v haji. Nevim kdo a proc ji tu stale glorifikuje. Stoji na exportu a ten slabne, uvnitr se prakticky nic moc neprodava. Bublina s bydlenim jim splaskla daleko silneji, nez ta pred lety v USA
Z jednoho postu na linkedin:
Vláda Quebecu demonstruje, že VODÍKOVÁ VOZIDLA jsou KATASTROFA
Stejné to bude i u nákladních vozidel
"Výsledky testů vodíkových vozidel
Při +20 stupních Celsia:
Shrnutí zprávy quebecké vlády od Daniel Breton, prezidenta Electric Mobility Canada
Vláda Quebecu právě zveřejnila výsledky svého vodíkového paliva Toyota Mirais a výsledky nejsou dobré.
Stejně jako IC, hybridy a elektromobily trpí i vozidla s vodíkovými palivovými články výrazně vyšší spotřebou energie v chladném počasí, a to navzdory tomu, co mnozí tvrdí.
Náklady na palivo na kilometr (při 20 °C) jsou přibližně o 40 % vyšší než u Toyoty Camry na plyn a více než 7x vyšší než u Hyundai Ioniq 6.
Zde je však zabiják: NIKDE neznám nemá vodík dostupný v maloobchodě za 9,05 CA$/kg!! Těch 6,65 USD/kg!! Aktuální maloobchodní cena v Kalifornii je 36 $/kg - téměř 6x vyšší!!
Takže 15.90 CA$/100 km se vyšplhá na téměř 60 CA$/100 km při tankování v Kalifornii! OMG!!
Cesta 500 kilometrů / 300 mil z Toronta do Montrealu bude stát 300 $ - jedním směrem!
musite to dotovat od vyvoje po palivo a zdrazit umele celou konkurenci stejne jak u ev a fosilu
My jsme v rodině před několika lety uvažovali o Tivoli Grand, odradila mě dostupnost náhradních dílů a i vyšší spotřeba, nakonec volba padla na Dacii Jogger. Spotřeba o víc než litr nižší - kolem 6. Před necelým rokem jsem pak koupil ojetou Lodgy v naftě pro dlouhé cesty na dovolené, spotřeba do 4 litrů, Vámi zmiňovanou Itálii jsem v červnu ve dvou lidech a zpět i 200 kg ovoce a zeleniny dal za 3,5, pravda, nehonil jsem se. Ale ani nezdržoval provoz. Tohle i ten Váš vůz jsou auta pro lidi, co od nich chtějí nějakou službu, ale nehoní si ego. Ať Vám dlouho a bez problémů slouží.
tato auta jsou pro lidi, kteri na prvnim miste resi penize... spotreba, cena atd. A takovych je vetsina. Proto jsou nejprodavanejsi nejlevnejsi auta. Jsou i jine parametry, ktere jsou pro me dulezitejsi - treba bezpecnost. Takze ne Dacii ani SS si nekoupim
uplne nejkrasnejsi priklad byl, kdyz jsme jeli po Hradecky a cca deset aut prede mnou jel v Toyote 100-110. Tahli jsme se za nim snad 30km. V prave byly obrovske mezery a nic... vsichni za nim poslusne. Kolona neskutecna. Pak byla dalsi vetsi mezera, tak podjezd a pred nim dalnice prazdna az do Hradce. Pak ho zacali podjizdet i ostatni a neuhnul... proste neuhnul. 100km/h a bezohlednost
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nevim v cem se povedlo Santa Fe, ale koukat se na nej neda. Hnus podobne jako Ford Flex.
1 odpověď