Nj. když pořád nemůžou pochopit že elektroauta jsou slepou uličkou. Automobilismus na elektrickém pohonu na konci 19.stol. začínal, ale vynález spalovacího motoru el. pohon velice rychle znevýhodnil. Takže místo toho, aby se řešila bezfosilní paliva a paliva z obnovitelných zdrojů, umíněně se tlačí elektromobilita. S nákladnou a neekologickou výrobou, provozem a likvidací baterek.
omyl, prave proto ze elektromobily nejsou slepou ulickou je vw v haji
v létě na ohřev vody,dobrý
samoinstalace+nákupka cca 40.000
ale pro výrobu elektřiny,no nevím
v létě je na burze cena elektřiny mizivá,občas i záporná a pouštět to do baterek,ty něco stojí
když ukecáte čez a pustíte přebytky do rozvodný soustavy,může vás,při hrozícím přetížení vykopnout a pak co..natáhnete prodlužovačku k sousedovi?
> když ukecáte čez a pustíte přebytky do rozvodný soustavy,může vás,při hrozícím přetížení vykopnout a pak co..natáhnete prodlužovačku k sousedovi?
Vykopnout Vás může, když nezaplatíte pokutu za překročení nasmlouvaného výkonu, ten se ale dimenzuje na výkon střídače a FVE. Navíc střídače umí výrobu utlumit.
Vaše obavy jsou zbytečné.
jasně, už se vidím, jak tahám prodlužku ze čtvrtého patra bytovky...
Zvlášť když to tak udělají i všichni ostatní, to bude mazec ⚡
Mazec to nebude protože 16A zásuvka dá max. 3,8 kW a takový výkon máte určitě u Vašeho distributora elektřiny rezervován, jinak byste si nemohl pustit ani rychlovarku a klidně to může udělat celá bytovka.
Prodlužku bych z okna v patře netahal, ale domluvit se na schůzi SVJ a přivést elektřinu k parkovacímu místu nemůže být problém.
To jsem nerekl, ze nejlepsi by bylo elektro a tankovat doma. Taky by me nebavilo pripojovat kazdy druhy/treti den do zasuvky, ale jako o druhem autu do rodiny jsem o elektro uvazoval, ale ta cena je hrozne vysoka. Navic cena elektriny bude muset byt jednoho dne zakonite hodne zdanena pri nabijeni auta. Stat si nenecha utect spotrebni dan z nafty a benzínu takze je otazla casu, kdy bud statu vypadne prijem nebo zdani elektrinu do auta...leda mit jeste solary a nabijet z vlastnichh zdroju.
Dokážete natankovat za 10 sekund na benzínce? Nechápu proč Vás připojení auta na nabíječku obtěžuje stejně jako tankování na benzínkách.
Elektřinu stát víc zdanit nemůže, už teď je velmi drahá. Dojde k zdanění počtu najetých km automobilem. Pochybuju, že budou zdaněné jenom elektromobily.
Jde spis o to, jak casto clovek musi tankovat. Mel jsem LPG dodatecnou montaz, dojezd cca 300km, a do práce jsem to mel 50km tam a 50 zpet a hodne me otravovalo jezdit kazdy druhy/treti den cerpacku a tankovat za 300-400 kc. Byl jsem pak rad za naftaka se 70l nadrzi, kde jsem tankoval po ujeti cca 1200km. Ale uznavam, ze argument o 1500km v clanku je zavadejici, protoze kdo ma LPG nebude vyuzivat nadrzi na benzin, takze realne je dojezd polovicni, coz je ale stale velmi slusne na LPG
No hurá konečně někdo pochopil, že nejlepší auto je to, které si natankuju doma ze zásuvky.
Toto je váš úhel pohledu na celou věc. Jsme teprve na začátku celého řetězce změn, který zvyšuje nároky na celou výrobu a koloběh toho, co vy nyní považujete za to lepší. Moje auto vyrobili před 14 lety a věřím, že ještě dlouho tady bude fungovat bez dalších nároků na výrobu. Jak dlouho vám vydrží to vaše bateriové auto? Vzpomeňte si na to, až své bateriové auto budete měnit, já budu mít stále jen to jedno. Bude potřeba několika desítek let, aby se projevily dopady této náročné výroby. Jen jsem poukazoval na fanatický hejt ohledně toho, že nemusí být pravda, že starší spalovací auto musí mít automaticky vyšší emise. Je to legální produkt výroby určený k používání. A není fér dělat z lidí, kteří se chovají slušně v rámci dodržování pravidel někoho, kdo je ten špatný nebo zaostalý. A až se všichni uklidníme, tak si uvědomme, že to CO2 sem nespadlo z vesmíru, to už na této planetě bylo a je. Ani nepřibylo neubylo, jen se mění jeho umístění. A pokud by jste chtěl opravdu vyřešit problém, tak vyřešte tuto rovnici: 0,73 : 8 miliard.
Oceňuju co jste napsal a hlavně že jste to napsal s klidnou hlavou. Níže pár připomínek a pokus o vyřešení "nerovnice".
Na Zemi je stále stejné množství atomů uhlíku a kyslíku. Sloučenina CO2 v atmosféře, kterou mimo jiné vydechujeme my lidé, roste. Viz. Odkaz
Množství lidí na Zemi bude brzy kulminovat na 10 miliardách. Aut jezdilo v roce 2020 na Zemi 1.6 miliardy podle OICA Odkaz
Člověk vydechne za rok 300 kg CO2. Škoda Octavia 1.5 TSI při nájezdu 20k km za rok 2,5 tuny.
8 x 0,3 < 1.6 x 2,5
Toto není relevantní odpověď na technickou otázku. To jen odpovídáte v duchu - narodil jsem se, dýchám a mám vysoké emise. I tak by měli fanatici tohoto typu uvažovat.
Narodil jsem se dýchám, jezdím elektromobilem 100 km denně, nabíjím EV ze Slunce. Emise CO2 mého bytí jsem snížil na jednu třetinu.
Na irelevantní otázku ve vztahu k elektromobilitě jste nedostal relevantní odpověď. Co jste čekal?
Otázka. Jak staré musí být spalovací auto aby mělo vyšší emise? Mám 14 let staré benzínové spalovací auto. Po celou dobu má stále stejnou spotřebu a každé dva roky (tento rok také) pravidelnou kontrolu na STK, kde vždy uvádějí v měření jeho emisí (mohu doložit), že v rámci typu motoru je nulové zvýšení emisí. Tedy ještě jednou pro ty co nechápou u 14 let starého spalovacího auta nedošlo ke zvýšení emisí ani o kousek. Takže jak staré by tedy muselo být? Ano, starám se o nej pečlivě (žádný karbon v motoru apod.), a tak tento člověk mně každou svojí až fanatickou agitací přesvědčuje jen k tomu, že mně žádné bateriové auto nesmí přes práh.
> Jak staré musí být spalovací auto aby mělo vyšší emise?
Ve chvíli kdy jsou emise nového spalovacího auta vysoké už ve chvíli kdy sjede z výrobní linky, je to zda se v průběhu jeho používání zvýší nepodstatné.
Nemáte pravdu, já dálnice znám. A víte co se děje dnes ve Finsku, Švédsku i v Americe - ty první delší zkušenosti moc elektromobilům nenahrávají. Ne jsem proti - městská doprava, městská pošta a kurýři, rozvoz jídel a pod. , ale na dovolenou po Evropě ? Ne - to mám svou rodinu moc rád.
"A víte co se děje dnes ve Finsku, Švédsku i v Americe,..."
Ne nevím to by mě opravdu zajímalo. Neposílejte mi ale odkazy na autoforum.cz
A co bude dělat na naší dálnici Praha-Brno v únoru (venku -15°C) na palubě malé děti a manželka - dálnice zablokovaná havárií kamionů na cca 5-8 hod. - co dál ??
Co s řadou vybitých promrzlých elektromobilů ??
TMY v -20°C vezme 3.8kW za hodinu při vyhřívání kabiny na 20°C, takže za 8 hodin v takovém mrazu spotřebujete 40% baterky. Zajímavé je že TM3 je na tom výrazně lépe, ta si vystačí s 25% baterky. Viz.: Odkaz
Pokud si spalovák si vezme v tom mrazu 1l za hodinu, je na tom při 40 litrové nádrži podobně jak TM3.
účinnost.
Elektromotor má vyšší účinnost, ale jen v konverzi elektřina - mechanická práce.
POkud spočátáte účinnost od primárního plaiva zjistíte že diesel je na tom podstatně lépe.
proč? protože účinnost nejlepších elektráren dosahuje sotva 37%. pak máte několik ztrát konverzí, přenosem, ztráty v baterkách (baterka ze sítě spotřebuje podstatně víc kWh než kolik je schopna dát ze sebe při vybíjení...
Tojota Jarin? pidiauto kam nedokážu nastoupit? s tím bych nesrovnával raděj nic, pokud jste nytelnější postavy, máte rodinu a chcete vozit něco v kufru.
Pístový motor: účinnost 30 %
Elektromotor: účinnost: 90 %
Účinnost nabíjení: 95 % (lithiové články)
Ztráty v el. vedení v ČR: 4.8 % (EU 6.5 %, Afrika 40 %)
Energetická hustota benzínu (cca): 32 MJ/l (46.4 MJ/kg; 8.89 kWh/l; 12,9 kWh/kg)
Spotřeba Tesly S včetně všech ztrát (efektivita nabíjení, el. motor, vedení, samovybíjení, ...): 25.2kWh/100km. Vůz udává spotřebu 20.8kWh/100km, čímž jsme získali zajímavý koeficient pro zjištění skutečné, tj. nutně vyrobené el. energie: 1.21
Spotřeba energie na rafinaci benzinu: 1.5kWh/1l benzínu (0.8-2.5 kWh dle kvality ropy)
Na výrobu 1kWh je potřeba 1kg uhlí (a 240 litrů chladící vody)
Takže pokud vezmeme v úvahu výše uvedené hodnoty, tak jen z elektrické energie potřebné k výrobě 8 litrů benzínu ujede Tesla S téměř 50 km!
zdroj: Odkaz
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Baví mě ten newspeak, kdy se napíše "prodlužovač dojezdu", aby se nemuselo napsat, že je tam spalovací motor... 😄
Jinak ovšem tahle koncepce, kdy spalovák pouze dobíjí baterii, ale není přímo spojen s koly, je známá už od samého úsvitu moderních elektromobilů - a podle mého názoru je to snad jediná koncepce, která mi dává smysl, akorát se mi patnáctistovka zdá být až moc velká, ale možná ji Mazda použila prostě proto, že ji má k dispozici... já bych čekal spíš něco menšího (a taky lehčího), s objemem pár set ccm (ale zase ne motůrek ze sekačky!).
Výhody jsou totiž jasné a už je tu pár lidí napsalo. Zkuste si to představit v běžném životě: jaké můžou nastat situace?
1) mám kde nabíjet, je ráno, mám nabito, jedu do práce: jedu jen na elektriku, "prodlužovač dojezdu" se ani nenastartuje
2) jedu trochu dál, baterka by nedostačovala, a já nemusím někde stavět a dobíjet kvůli posledním 20 km cesty, "prodlužovač dojezdu" mi umožní dohrabat se do cíle a nemuset být nervózní, jestli baterka vydrží či ne. V cíli si dobiju baterku na cestu zpět.
3) jedu na dovolenou, kamkoliv, ale můžete si představit obligátní Chorvatsko: není kde dobít, protože stejný nápad na stejnou cestu mělo dalších pár set řidičů a všechna dobíjecí místa na trase jsou obsazená. Já nemusím být nervózní, že zůstanu stát někde na krajnici dálnice, nebo že budu čekat hodiny a hodiny na odpočívadle, než se uvolní nabíjecí místo. Prostě jedu dál a když někde bude příležitost (a čas) dobít, dobju, když ne, do cíle se taky dostanu...
Za mě je to optimální řešení, a kdybych si měl kupovat elektromobil, tak takovýto.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A teď si představte, že po cestě do Chorvatska jsou spousty volných nabíječek, stačí si jen vybrat, nikde čekat nemusíte, žádná nervozita nehrozí.
Pro mě je tato koncepce slepá cesta, kterou reálně potřebje pár procent řidičů.