Spíše než projev pragocentrismu bych to chápal jako neschopnost regionálních samospráv provést stejný akt.
Ač jsem Pražan rodem i srdcem, myslím, že pragocentrismus je v zacházení s minulostí pro Čechy hodně příznačný (ale to je na jinou debatu).
Ovšem představa, že si každý kraj dělá "svou" politiku v zacházení s takto citlivými záležitostmi, tak ta mě fakt děsí!
Za ČT a ČRo si rád zaplatím, i kdyby to bylo v plně valorizované výši.
Co mi ale vadí, je politická zbabělost zpoplatnit všechny domácnosti. V Německu se platí z institutu trvalého bydliště, je to jasné, zadní vychcani, žádná byrokracie s výjimkami. Benefity z toho, že žiju v informované a novináři kontrolované společnosti přeci čerpám i bez toho, abych měl jakýkoliv přijímač. Pokud je to pro někoho moc, pak má stejně hlubší problém a musí mu tak jako tak pomoci sociální systém.
Takže malé plus za asi ne zcela dostatečnou pomoc důležitým institucím, velké mínus za ne-odvahu, kterou zase doplatí ti zodpovědnější z nás.
Super, pokud se chceme zodpovědně věnovat nedávné a proto klíčové minulosti a jejich fyzickým pozůstatkům v naší krajině a městech.
Bohužel se nemohu zabavit subjektivního dojmu, že se jedná o jisté pragocentrické píárko. Podobných lokalit, kde leží těla mj. dětí, které různé režimy, mezi nimiž stavím kategorické rovnítko, zabily z ryzí zlovůle, je u nás více.
Bojím se, že nesystémová huráakce přinese nejspíše blamáž, až ji nějaká další garnitura stejně okázale v půli stopne. Stabilizujme Ústav to studium totalitních režimů, nechme tam vzniknout pracoviště forenzní archeologie a medicíny, a nechme je definovat smysluplný program činnosti, jako to zvládli v Polském IPN. Do té doby, prosím, kvůli bleskům fotoreportérů do mrtvých nekopejme.
bohužel, češi musí za sebou mít pětimetrový tunel, kde nic není, ale co kdyby jednou za 10 let bylo potřeba odvézt štafle. Máme sedan a je to pohoda, když jednou za čas potřebujeme odvézt něco neforemného, vždy se najde někdo s polonáklaďákem, kdo mi s tím píchne.
Cena tažného je na to 15 tis. a tím je po problému. Nezdevastuju si čalounění starou prackou, nevysype se mi po kabině pytel cementu, a ve všední den nevypadam jako malorolnik.😉😉😉
Shodou okolností mám naftu 2.0 147 kW a pak jednoho z prvních pokusných králíků 1.2 TCe 85 kW. A musím říct, že to malé turbo jede svižně. Podařil se mi s tím rekord na spotřebu FM-OL 3,9 l/100 km a maximálku tachometrovou to dalo 210 km/h. Když jsem tomu stál na krku, tak to nikdy nevzalo víc než 8 l, což tehdy atmosférická 1.6 dávala v běžném provozu. Když pojedu s tou naftou, tak vezme stejně (větší auto).
Pozor, tohle je 1.35, ne 1.2, to jsou různé motory. Na obou mám 70 tis. (oba stejný výkon), staršího jsem se bál kvůli karbonizaci, tak jsem to obměnil.
Menší zabíral neuvěřitelně rychle a zvlášte po městě a na okreskach byl hodně svižný, novější má větší turbolag a na odpichu mu ubírá filtr pevných částic, ale když zabere, tak solidně táhne do otáček a má pěkný zvuk, za což ale asi může jen tovární koncovka, kterou 1.2 neměl.
Ve spotřebě vede 1.35 tak o půl litru, při jízdě podle českých limitů s normálním zatížením neleze nad 6 l.
Jen se ptam. Jak drahý je servis frantíků v porovnání s konkurencí?Kdysi jsem slýchaval, že je to drahé. Jinak auto by se mi libilo. Ten motůrek je poněkud vykleštěný. Ted' mam ale Honda crv s 1.5 a docela to ujde. Tak bych si asi zvykl i na toho Rencka.
Olejová serviska + filtry + stěrače do 10k bez problémů, stačila by jednou za dva roky (ale já dělám vždy). Jinak nevím, za čtyři roky bylo jen pár prkotin na záruku nebo havarijko.
Motor je v klidu, mám slabší 85 kW a nejsem brzda, ač jezdím spíš defenzivně. Zase to pak mám za 5,9 l/100 km v kombinaci Autobahn, dálnice, město.
sedan má dvě výhody, které češi nechtějí. Tou první je samostatný zavazadlový prostor. Otevřete v zimně kufr, zima vám neleze do kabiny, otevřete v létě kufr, vedro vám neleze do kabiny. V létě je zajímavé, že v tom kufru je daleko déle chladněji než v kterémkoliv jiném autě. Tou druhou je odhlučnění, sedany všeobecně jsou uvnitř tišší. No a v neposlední řadě je v kabině sedanů díky jejich konstrukci více místa, hlavně vzadu.
Ještě bych doplnil, že karosérie je mnohem tužší, nekrouti se a člověk má pocit, že sedí v kusu železa.
A hlavně je taky bezpečnější při nárazu zezadu, jednak je tam prostě pevnější a druhak tolik nehrozí, že něco z nákladu trefí třeba děcko v sedačce.
A s tím, že je v tom kufru chládek, je to fakt pravda...
Nechápeš – ano, to je pravda 😄 Tys zjevně nikdy nevozil kočárek, viď, ty vzduchu?
V Megane IV sedan jsem kočárek v pohodě vozil... A mraky dalšího k tomu. Jednou taky třímístný gauč z Ikey...
Ale na kočárky jsou bezkonkurenční jedině dodávky, kam se vejde bez nutnosti ho rozkládat. To běžné kombi stejně neumožní...
Všimněte si prosím drobné informace na začátku: mají vlastní bydlení.
Když se na věc podíváme z opačné perspektivy zaměstnavatele, mohu si dnes jako vedoucí pracovník v ústředních a prestižních institucích, které sídlí v Praze (AV ČR, UK, Národní... galerie, archiv etc.), vybírat jen z uchazečů, kteří náhodou získali (zdědili, vyženil...) bydlení, protože než se vypracují na pozice, kde je ohodnocení aspoň nějaké, tak to z platu prostě nemohou ustát.
Takže - kde je nějaké kvalitativní hledisko? Za pár let v těchto institucích budou jen týmy "béček, co měly v životě kliku".
Myslím, že autoři článku trochu smíchali jablka a hrušky a z nepodstatných vnějších znaků malují toxické prostředí v české vědě a na VŠ.
Lidé, kteří 1) dovedou a 2) chtějí být dobrými vědci a akademiky, tak jimi jsou, dělají kvalitní vědu či VŠ výuku a nutnost vykazovat publikace určitých typů (ne vždy rozumně nastavené) a získávat tituly (třeba aby získali smlouvu na dobu neurčitou) prostě berou jako součást své práce, které si váží a mají ji rádi, takže v principu tak nemají důvod něco "očůrávat" a protože umí, zpravidla si bez potíží splní, co se po nich chce. Nepřekvapí, že tito lidé kvůli funkcím nechtějí opustit svůj výzkum, tým, laboratoř, studenty...
No a pak jsou takoví, kteří berou vědecké a akademické prostředí (a tituly) jako vstupenku někam výš. No a takové "bafuňářské" klany jsou pak všude, nejen ve vědě a na VŠ (sport, armáda, úřady, medicína...) a titulománie je u toho jen průvodním jevem. Společnost to tak ale zkrátka má ráda, viz přetrvávající udělování "malých doktorátů" před jménem, které neznamenají fakticky žádné zvýšení kvalifikace.
Zkrátka typické členění jako u koní: tažní vs. chovní:-)
Nemám vystudovanou estetiku ani dějiny umění, ale myslím si, že umělec by se v tvorbě neměl tolik opakovat. Válečné stroje jako IS-2, který D. Černý natřel na růžovo, T-34, který se zavrtává či ukazuje "fakáče" na Hrad, i Spitfire Mk. IX byly nejen účinné zbraně, ale i krásný kus techniky a ukázka funkčního designu.
Poprvé to byl od D. Černého skvělý nápad, podruhé možná jeho rozvedení, ale není to už nyní jen autoplagiát a parazitování na původních tvůrcích těch krásných strojů?
Ve stejné linii je nakonec i klikujici doubledecker...
Takže můžeme jen uzavírat sázky, kde se v Praze objeví kytičkovaná F-16 nebo onanující Trabant... Za mě je to tedy neoriginální a přehnaně exaltované, nadto plně souhlasím s A. Gebrianem, že Národní třída by napřed měla začít vypadat trochu důstojně a až pak jde o umění ve veřejném prostoru.
S oceněním J. Kánské (a takto "zprostředkovaně" M. Horákové) lze jen souhlasit, jen nevím, zda medile K. Kramáře je ten vhodný prostředek. Ale snad ano, je to ale dnešním příměrem asi něco jako udělení medaile A. Babiše synovi (nevím, zda existuje!) M. Kalouska (nebo naopak?), nicméně je vlastně hezké vidět, jak za 75 let bude vše z politických bojů zahlazeno.
2
Sledujících
2
Sleduje
2
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mladí Hasilové.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Že o tom nic nevím?! Večer bude doma vážný pohovor...
2 odpovědi