Myslíte? Pokud tam mají pravidla, ta by se měla dodržovat a ne jako v Čechách o všem dlouze diskutovat.
Pravidla jsou jen mantinely společenského chování.
Žádná boží přikázání. Sebrat omylem tašku není nijak společensky nebo ekonomicky nebezpečné. A hlavně tam není úmysl.
Stačilo by, aby ho na to ta ochranka upozornila, že jí má zaplatit.
Řešení přestupků domluvou se již dlouho praktikuje na Praze 9. Výsledkem jsou auta parkující na zastávkách MHD (Prosek, Ďáblice) chodnících (Sokolovská) místech pro zásobování (Balabenka) či jízda jednosměrkou v protisměru (Balabenka, Drahobejlova) Je to snad v pořádku?
Nevim jak v Praze, ale jinde parkování řeší zejména městská policie a o té tento článek není
Ach, ta naivita...
Podívej se, kam nás slavná EU vede a jak jdeme ke dnu...
Jo a bez ní by to bylo všechno sluníčkové a super. To je ta pravá naivita.
Británie teď těžce střízliví a objevují se hlasy o návratu. A ne malé.
Navíc, v EU máme i svoje zastoupení a třeba GD schválilo i ANO.
To že česko neumí svojí politické možnosti využít neni chyba eu.
A jaká je teda alternativa? Samostatné česko? Když máme problémy i s podporou eu, chci vidět, jak se to bez ní zlepší. Nějaké problémy by asi zmizely, ale většina by přetrvala a další nové vznikly nebo se zhoršily.
EU budovalo globální trh a následně do toho hodí vidle, ale kde chce kupovat a odebírat levné výrobky a suroviny? Sami jsme si zničili průmysl, přestěhovali právě do Číny a to vše díky ekologické regulace, ESG, uhlíkové odpustky a mnoho dalšího vytlačily z EU výrobu železa, hliníku, cementu... Už ani solární panely či baterie nevyrobíme, protože Čína má vlastně monopol na výrobu energeticky náročných produktů, díky pálení hnědého uhlí v jejich elektrárnách mají levnou elektřinu.
A tak jsme na nich v mnoha ohledech závislí.
Zábavné je Vaše hodnocení :
Čína vyváží do EU mnohonásobně víc než EU do Číny. Ať si reagují, oni nedostanou naše prachy a to je hlavní.
Když dováží Čína víc než kolik do Číny doveze EU, tak mají převahu. Oni tahají za delší stranu provazu. Oni naše peníze dostanou vždycky, díky jelitům v EU, co nechápou realitu. A nebo Evropa půjde ke krachu, protože nebude z čeho vyrábět to málo, co jsme si zatím nezakazali vyrábět.
Evropa je ale majoritní čínský trh. Kdyby evropa přestala odebírat, tak jejich výrobky zlevní, bude jich nadbytek, továrny nedostanou zaplaceno a to povede k velkým propadům ekonomiky číny.
Přičemž se uvolní místo pro jiné země aby mohli do evropy vyvážet. Čína je na nás taky závislá a proto chce evropský trh udržet. Už teď je její ekonomická situace nejistá, protože má velký dluh a kolem čínského trhu panuje řada nejistot.
Postupně začnou bubliny praskat a ono s tou slavnou čínou zas tak zářné nebude. Zejména proto, že indie bude v brzké době její významný konkurent.
Navíc evropa není tak slepá vidinou levného zboží jako dřív a jsou tendence zvyšovat domácí produkci.
Cina ukradla technologie a pritom ma technologie na vyssi urovni.-))) Vzdyt uz i zapadni automobilovy vyrobci uznaly ze jim ujel vlak ze na Cinu nemaji:-))) A vy si myslite ze treba Nemecko nedotuje automobilky? Ze vyroba a prodej neni dotovany? A i tak ty Evropske krapy jsou predrazeny kvuli rabatum jak prase !!!!
Ano, čína ukradla nespočet technologií.
To že jsou teď lepší je výsledek toho, že na ukradených technologií dále stavěli za masivní finanční podpory státu. Naopak evropské automobilky jsou masivně zatíženy emisními povolenkami a drahými energiemi. To se promítne do ceny, logicky. V Číně, která na ekologii píchá a kde se emisní data falšují a nikoho to nezajímá firmy tyhle náklady nemají. Nehledě na cenu práce a dostupnost surovin.
U nás se netěží protože to není eko a suroviny se kupují buď od číny nebo z afriky.
Německo nedotuje automobilky. Resp. dotuje prodeje elektromobilů, ale ne výrobu, vývoj atd. Navíc se v německu platí emisní povolenky. Ne jak v číně.
Proto je ta cena taková jaká je.
To neni o tom, že by si evropské automobilky účtovali velké marže nebo jsme tu byli tak zaostalí.
Je to o tom, že nás brzdí ekologie a vysoké ceny a naopak čína má raketový motor v podobě injekcí peněz do vývoje, rozvoje a výroby od státu.
Tohle je prostě studená obchodní válka, která teď přechází v horkou, jelikož ani úředníci z eu nejsou natolik šílení aby si nechali automotive přebrat čínou jen tak
Jó, na co EU sáhne, tak to podělá a vše jde postupně do háje. Celá slavná EU je obrovský omyl a časem se stejně rozpadne, no čím dříve tím lépe, ještě se dá něco zachránit...
Afrika nemá žádnou silnu obchodní unii a tam si je čína koupila a rozebrala jako evropané před 200 lety.
EU je jediné, co malé ubohé evropské státečky dokáže aspoň nějak udržet nad vodou před velmocemi ze světa.
Bez toho už bychom byli kolonií číny nebo usa.
Jasně, EU má plno problémů a potřebuje reformy jako sůl, ale i tak je to jediná možnost jak může evropa něco ve světě znamenat.
Mate pravdu , nez kvalitni a vyvojove lepsi z Ciny za 500k radeji zaostale z Nemecka za 1,2 Mega:-))) Vy mate teda logiku:-)
Vývojově lepší a levnější proč?
Protože čína ukradla technologie kde to šlo a poté do toho čínský stát nalil prachy a dotuje výrobu. To není žádný volný trh když stát podporuje výrobu.
To je prostě obchodní válka.
A kdo potřebuje odbyt na svoje krámy? Oni. EU už do číny stejnak téměř nic nevyváží. Je cla budou bolet násobně víc
Pokud si EU myslí, že bude diktovat Číně, tak se někdo zbláznil. Čína je největší trh na světě a bude to ona, která diktuje obchod a nepotřebuje EU, ale EU potřebuje obchodně Čínu. Na BRICS což je označení hospodářského uskupení Brazílie, Ruska, Indie, Číny, Jižní Afriky, Egypta, Etiopie, Íránu a Spojených arabských emirátů, je EU a USA prostě v mínusu. V tomto společenství žije celkem 42,2% obyvatel planety. Rusko, Čína a Indie vlastní atomové zbraně a pár blouznivců v EU si představuje, že porazí obchodně Čínu? Tomu věří jen ten kdo rezignoval na zdravý rozum.
Ale my si nemůžem dovolit s nimi jakkoliv spolupracovat. Dělali jsme to do teď a tady je výsledek. Čínské firmy s masivní podporou státu převálcovali naše.
Čína je verbež která nezná rovnocenné partnerství. Oni chtějí dominovat. Takže buď se jim skloníte a necháte se kolonizovat jako africké státy, nebo s nimi budete bojovat.
Spolupráce s čínou možná krátkodobě výhodná je, ale nakonec tu spolupráci využijí k vašemu potopení. Metod mají plno, od skupování strategických firem, přes průmyslovou špionáž a krádež technologií až po prosté vytlačení nízkou cenou
My je nechceme potřebovat.
Mě by teda zajímalo co se jim začalo sypat. Momentálně se sypeme my, svými stupidními rozhodnutími. Číně jsme dali veškeré know how a teď ho použijí proti nám. Už teď nás začali překonávat. Na domácím trhu se spousta čínských firem stalo jedničkami a prakticky zadupali konkurenci ze západu, viz Škoda auto, jeden z nejúspěšnějších prodejců v Číně. Najímají si za obrovské sumy specialisty z celého světa. A s takovými chcete soupeřit? Nebo ještě říkat že se jim něco hroutí?
Zadupali konkurenci jen tím, že stát dotoval strategické firmy
Skvělý nápad, až na to že to přinese vysokou inflaci a ta se bude málokomu líbit. Evropa i USA mají ohromnou spotřebu kterou nejsou zdaleka schopny pokrýt vlastní výrobou, ani kdyby chtěly, nejsou lidi, jsou tu vysoké mzdy, není ochota dřít ve fabrikách, máme drahé energie.
Nejsou lidi, vysoké mzdy, ochota -> robotizace, přenos výroby do afriky nebo indie atd.
Robotizace průmyslu by dokázala z Evropy opět udělat velkého hráče
Drahé energie -> zrušení emisních povolenek, masivní a řízené investice do energetiky, vykoupení soukromníků z energetických společností jako čez.
Každý problém má své řešení a i je to vždycky lepší než si nechal průmysl zlivkidovat čínou. To prostě není možné řešení
Skvělý a trefný postřeh vzdělaného člověka nezatíženého politickým poklonkováním.
Schází pouze jedno - ja to udělat ?
A zde si dovolím připomenout, že za rok + - jsou řádné parlamentní volby, kde můžeme vystavit Pětidemolici účet a vybrat nové koně pro kočár.
Problém je, že tady není koho volit.
Buď Babiše, který svými Mao Ce Tungovskými ekonomickými rozhodnutími pošle Česko na úroveň Rumunska. Spd.... netřeba mluvit, PirStan.... to snad nechce nikdo.
A kdo zbývá?
Výstup / závěr : Žijeme v bezpečné, příjemné zemi, máme funkční zdravotnictví (zatím), málo "no-go zón" obsazených lidmi nekompatibilních kultur (zatím), není tak složité najít práci (jako jinde v EU), teče nám z kohoutku pitná voda a většina lidí si v zimě zatopí (na 23°). Nepotřebujeme ani digitalizovat, ani zvyšovat HDP, ani spotřebovávat více surovin, výrobků, služeb,... jediné co nám chybí (jako národu) je užívat si života a mít radost z toho co už máme. A kam směřujeme?? Tam co ostatní "vyspělé" země a čím pomaleji to bude, tím lépe...
Tak to je teda pěkná blbost. Tohle může napsat někdo, kdo má buď hlavu v písku nebo vůbec nechápe fungování světa.
Indiáni si taky užívali života, pohoda klid, dokud nepřišel evropan který po staletí budoval a vynalézal.
To že si můžeme v pohodě žít je jen kvůli tomu, že naše ekonomika má nějakou sílu a díky tomu nám zajišťuje naší životní úroveň. Aby to tak mohlo jít dál, musíme být konkurenceschopní a řešit problémy dokud to ještě lze.
Jinak se stane, že si topení v zimě nebudeme moci dovolit, naše výrobky nikdo nekoupí, ten zbytek toho co je evropské skoupí čína, usa nebo indie a životní úroveň klesne. Pak to tady bude peklo.
Evropa má zatím nevýhodu že již dosáhla nebo velmi brzy dosáhne populační inflexe. To je znamená, že bude víc starých lidí a málo mladých co by je nahradili.
Rozvojové země naopak se svojí bývalou zaostalostí a velkým růstem populace ekonomicky rostou rychle protože mají kam a tím na trzích dělají konkurenci vyspělým zemím.
Na druhou stranu brzy (2060) narazí na strop možností růstu a poté i oni dosáhnou populační inflexe (2060-2110). Následné stárnutí populace spolu s nedostatečnou ekonomickou základnou je kopne do zadku o to hůř.
Nicméně v horizontu tak 50 let tohle bude pro Evropu černé období kdy se dost možná přestane jednat o jedno z nejvýznamnějších center světového trhu.
Abych to shrnul, teď je naopak čas vylézt z gauče a znovu uschopnit trh a investicemi do technologií nám zajistit dobrý život i do budoucna bez ohrožení naší suverenity.
To abyste si mohl i za 40 let zatopit (nebo vaši potomci).
jako komunisti armáda snad dostává z rozpočtu dost nato aby to mohla vykoupit.
Však oni to taky chtějí vykoupit. Jste ten článek nečet nebo co?
Nehledě na to že dnes si i při vyvlastnění platí vyvlastněnému náhrada. Takže žádný komunismus.
Tady jde o to, že v případě že by majitel nepřistoupil na podmínky výkupu, nastává vyvlastnění a náhrada za něj, ale až jako poslední možnost.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ale ve Švýcarsku jsou taková pravidla, prostě se nediskutuje a nesmlouva jen vyžadují dodržování JEJICH pravidel a pokud se vám to nezdá, nemusíte tam jezdit jednoduché
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já bych tam nikdy nejel, dotyčný tam jel pracovně, bohužel pro něj.