To, že placení úroků je také vyhazování peněz z okna není pravda. Zaprvé je určítá míra inflace a pokud bychom neplatili úroky, ale splatili pouze jistinu, tak na tom dost brutálně vyděláme. Za druhé, i když jsou úroky vyšší než inflace, je potřeba vzít v potaz růst hodnoty nemovisti a také možnost daňového odečtu za úroky. Ve finále se ty platby za úroky ve většíně případů vyplatí.
Déle píšete, že růst ceny nemovitostí není do nekonečna a cená může kolísat, so samé ale platí na akciových trzích.
Takže pokud neplánujete se často stěhovat, většinou výjde hypéka lépe. Nám se třeba vyplatila dost. Brali jsme si ji v roce 2017 na pozemek s úrokem 1,99% s fixací na 7 let. Hodnota pozemku je dnes na 5-ti násobku tehdejší ceny. I když jsme letos refinancovali za 5,19% stále to je velice výhodné a kdykoli se můžeme rozhodnout prodat, hypotéku splatit a ještě nám dost zůstane. Chápu, že jsme měli celkem štěstí s načasováním, ale málo kdy bude situace, kdy se to nevyplatí.
Zajímavé, kolik lidí je tak naivních, že si myslí, že nebýt Green dealu, tak VW prosperuje a stále se bude držet na špici. Chápu, že když někdo něco nebo někoho nemá rád, tak na to svede všechny problémy na světě. Bych se nedivil, kdyby tito lidé obviňovali green deal i ze své vlastní kocoviny po pařbě. Podívejte se třeba na koncern Hyundai-Kia, takže to jde, když se chce.
Nechápu lidi, kteří si stěžují, že na elektro nemají protože je to drahé. Ano nová auta jsou prostě dráha a to i ty spalovací. Většina lidí si kupuje ojetiny, tak prostě je lepší pár let počkat a koupit později. Navíc nejdřív se vyrábí ty větší a dražší modely jako Enyaq, aby vývoj zaplatili bohatší a pak se postupně nabízí menší levnější auta - Elroq, příště Epiq.
Já myslím, že ten zákaz nebude ve finále hrát velkou roli. Klidně ho můžou zrušit. Během pár let budou elektromobily levnější než spalovací auta. Bohužel Čína je napřed a ty levné už mají teď. My si na ně tady uvalíme cla, takže v EU budou elektrické auta z Číny dražší ale jinde ve světě se po nich zapráší a ty naše spalovací nikdo kupovat nebude.
Autor prezentuje data dost manipulativně. Kdo by nabíjel za 17Kč? Přece buď nabíjím doma, a když nemůžu tak tak třeba u PRE je to s paušálem 150Kč za 7Kč AC (do 49 kW), 10 Kč DC (do 149 kW) nebo 12 KčUFC (nad 149 kW).
Taky by bylo dobré so uvědomit, kolik ze začátku stály např. placaté televize (přes 200 tisíc) a elektromobily jsou zatím v ranném stádiu. Takže věřím že i pořizovací cena bude za 2 roky někde jinde. Například teď Elroq a Karoq s automatem nejsou takový rozdíl a to je Elroq větší auto.
Další věc kterou autor záměrně nebo z neznalosti vynechal je cena za pravidelný servis. Kdy u spalovacího auta musí probíhat vyměna oleje v motoru a převodovce a další s tím spojené náklady.
Každý by se také měl zamyslet, co chce podporovat. Od koho se kupuje ropa a kde auto způsobuje emise a kolik.
Zdroj k cenám:
Bohužel argumenty dospělých nejsou vždy pro děti relevantní, takže vysvětlení nemusí zabrat. Fyzické testy rozhodně nezastávam, zvýšení hlasu se občas ale nevyhnu. Je zase vidět, že děti si pak pamatují, protože to v nich vzbudilo emoci. A události spojené s emocemi si pamatujeme. Pokud to je nezajímavé, vypustíme to z hlavy.
Naprostý souhlas. Já do té pasti bohužel spadnul také. Považoval za normální, žít od výplaty k výplatě. Rodiče tak žili, takže jsem to ani jinak neznal. Nějaké investování bylo doma sprosté slovo. I když moje výplata byla několikanásobně vyšší než před léty, vždy jsem vše utratil. Až loni jsem začal na každý měsíc dělat rozpočet a nic nekoupím pokud to v rozpočtu není. Aspoň mám čas si rozmyslet, jestli to opravdu potřebuji. Část výplaty ihned posílám do globálního ETF. Je mi 40 a mrzí mě, že mi to nedošlo dřív....
7
Sledujících
0
Sleduje
7
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Je to těžké. Poaždé, když se napíše o nějaké hrozbě, tak si plno lidí začne ztěžovat, že je někdo stálé straší. Už vidím, jak by hned vystoupil Okamura s tím, že vláda zase straší lidi.