Dukaz je samotny trh. Kdyby byl BEV tak dobry, nikoho by ani nenapadlo do nej montovat spalovaci motor.
Trh, se mění podle toho jak technologie postupují a zlevňují. To že si nikdo nechtěl koupit placatou televizi, když stála 200 tisíc neznamená, že placaté televize jsou slepá cesta. Jinak spalovací motor má optimální výkon při určitých otáčkách a v tomto hybridu může jet v případě potřeby stále v těchto otáčkách a dává se tam proto, že zatím baterie které se používají mají kratší dojezd než neteří chtějí. Ten dojezd se ale postupně s novými technologiemi zlepšuje, takže ve finále toto nebude potřeba.
To, že placení úroků je také vyhazování peněz z okna není pravda. Zaprvé je určítá míra inflace a pokud bychom neplatili úroky, ale splatili pouze jistinu, tak na tom dost brutálně vyděláme. Za druhé, i když jsou úroky vyšší než inflace, je potřeba vzít v potaz růst hodnoty nemovisti a také možnost daňového odečtu za úroky. Ve finále se ty platby za úroky ve většíně případů vyplatí.
Déle píšete, že růst ceny nemovitostí není do nekonečna a cená může kolísat, so samé ale platí na akciových trzích.
Takže pokud neplánujete se často stěhovat, většinou výjde hypéka lépe. Nám se třeba vyplatila dost. Brali jsme si ji v roce 2017 na pozemek s úrokem 1,99% s fixací na 7 let. Hodnota pozemku je dnes na 5-ti násobku tehdejší ceny. I když jsme letos refinancovali za 5,19% stále to je velice výhodné a kdykoli se můžeme rozhodnout prodat, hypotéku splatit a ještě nám dost zůstane. Chápu, že jsme měli celkem štěstí s načasováním, ale málo kdy bude situace, kdy se to nevyplatí.
Zajímavé, kolik lidí je tak naivních, že si myslí, že nebýt Green dealu, tak VW prosperuje a stále se bude držet na špici. Chápu, že když někdo něco nebo někoho nemá rád, tak na to svede všechny problémy na světě. Bych se nedivil, kdyby tito lidé obviňovali green deal i ze své vlastní kocoviny po pařbě. Podívejte se třeba na koncern Hyundai-Kia, takže to jde, když se chce.
VW dostihly problémy a potápějí ho především byrokraté z EU. Nedomyšlená zelená transformace povede k úpadku celé Evropy. Ponese někdo z EK konečně odpovědnost...?
Měli by ten zákaz spalováků zrušit. A jsem zvědav, na co by ty problémy házeli potom. Tady se ropná loby snaží, jak může, aby lidé uvěřili, že za problémy může green deal a aby Evropa byla stále závislá na dovozu paliv. Kdyby tomu nechali volný průběh tak ty automobilky začnou mít problémy o pár let později a dopadnou jako Nokia.
Nejdřív je třeba se zeptat pana Pitharta. Dodnes je nadšený, kterak pomohl Škodovce do Volkswagenu.
Když v knize co spáchal se dvěma dalšími disidenty ostře kritizoval první republiku za to, že jednostranně pěstovala textilní průmysl. A co nyním s automobilismem, že?.
Ono v té době to pro škodovku bylo dobré a hodně ji to zvedlo. Doba ale postoupila a VW už má nejlepší za sebou.
Protoze VW je drahy a ma mizerna a draha EV, ktera nejsou schopna pokles spalovaku kompenzovat. A znovu, VW ztraci pozice i na trzich mimo EU, kde neni EU green deal. Primarni problem VW je nizka produktivita a pomala inovace. Stelantis ma stejne problemy jako VW. Pustte sem cinske EV bez cla a hned uvidite jak poroste zajem. Muzete mi vysvetlit proc vubec davame 50% cla na EV, kdyz je podle kritiku EV je nikdo nechce?
Prumysl ma primarne problem s cenami energii a plynu, regulacemi, byrokracii a pracovni silou.
Přesně tak, tady každý trouba háže všechny problémy na green deal, ale nejsou schopni vidět co se děje všude ve světě okolo, kde VW ztrácí. A jinak co se týče EV, tak i tradiční automobilky jsou schopny vyrábět dobrá auta viz třeba koncern Hyundai-Kia. A zrovna na Kiu jsem teď koukal, jak jim zisky rostou a ještě podporují čištění oceánů od plastů a další.
Tak nás poučte o jejich problémech který nezpůsobil greendeal prosím
Například pokles prodejů, hlavně v Číně, kde je nahrazují domácí automobilky. Firma je velice zkostnatělá se silnými odbory a inovace trvají dlouho v porovnání s konkurencí. Automobilový průmysl prochází turbulentním obdobím a je třeba rychle a obratně reagovat. Můžeme třeba odložit zákaz spalováků, ale tím se problém pouze posune o pár let, kdy začnou být elektrická auta výrazně levnější a pokročilejší. Pokles poptávky po spalovacích začne dramaticky klesat z ekonomických důvodu. Stejně jako Nokia se nedokázala přizpůsobit inovacím. Bohužel podobné problémy potkalo v minulosti hodně evropských firem. Ale tenkrát to nemohli svést na green deal.
Je to smutný příběh kdysi velkého giganta. Kdyby se nesnažili slepě dosahovat ideologii být okamžitě 100% green, tak by tohle řešit nemuseli. Však mobily a počítače taky nevznikly rok po tom, co Edison vynalezl první žárovku. Teď jsou na nejlepší cestě k tomu, že nebudou mít jak technologicky a cenově konkurovat vozidlům z Asie.
Já si nemyslím, že je to primárně kvůli green dealu. To že jim brutálně klesají prodeje, hlavně v Číně je prostě tím, že zaspali dobu.
Tak jsem se, díky článku, podívala na seznam zemi, kolik která ma procent dluhu k ročnímu HDP. Nejsme na tom tak zle, jsme mezi těmi lepšími, jen si říkám, ze když všichni dluží , bude to kdy někdo vůbec platit ?
To se platí průběžně ve splátkách. Stejně jako když máte třeba hypotéku. Takže splácení dluhu zvyšuje státní výdaje každý rok. Nebo jsou jiné varianty splácení. Ale kdyby se to nesplácelo, tak by nikdo nepůjčoval.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ano, technologie se zlepsuji a zlevnuji. Ovsem my se nebavime o 20 let vzdalene budoucnosti, ve ktere mozna budou mit BEVy dojezd 900km a nabijet se budou 10 minut, ale o soucasnosti. A v soucasnosti jsou BEVy hodne daleko od idealu a to dokladaji zoufale snahy neco s tragickym dojezdem udelat - vymenne baterie, prodluzovace dojezdu a podobne nesmysly.
1 odpověď
7
Sledujících
0
Sleduje
7
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak dojezd 900 a nabíjení 10 není otázka 20 let. Čínský CATL už má baterii na kterou lze jet 1000km, a co se týče rychlostí nabíjení už teď je to 500km za 20 minut. Současným tempem budou auta s parametry které uvádíte do 2 až 3 let. Hodně pesimistický odhad by byl 5 let.