A teď vážně: praktické řešení interiéru je za jedna a šel bych do něj hned, navzdory "moderní" palubovce. Problém je v tom, že Ioniq9 nemá motor a pořádnou palivovou nádrž stejně jako jej nemá EV9 - ta auta dají naložená s bídou reálně 300 km. Ta "LR" verze má motoricky prakticky stejné vlastnosti jako diesel, ale více než 400 km akční rádius bych jí nepřiznal.
Jinak prosím všechny elektrofanatiky, kteří tvrdí, že si KAŽDÝ dává co 200 km pauzu, že nikdo nepotřebuje víc než 400 km dojezd a podobné hlášky, aby si to šli hlásat někam mezi stejně postižené, třeba známého fanatika ElektroDědu.
Jo, a zanedlouho mě omračítkuje a okomentuje Pavel Hovorka se svým fejkovým Metelkou. 🤡
Máte dost jiných aut, která mají palivovou nádrž. Zatím jsem nenaznamenal, že by pod články o spalovacích autech bylo tolik příspěvků od lidí kteří preferují EV. Zatím co pod članky on EV se vždy vyrojí plno hejtů od odpůrců EV. Takže mi vychází, že fanatici jste spíše vy...
Nějak mi uniklo, proč by to měl být bestseller. Když treba srovnám výchozí social editions EV3 a nedávno představené Škodovky, tak EV3 je celkove menší, s menším kufrem, pomalejším nabíjením, předním náhonem, ale k tomu o 100 litru dražší.
Ale v základu má lepší výbavu než Elroq. Takže při stejné výbavě to vychází podobě a Kia dává záruku 7 let.
Tohle nedává smysl.
Hybrid segmentu B (takže o třídu větší) dnes pořídíte pod 600k ve skvělé výbavě, má cca 150 koní a dojezd 900 km.
Toto autíčko je v dobré výbavě za 740k+ a pořád o dost slabší.
Hybrid stojí na provozu za palivo cca 1,60 Kč/km, zatímco u EV se běžně uvádí cca 1 Kč/km při domácím nabíjení.
Takže rozdíl 140k v pořizovací ceně se nejdříve vrátí za 200 000+ km.
A to nehovoříme o větším poklesu ceny EV a tom, že celou dobu jezdíte autem, které je o třídu níž.
Ne, takto přechod na EV opravdu nedává smysl.
Pro mě dává smysl si počkat na ojetiny lepších Ev. Právě proto, že cena klesá rychleji, tak pak člověk dost ušetří.
Ano, technologie se zlepsuji a zlevnuji. Ovsem my se nebavime o 20 let vzdalene budoucnosti, ve ktere mozna budou mit BEVy dojezd 900km a nabijet se budou 10 minut, ale o soucasnosti. A v soucasnosti jsou BEVy hodne daleko od idealu a to dokladaji zoufale snahy neco s tragickym dojezdem udelat - vymenne baterie, prodluzovace dojezdu a podobne nesmysly.
Tak dojezd 900 a nabíjení 10 není otázka 20 let. Čínský CATL už má baterii na kterou lze jet 1000km, a co se týče rychlostí nabíjení už teď je to 500km za 20 minut. Současným tempem budou auta s parametry které uvádíte do 2 až 3 let. Hodně pesimistický odhad by byl 5 let.
Dukaz je samotny trh. Kdyby byl BEV tak dobry, nikoho by ani nenapadlo do nej montovat spalovaci motor.
Trh, se mění podle toho jak technologie postupují a zlevňují. To že si nikdo nechtěl koupit placatou televizi, když stála 200 tisíc neznamená, že placaté televize jsou slepá cesta. Jinak spalovací motor má optimální výkon při určitých otáčkách a v tomto hybridu může jet v případě potřeby stále v těchto otáčkách a dává se tam proto, že zatím baterie které se používají mají kratší dojezd než neteří chtějí. Ten dojezd se ale postupně s novými technologiemi zlepšuje, takže ve finále toto nebude potřeba.
To, že placení úroků je také vyhazování peněz z okna není pravda. Zaprvé je určítá míra inflace a pokud bychom neplatili úroky, ale splatili pouze jistinu, tak na tom dost brutálně vyděláme. Za druhé, i když jsou úroky vyšší než inflace, je potřeba vzít v potaz růst hodnoty nemovisti a také možnost daňového odečtu za úroky. Ve finále se ty platby za úroky ve většíně případů vyplatí.
Déle píšete, že růst ceny nemovitostí není do nekonečna a cená může kolísat, so samé ale platí na akciových trzích.
Takže pokud neplánujete se často stěhovat, většinou výjde hypéka lépe. Nám se třeba vyplatila dost. Brali jsme si ji v roce 2017 na pozemek s úrokem 1,99% s fixací na 7 let. Hodnota pozemku je dnes na 5-ti násobku tehdejší ceny. I když jsme letos refinancovali za 5,19% stále to je velice výhodné a kdykoli se můžeme rozhodnout prodat, hypotéku splatit a ještě nám dost zůstane. Chápu, že jsme měli celkem štěstí s načasováním, ale málo kdy bude situace, kdy se to nevyplatí.
Zajímavé, kolik lidí je tak naivních, že si myslí, že nebýt Green dealu, tak VW prosperuje a stále se bude držet na špici. Chápu, že když někdo něco nebo někoho nemá rád, tak na to svede všechny problémy na světě. Bych se nedivil, kdyby tito lidé obviňovali green deal i ze své vlastní kocoviny po pařbě. Podívejte se třeba na koncern Hyundai-Kia, takže to jde, když se chce.
VW dostihly problémy a potápějí ho především byrokraté z EU. Nedomyšlená zelená transformace povede k úpadku celé Evropy. Ponese někdo z EK konečně odpovědnost...?
Měli by ten zákaz spalováků zrušit. A jsem zvědav, na co by ty problémy házeli potom. Tady se ropná loby snaží, jak může, aby lidé uvěřili, že za problémy může green deal a aby Evropa byla stále závislá na dovozu paliv. Kdyby tomu nechali volný průběh tak ty automobilky začnou mít problémy o pár let později a dopadnou jako Nokia.
Nejdřív je třeba se zeptat pana Pitharta. Dodnes je nadšený, kterak pomohl Škodovce do Volkswagenu.
Když v knize co spáchal se dvěma dalšími disidenty ostře kritizoval první republiku za to, že jednostranně pěstovala textilní průmysl. A co nyním s automobilismem, že?.
Ono v té době to pro škodovku bylo dobré a hodně ji to zvedlo. Doba ale postoupila a VW už má nejlepší za sebou.
Protoze VW je drahy a ma mizerna a draha EV, ktera nejsou schopna pokles spalovaku kompenzovat. A znovu, VW ztraci pozice i na trzich mimo EU, kde neni EU green deal. Primarni problem VW je nizka produktivita a pomala inovace. Stelantis ma stejne problemy jako VW. Pustte sem cinske EV bez cla a hned uvidite jak poroste zajem. Muzete mi vysvetlit proc vubec davame 50% cla na EV, kdyz je podle kritiku EV je nikdo nechce?
Prumysl ma primarne problem s cenami energii a plynu, regulacemi, byrokracii a pracovni silou.
Přesně tak, tady každý trouba háže všechny problémy na green deal, ale nejsou schopni vidět co se děje všude ve světě okolo, kde VW ztrácí. A jinak co se týče EV, tak i tradiční automobilky jsou schopny vyrábět dobrá auta viz třeba koncern Hyundai-Kia. A zrovna na Kiu jsem teď koukal, jak jim zisky rostou a ještě podporují čištění oceánů od plastů a další.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Stačí se podívat na počet příspěvků pana Metelky - 21000, to jako vážně? To vypadá na vševěda.
1 odpověď
7
Sledujících
0
Sleduje
7
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Toho snad musí platit ropná loby a má to jako hlavní pracovní poměr :D