Opět hloupá regulace z EU... Problém jsou i samotní výrobci. V práci zpracovávám tabule z plexiskla, polystyrenu a polykarbonátu a evropská výroba je nic moc oproti výrobě z USA nebo Thajska. Evropská výroba je horší například v tolerancích tloušťky. Mít toleranci +-10% nebo +-0,5mm na několika milimetrovým materiálu, to už ani není vtipný. Plexisklo z Thajska bylo v toleranci +-0,05mm na 4mm PMMA a +-0,1mm na 8mm PMMA. Stejné to bylo s polykarbonátem z USA. Další věc v čem evropská výroba zaostává je čistota materiálu. Plexisklo z Evropy mělo v sobě nečistoty a jiné barvivo (na jedné výrobní lince vyrábí různě barevné varianty a při změně nedokážou perfektně vyčistit výrobní linku). Zmetkovitost se pohybovala cca 3-5% podle DIN norem, pro naše použití byla ale nepoužitelné 10-15%. Opět plexisklo z Thajska perfektně čisté, podle DIN norem zmetkovitost pod 1%. Bohužel výrobci mimo EU přišli s velkým zdražením (odůvodněno zvýšením energetických nákladů na výrobu a zdražením dopravy) a vedení firmy se rozhodlo přejím opět na evropskou výrobu. Už se nevyplatí nakupovat mimo EU i přes tu velkou nekvalitu evropské výroby. Samozřejmě to není myšleno na všechny evropské výrobce, máme zkušenost s některými výrobci z Německa, Španělska a Slovenska. Výrobci patří do skupiny 3A Composites, kterou považuju za kartel. Nechtějí si konkurovat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je výsledkem dnešního školství a rodičovské výchovy. U zbytečných oborů se rozdávají maturity téměř zadarmo, jelikož je zvládne i člověk co byl rád, že vychodil základku. Děcka mají nakecáno od rodičů, že si mají najít práci v teplém kanclíku, proto ta maturita. Navíc téměř žádná praxe na školách, a když už ano, tak příliš neodpovídá tomu, co se dělá pak ve firmách. Další věc a ta je z mé zkušenosti. Na konci základky si žáci podávají přihlášky na školy, ale většina jaksi neví na jakou školu chce. Já vůbec nevěděl kam chci jít a ve třídě byli 3-4 spolužáci, kteří opravdu věděli čím se chtějí živit a podle toho si vybrali školu. To je za mě asi největší problém. Myslím si že by pomohli exkurze do místních firem během 2. stupně základní školy. Pomohlo by to dětem se v něčem najít a budou se pak i více věnovat škole, když budou vědět co musí umět. Další věc a ta se týká přímo firem. Typický čech je vlezdoprdel, donašeč, apod. a takoví se zbavují schopných lidí ve firmách. Zažil jsem si to jak v aktuálním zaměstnání tak i ve firmě, kam jsem chodil jako učeň na praxi. Když máte ve firmě bandu takových lidí, tak pak potřebujete daleko více zaměstnanců. Bohužel vedoucí tohle přehlíží, protože jim vyhovuje, když jim podřízení lezou do zadku. Neuvědomují si ale, že tím škodí nejen vlastní firmě, ale i státu. Hodně lidí málo vyrobí, takže nízké HDP a zaměstnanci mají nižší platy. Asi to má i další důsledky.