Ta Nasťa musí mít žaludek! Brát obrovské peníze v EU, využívat všechny výhody demokracie, nepomlouvat výplatu, náhrady, euroměnu, nic západního... ale hlasitě vykřikovat komunistické sračky, obcházet historické zločiny, nevidět vraždění jiných národů, obdivovat Putiny, Staliny, Leniny, Mao Ce Tungy, Kim Ir Seny.... Proč se do zemí svých oblíbených nejede ani podívat? Vůbec se nedivím, že má oči jak pulec před infarktem a vypadá, že jí praskne brzy cévka. Tohle je lež a křiváctví v přímém přenosu!
Jsem konzervativní pravičák. V žádném případě nechci lháře a neschopné slibotechny, proto nebudu nikdy volit ANO, Motoristy, Přísahu. Ale Spolu je už jen koalice o koryta. Nic nedělají, neumí, jen se usmívají a dokonce když cítí, že na trafiky nedosáhnou, podepisují si dopředu místa spojováním dohromady. Čekám na Kalouska, ten jediný se nikdy neohnul a raději odešel, než by měl teplé místečko s těmahle...
Ziju v Norsku uz 15 let a tak hrozne to (tedy aspon pro me) opravdu neni. Jaky si to udelas, takovy to mas. Asi zalezi do jake zeme clovek odejde a koho tam potka, nicmene zapadnout a citit se v jine zemi dobre opravdu lze. Tim nechci rict, ze by se mi po rodne hroude obcas nezastesklo, ale pozitiva porad jeste prevazuji (jak rikam, alespon pro me).
Zapadnout nelze. Trochu ano, ale to jsou kompromisy. Pro lidi, co nemají přátele, nejlepší kamarády z dětství, co se jim nedařilo.... je to cesta. Ale ti už špatně začali. Kdo začal dobře, dělá dobře a bude mu dobře.... ví, že vše je o vztazích. A nejde vyměnit rodiče, kamarády ze základky ani z VŠ. Žijeme jen jednou. A někomu se nedaří a zkouší druhou šanci a je to dobře... ale lepší je být zdravý a bohatý než chudý a nemocný... 🤣🤣🤣
Jaguar je možná o krok napřed. Autoforu se to samozřejmě nelíbí, ale budoucnost má šanci nesmrdět a neřvat. Těším se na novou platformu jaguárů. Mají zkušenosti a jde jim to. Na rozdíl od ropáků, kde je už 98% fyziky dosaženo a vyčerpáno, cesta končí, eauta jsou na začátku a kdo vydrží, bude psát učebnice...
Lidé jsou tam skromnější, mají mezi sebou dobré vzájemné vztahy, pomáhají si a nikomu nic nezávidí. Rádi se rodinně setkávají, mají radost ze života a děti mají bezproblémové dětství. V západních zemích je všechno naopak.
vím, že to myslíte dobře. Ale jste naivní jako Marx a Engels. Ne Lenin, to již byl hajzl, kterého jen překonal kriminálník Stalin a nyní Putin. Realita je jiná. Lidé jsou všude stejní. Jsou dobří Rusové jako zlí Češi. Ale systém, který oni mají a se kterým nic nedělají je světové zlo již od 2.sv.války.
A nenapadlo vás, že jsou prostě jiní a jejich svět je jen a pouze JEJICH světem, v kterém žijí a to jim stačí? Náš svět není vzorem pro všechny...i v Austrálii žijí např. křováci a nevadí jim, jak se žije např. v Sydney.
jenže křováci nevyvolají po dohodě s Hitlerem II.sv.válku, neobsazují Československo, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Pobaltí... neničí svobodnou Ukrajinu, jsou sví a na svém a proto je moderní svět chrání a nechává jim rezervace. Jenže tady z té rezervace jako z rezervace v KLDR létají rakety a hrozí se atomovými zbraněmi. Svět by je nechal, kdyby neslíbili Urkajině neútočení a pak ji neoznačenými vojáky na dovolené obsadili a po letech to legalizovali. Prostě tento národ má zmar, žije jen z prodeje surovin, jinak neumí skoro nic než zbraně a když mu dochází ekonomika, snaží se napadnout, porobit a okrást již po několikáte Ukrajinu. Tak to vás nenapadlo???
Tomu rozumím. Jen vycházím z průměru stáří vozového parku v ČR, což je cca 15let.
Kolik lidí si tohle může dovolit, měnit auto v tak krátkém horizontu, kromě firem a několika šťastlivců? Tím proboha nikomu nic nezávidím. Jen že je tato "sranda" pro mnoho lidí nereálná, nedostupná ekonomicky. O nabíjení raději pomlčím, kromě těch s vlastní nabíječkou FV apod. Dle mého, ještě není ta správná doba (pro většinu).Vlastně díky bohu, jelikož být tak tomu ze dne na den. Svítíme si svíčkami. :)
tak tady vám dávám za pravdu. Ano není to pro všechny v této fázi a není to dokonalé. Ale je to na začátku a aby to bylo levné, nabíječky všude, ceny 1kWh stejné pro všechny, tak to potřebuje ty odvážné a bohatší, aby to riskli. A to otevře cestu masám. Tak proč všichni těm odvážným průkopníkům hází klacky pod nohy. Já teď vidím ten parní stroj, jak jede a před ním musí jít pán s praporkem, protože běžní lidé zuří, házejí kameny a plivají. Ale ten parní stroj byl drahý a měl malý dojezd, jel pomalu. A pak???? Už se nikdo ke koněspřežce nevrátil a uháněl parní lokomotivou 120km/h do dáli...
P.S. a svíčkami svítit nebudeme. Ze dne na den nejde nic. Vše trvá a tak nebrzděte to, co za deset let budete zcela jistě mít...
Nové vozidla kupuji zpravidla po 5-7letech. Pokud EV nebude mít vysoké servisní náklady jako má spalovací motor po tolika letech klidně si jej nechám i déle. V tom problém nevidím. Kdyby už dosloužilo baterie nechám vyndat a předělat na stacionární úložiště a zbytek rozprodat na díly si nechat sešrotovat.
Degradace baterie též nemusí představovat zásadní problém.
Novodobé baterie zvládnou více jak 1mil km ( NMC) a LFP klidně i dvojnásobek. Baterie přežije životnost celého vozidla toho bych se neobával.
I12 let staré EV stále jezdí a to byly baterie úplně někde jinde než dnes.
Spíš bude záležet na majitelích jak se o své vozidlo budou starat .
Ale je jedno jestli to bude spalovací verze či elektrická.
jé vy tomu pánovi, co není moc v obraze jste psal prakticky to samé 🙂. Teď to čtu a říkám si, to jsem skoro psal já. Pevné nervy kolego se zpátečníky, století páry jim ujelo a časem - ač nám nikdy nedají za pravdu - je uvidíme, jak bojují za EV, až my budeme jezdit na vodík... (vtip)
Tak si tu úsporu na ekonomických nákladech dobře uschovejte. Za několik se vám bude hodit. Jinak vám zbude jen neprodejná kastle s nulovou hodnotou.
já mám auta 4-7 let. EV vydrží déle než benzín, to je jasné, nemá se tam co opravovat (motor, převodovka, rozvody, spojka, chladicí soustava, řazení, není co dolévat olejem), takže pokud nedojde to samé co u všech aut (kola, kastle, podvozek, tlumiče...), tak jediné jiné je elektromotor (ten je jednoduchý a i ve vyhozené ledničce furt běží) a baterie. Baterie vydrží cca 20 let a většinou bez poruch (všechno má poruchy) přežijí auto a za těch pár let, až jak píšete, nám zbude kastel, již se plně rozjede recyklace baterií do stacionárních baterií. Protože když má baterie za 20 let 60% kapacity není naa vyhození. Do auta je nevhodná, dojelo by polovinu, ale v baráku jako baterie FVE místo jedné krabice dáte 2 - tím máte stejnou kapacitu a zaberete jen trochu více místa za polovinu peněz - bazar. A tyto firmy již čekají, až baterie z EV se začnou nabízzet na trhu. Bohužel zatím pořád jezdí, ač tomu nerozumíte...
Kdybych si koupil elektrický VW, asi bych se také těšil na návrat ke šlapacímu kolu.
Mám ale Teslu a už nevím, co lepšího by mohlo být. Návrat ke spalováku? Ani omylem. Ten mám v práci a tiše doufám, že mi příště dají už nějaké normální (elektrické) auto.
Němci elektromobily nikdy neuměli. Ještě tak to BMW i3, pokud se člověk přenese přes nepraktické nastupování a tu a tam nějakou poruchu.
jste smutný případ nafrněnce, co neví, co plácá. Tesla je dobrá a často byla průkopníkem. Ale již ji někteří dohnali, Čína a Korea tvrdě překonala. Ale asi jste nejel v nové Audi 6 e-tron, že? Nebo v novém ID-7? Prostě nevíte, co mluvíte. Jo kdy budete mít v té vaší jinak pro mě super tesle 800V abyste mohl jet 1500km a nemusel se 400V čekat u stojanu zbytečně dlouho? Ale prý to průkopník Tesla již tlačí a bude také mít - no Němci už to umí 😄 😄 😄 a porsche už přes rok a já se na nabíječkách teslařům směju, přijedu a jdou v půlce,odjedu a oni tam stále stojí a to mám 100kWh baterii. Ale směji se potichu, jen usmívám, ne jako vy. Oni mají také dobrá auta...
Nebo hybridem od Lexusu, jako jsem to udělal já. GéEso, ale i s pořádným spalovákem. Čistě elektro ani omylem.
apropo: skončil jsem tedy u EV s dojezdem 500km a mimo jednu cestu k moři jsem zatím nemusel dobíjet. A ta proběhla 5 zastávek po 20 minutách na 1300km - to bych s naftou stál také. Víc jsem se zasekl ve frontách. A jinak jsem dobíjet nemusel, ale párkrát dobíjel, protože když zastavím v obchoďáku a jdu nakupovat s ženou jednou za 14 dní více, tak proč bych to tam jen nezastrčil... ale nemusel jsem.
Nebo hybridem od Lexusu, jako jsem to udělal já. GéEso, ale i s pořádným spalovákem. Čistě elektro ani omylem.
uvažoval jsem o hybridu, je to levnější a má to tu myšlenku "až budu spěchat a dochází baterie, dojedu", která zní logicky. Realita je jiná. Výhoda EV je, že nemáte složitý motor, převodovku, rozvody, spojku, startér... čili servis, olej, výměny, životnost. Když koupíte hybrid, naopak máte oboje starosti, častější servis, dražší servis(y) a přitom výhody malé. A pokud jezdí někdo s plug-in s větší baterkou (do 100km), tak je to vůbec nejhorší, protože pořád jezdí elektro a jednou za dlouhý čas zapne benzín, nedej bože studený na dálnici za jízdy, když mu již elektro dochází. Proto některé automobilky plug-iny dělají, že ráno vždy benzín na pár minut naskočí a vše promaže, protočí. a Češi nadávají, že ty nechtějí, protože ty nešetří benzín. Prostě kdo jezdí denně dálky, pořád ještě deisel, kdo jezdí do 200 denně, už je výhodnější, spolehlivější a lepší EV (čisté).
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No Pekarová už cítí, že příští volby prohraje a tak hází klacek pod nohy ANO, které vyhraje a přeleze akorát 50%.
Nicméně politici by měli nést odpovědnost za jimi zvyšující se dluh.
Takže souhlas!