Lipa ský tam nemám co dělat. Prač je paní Filipi neprofesionální, že mluví pravdu. Podívej se na názory lidí a máš obrázek.
Proč je neprofesionální? Zbytečně kolem sebe kope. Mohla by říct "pan ministr mě odvolal, já s jeho důvody nesouhlasím, myslím si, že s mými zkušenostmi bych v tom regionu byla stále přínosem" a nikdo by proti ní nemohl říct nic. Ale pracovala v diplomacii a tam má hlavní slovo vláda v osobě ministra zahraničí. Nemá se protivit rozhodnutí vlády, nebo ho kritizovat slušně, což nedělá.
Opět, byla tam nadstandardně dlouho, i kdyby tam dosáhla na nobelovku, už ta doba sama o sobě je dostatečný důvod k odvolání. Nehledě na to, že některé její kroky a vyjádření dávají důvod k domněnkám, že ta nadstandardní doba vedla k tomu, že není schopná se tam na tu situaci dívat nestranně, a taky plnit ůkoly od vlády a být s ní v souladu.
Spíš to vypadá, že paní Filipi má snahu dlat svou vlastní politiku. To sice může, ale ne jako velvyslankyně.
Tady je zase smršť... zásluhu má i titulkář, neb výsledek jeho práce sice přinese kliknutí, ale taky rozdmýchává neslušnou diskusi.
Od paní Filipi je tohle silně neprofesionální, byla na postu 13 let, když obvyklá doba jsou 4 roky. Navíc Lipavskému vadila "tak moc", že tam vydržela po dva roky jeho ministrování. Paní si akorát kazí závěr kariéry, mohla odejít na vavřínech, místo toho kolem sebe akorát kope.
Opravdu si myslíte, že když nězná někdo nějakého popového zpěváčka, má omzený kulturní přehled? Není kulturním omezencem spíš šlověk, poslouchající jen popoík, který v životě nebyl na koncertu vážné hudby, nečte, nechodí do divadla - ale zná z televize nějakou zpívající hvězdu?? A totéž platí o televizních seriálech - nekonečné seriály opravdu nepovažřuji za kulturu, a je úpkně jedno, jestli se v nich řeší milostné vztahy nebo vraždění. No a srovnávat kulturní dědictví lidstva - tedy pohádky - s nějakým TV seriálem, jehož hlavní součástí je vraždění, hovoří o nekulturnosti vaší
Přečtěte si ten rozhovor, všechno tam najdete: rozlišovaní vysoké a nízké kultury, jejich proměňování, otázky po tom, kdo určuje, co je vkusné.
K Taylor Swift: Neznat ani její jméno o rozhledu svědčí. To nutně neznamená být omezencem, ale o rozhledu o dnešním světě to vypovídá (ano, opět bez hodnotícího soudu).
A ke kulturnímu dědictví lidstva - pohádkám: nevím, jestli je vraždění jejich hlavní součástí, ale podstatnou zcela určitě.
Neznalost není postoj. Paní redaktorka evidentně nevěří, že existuje někdo kdo ji nezná - ale v mém Punk-Rock okolí je to celkem běžný stav - a rozhodně to není postoj (cítím se být skoro uražený).
Neznalost není postoj. Ale vyjádření se, že neznáte, už ano. Z hlediska antropologie se v tom skrývá spousta otázek: proč máte potřebu se vymezit? Proč máte potřebu zdůraznit, že jste v punkrokové bublině? Proč Vás to uráží? Kdyby Vás Taylor Swift nezajímala, tak byste se spíš nevyjadřoval, nebo třebas ani neklikal na ten článek, neklikal na diskusi a nepsal do ní. Přesto jste to udělal. To svědčí o tom, že nějaký postoj k ní máte a navíc máte potřebu ho vyjádřit. Z čeho ta Vaše potřeba vychází? Cítíte se, že Vám ujíždí vlak, když neznáte zpěvačku, o které celý svět mluví? Máte pocit, že tím budete považovaný za nekulturního a chcete se proti tomu vymezit? Štvou Vás lidi, co za kulturu považují Taylor Swift, a ne to, co posloucháte Vy? Co je kultura, co je vkusné a kdo to určuje? O tom ona mluví, o tom je ten rozhovor.
Je legrační, jak je diskuse plná lidí ohnivě se vymezujících, aniž by si uvědomovali, že i o nich ten rozhovor je. Prosím vás, ta deklarace, že neznáte Taylor Swift, je přesně ta forma postoje, o které se tam mluví. To, jestli ji znáte, neznáte, zbožňujete, nebo zatracujte, nikdo nehodnotí - nedělá to z vás ani kulturní vzdělance, ani neoduševnělé tvory.
Taktéž termín kultura zde nevystupuje ve smyslu "vysokého, vznešeného umění" ale spíše jako obecný pojem označující produkci naší společnosti, bez ohledu na to, co kdo považuje za kulturní, neb nekulturní. Konec konců o tom je i ta jejich kniha: co je vkus, kdo ho určuje a jak apod.
V tom taky můžete spatřit potenciální přínos antropologie pro vás: umožňuje vidět svět v jeho šíři a nahlížet z různých aspektů.
Naprosto souhlasím. Jen k tomuto - podle čeho se zjišťuje stáří tohoto žraloka ? Kdo to ví, odpoví prosím.
Radiokarbonové datování proteinů v oční čočce. Její jádro se vyvíjí už v žraločím embryu a proteiny v něm obsažené se pak už nemění ani nevyměňují - a tedy se nevyměňuje ani uhlík 14. Pak stačí vypreparovat to jádro, udělat roztok těch proteinů, z nich se pak separační metodou vybere ten konkrétní protein (zjednodušeně ty látky sedimentují a každá sedimentuje jinak rychle). Pak se spálí na CO2, z CO2 se vyrobí grafit, z uhlíku z toho proteinu, ten grafit se dá do spektrometru, uvolňují se z něj jednotlivé atomy, vysokou teplotou se přemění na ionty, které se posílají spektrometrem soustavou magnetů, které vyseparují jednotlivé izotopy uhlíku a pak se z jejich poměru určí stáří.
Je dobré dodat, že materiál se bere ze žraloků chycených komerčním rybolovem apod. - nikdo je kvůli určení stáří nechytá, neoslepuje ani nezabíjí.
Pokud návrh není v souladu se smlouvou, měl by katastrální úřad návrh zamítnout a vyrozumět obě strany proč zamítl. To by pak vedlo k tomu, že navrhovatel by musel návrh opravit tak, aby byl v souladu se smlouvou. A žádný problém by nevznikl. Katastrální úřad odmítá provést vklad i kvůli mnohem méně významným nesouladům.To věcné břemeno dožití přeci není nějaká nepodstatná část darovací smlouvy, ale je to její její nedílná součást. Zapsat smlouvu bez věcného břemene dožití je podle mne zločin. A výsledek tomu odpovídá. Všichni tady ale argumentujeme jen svým názorem, resp. zkušenostmi. V tom asi nemá smysl pokračovat. Pokud by naši diskusi náhodou četl nějaký právník, bylo by dobré, kdyby se vyjádřil. Jinak asi nemá smysl v diskusi pokračovat.
Když ono právě se většinou lze dočíst, že to tak jednoznačné není a také strašně záleží jak konkrétně jsou ty věci ve smlouvě uvedené, specifikované. Ale souhlasím, že nemá smysl se v tom babrat, když nejsme právníci (nicméně v rukou to mělo x právníků a soudů a problém v tom nespatřili).
Co jsem tím chtěl říci, to jsem sám popsal i z vlastní zkušenosti a rozhodně ať jde stát, prostřednictvím KÚ do ....., pamatuji si poplatek za vklad 500, potom 1000 a dnes za ty 2000,- Kč pro mne udělají co? Šmejdi. K čemu tam jsou ti úředníčci, za co pobírají ty 2000,,- Kč. Já jsem přebíral od maminky 1/2 RD s tím, že jsem uvedl věcné břemeno, pro ně chápané jako věcné břemeno k právě darované 1/2 domu, jakkoliv maminka užívala celý dům, oni chápali, že se jedná o věcné břemeno k 1/ 2 domu, jakkoliv je to nesmysl a nedali si to ani doplňkem ke smlouvě nijak akceptovaně vysvětlit, tak o čem je vstřícnost a nápomoc s odstraněním "chyby"?
Z výše uvedeného plyne, že katastr se právě evidentně nemusí řídit tím, co je ve smlouvě. Jen kontroluje, jestli návrh má oporu v právním dokumentu - zde v darovací smlouvě. U Vás tomu tak nebylo, proto to neudělal. V případě z článku tomu tak bylo (podali návrh na převod, což odpovídalo smlouvě), tak to udělal. A protože nepodali návrh na věcné břemeno, katastr žádné břemeno nezapsal.
Jinak myslím, že můžete být naopak rád, že Vás zkušenost "nikdy nelituj peněz za právníka". Tuhle zkušenost udělá v životě obrovská spousta lidí a málokdy je to za takto nízkou částku. Ty stařečky z článku to stojí zničený závěr života.
Možná máte pravdu pane Kiss, nechci se přít, nejsem právník. Ale moje zkušenosti s katastrálním úřadem jsou jiné. Takové, že právníci zkoumají soulad smlouvy s vkladem. A má to i logiku, protože ta smlouva je jako podklad, na základě kterého byl proveden vklad, uložená na katastru.
Ale oni spíše zkoumají, jestli se návrh opírá o nějaký právní doklad, jestli mu neodporuje. V tomto případě, jestli existuje darovací smlouva a její strany odpovídají původním majitelům a navrhovateli na vklad apod. Ale nezkoumají, co všechno může a nemusí ještě z té smlouvy plynout a už vůbec to tam nemůžou zapsat o své vůli - musí na to mít návrh.
Proč hned tak útočný komentář. Jen říkám, že je v tom něco divného. Rozhodnu se někomu něco darovat a chci tam dožít, tak si zajdu k notáři a ten tohle sepíše. Jestli je tam dožití napsáno, tak tohle přeci na katastru vyznačí.
Katastr tam ale není od toho, aby zkoumal, co je obsahem smlouvy - není to soud. Katastr jen zaeviduje, co mu kdo podá za návrh a zkontroluje jestli TO, CO JE NAVRHOVÁNO má nějakou právní oporu - v tomto případě třeba to, jestli existuje darovací smlouva, jestli je mezi původními majiteli a navrhovatelem (předpokládám dcera), jestli je identifikace nemovitosti v návrhu totožná s nemovitostí ve smlouvě. Katastr neinterpretuje, co je obsahem smlouvy. I třeba proto, že některé detaily té smlouvy se mezitím mohly změnit - co kdyby se mezitím třeba dohodli, že rodiče půjdou bydlet někam jinam (třebas přímo k dceři) a ta podmínka by ztratila smysl. Zkrátka, pro katastr je závazné to, co je v návrhu. Má-li vzniknout třeba věcné břemeno, musí se na to podat návrh. Tedy, katastr nijak nepochybil. Evidentně nikdo věcné břemeno nenavrhoval. Jestli někdo pochybil, tak dcera - ale spíš morálně. Respektive, jestli i právně, by záleželo i na tom, jak to v té smlouvě měli formulováno - třeba věta "dcera nás tam nechá dožít" bude mít jiný význam než "dcera je povinná zapsat naše dožití jako věcné břemeno na katastr do 1 měsíce od podpisu smlouvy". A taky pochybili rodiče, když ten zápis nezkontrolovali (ano, je to hrozné, ale i v rámci rodiny by se na formality mělo dbát...). A k tomu notáři - no, evidentně tam nešli, ani k žádnému právníkovi. Ten by jim asi poradil jinak, možná by to za ně i zprocesoval. Ale to se nestalo...
Zásadně nesouhlasím s analýzou. Můj fond BNPP Europe Growth je složený ze 36 titulů (jeho benchmark index MSCI Europe ze 425 titulů), aktivní podíl se dlouhodobě pohybuje mezi 70-80 % (!!!), aktuálně cca 77%. Směrodatná odchylka se dlouhodobě pohybuje pod 5%, ale od roku 2021 vzrostla někam k 6,5%. Prezentaci fondu zájemcům pošlu. Vůbec nechápu, jak byl tento fond vybrán, v ČR se téměř neprodává. Rád si s autory promluvím o metodice, protože nařčení z klamání klientů považuji za lživá, minimálně za manipulativní a vyzývám Seznam.cz, aby nedával prostor neověřeným fámám.
Tady máte odkaz na ten článek. Ekonom nejsem, tak uplně nevím, jak moc tam publikují "neověřené fámy".
Vím o tom trochu víc, ale to tady nebudu rozvádět. Zkušenosti z vysokohorské turistiky ve skupině mám, sice ne z Alp, ale z Vysokých Tater. Vždycky jsem musela ale vědět, že do toho rizika jdu na svou zodpovědnost. Jen jednou, při přechodu zasněžené a zledovatělé Bystré lávky směrem k Wahlenbergovým plesům jsem šla za hranu toho, co bych nazvala hranou rizika. Na druhou stranu upadnout a zranit se můžete i na čisté rovině. Vinu ale na nikoho přenášet nemůžete. Jestli někdo uklouzne na malém kamínku, tomu nikdo nemůže zabránit.
Rozumím tomu, že nechcete psát detaily, ale pak je ta Vaše obhajoba jen obecným tvrzením a má stejnou váhu, jako příspěvek těch, co o tomto případu nevědí nic.
Jinak se obávám, ze mne nepřesvědčíte. Asi nikdo nebude rozporovat to, že každý dospělý má za svá rozhodnutí odpovědnost. To ale mají i ti dva pánové. Tu cestu organizovali a vědomě při tom porušili x pravidel.
Za co konkrétně shrábl peníze? Za dopravu? Za organizaci? Když nevíte nic konkrétního, tak nepište a nenadávejte.
Všude se píše, že to organizovali. Spousta lidí tu uvádí, že v Rakousku je organizátor odpovědný. Kdesi jsem četl, že na to, co tam dělali navíc musí mít licenci - a tu neměli. Stejně tak se lze dočíst, že toto prováděli opakovaně - tedy jako byznys - spíše než, že se jen "pár kamarádů domluví". Dále se lze dočíst, že místní policii zatajili, že to organizují - pročpak? K tomu ještě to předchozí úmrtí - kdyby to, opět, byli jen "kamarádi, co se domluví", dělali by to znova a stejně, po tom, co se jim někdo zabil? Pro mě je to dost indikátorů k tomu si myslet, že odpovědnost nesou.
Pak se tu ještě obecně vyjadřuje dost lidí, co zkušenost z hor evidentně mají, a ti to vidí celkem jednoznačně.
Vy o případu víte něco víc? Napište, přispějte něčím konkrétním do diskuse.
Pane Horáku, víte co nás zabije?
Lidská práva utržená ze řetězu.
A jestli se nestydím tohle psát? NE nestydím, protože kupodivu i když máme o středověku různé představy, tak hrdelní právo se vykonávalo ve městech většinou po dlouhých a dlouhých desetiletích - a potom, vždy byl opravdu klid.
Ono totiž vidět jak dopadne ten, kdo právo porušoval, mělo rozhodně něco do sebe!
NE pomsta, ale spravedlivý trest. Ne odpuštění a prominutí, ale TREST.
Ale to je úplně jiná debata - jak nastavovat tresty. Já jsem reagoval na to, že byste to klidně přál někomu, kdo třebas s hrdelním trestem nesouhlasí. Naše právo se vyvíjí přes 2000 let, je kolem toho celá věda a upřímně, jsem docela rád, že o tom rozhodují lidé, co tomu rozumí, a ne my dva.
Co se lidských práv týče, já si naopak myslím, že jsou dobrou věcí, že ne vždy je trestání spravedlivým, že v minulosti i dnes je trestní právo plné křivd, omylů a zločinů apod., a že trest není zárukou toho, že se to nebude dít.
Bude velký svinstvo napsat, že TOHLE by měli zažít na vlastní kůži všichni zastánci humanizmu a ti, kteří protestují proti trestu smrti?
Ono se totiž z pohodlí snadno káže, a udělovat knížecí rady o tolerantnosti a humanizmu těm, které mohly žít je sprostota.
Třeba by se toho nemusel dopustit, kdyby měl strach, že ho zabijou jako jiného násilníka a pedofila. Takhle se ničeho nebál a dvě rodiny mají zničené životy a mrtvou dceru + zmrzačenou dceru!
Já Vám nevím, takový odporný zločin, ale Vám nevadí přát někomu, aby se mu to stalo? Nemáte pocit, že to jaksi shazuje vše, o co se (asi?) snažíte?
Nehledě na to, že poněkud dost zjednodušujete úplně všechno kolem toho, ať jde třeba o bláhovou představu, že pomsta všechno vyléčí, nebo představy, že pachatelé takto jednají pouze proto, že se nemusejí bát postihu.
Třeba tady: "Zajimava predstava. Dat HHC do bonbonu a pocitat,ze nezletili budou cist na internetu v jakem mnozstvi je konzumovat , to muze napadnout jedine Michailidu." Pro jistotu dodám, že ona chce regulaci takovou, aby se to k dětem nedostalo, a aby to ani nevyvolávalo představu, že je to OK, nebo pro děti.
A věta "Proc zavest jen HHC, muzeme dovezt betel,heroin, zvykat koku , proc by jsme nemohli uzivat drogy z celeho sveta ?" tomu taky moc nepřidává, i když tedy to jí do úst nekladete přímo, ale naznačuje, že kladete rovnítko mezi takovým vyjádřením a tím, co říká Michailidu.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ehm... Jakarta už je odepsaná , tak se posuneme o kus dál, vyženeme původní domorodce , vykacíme desetitisíce možná více stromů, kde některé jsou starší než nejstarší člověk, tím nepřímo odsoudíme živočichy, závislé na tomto pralesu k smrti a mnoho dalších věcí.... Nejvíc nechápu souvislost s potápěním města a podzemní vodou...to se asi autor spletl, potápění měst se myslí ve spojení se zvyšováním hladin světových moří a oceánů....o to víc nepochopitelný je výrok, že jeden z mnoha důvodů je potápění města. Proto ho dají z jednoho místa, které obklopuje moře , na úplně stejné místo na kraji ostrova u moře??? 😄 myslím, že kdyby jsme přepnuli o 100000 let dopředu, obě místa by byla stejně pod vodou....
2 odpovědi
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Detaily jsem nehledal, možná je ro tady jinak. Ale odčerpáváním vody z podzemí se mohou horniny sesedat, čímž poklesá povrch - město tam může být zatápěno, protože klesá.