Dotovat výrobu drahé elektřiny z veřejných peněz. To je opravdu podnikání, které by zvládla i dobře cvičená opice. Běžte z celým tím zeleným podvodem do pr...
Je to tak. Při tom mi není jasné proč by měl mít biometan jinou uhlíkovou stopu než zemní plyn. Obojí je CH4. Rozdíl je jen ve směru toku peněz.
A že jich máme co? Kde je chcete stavět a s jakou kapacitou? GWh? Kolik tyhle srandy stojí? Stačilo by málo, kdyby si nacisti nezavřeli jaderky. Nám by stačilo mít 4000MW v Temelinu a jednu další někde v ČR a mame 70% čisté energie. Nene musíme se to dělat silene draze a složitě.
Baterie by měl povinně pořídit každý kdo instaluje solární elektrárnu (jakéhokoli výkonu), o kapacitě úměrné instalovanému výkonu, a to za své (bez dotací).
Zapomněli napsat tpo nejdůležitější že Kogenerační jednotka je velký spalovací motor jako máte v autě, jen o hodně větší. Defakto jen velká elektrocentrála co má velký obsah válců a využívá odpadní teplo. Takže nic převratného ani zeleného to není. Takže pokud budou zakazovat spalovací motory tak by se měli zakázat i tyto agregáty co vyrábějí elektřinu a teplo. Celý mi to přijde jak placená reklama.
Kogenerační jednotka by měla být zařízením pro výrobu elektrické energie a tepla. Na uveřejněných fotografiích není nikde vidět žádné sběrné potrubí ohřáté vody. Jsou vidět pouze chladiče. Zdá se tedy, že veškeré vzniklé teplo se maří. Pak označení Kogenerační zdroj není zrovna na místě.
Komunistický režim byl určitě horší. Ale nutno zaznamenat, že liberální demokracie, která se tu nastolovala po sametové revoluci, je stále méně liberální. Je stále více těch, kteří se nám snaží nařizovat jak máme správně žít (stejně jako tenkrát). Právě proto, že těch co minulý režim pamatují, je stále méně a ti na západě to nezažili vůbec, společnost nějak nepostřehla, že to nabírá nesprávný směr.
Mimochodem, i komunističtí šéfové byli svého času přesvědčeni že poručí větru dešti, což bylo stejně najívní jako dnešní snaha zvrátit klimatickou změnu.
V článku postrádám zmínku o tom, že se na Slovensku původně uvažovalo o pořízení letounů Gripen. V tisku se tenkrát dokonce objevila zpráva, že se ministři obrany ČR, Slovenska a Maďarska domlouvají na společném servisování těchto letounů. Později, nejspíš z politických důvodů, změnili své rozhodnutí a objednali F 16. Dopadlo to tak, že místo Gripenů, které už mohli dávno mít, teď nemají nic. Jen aby jsme nedopadli stejně.
Možná, že pan Masek zaregistroval, že první F 16 vzlétnul v roce 1970. Je to tedy letadlo staré téměř 55 let a přesto o něj mají na Slovensku velký zájem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je tak, když ve výběrovém řízení zvítězí jiná, než spřátelená firma. DP Praha budiž příkladem.