Nějak se nám ten stát drolí. Zdravotnictví má obrovské problémy, důchodový systém má obrovské problémy, stavebnictví stagnuje, průmysl se propadá, energie 3x vyšší než USA a Asie. Daně jdou nahoru, odvody OSVČ jsou na nesmyslných cifrách. Nedostupnost bydlení. Zemědělství v troskách. Nevěřím ani jedná politické struktuře, že s tím něco udělá. Bohužel.
Nemáte pravdu, asi hodně koukáte na ČT nebo nevím. Zaostávání je způsobeno špatným vedením jak Evropy, tak následně jednotlivých států. Cesta je velmi jednoduchá, ale nikdo jí nechce slyšet a akceptovat již vůbec ne. Zrušit většinu orgánů EU, Zrušit šílené nesmyslné dotace na vše ( pro příklad dotace na elektro auta firmám) Přestat regulovat a sledovat kde co a tím mít obrovský aparát lidí, co nevyrábí a pouze spotřebovávají viz. naše republika. Každý pátý zaměstnaný člověk je zaměstnancem státu. Jak čtyři lidé mají vydělat ještě na pátého , na inovace a svůj rozvoj. Bohužel nemáte pravdu. Zakopaný pes v přebujelé administrativě , dotacích a přebujelých státních organizacích.
Bez jednotného kapitálového trhu s jednotnou evropskou burzou nemá Evropa šanci. Ale jak je popsáno v článku, každý stát kope jen za své zájmy včetně regulací. Rozdíly trhů práce, daňových systémů i sociálních systémů jsou tak obrovské, že je to celé neproveditelné.
Budoucnost Evropy vnímám jako starý kontinent určený k turismu po evropských památkách. Průmysl mizí, zájem je jen o klidný a spokojený život. Evropané už se nechtějí hnát za výkonem, předávat se, tvrdě pracovat..... pro co?
Stejně to má i mladá generace v Japonsku. Taky už nechtějí dřít.
V Jihovýchodní Asii jsou šílenci, co makají 12-14 hodin denně. V USA makají 7 dní v týdnu, žádná placená dovolená, žádné sociální jistoty, bezplatná top lékařská péče atd..
V EU chtějí 4 dny v týdnu a 28 hodin.
Realita je úplně jinde. Většina dnešních čtyřicátníků se řádného starobního důchodu buď vůbec nedožije, nebo ho budou pobírat 3-5 let.
Já bych měl jít v 66 letech a 7 měsících, ale určitě nebudu mít odpracované roky, protože na to kašlu. Za mlada jsem hodně cestoval po světě. Začal jsem pracovat v 25 letech a určitě ŽL zruším max. v 55 letech. V 53 letech budu mít i nejmladší dítě plnoleté, tak budu chtít žít a né pracovat. Nevadí mi, že nebudu mít nikdy starobní důchod. Dožiju z úspor a z prodeje přebytků ze sadu.
Je to podnikání jako každé jiné a je zrůdné, že někdo vůbec uvažuje o tom, že by měl od státu cokoliv dostávat.
Neuvažuje. V první řadě.
A pak Vám asi chybí základní učivo vlastivědy, když neznáte funkce státu. Zemědělství není stejné podnikání, jako třeba průmyslová výroba. Dokonce máme ministerstvo zemědělství a ne jen ministerstvo průmyslu a obchodu. I daně jsou jinak....... zůstávají obcím..... A víte, že každý občan státu přispívá na činnost zemědělství jako solidární daň za to, že máme dostatek potravin? Velmi stručně a zjednodušeně řečeno......
"Podle předsedy Ovocnářské unie Martina Ludvíka podpora schválená vládou umožní sadařům založit novou úrodu, přežít a vyhnout se kácení sadů."
Nevíte někdo, proč je po jednom roku neúrody hned potřeba kácet sady?
Protože sadaři to zavírají a kácí už deset let v řadě. Z 56.000 hektarů jsme na 8.000 a přes zimu se ruší cca 1000 hektarů. Chce to znát souvislosti. Celé naše zemědělství jde do kytek a společnosti je to jedno. Super. Dobrou chuť.
Naopak, lidé tomu rozumí. Nepojistili jste se, tak nebrečte; bylo to vaše riziko a sami jste si ho vyhodnotili. Pokud by stát chtěl být jó lidumil, mohl by zemědělcům poskytnout nějaké mimořádné nízko úročené půjčky s několikaletou splatností..
Evidentně vůbec netušíte, o čem je ovocnářství. Na sbírání srdíček dobrý, ale určitě to nezastaví likvidaci českého ovocnářství. Z necelých 60.000 hektarů v ČR už máme jen necelých 8.000 hektarů a každým rokem to ubývá. Evidentně je Vám to fuk.
No paní Bastlová, takhle ztratit rozhovor, kdy jste se mohla něco důležitého a zajímavého dozvědět. Místo toho prahnete po bulvární senzaci a podporujete ty, co tomu nerozumí, aby se nic nedozvěděli.
Nás ovocnářů je už jako šafránu a jelikož celá společnost s politickou reprezentací, ovocnářství nezajímá, tak proto z 53 000 hektarů sadů máme jen cca 8 000 hektarů a stále ubývají. Běžte si koupit polská jablka 2. a 3. jakosti za předražený 39,- až 49,- Kč. A nebojte, v zimě a na jaře budou banány za 26 a jablka za 69 v akci.
To pojištění, které kryje jen kroupy je tak drahé, že si ho malý sadař nemůže dovolit, ne proto, že by byl nezodpovědný, nebo škudla, jak tvrdíte. Váš výkon byl trapný.
Splácím hypotéku na 3+1 a do toho jsem zdědil dům po babičce,který je třeba kompletně opravit.Udělat novou střechu,zavést teplou vodu,vybudovat WC(prozatím jen suché) atd.Jsem zaměstnaný dělník.Má snad paní redaktorka pocit,že jsem nějaký milionář.Dům po babičce je pro mne spíš danajský dar.Jistě mohl bych ho prodat.Ale mám děti a ty také budou chtít někde bydlet.Takže si dům postupně opravím z peněz které si vydělám vlastníma rukama(ne jako někdo psaním článků) a nějaký ten příspěvek státu přijde vhod.Autorka článku má zkreslené představy o životě obyčejných lidí a jen je tu svým článkem vzájemně rozeštvává.
Napište, jestli Vám něco dají. Nám nedali nic. Po rekonstrukci musí nemovitost být v energetické třídě B. To starý dům po babičce nikdy nebude. Takže jedině sbourat a celé znovu. Pak by nám dotaci 1 milion dali, ale taková rekonstrukce je za 4-8 milionů. Úspora nižší, než DPH. Je to celé podvod. Pouze pro bohaté, nikoliv pro střední třídu. Ale tuhle podmínku nikdo nezmiňuje.
Zákonem se nařizují Euro normy výrobcům aut. Ti prodají s dvouletou zárukou. První měření po 4 letech. Tím všechna zodpovědnost padá na majitele vozu, který jde na STK, kde dostane potvrzení, že OK nebo ho vyhodí. U normy Euro6 není vyjímka, že neprojde ani první kontrolou emisí. Policie na silnici tvrdě postihuje řidiče.
Zodpovědnost servisů nula, hodinu po opuštění STK - zodpovědnost nula. Uživatel, co nemusí vozu ze zákona rozumět nad rámec autoškoly má plnou zodpovědnost za každou desetinku v grafu jakéhokoliv měření. Silný nepoměr a velmi velmi drahý špás ten automobilismus. Si připadám jak lovená zvěř, jako člověk osvč, kterého auto živí.
Půjčka nic nevytváří, jen přesouvá majetek z místa na místo. Naopak, to že si brali lidé půjčky na investice vedlo cca před sto lety k obrovské bublině naprosto fiktivních financí.
Když si vezmete na něco půjčku, daná věc tím nevznikne, půjčka vám jen umožňuje přeplatit toho dalšího v pořadí, vzniká tak fiktivní poptávka a nabídka. Bez půjčování by ceny spadly na reálnou hodnotu, to, že to nebylo umožněno vyústilo ve velkou hospodářskou krizi.
Vždyť peníze jsou přeci dluh, ne? Nemají hodnotu. Nejsou kryté. Vznikají úvěrem a úroky jsou hybná síla systému.
Když Japonci přestali brát firemní i indiv úvěry, tak 30 let stagnovali.
Aspoň tak jsem pochopil dnešní peníze. Bez inflace a úvěrů by asi zkolaboval celý systém. Energií a přírodní zdroje jen spotřebováváme. Tak jak chcete tvořit hodnotu?
Evropské automobilky nedokážou konkurovat, protože ty čínské vrací veškerý zisk zpět do rozvoje. VW má 3x vyšší marže než před nějakými 10 lety, dře z kůže subdodavatele, akcionáři se radují z vysokých dividend, zákazníci nakupují předražené spalováky horší kvality a ještě bere VW plno dotací z jejich daní. Málo peněz investovaných zpět do vývoje, téměř tunelování, ale začíná VW dobíhat. Ale nejen VW. Čína uvažuje v dlouhodobém horizontu, tady v EU je to jen o ročních výsledcích a rozdělení odměn. Tlak na krátkodobý profit potom podráží dlouhodobý rozvoj.
To máte se vším. Podívejte se na šejka v Dubaji. Má strategický plán rozvoje na 30 let a odškrtává si hotové úkoly. Takhle frčí mnoho států nebo autonomních velkoměst. A Od roku 2000 do 2020 je vidět, jak se kdo rozvíjel. Evropa na chvostu v mnoha statistikách. Stačí si zaletět do Gruzie nebo Azerbajdžánu. Tam našinci spadne brada.
Hezký článek. Mělo by se mnohem víc psát o Číně, jinak našinci nebudou vůbec tušit co, jak a proč dělají. Podobný článek bych uvítal o Indonésii i Jižní Korei.
Těžko můžeme pochopit mentalitu Číňanů, když si neumíme představit, jakým pokrokem si tam lidé procházejí. Téměř negramotný vesnický pěstitel rýže ve 30 letech se se svým synem přestěhoval do velkého města, aby synovi zajistil studia. Dnes je to šedesátník s dostudovanou střední a jeho syn, co si bosí hrál na zemi a neznal vodu z kohoutku, je třicátník, programátor nebo vědec v obleku. To nemúžeme pochopit.
Jako rodilý Pražan jsem po škole Praze zamával. Studentský život byl v Praze super - koncerty, výstavy, divadlo, knihovna. Nejlepší. Ale místo placení vysokého nájmu jsem si koupil starý dům v Moravském krasu s velkou zahradou. To ticho a ta vůně lesa. Svobodný život s hypotékou 1900 Kč/ měs na pohodu. No stress. To je pro mě hlavní.
Mně fascinuje, když se řeší konkurenceschopnost republiky, že se řeší opět jen Praha. Až konečně čeští politici pochopí, že rozvoj republiky jako celku nevytrhne jen Pražská aglomerace a střední Čechy, že si zkrátka republika jen s jedním centrem nevystačí, pak se možná u nás něco pohne k lepšímu. Proč ksakru milí novináři neuděláte třeba rozhovor s někým přes rozvoj Ostravy či Brna? V Brně třeba KAM - kancelář arch. města Brna, které řeší rozvoj města) Nezlobte se, ale tenhle (de)mentální pragocentrismus, je prokletím republiky.
A Brno je kde?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je to česká firma postavená od nuly, hrozně bych mu ten úspěch přál, ale copak neumí z investorů nikdo počítat? 15 a možná už 20mld v dluhopisech vydáno, nízkomaržový business s obrovskými fixními náklady, expanzí spálí dalších 10mld+ a návratnost v nedohlednu...pokud je to rychle naleštit, oznámit velké jméno (Amazon) a pak to prodat hejlovi co má volný cash ala Allegro pak to chápu, jinak to bohužel smysl nedává...a to opakuji že jim fandím a jsem jejich dlouholetý zákazník...
2 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Vidím to stejné. Navíc historie jeho bývalých byznysů má svůj rukopis. Ale délá to dobře. To uznávám. Hejla najde a exit bude velkolepý asi i pro J&T a PPFku.