Češi mě letos překvapili - příjemně!
Necekal jsem, že to vyhraje Oskar, i když tančil nejlépe.
Myslel jsem, že mu lidé neodpustí to, že vypadá jako gay, že nosí metrosexuální účesy a že není z nejsympatičtějších.
Opak byl pravdou a jsem za to moc rád.
PS: jen doufám, že to nebylo způsobeno jen tím, že by v soutěži hlasovaly mnohem víc divačky, než diváci, ale že to bylo napříč pohlavím - moc bych si to přál.
Od začátku invaze na Ukrajinu nechápu, proč to Putinovi stojí za to - ztráta světového renomé, ztráta renomé zbraňových systémů, úpadek zbrojního průmyslu, obří inflace, ztráta vlivu na Blízkém východě, v Asii, izolace, zabavení majetku v zahraničí, devalvace rublu, útěk stovek tisíc vzdělaných občanů do zahraničí, smrt a zmrzačení stovek tisíc občanů ve válce a takto by se dalo pokračovat...
A nestačilo by prostě jen kupovat menší auta?
Auta segmentu B v hybridu dnes emisní limity plní akorát a vyrostla takovým způsobem, že přerostla i původní segment C, což jsou rodinné vozy.
To opravdu všichni potřebujeme velká, těžká a žravá SUV?
Ať se automobilky snaží, nebo ať zdraží ta auta, která vypouštějí emisí moc, ať mají na pokuty.
Nevadí mi hybridního vozy, v dnešní době dávají větší smysl, než čisté EV, ale proč proboha kupovat Mercedes se čtyřválcem a pohonem předních kol?
Nepřijde mi, že by tato prémiová automobilka, která má i prémiové ceny, v případě tohoto modelu nabízela něco, co nelze koupit u neprémiové konkurence a o hodně levněji.
A dávat několik stovek tisíc korun navíc jen za to, že si budu připadat jako “něco víc”, než mé okolí, tak z toho už jsem dávno vyrostl.
No nevím, jak toto sci-fi brát.
Kamarád je truhlář s vlastní dílnou a občas mu sám pomáhám a ani ve dvou není žádná sranda přesunout po dílně nějakou desku, protože hmotnost začíná někde kolem 70ti kg, což mi pro holku přijde opravdu dost.
A to se nebavím o hmotnosti některých prken z masivu a už vůbec ne hotových výrobků, kde jdou hmotnosti do stovek kg.
Tohle nedává smysl.
Hybrid segmentu B (takže o třídu větší) dnes pořídíte pod 600k ve skvělé výbavě, má cca 150 koní a dojezd 900 km.
Toto autíčko je v dobré výbavě za 740k+ a pořád o dost slabší.
Hybrid stojí na provozu za palivo cca 1,60 Kč/km, zatímco u EV se běžně uvádí cca 1 Kč/km při domácím nabíjení.
Takže rozdíl 140k v pořizovací ceně se nejdříve vrátí za 200 000+ km.
A to nehovoříme o větším poklesu ceny EV a tom, že celou dobu jezdíte autem, které je o třídu níž.
Ne, takto přechod na EV opravdu nedává smysl.
Může mi tady někdo vysvětlit, proč se tu pořád řeší, do čeho armáda investuje a proč jsou tu pak pravidelně tak hloupé diskuse lidí, kteří této tematice vůbec nerozumí?
Vždyť máme závazek s NATO, že budeme na obranu dávat 2% HDP, takže dokud ta částka nebude výrazně vyšší, než to odsouhlasené minimum 2% HDP, není o čem diskutovat.
Nebo kde je problém?
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Dává to smysl, když jsou to právě spalovací auta, za která musí automobilky platit pokuty.
Ale jde to i jinak, než jít cestou EV - takové Clio hybrid má emise cca v normě a je větší, než první Civic nebo Golf (což stačilo i menší rodině).
Takže stačí, aby lidé přestali kupovat přerostlá SUV a automobilky nabízely více dobrých hybridů a problém s emisemi bude vyřešen.