No nevím, jak toto sci-fi brát.
Kamarád je truhlář s vlastní dílnou a občas mu sám pomáhám a ani ve dvou není žádná sranda přesunout po dílně nějakou desku, protože hmotnost začíná někde kolem 70ti kg, což mi pro holku přijde opravdu dost.
A to se nebavím o hmotnosti některých prken z masivu a už vůbec ne hotových výrobků, kde jdou hmotnosti do stovek kg.
Tohle nedává smysl.
Hybrid segmentu B (takže o třídu větší) dnes pořídíte pod 600k ve skvělé výbavě, má cca 150 koní a dojezd 900 km.
Toto autíčko je v dobré výbavě za 740k+ a pořád o dost slabší.
Hybrid stojí na provozu za palivo cca 1,60 Kč/km, zatímco u EV se běžně uvádí cca 1 Kč/km při domácím nabíjení.
Takže rozdíl 140k v pořizovací ceně se nejdříve vrátí za 200 000+ km.
A to nehovoříme o větším poklesu ceny EV a tom, že celou dobu jezdíte autem, které je o třídu níž.
Ne, takto přechod na EV opravdu nedává smysl.
Může mi tady někdo vysvětlit, proč se tu pořád řeší, do čeho armáda investuje a proč jsou tu pak pravidelně tak hloupé diskuse lidí, kteří této tematice vůbec nerozumí?
Vždyť máme závazek s NATO, že budeme na obranu dávat 2% HDP, takže dokud ta částka nebude výrazně vyšší, než to odsouhlasené minimum 2% HDP, není o čem diskutovat.
Nebo kde je problém?
Takový Swift má 98g CO2, takže pokuta je pouhých 9 580 Kč, což je při ceně cca 400k nějaká 2,4% navíc, takže žádná tragédie i v případě malého a jednoduchého auta.
Takže Suzuki ukazuje, že to jde a že problém je spíš u výrobců, než obecný.
Hybridní Clio má stovku za 9s a emise také jen 95-98g, takže i dynamičtější auta jde prodávat bez větší pokuty. (Yaris hybrid je na tom dokonce ještě lépe)
K tomu prodat pár malých a levných EV, která se podle všech zpráv chystají a není co řešit.
Otázkou spíš je, jestli větší problém nejsou ty všechny nafouklé Crossovery a SUV, které zvedají firemní emise mnohem víc.
Je na čase dělat auta menší, lehčí, tudy vede cesta.
Článek jsem přečetl, ale vůbec jsem nepochopil, jak by případný spor ohrozil budoucnost mobilů a elektroniky.
To se jako nebudou v budoucnosti mobily a elektroniky prodávat, když k soudnímu sporu dojde? Nebo jak to má ohrozit tu budoucnost?
Zdá se, že titulek je na nic a autor by zasloužil vyliskat (nebo mě opravte).
To jsou samé infotainmenty, dynamické směrovky přehršel zbytečných asistenčních systémů (stačí se podívat na jakoukoliv VW reklamu) a na to důležité se zapomíná.
Nikdo auta nekupuje na základě výše uvedeného, důležitější je konstrukce, pohonné jednotky (robustnost, spolehlivost, jednoduchost), ergonomie, výhled z vozu apod.
Tohle auto mě nechává naprosto chladným, ničím nezaujalo…
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Nevadí mi hybridního vozy, v dnešní době dávají větší smysl, než čisté EV, ale proč proboha kupovat Mercedes se čtyřválcem a pohonem předních kol?
Nepřijde mi, že by tato prémiová automobilka, která má i prémiové ceny, v případě tohoto modelu nabízela něco, co nelze koupit u neprémiové konkurence a o hodně levněji.
A dávat několik stovek tisíc korun navíc jen za to, že si budu připadat jako “něco víc”, než mé okolí, tak z toho už jsem dávno vyrostl.