cituji z článku:” Při najetí 70 tisíc kilometrů, to už bych byl (s běžnýn autem) v servisu alespoň třikrát, možná po čtyřikrát. Kontroly auta, výměna olejů a všeho, ušetříte alespoň 15 tisíc na každé. A to ještě beru v potaz spíše levnější auto, které nemá drahý servis."
Měl jsem na mysli tenhle nesmysl, autor tam neuvedl co je to za vůz ( 4x15kKč) a proto jsem dal srovnání ceny servisu s běžnou naftovou 2,0 TDI Octavií 4.
Mimochodem mám dlouhodobou průměrnou spotřebu 5 l na100 to je při 31,5kč/l ( nafta Plánice u Klatov) cca 1,6 kč/km. Když budu e-auto nabíjet u nabíječky protože bydlím v paneláku a jinak nemohu, platím za kWh 12 Kč. to je při spotřebě 18 kWh na 100 km cena 2,16 kč/ km a to nemluvím o času co strávím u nabíječky. Ono záleží jak se na to celé podíváte a jak to budete počítat. Proto nemám rád tyhle selektivně psané články. Já samozřejmě chápu že nabíjení z fotovoltaiky doma je levné. Ale ona ta fotovoltaika je zadarmo? On jí někdo postavil zdarma? Také něco stalo, nebo ne? Je třeba srovnávat OBJEKTIVNĚ!!!
PRE 8 Kč za kW. Zjistěte si alespoň něco než to začnete komentovat
😄 aspoň tu propagandu dělejte o něco chytřeji...
Tak když nebudu počítat gumy, možná čepy atd... prostě to co není o elektromobilu a - brzdové obložení. Tak stejně nechápu, kde vzal 110 tisíc za rok.
Každopádně má o minimálně půl milionu dražší vůz, tedy i když vezmu 110 tisíc, ušetří až po 4 letech a najetých 260 000 Km.
Mé výpočty mi ukazují že EV oproti spalovacímu motoru by se začalo vyplácet až po ujetých cca. 400 000 Km s EV.
Tak buď neumíte počítat, nebo máte předražený servis a nebo z toho člověka děláte hlupáka.
Já jsem zatím také nemusel měnit destičky, jezdím defenzivně a brzdou jen dobržďuji.
Tak si to to užijte 👍
Tak teď jste mě pobavil. Tankování s WC 30 min!!! Bez WC jsem v drtivé většině případů pryč do 5 min., s WC je to max. o 3 min. víc. I se spalovákem se ale musí dělat zastávky, to je pravda. Např. moje typická cesta do Alp na lyže v délce 500 km čítá cca 4 zastávky - zhruba 2 x na WC někde u krajnice u křoví (2 x 3 min.), 1 x tankování (5 min.), 1 x svačina + WC někde na parkovišti (20 min.). V součtu tedy cca půl hodiny. S EV by to bylo odhaduji tak o 30 min. více, což není takové drama. Jen bych musel ty zastávky lépe plánovat. Myslím že s tím bych dokázal žít.
Panebože, četl jste to po sobe? Váš popis jízdy na lyže mi připomněl rok 1990. Dnes jsme jinde. Alespoň my, Vy asi ne.
K otěru gumy opravdu nedochází jen při proklouznutí kol, to se velmi mýlíte. XL (Extra Load) znamená, že pneumatika je lépe vyztužená, aby se dala přenést jak tíha, tak kroutící moment na silnici bez destrukce bočnic a běhounu. Opotřebování zůstane plus mínus stejné, avšak kvůli váze vozu bude vyšší (čemuž odpovídají i tvrzení výrobců pneu).
Ne, EV skutečně není těžší o 250 kg, to se mýlíte. Tesla S má například baterii s váhou 450 kg a dá se předpokládat, že kvůli zachování tuhosti karosérie a ochraně baterrypacku další váhu naženete na konstrukci vozidla. Mimochodem motor ve Fabii váží jen maličko přes 100 kg, diesel do 200 kg, poslední diesely neváží ani 150 kg, před 25 lety to bylo asi 200 kg. To znamená, že Tesla S má elektromotory těžší, protože je nutné připočíst redukční převodovku.
Víte, měl byste se nejdřív technice trochu věnovat a netvrdit nesmysly.
No tak hlavně ze Vy jste odborník když porovnáváte Teslu S a Fabii. To je fakt bomba. Porovnávejte srovnatelné.
máte vcelku správné otázky, byť trochu š´touravé a EV fanatiky to dráždí. Mám kamaráda co má Teslu a když s ní zrovna není furt v servisu, tak to neskutečně ba až fanticky hájí. Osobně mne EV dává smysl jen za určitých podmínek a vesměs jen do města. Příjemné jsou lokální emise, rozhdoně ale nelze mluvit o tom že to jezdí levně. Ceny v servisech jsou u EV závratné a dvakrát vyšší než jsem svého času platitl v autorizáku u Audi S8. To fakt nechceš. ALe jak říkám, do práce a do města EV super pokud mám FVE (což já nemám a bojím se to na baráíku mít, nehledě že stejně bydlím ve stínu).
Jen připojím příhodu , která ledacos vykresluje: Přijelo DPD s balíkem, všiml jsem si, že poslední dobou jezdí hodně v elektro doávkách. Tak se řidiče ptám, jak se mu s tím jezdí, jaké má praktické zkušenosti.
Rozběhl se ke mne, že mi dá asi pěstí... tak jsem ho zastavil, a že to fakt myslím upřímně, že mne to zajímá... tak se rozpovídal a málem u toho brečel... denně stráví v práci o 3h déle aby rozvezl co má, denně nabíjí 3-4x a totálně kvůli tomu nestíhá... asi nekecal, protože přijel až v 17h (to už nikdo moc nejezdí s balíkama) a říkal že ho ješrtě čeká cesta do Kladna, ale že tam už nedojede, protože nemá šťávu a vypadalo to , že se už zhroutí ... ostatně o tom jak jsou EV skvělá by nám řekli třeba v Hertzu.
To jsou fakt kecy😀 Je videt ze vubec o Tesle nic nevite ale drzim vam palce. Jako bavic jste fakt vybornej👍
Tesla je jen módní vlna, kterou živí nadšenci, kteří na svojí Teslu nenechají sáhnout, a Elon aby se mu je dařilo prodávat. Ve skutečnosti je to auto jako každé jiné, které něco umí a něco neumí. Je na každém zda ho chce nebo ne, ale auto je potřeba umět porovnat i podle měřitelných údajů. Když tohle uděláme finančním pohledem tak se v dnešní době žádné elektro auto nevyplatí. Pořizovací cena je příliš vysoká oproti spalovacím motorům a parametry spotřeby nejsou taktéž nijak zajímavé.Reálně tedy pokud budu počítat, že s autem najezdím 60 000 km (4 roky po 15 000km) a to jen ze solárů (při nájezdu 500 km na jedno nabití s podílem 30% z pořízení FVE za třeba 150 000 Kč) jsme hned + 45 000 Kč, ale to nepočítejme. Pokud si koupím např.Octavii se slušnou výbavou za 950 tis.Kč tak jsem oproti tomu long range modelu hned mínus 334 tis.Kč což je nějakých 8370 litrů paliva a při spotřebě 6l/100 za to najedu cca 139 000 km (cena za litr 39,90Kč). Dost nepoměr (79 000 km) oproti těm 60 tis.Km. Octavie pořizovačka + palivo na 60 tis.Km vychází na cca 1 093 000Kč a to jsem nepočítal náklady na to, že v zimě nemůžu jezdit tolik z FVE, protože méně svítí slunce, v létě když bude ošklivé počasí taktéž z FVE bude méně, když bude nižší teplota bude spotřeba vyšší, na dálnici nesmím překročit 130km/h protože spotřeba pak hodně roste, atd. Tesla ani jiné elektrické auto se zatím finančně nevyplatí, protože pořizovací cena je vysoká a ta spotřeba není proti naftě/benzínu o tolik nižší, stejně tak cena elektřiny. Nebýt dotací (na FVE i pořízení auta) tak je to úplně mimo realitu.
Pokud mas na ro prachy, neresis. Pokud nemas, hledas proc ne.
Jo, hezoučké, pro majitele rodinného domku a jízdám, jak já říkám, do kravína (do práce) a zpět. Když bydlím v "paneláku" ve třetím patře, tak to bych musel nosit kWh v belíkách... A jezdím na výlety na různé vzdálenosti. A natankuji za 5 minut, na záchod, na kafe... a jedu. A někdy si hodím do auta 10 l kanistr...
No dá se vozit i elektrocentrála. A kanistr..
No nevim. Mame snad nejhustsi sit benzinovych stanic v evrope a jeste sebou vozite kanistr 10 l? Muzete mi rict na co?
Kolik je dojezd v mrazech - 10 ? A co když v takovém mraze a vánici uvíznu na D10 ? Topení sníží rapidně dojezd a vůbec není vyloučeno , že až se kolona po několika hodinách rozjede bude muset přijet odtahovka .
A v létě zase klimatizace .
Je to vynikající auto to nikdo nezpochybňuje , ale spolehlivé i v mrazech a letních vedrech je tak kolem 150 Km kolem bydliště .
( dobíjení doma v garáži ) " rychlonabíjení " na stojanech je hodně drahé a hlavně snižuje životnost baterie .
Takže elektrické auto na dlouhé , rychlé a spolehlivé cestování v každém počasí proste není .
Do města super , do 150 km ( ne v mrazech ) a zpět od domova super !!!
Pane Ruzicko, Vy snad ctete jen Autoforum. Musite cist i neco jineho
200.000km na 10 let?
Ujedu 65.000 ročně a to moc nejezdím.
Konektrivita zdarma.. K čemu to je doibrý? Žádné moje auto na internet nikdy nelezlo,a nikdy jsem za to nebyl ochoten zapaltit ani korunu. Proč to měnit?
Stále nemám problém servisovat mé "stavební" auto, Renault Scenic, a to je mu již pěkných 24let a na budíku mám něco přes 740.000km.
Náhradní díly jsou k mání naprosto všude, a za velmi příznivou cenu.
Kde je ta "přidaná hodnota" co článek nějak (marně) slibuje?
Vy budte v klidu. Pro Vas EV neni. S Vami nikdo nepocita, jen autobazary e spalovakama.
Vážený pane,
z privitismu vašeho vyjádření jsem pochopil, že asi nebudete nejostřejší tužka v penále vaší vesnice či jiné díry odkud píšete. Takže polopatě, aby to pochopil i tvor vašich mentálních rozměrů:
1) zřejmě jezdíte vlakem či autobusem, protože jinak by jste věděl, že žádný elektromobil nemá dojezd 500 km - to jsou jen reklamní řeči výrobců,
2) kolik mám vozů a kdo je všechno používá je jen a jen můj problém, ale chápu, že někdo pro koho je "dálková" i jízda autobusem z jeho vesnice do okresního města, se jedná o předmět závisti,
3) superchargery jsou pro vozy značky Tesla, ale chápu, že z okénka autobusu se to, zejména při snížené inteligenci, těžko chápe.
No ted jste mu to natrel pane Pavko to se musi nechat. Jenom nechapu proc mu to nereknete primo do oci. Podle toho jak oba pisete je to predpokladam Vas soused hned vedle návse.
Nekupují proto že elektroauta mají řadů nevýhod a omezení, není to jen o ceně a jak sám uznáváte jejich cena je příliš vysoká. A já dodávám že tím se stávají nerentabilní, rozdíl ceny provozu 1Kč /km oproti klasickému autu je málo a i proto o ně není velký zájem. 2% elektroaut a 98% klasických jasně mluví za vše. Záruka 10 let to nezachrání.
No vyborne. Napsala jste to co ja a jeste mate pocit ze jste na stul polozila nejaky padny argument. Jeste mi prosim napiste v cem spociva rentabilita u spalovaciho auta. To by me fakt zajimalo.
Jo a pak se jeste zamyslete jak dlouho se prodavaji spalovaci auta a jak EV. To jen k te prodejnosti aut. A tech 98% klasickych aut jak pisete tak kolik jich v tom je hybridu? Takze nikoli klasicka auta jak pisete.
Já to vidím tak, že Tesla má 3x efektivnější výrobu. Podmínky mají stejné. VW i Tesla se vyrábí v Německu.
Obě firmy musí splňovat podmínky dané země. To že je VW neschopný není chyba nikoho jiného než VW. Proto také VW je velmi drahý
Presne tak ale my uz proste mame v nature hledat chybu nekde jinde nez u sebe a pak se jeste divime ze ty ostatni jsou daleko pred nami.
Pro vozy prodávané v Evropě musí být splněné všechno to co jste uvedl. Čínské vozy splňují všechny tyto normy.
Výrobci mohou s tím udělat to, že se začnou snažit, aby byly schopni vyrábět efektivně. Pokud to nedokáží, tady budou si muset najít země, kde budou moci vyrábět efektivněji (tím mířím na emisní povolenky odbory apod). nebo zaniknou.
Zajímavé je, že Čína bude otevírat továrny v Evropě a tyto normy o kterých jste psal ji nevadí.
Koukněte se jaké vozy nabízí škodovka a VW a za jakou cenu. Čínské značky jsou technologicky u EV dále. Myslím si že více ničí evropské automobilky vnitřní byrokracie nežli byrokracie z EU. Proč Tesla dokáže neustále posílat zdarma své aktualizace softwaru a tím jej neustále vylepšovat? Zákazníkům se něco nelíbí a během pár dní až měsíců to mají opravné. VW to trvá roky a vylepšení se řeší novým softwarem pro nové modely, ale starý zákazník má smůlu. To není vinnou EU ale neschopností a byrokracií managamentu uvnitř firmy .
Dále je problém Evropských automobilek s efektivitou a cenotvorbou. Škoda Enyaq začíná v základu kolem 1.4MIlionu v základu.
Tesla model Y začíná na na 1.050.000CZK. Škodovka se vyrábí v Česku kde je "levná pracovní síla" Tesla model Y v Německu. Tesla je lépe vybavená za menší peníze.
Co by jste si koupil ? Škodovku mám rád ale, hodnotu za tu cenu nemá
Jeden priklad. Tesla vyrobi EV za 10 hodin a VW za 30 hodin. Neco tady nehraje co? To je jeden priklad te ruky privazane za zady jak rika pan Vodicka. Problem je ten ze si tam ty ruce privazujeme sami a nikdo jiny.
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Geekovi, který mluví víc o aplikacích a lásce k dispejům než o autě, v hlavě nosí kalkulačku, a navíc patrně neumí nijak extra řídit, to asi takhle vyhovuje. Já si radši připlatím za výměny oleje, hraju si se spojkou a šaltpákou a poslouchám motor. Každého věc.
Jen si myslím, že se idealistovy vzdušné zámky trochu poboří, až začnou odcházet silentbloky a tlumiče nebo třeba zareznou šrouby na ramenech. To byly totiž za posledních 50 tisíc km hlavní výdaje za servis mého spalováku (který ovšem už předtím těch kilometrů ujel 200 tisíc) a o víc než půl tuny těžší Tesla, u které se zřejmě i geometrie dělá přes aplikaci v telefonu bez fyzického zásahu, se jim patrně nevyhne mnohem dřív... 😁
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Až jednou zkusite EV tak zjistite celou pravdu😀
3 odpovědi