Já to teda absolutně nechápu. Já musím žít na jiné planetě. Já jsem neměl nikdy žádný problém s nabíjením. Jak může člověk dojet na nefunkční nabíječku? Pokud má teda i Q vyšší než 50? Jak se to může stát? Vždyť já přece vím s kolika procenty dojedu na danou nabíjecí stanici a jestli je funkční a připravená. Já to vím předem. Pokud to nevím, tak nemám zkušenosti s elektrickými auty, tudíž nemůžu psát články. Omlouvám se za kritiku.
Ano, třeba v aplikaci Tesla (a dalších) vidíte které stojany fungují . A pokud jedete do Rumunska, kde nevidíte jakou budete používat síť a nechcete si instalovat hromady lokálních aplikací, přidávat platební karty a tak dále, nebudete se spoléhat na vestavěnou navigaci (která vám při dojezdu 50 kilometrů ukáže, že nejbližší nabíječka je 80 kilometrů - to jen tak pro zajímavost), tak potom otevřete třeba ABRP a hledáte nejbližší nabíjecí místo. A bohužel stejně jako u nás se někdy stane, že je stojan nefunkční. Jestli vám se to nikdy nestalo, jste asi výjimka. Na nabíjení jsme využívali dodanou kartu od MG. Tam kde bylo možné jsme využívali nabíjecích stanic společnosti a IONITY, ta bohužel končí v Maďarsku u Budapešti. Jsem využila aplikace Tesla kde byl už založený a funkční účet, a zbytek byla improvizace například podle níže zmiňovaného ABRP, anebo zadání vyhledávání slova "charger" v Google mapách. Nikdy jsme se nedostali do stavu že bychom neměli kde nabít, nebo bychom byli ohrožení tím, že nám někde zůstane stát auto s vybitou baterií.
My jsme se snažili jet tak, že před cestou jsme neseděli u ABRP a neřešili důkladné plánování. Jeli jsme tak jako kdyby jsme jeli s normálním "spalovákem". Odjížděli jsme s autem nabitým na zhruba 90% a nabíjení jsme řešili operativně podle dojezdu a také podle toho jestli jsme já, nebo kolega potřebovali na WC, nebo se najíst nebo si koupit pití. To je abychom měli porovnání, protože podobnou cestu jsme jeli před dvěma lety s Fordem Mustang V8.
Na závěr bych dodal, že podle testů je moje IQ rozhodně vyšší než 50 :)
nabíjení na Ionity nebo Tesla SC mne stojí cca 9 Kč za 1 kWh takže těch 20 kWh vyjde na 180 Kč, Z domu vyjíždím dobitý na 90 až 100 %, dojezd mám s bohatou rezervou 350 km (po dálnici) a spotřebu max 19 kWh když jedu do 140 km/hod. Nechce se mi to detailně počítat ale na téhle trase bych odečetl 700 km (odjedu nabitý a vrátim se vybitý) takže po cestě bych nabíjel 4 krát z toho 3 krát na UFC a jednou v noci někde u hotelu v noci na AC. Pro jednoduchost doma na 700 km náklady 400 Kč (mám soláry ale počítám jako bych je neměl) a mimo budu počítat jen nejdražší UFC co je u mne (Ionity nebo Tesla) 9 Kč na kWh což je při zbývajících 1500 km 2560 Kč. Teda na 2100 km je to celkem 2960 Kč. Při jízdě spalovákem se spotřebou řekněme 7 litrů na 100 km by to bylo kolem 6000 Kč, možná i víc podle ceny PHM v Maďarsku a Rumunsku. Navíc v Rumunsku se pak jede hodně i po okreskách kde bych měl spotřebu maximálně 15 kWh/100 km. Nikoho o ničem nepřesvědčuji, skrátka aj to mám tak a vyhovuje mi to. A ještě na UFC nabíječkách se zdržím 15 minut, to obyčejně nestačí ani na WC. A opět není to přesvědčování nikoho, někdo potřebuje jet nonstop 500 nebo 700 km, nebo dokonce čtu že i 1000 km, taky v pořádku, je to jeho věc, jen si nejsem jistý jestli neohrožuje své okolí. I když v mládí jsem pár krát jel i já nonstop 1200 km, ale pak jsem byl jak "zbitý pes". Ještě poznámka, pro nabíjeni je potřeba mít správne karty nebo apky v mobile. Nejhorší a nejdražší je platit kartou, nebo bez registrace. Trochu jsem se rozepsal ale jsem v nemocnici a nemám co dělat. Hezký den všem.
Vzhledem k tomu, že jsem ten kdo to MG řídil, můžu říct jakým způsobem se jelo. Jelo se tak jako jeli všichni ostatní. Ne na spotřebu, ale ne jako prasata. Spotřeba vyšla jaká vyšla. Nevím jestli jste v Rumunsku byl (Já za posledních 6 let 3x), ale dálnice tam přibývají neskutečným tempem. A tam kam se jelo, se v podstatě z Prahy jelo jenom po dálnicích. K autu byla karta od MG, takže ta se využívala na nabíjení na IONITY. Jejich siť bohužel končí v Maďarsku, Proto jsme využili nejprve Tesla Super Charger a jelikož se nám nechtělo instalovat několikero aplikací, hledali jsme to co nám bude fungovat. Zmiňovaná OMV neměla jinou možnost, než platbu kartou. Prostě jiná aktivace nebyla možná, pouze platební karta. Ještě jsme využili několik nabíjení na nabíječkách od EON, kde taky fungovala přidělená karta.
No to je katastrofa! Naprosto nepoužitelné pro profesionální použití. Nemůžu denně trávit 4h na nabíječkach! Kdo mi to zaplatí. Jezdím denně 1000km a více. 8 osob a přívěs! Chci test s jízdou 130 km/h a v - 10C a 3h čekání v koloně v Německu. Toto je test na...
Napiš si na zatoupení, domluv si zapůjčení a můžeš si udělat test dle svých specifikací 😉
Mno, nabízí se otázka proč. Proč někdo tak talentovaný tráví čas na takovém nesmyslu? Proč vlastně někdo kreslí auto, designovým jazykem 30 let starým když to auto je samo o sobě nesmysl? Na dnešní poměry dost mizerné jízdní vlastnosti umocněné ještě tím, že je to dlouhé kabrio, které se bude kroutit jak had. Kreslete koncepty, ale s futuristickým designem, případně v podobném duchu jako povedená studie Popularu. Nakreslete třeba pickup od Škody, Pragovku na Lemans pro kategorii Hypercar, supersport se zádí speedtail, cokoliv jenom ne už nesmyslná kabria na bázi bývalých českých vozů. Díky
Protože někdo zadá a zaplatí, aby to stvořil. Proto.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A takových "firem" jsou desítky....
2 odpovědi