Pokud je kritika konstruktivní, pak není problém se o tom pobavit.
Mrkněte se na YouTube. Třeba na kanál "Akcelerace electric", který ukazuje moderní auta. YouTube je také veřejné médium, ne? Jeho autor měl moc pěkných aut, výkonných, opravdových skvostů. A nakonec ho tak unudily, že si koupil EV6 GT, později Teslu. Je z těch aut nadšený.
Kdybyste nebyl takto "zapšklý", byl byste nadšený také. Ta auta jsou natolik jiná, že si nadšení zaslouží. Všechno má své výhody a nevýhody, ale rozhodně to není tak, že by elektromobil byl nepoužitelný, jak tu prezentujete.
Najezdím toho asi o 30 % více služebním Hiluxem, takže jsem nezapomněl na spalovací auta. Naopak, můžu porovnávat. A povím vám, že mi čím dál více připadá, že jezdit spalovacím autem je hrozná nuda. To rychlé tankování je vykoupeno veškerou péčí okolo, které je zbytečně moc. Šlak by mě trefil, když ráno sednu do auta a mám dojezd pod 100 km. Stává se mi to snad aspoň jednou týdně.
Já vám vaší elektromobilní budoucnost neberu...s chutí do toho 😉 Ale vaše nadšení nesdílím a to nejsem neznalý jízdy s EV. A pro mě je nudné právě to EV. Konec diskuze 😉
Proto píšu paní Kulhánkové hned v úvodu 'disclaimer', že "Když se budu na věc dívat stejně jednostranně, jako ji prezentujete Vy...".
Prostě, aby vyniklo, jak se úplným vynecháním (nebo jen bagatelizací) některých částí minulosti elegantně a nenápadně mění vyznění.
Ano, tak to je. Tehdy nebylo vše špatné a dnes není vše jen dobré a naopak.
Lithiové články degradují jen tomu, kdo je žene do extrémů. Jinak se to nedá s olovem srovnávat. Lithium vydrží násobně více, pokud se o něj stará BMS.
Mluví z vás vykrucování, protože nemáte zkušenosti. Rekuperace dělá divy. Nissan Leaf to uměl reportovat do statistik a tam to vycházelo kolem 25 % podílu. Čtvrtka energie, kterou není třeba vyrobit.
EV nepotřebuje žádnou pravidelnou údržbu. Nevím, kde jste přišel na to, že by Tesly jezdily na garančky. Co by tam na nich dělali? Umyli okna?
Brzdy jsou věčné. Pokud zreznou, na STK to vadí, takže to může být jediný důvod k výměně.
Víte co? Zkuste si to a pak si popovídáme. Já na spalovacích autech mám 1.5 milionu, kolik máte na elektromobilech, že víte, že jsou tak špatné?
Jak jsem už řekl několikrát, nemá to smysl. S fanatikem je dost obtížné diskutovat. Jste to vy, kdo neuznává kritiku, byť oprávněnou a podpořenou mnoha informacemi z veřejných médií.
Máte pravdu, je nesmyslné se o ní bavit, protože neexistuje 😄 A v porovnání s Babišem jsou to naprosto ničím neposkvrnění svatoušci 😄 Čili kdybyste měl podle tohoto klíče volit, stále byste volil vládní strany. Pokud tedy samozřejmě nebylo vaším cílem si jen vymyslet argument proti vládě 😄 A pokud jde o to kolik času lidé tráví na internetu, neexistuje naprosto žádná korelace mezi tím a inteligencí jedince. 🙂 Generace, ze které pocházím obsahuje mnoho inteligentních jedinců, si troufám říci. Přesto mnoho z nás tráví spoustu času na internetu. Na základě čeho bychom tedy měli dle vaší implikace býti neinteligentní? Toho, že používáme internet? Nebo toho, že "ztrácíme čas" tím, že tady čteme skvosty v koment sekcích (ve skutečnosti jde spíš o meta zábavu 😄). Prosím nebuďte TV Nova a nedávejte do souvislosti internet a podinteligenci nebo nepříčetnost, OK? :3 O tom, že ten kdo inteligenci dává v diskuzi najevo, ji nemusí nutně dávat na odiv, může ji jen používat k tomu, aby diskuze byla plodná, ani nemluvím, reálně neexistuje žádná báze pro stoprocentní implikaci "Projevuji svou inteligenci na internetu => Musím ji dávat na odiv, abych ukázal, že jsem něco víc". Se pak nedivím, že vám inteligentní lidé připadají arogantní, když je všechny vidíte skrze tuto deziluzorní optiku 🙂.
No, nemá cenu se bavit s někým, kdo je schopen tvrdit, že současná vláda není vůbec arogantní a ještě ji vydávat za svatoušky v porovnání s někým, koho očividně prvoplánově nenávidí 😉 Taková diskuze je vskutku jen ztrátou času. Přeji vám hezký den.
Tohle je parádní článek. Plný otevřené mysli, reálných prožitků i skutečného nadhledu bez politických ambicí a propagace. Tleskám.
Jen dodám...můj otec si otevřel elektroopravnu v r. 1989 v červnu na povolení tehdejšího MNV v České Lípě. Říkalo se tomu povolení k řemeslné činnosti. Dařilo se mu. Semlel ho kapitalistický úřední šiml v r. 1995. Od té doby už neměl chuť se znovu zvednout.
Socialistický režim, který chtěl žít v míru. To si musím zapsat.
Když se budu na věc dívat stejně jednostranně, jako ji prezentujete Vy, tak mi vyjde následující:
Rusko táhlo Evropou proti svému až do poslední chvíle velkému spojenci, poslední vlak s obilím překročil Německo-Ruské hranice (Divné, že? Že měli společnou hranici. Protože se spolu domluvili na okupaci slovanského Polska a jeho zániku.) jen pár hodin před začátkem operace Barbarossa.
Táhli vítězně Evropou - za peníze USA, na amerických náklaďácích, v amerických botách, s americkými konzervami... Ovšem pod vlastním mizerným velením, které si Stalin sám zdecimoval, aby ho nikdo neohrožoval. A toto velení nebralo ohled na nic, tedy ani na civilní obyvatele, ani na zbytečné vlastní ztráty. (V tom ohledu je zajímavé podívat se na procentuální poměr ztrát podle národností. Ač Rusů bylo nejvíc, tak to nebyli oni, kteří jsou na vrcholu žebříčku.)
Předvojem Rudé armády byli samozřejmě agenti Směrš a NKVD, kteří v předstihu připravovali půdu pro konečné vítězství nad našimi buržoazními a reakčními silami - ruské emigranty všech předešlých dob a uprchlíky ze všech sovětizovaných zemí v to počítaje. O mnohých z nich se ví, že byli rovnou zastřeleni, další byli uneseni do SSSR, bez ohledu na státní příslušnost, Gulag buď přežili, nebo ne.
Socialistický režim vybudoval ... ale co, v jaké kvalitě, pro koho. Z jedné z nejprůmyslovějších zemí Evropy udělal technologicky zaostalého chudého vazala, v porovnání se Západem.
S armádou na jedno použití určenou k likvidaci během dobyvačné cesty přes Rýn do Lyonu.
Paní Kulhánková je extrém z jedné strany a vy extrém z druhé. Ani jeden nepopisujete celou realitu, jen její části...
Základní chybou tzv. "revizionistů", kterou autor přehlíží, je, že vydávají pasívní žití v režimu za souhlas s režimem. Dovedení jejich argumentace ad absurdum: Znamenal nástup do autobusu MHD ozdobeného agitačními materiály k x-tému sjezdu KSČ nebo VŘSR souhlas s propagovaným režimem? A stovky dalších, zdánlivě souhlasných činů, protože prostě nešlo jinak.
Jenže ono to je také naopak. Problém je, že ti, kteří revizionistům oponují mají často pocit, že ten, kdo pasivně žil nebo se prostě nestaral o to, zda je režim svobodný nebo nikoliv, případně ho politika nezajímala a žil zkrátka dle tehdejších možností je dle nich automaticky zastydlý komunista nebo revizionista. A jak autor správně dodává, nikdy se v takových debatách nehraje fér a vždy se najdou osobní výpady. Tady na diskuzi je to už skoro obecným pravidlem.
To jste opravdu zvláštní technik. Snad ne u Delty.. K bateriovým systémům mám asi tak blízko, že jich denně potkávám několik. Jak se olovo mění za lithium, úskalí mizí. Tak věřím, že se toho všímáte také.
Co je prosím na spalovacím motoru komfortní? Řazení? Nebo vibrace? Nebo snad nutná pravidelná údržba a výměna oleje? Startování pomocí elektromotoru? Ten hluk a smrad? To přece nemůžete myslet vážně. Elektromotor se krásně komfortně ovládá a dá se přesně dávkovat, navíc může energii i vyrábět.
Ona se elektřina na pohon už prosadila, ale jaksi jste si nevšiml. Podívejte se, jak se asi dnes prodávají Babetty a podobné samohyby. Vůbec. Jezdí místo nich elektrokola a koloběžky. A že jich je.
Já s nimi denně pracuji. A věřte mi, že úskalí s lithiem nemizí. Oproti olovu má zase mnoho jiných problémů včetně stability, čistoty kovu a potížemi s různou mírou degradace. A tolik vzývaná recyklace také není zrovna ideální, protože lithium dokáže v různém prostředí dost významě měnit své vlastnosti. To znamená, že ne každý recyklát lithia se dá znovu použít na baterie.
Největší výhodou spalovacího motoru,respektive pohonu se spalovacím motorem oproti bateriovému elektromotoru je jeho kompaktnost. Elektromotor je sice sám o sobě malý, ale aby dokázal fungovat na stejnou vzdálenost jako spalovací motor s nádrží paliva, je zapotřebí násobně větší baterie o násobně větší váze. Rekuperace je sice krásná věc, ale ve své podstatě je natolik závislá na terénu, že její přínos je celkem diskutabilní (cestou do kopce táhnete váhu celé baterie a stojí vás to Xx více energie než kolik rekuperací jízdou z toho kopce získáte). Smrad je věc spíše pocitů než nějakého diskomfortu. Hluk? Ve kterém století žijete? Pravidelnou údržbu potřebuje i EV, byť vám odpadají starosti o provozní kapaliny. A nesnažte se mi tvrdit, že "brzdy jsou na EV věčné", protože z mnoha praktických zkušeností některých mých známých vím dost na to, abych si dovolil vás nařknout ze lži.
Pohon elektrokol, elektroskůtrů, koloběžek a podobných hejblat je trochu něco jiného než automobil. Tyto mají za úkol vás dopravit na vzdálenost u které by spalovací motor byl neefektivně využit a také je jejich váha díky tomu podstatně menší. To smysl má. Stejně jako málá, městská EV. Větší už ale smysl nedávají.
Očividně času máte dost. Fakta ale vyvrátit nelze. Nemůžete popřít, že spalování za účelem získání energie je nesmyslné. Vytvoříme tím kromě té energie, kterou chceme, také mraky další energie, která pak jde do kopru a ještě spotřebujeme další energii na likvidace emisí, které pak chytře spálíme (takže stejně vzniknou emise). To je začarovaný kruh.
Žijete ve světě, kde se hledají důvody a ne způsoby. Kdybyste byl nějaký technik, vývojář, možná programátor, pak by se vám ty způsoby hledaly jednodušeji.
Problém...já jsem technik. A dokonce vývojář 😄 A světe div se, dokonce vyvíjím napájecí a bateriové systémy. Takže tady jste trochu narazil. Možná z toho důvodu mám trochu širší rozhled o technologických úskalích a chápu, narozdíl od vás, že vše se nedá počítat jen efektivitou.
Spalovací motor je sice méně efektivní i co se týče spotřeby energie, ale stále je mnohem univerzálnější a komfortnější než pohon na baterie. Ať chcete nebo ne, budoucnost dopravy skutečně nebude patřit bateriovým vozům. Elektřině možná, ale ne z baterií. To už spíše z vodíku jehož výzkum a vývoj je teprve v plenkách...narozdíl od baterií. Do té doby budeme stále odkázáni na tekutá či plynná paliva. Může se vám to nelíbit, ale to je tak vše.
Ubohost některých novinářských posálků nezná mezí 🤮 napadá mě, že za tohle bude asi velmi dobře zaplaceno !!!
Nadhodit jste covid, tak laskavě se podívejte na schůze parlamentu a zjistěte si kdo vyřvával, že je potřeba lidem a podnikatelům vše zaplatit !! A pak plácejte ty vaše dobře placený bludy a dobrý a děsně šikovný vládě 😂😂😂
Co byste chtěl? Hradecký je člen ODS...to asi vysvětluje vše. On to dělá zadarmo, z přesvědčení, což je možná ještě horší.
Jsem rád, že jste to vzdal. Zřejmě přicházíte na to, že vaše argumenty opravdu neobstojí. Vždyť je to logické - v ropě jsme dlouhá léta cítili energii zadarmo, ale ono zadarmo nic není. A když si začneme energii vyrábět, teprve si jí začneme vážit. Spalovat, to by uměl každý. Vím, že ropy je ještě relativně dost, ale nemyslím si, že bychom ji měli během pár generací vyčerpat úplně všechnu, obzvlášť když vznikala miliony let. Za posledních ani ne 200 let jsme spotřebovali surovinu, která vznikala miliony let. To je docela nerovnovážný stav. A ten se projevuje i v atmosféře.
Jezdit na elektriku je vcelku správný krok dál. Elektromotor se mnohem lépe reguluje, je úplně jednoduchý, tře se tam jen vzduch a ne železo o železo (pravda, v oleji). Pak tento už hodně ztrátový pohyb je třeba převést z lineárního na rotační a pak ještě to prohnat ztrátovou převodovkou. Celé se to ještě musí chladit. Té ztracené energie je na dnešní poměry moc. Už jen z toho titulu nelze se spalovacími motory počítat do budoucna.
Elektromobily jsou dnes na takové úrovni, že není překážka v jejich použití pro 90 % aplikací. Samozřejmě, že když někdo táhne loď do Chorvatska a zpátky, na elektriku to ještě není ono, ale pro osobní přepravu v tom žádný problém není.
Jediný problém máme my. Tedy vlastně dva. Neumíme přijímat nové věci a neumíme si zařídit ani noční nabíjení.
Proto tolik lidí tíhne k vodíku, protože by se pro ně jakoby nic nezměnilo. Pořád by se jezdilo tankovat. Ale auto na vodík je normální elektromobil s palivovým článkem navíc - to je celé.
Mějte se.
Ne, opravdu si nemyslím, že bych neobstál. Jen na vyvracení vašich nesmyslů prostě nemám čas. Vy žijete zřejmě v jakémsi ideálním světě, který pro ostatní jaksi neexistuje. Nechte si ho 😉 Přeji hezký den.
Chytří lidé argumentující lidsky a logicky nebývají tak často arogantní, nicméně hlupci málokdy umí podložit tyto lidské a logické argumenty jinak než tím, že je to "arogance". Čili bych se moc nepokoušel se navést do někoho, kdo poukazuje na reálný problém naší společnosti, který ať už chcete nebo ne, existuje a rozhodně za něj nemohou ti, kteří se snaží intelekt, kterým byli obdařeni zužitkovat, pokud se hádají s tupci 🙂 Je ale fakt, že ti nejchytřejší z nás se s tupci ani nehádají, protože vědí, že je to ztráta času se s tupcem hádat.
Jelikož autor poukazuje na názory na internetu, předpokládám, že k podobným diskuzím hojně přispívá. A vzhledem k jeho dosavadním názorům a článkům je celkem snadné jej hodnotit. A věřte nebo ne, skutečně inteligencí nadaní jedinci na internetu čas téměř neztrácí. Proto ti, kteří se tu jako inteligenti prezentují jsou většinou ti, kteří mají potřebu tu svou "inteligenci" věřejně dávat na odiv, čímž jasně říkají "jsem někdo víc než vy". Arogance, nic jiného...
O aroganci u vládních stran je myslím nesmyslné se vůbec bavit...
Blábol nad bláboly...Fénix zase perlí. V jeho světě má dítě jen práva. Nedokáže pochopit, že děti jsou různé a ne na všechny platí jen domluva. Jak jinak dítě přesvědčit, že běhat do frekventované silnice jej může ohrozit? Tím, že mu domluvím? Z toho si nic nedělá, protože ho to prostě baví. A tak to dělá dál...dokud ho nesrazí auto. Co pak? Říct mu, že jsem mu říkal že mu "auto udělá bebí" a dívat se jak na silnici vykrvácí? Fakt super přístup...
Nebo mu vysvětlovat, že do zásuvky se nesahá, protože to "kope" a může ho to zabít? Jenže dítko je zvědavé, zajímá ho to...a tak si sáhne. A mezi tím, co je v křečovitém sevření elektrického proudu mu říct "Já to říkal, že to kope" a poté ho teprve násadou od koštěte již s popáleninami a zástavou srdce od zásuvky odstrčit? Úžasné, to prostě chceš...
15
Sledujících
2
Sleduje
15
Sledujících
2
Sleduje
To je zase blábol všech blábolů 😄 Tak zaprvé, léčba kuřáků rozhodně není dražší než odvedená spotřební daň už z toho důvodu, že vážným onemocněním trpí tak maximálně 1 z 10 kuřáků. A další, ještě větší nesmysl je, cituji "....marihuanu, u níž se odborníci shodují, že při rozumném užívání nemá na lidský organismus žádné zvláštní negativní účinky" Tohle může napsat jen její pravidelný konzument závislý na marihuaně psychicky. Zbytek nemá cenu komentovat. Samá teorie, neprůkazné informacea odkazy na kontroverzní nebo diskutabilní studie.