V Jihlavě chtěli ušetřit, tak nakoupili šunty od SORu. V Plzni takové problémy s trolejbusy nemáme, protože většinu vozového parku tvoří vozy polské značky SOLARIS.
Firma "Tram for Envi" je česká společnost, která se podílela na dodávce trolejbusů pro Jihlavu ve spolupráci s ukrajinským výrobcem Bogdan. Tento česko-ukrajinský tandem byl vybrán pro zakázku na šest bateriových trolejbusů, které mají být schopné provozu i mimo trolejové vedení díky bateriovému pohonu. Elektrické vybavení pro tyto trolejbusy dodávala společnost Cegelec.
Při výběrovém řízení čelili konkurenci od Škody Electric, která však nabídla vyšší cenu. I přes protesty ze strany Škody a dalších účastníků bylo konsorcium Tram for Envi a Bogdan vybráno jako vítěz.
Firma "Tram for Envi" je česká společnost, která se podílela na dodávce trolejbusů pro Jihlavu ve spolupráci s ukrajinským výrobcem Bogdan. Tento česko-ukrajinský tandem byl vybrán pro zakázku na šest bateriových trolejbusů, které mají být schopné provozu i mimo trolejové vedení díky bateriovému pohonu. Elektrické vybavení pro tyto trolejbusy dodávala společnost Cegelec.
Při výběrovém řízení čelili konkurenci od Škody Electric, která však nabídla vyšší cenu. I přes protesty ze strany Škody a dalších účastníků bylo konsorcium Tram for Envi a Bogdan vybráno jako vítěz.
Ano, zaměstnavateli šetří, a daleko víc než desítky tisíc korun. Takže zisk nikoli sankce pro zaměstnavatele. 😉
Pane Nulíčku, musel jste někdy někoho zaměstnávat a počítat provozní náklady, že o tomto takto mluvíte?
Podle toho co píšete asi ne.
Ano musím souhlasit s tím, že pokud zaměstnanec nemá doma dobré pracovní prostředí (prostor, vybavení) je to těžké a s tím by mu měl zaměstnavatel pomoct.
Hmm, šalinkartu mám tak jako tak i když některé dny pracuji z domu, naopak větší náklady za vodu a elektřinu. Ale zaměstnavatel zmenšil kancelářské prostory na polovinu. Myslím že na tom zaměstnavatel finančně vidělává mnohem více..
Díky za diskuzi.
Podívejte se na to takhle: zaměstnavatel vám dává výhodu, že nemusíte doma topit, svítit, spotřebovávat vodu. To že můžete pracovat je benefit sám o sobě.
Vemte si situaci, kdy práce nemáte a jste doma. Běžná věc. Budete v takové situaci sedět doma potmě, nebudete topit ani chodit na záchod se umývat, mít puštěný počítač či televizi? Budete. Tedy to že spotřebováváte tyto energie je normální to není z důvodu zaměstnavatele.
Ano musím souhlasit s tím, že pokud zaměstnanec nemá doma dobré pracovní prostředí (prostor, vybavení) je to těžké a s tím by mu měl zaměstnavatel pomoct.
Zaměstnanci žádnou iniciativu, která by jakékoliv náhrady žádala nevyvíjeli, tak jaká nenažranost?
Dobrý den,
díky za reakci. Kalkulace je celkem jednoduchá.
Pokud budeme při zemi a počítáme, že cesta do práce trvá zaměstnanci cca 30 minut, denně je to tedy 1 hodina času na cestě do práce, cesta do práce se neproplácí.
Měsíčně 20 hodin. Když si budu počítat jen 200 Kč za hodinu svého času, mám měsíčně náklad 4000 Kč.
Ročně tedy 48000 Kč. Tyto peníze ušetřím, pokud mohu zůstat na homeoffice.
Toto byl ale jen můj čas, to nejcenější.
Pokud připočtu náklady na dopravu, řekněme 15km, deně 30km, 5Kč/km ať jsme nízko, měsíčně tedy 3000 Kč = ročně dalších 36000 Kč.
Když to sečtu, vidíte jasně, že zaměstnanec při práci z domu ročně ušetří cca 70000 Kč.
Pokud nepočítám peníze, mohl bych to také brát tak, že od zaměstnavatele dostanu navíc 240 hodin času za rok = cca 30 dní dovolené navíc. Kdo by to nebral!
Myslím, že z tohoto je jasné, kdo na homeoffice jasně vydělá.
Jane, kde děláte že nepracovat na HO je firmou trpěno? A jaké desetitisíce máte na mysli?
Dobrý den,
díky za reakci. Kalkulace je celkem jednoduchá.
Pokud budeme při zemi a počítáme, že cesta do práce trvá zaměstnanci cca 30 minut, denně je to tedy 1 hodina času na cestě do práce, cesta do práce se neproplácí.
Měsíčně 20 hodin. Když si budu počítat jen 200 Kč za hodinu svého času, mám měsíčně náklad 4000 Kč.
Ročně tedy 48000 Kč. Tyto peníze ušetřím, pokud mohu zůstat na homeoffice.
Toto byl ale jen můj čas, to nejcenější.
Pokud připočtu náklady na dopravu, řekněme 15km, deně 30km, 5Kč/km ať jsme nízko, měsíčně tedy 3000 Kč = ročně dalších 36000 Kč.
Když to sečtu, vidíte jasně, že zaměstnanec při práci z domu ročně ušetří cca 70000 Kč.
Pokud nepočítám peníze, mohl bych to také brát tak, že od zaměstnavatele dostanu navíc 240 hodin času za rok = cca 30 dní dovolené navíc. Kdo by to nebral!
Myslím, že z tohoto je jasné, kdo na homeoffice jasně vydělá.
Já měl za to, že to je benefit, páč někdo ušetří i 200 za dopravu, tak proč by mělo něco kompenzovat? Já kdybych mohl, tak jsem hned na HO, protože jen v benzínu projedu cca 160Kč za den do práce a zpět, neberu že splácím auto, olej, amortizace, atd...
Co naopak příspěvek na dojíždění? 🙂
Správný názor
Je to v poradku.
Lidi na HO usetri zamestnavateli vic nez 720/mes. V kancelari spotrebovava elektrinu (PC, svetla, kavovar, vytah...), opotrebovava vybaveni, jde na WC kde splachuje, meje si ruce, doplnuje se mydlo...
A halire delaji talire. Na tomto zamestnavatel opravdu neprodela.
Prodělá,
Homeoffice se často bere místo dovolené tedy značce snížená produktivita v průměru (neplatí to o všech).
Ovšem zaměstnanec ušetří desítky tisíc.
Líbí se mi ta neznalost či manipulace autora článku. "Zaměstnavatelé by měli..." Ve skutečnosti nemusí a většina nejspíš nebude, když v zákoně je uvedeno "může" nikoli "je povinen/musí". Třeba v jedné z největších českých bank nám, zaměstnancům, napsali krásné vyjádření ve smyslu: "I nadále budeme podporovat home office, ale nezaplatíme vám za něj nic navíc".
To je správné, už tak to co pracují doma šetří desítky tisíc korun.
Proč by měl dále být zaměstnavatel za tuto Dobrou vůli sankcionován?
Ze strany zaměstnanců je to nenazranost.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale tento trolejbus SOR právě je ten problémový, ty jelito.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Firma "Tram for Envi" je česká společnost, která se podílela na dodávce trolejbusů pro Jihlavu ve spolupráci s ukrajinským výrobcem Bogdan. Tento česko-ukrajinský tandem byl vybrán pro zakázku na šest bateriových trolejbusů, které mají být schopné provozu i mimo trolejové vedení díky bateriovému pohonu. Elektrické vybavení pro tyto trolejbusy dodávala společnost Cegelec.
Při výběrovém řízení čelili konkurenci od Škody Electric, která však nabídla vyšší cenu. I přes protesty ze strany Škody a dalších účastníků bylo konsorcium Tram for Envi a Bogdan vybráno jako vítěz.