Achjo, strašný. Ukrajina už si toho vytrpěla dost za poslední století. 🙁
Nejdřív, po říjnové revoluci, dlouhé roky bojovali za nezávislost a byli neúspěšní.
Pak díky kokotovi Stalinovi přišel hladomor.
Pak Němčouři a s nima zkáza.
Pak období CCCP, o kterém se není třeba víc zmiňovat.
A nakonec dnešní Stalin, tedy Putin, znovu rozsévá zkázu a smrt mezi Ukrajince.
Protože přešli snad komplet na hybridy, nemají žádný motor co by vybočoval, zařadili mezi své i 2 toyoty a jejich auta jsou tradičně velmi lehká.
Opravím, mild-hybridy - sám ho od nich mám a rozdíl ve spotřebě mi přijde hodně minimální. 🙂 V rodině máme několik Suzuk, takže vím, že jsou lehká a úsporná a je jedno jestli to je aktuální turbomotor s mild-hybridním systémem, 6 let stará Vitara s šestnáctistovkou atmosférou nebo ještě starší tříválcový Splash, se kterým se v klidu jezdí kolem 4 a půl litrů. Proto mně to tvrzení, že malá auta zhoršují flotilové emise, tak vyvedlo z míry. 🙂 A co se týká těch dvou modelů Toyot - tak prodeje těhle dvou aut jsou dost minoritní pro Suzuki..
Já už si několik let říkám, že kdyby tady Suzuki prodávalo Ertigu, tak by mohli mít úspěch. Cenově dostupný, ale zároveň dobře vybavený a sestrojený (čili ne Dacia) MPV se 7 místy k sezení se tady nenajde. Ovšem nevidím do toho problému, který autor zmiňuje, že evropské regulace dělají tyhle MPVčka v Evropě neprodejnými.
Dobrý den, Měl jsem více jak 20 různých vozidel, kromě pár prvních vozů se zpravidla jednalo o nové, nebo prezenční vozy, Kia, Škoda, Hyundai, Mazda. A ještě nikdy se mi nestalo aby mi vyšli v tomto vstříct - vždy stejná odpověď:
"Vozidlo je nove, je v záruce a pokud nechcete přijít o záruku musíme dodržovat intervaly předepsané továrnou."
S vozy jezdím vždy do autorizovaných servisů, a výhradně jen k vůli té záruce
Zajímavé. Já si tenhle rok pořídil nové Suzuki a staromódně jsem si nechal vyměnit olej po prvních 3000km, protože je mi jasné, že i u moderních motorů nějaké prvotní opotřebení nastane, a nikdo s tím problém neměl. Naopak chápou a respektují můj přístup. A když jsem se ptal, jak je to s výměnami oleje např. po jízdě na okruhu, tak mi bylo řečeno, že ať si ho vyměním dřív a nekoukám se na předepsané intervaly. 🙂 Asi tak, jako když někdo jde offroadit. Tam pak opravdu není kilometr jako kilometr.
Zaprvé, Suzuki z nějakého důvodu udává horší čísla, než jaké reálně jsou. Už u nehybridní verze tvrdili, že zrychlení je 8.1s a přitom to bylo podstatně lepší. S touto mild-hybridní verzí jsem schopný dát 0-100 za 7,3s (a nejsem sám). To je skoro dvě sekundy od toho, co udává výrobce.
Zadruhé, záleží co člověk od toho auta čeká. Pro mně není ani tak důležitý výkon a nějaká zrychlení, jako podvozek a pocit z jízdy a - žádné jiné auto kolem půl milionu mi nedokázalo zprostředkovat takový zážitek v dnešní době, kdy je řízení v každém autě přeposilované, mrtvé, nic necítím v nohách, zadku, přidávají se umělé zvuky motoru a jako bonus se všude u konkurence musejí zdlouhavě vypínat asistenty v infotainmentu a ručka je elektrická. Takže pro mně osobně si Swift ono "Sport" přízvysko zaslouží.
I když je v novém Swiftu spousta elektronických zbytečností, vypínám si je a jízdu si s ním maximálně užívám. Mám v plánu mu ten výkon lehce zvednout a s pár úpravami, se kterými se člověk stále vejde pod cenovku Fiesty ST, není problém se dostat na 6 sekund, protože každé malé zvýšení výkonu se na té malé váze výrazně podepíše. Mně ale nejde o čísla, ale o pocit - abych měl rychlejší reakci na plyn, lepší zvuk a lepší výkon v nejvyšších otáčkách. 🙂 A nakonec, 90% času jezdím normálně, město i dálnice, nedrtím to a dlouhodobá průměrná spotřeba se mi ustálila na 5.8l.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mno to jsou dost špatné parametry. 🙂 Suzuki Vitara 2015 s šestnáctistovkou má nepatrně větší výkon (o 2 kW), ale udávané zrychlení 0-100 má o 2,4 sekundy lepší a ještě navíc není problém s ní jezdit kolem šesti litrů. Táta ji má, jezdí hodně ve městě a spotřeba se drží kolem 6,1 litru. (Nemluvě o tom, že to je prověřená nezničitelná atmosféra z rodiny Suzuki motorů M). V dnešní době bych na tenhle Subaru motor nijak nepoukazoval, nestojí za zmínku. Ještě navíc ta pořizovací cena...