Já taky umím číst i psát (za mých školních časů byla ruština povinná) a taky se za to nestydím, jenom mi vadí, že dnešní "vědečtí redaktoři SZ" neznalost ruštiny považují za přednost.
Kde pan Kasík, či jiní redaktoři seznam-techu považují neznalost ruštiny za přednost? Prosím přesnou citaci, sám to nemohu najít.
Pokud učit chcete a baví vás to, je to škoda. V určité verzi si tím, co popisujete, prošel každý. Praxe při škole a samotné učení je propastný rozdíl. První rok bolí ze všech stran. Je většinou plný chyb, ale s tím se tak nějak musí počítat. Děti jsou děti a rodiče rodiče, kdyby ale kvůli tomu měl končit každý, koho jedna nebo druhá strana někdy naštve, už léta nikdo neučí.
Za mě prostě nevzdávat, každý další rok je lepší a lepší a ta práce je krásná. Jasně, jsou tu okolnosti, jako (zejména) kolektiv a podpora kolegů nebo třeba regionální problémy (učit ve vyloučené lokalitě v Ústí bych asi nedal). Ale celkově stojí za to se kousnout.
Tak třeba se někdy vrátíte a nebudete litovat.
Asi mi nějak unikají souvislosti. To někdo ještě v 16ti letech studuje základní školu? To musí být asi nějaká velmi "zvláštní škola". Možná se mýlím, ale já byl v 16ti letech student druhého ročníku gymnasia. Proto mi to není jasné.
Můžete dvakrát propadnout, tj. teoreticky je možné vyjít z 9. třídy v 17 letech. Dále můžete mít odklad, dětem je normálně 15 v devítce. 16 ve druháku je spíš výjimka, bývá to 17.
Co je pro jednoho przněním, je pro druhého přirozený vývoj jazyka. Pokud vámi uváděná slova slýcháte často, tak místo v jazyce mají. Protože evidentně slouží ke komunikaci, což je hlavní cíl jazyka. Ten se vyvíjí a ty, které nejsou světové (což je ten náš), jsou více či méně ovlivněny jinými jazyky (dnes hlavně angličtina, v dobách mého dědy asi víc němčina). No a potom tu máme internetovou češtinu, což je kategorie sama pro sebe, ale to ostatně v každém jazyce. Takže obecně - nezoufat, on se s tím jazyk nějak srovná 🙂 Jo, a pak je tu ještě čeština z mimibazaru, ale o tom snad ani nechci mluvit :D
Milý autore, prodlouženou rukou režimu jsme byli v té době všichni i ti v civilu, byť jsme o to nestáli.
Pohraničníkem se voják základní služby nestal dobrovolně, ale byl tak odveden a zařazen. Hranici hlídali vojáci před signalizační stěnou, nikoliv za ní , z toho je vidět, že jim režim až zas tak nevěřil a že se nejednalo o samé kované spolehlivé soudruhy. Těch bylo mezi 19 letou mládeží v době kdy jsem musel sloužit minimum. Obdivovali jsme zakazovanou západní kulturu rockové muziky, džíny, dlouhé vlasy.
V 70. a 80. letech už moc narušitelů pohraničníci nezastřelili. Výkon pohraniční služby měl svá přísná pravidla. Použití zbraně, bylo až to poslední řešení.
Nelze srovnávat 50., 60., 70. ....... léta, protože se režim nějak vyjel a s ním i ochrana státní hranice.
Nemůžete proto celé období zobecňovat a společně hodnotit.
Pohraničníkem jsem byl v době své základní vojenské služby nerad a nedobrovolně, ale nebylo zbytí.
Nyní, si myslím, že v dnešní době by ochrana hranic EU mohla být důkladnější a preciznější.
Vadí mě, že svým článkem dost zkreslujete historii a atmosféru a ducha té doby, zřejmě proto, že jste ji nezažil. To je asi stejné, jako bych já chtěl psát o období protektorátu.
Ale, že je prasarna mít na hranicich draty a branit lidem svobodne odejít se shodnem?
To určitě, ale vzhledem k tomu, že na ulici čím dál víc potkávám mladé lidi, kteří jdou po chodníku a nepřítomně hledí do mobilu, tak, že málem vrazí do sloupu, tak mě veškerý optimizmus přejde...
Otázka je, co na tom mobilu dělají. Budeme optimisti a budeme věřit, že si čtou krásnou literaturu, poslouchají vzdělávací podcasty a nebo v cizím jazyce komunikují s přáteli :)
Podle teorie páně Kasíka, známého to propagátora AI, se vlastně nikdo nemusí učit nic, protože na vše nám odpoví jeho IA, že?
Vzniknou stáda pogramotných snadno ovladatelných hlupáků, kteří budou znát jen klikat na IA, atajim dá rozhřešení....
Jak snadné bude potom ovládat masy hlubců, v podstatě od kláves počítače.
Cíl je v dohlednu, jen si ho někteří jako pan Kasík neuvědomují..., nebo zamlčují...?
Spíš bych pana Kasika povazoval za nekoho, kdo se AI neboji a chápe, že se pomalu stává soucasti života každého z nás. A jeste o nem poutave a poucne pise. AI má svoje meze, ale tvarit se, že ji nebudu používat, protože má negativa je hloupost. Jen bych pripomnel, že první počítače a stroje se taky rozbijely tycema. A asi se shodneme, že to dobré reseni nebylo.
Upřímně je Mišík skutečná legenda české hudby, každej kdo umí na kytaru, hrál někdy jeho songy.
Upřímně je ovšem ale potřeba říct, a to obecně, nejen u něho, že i průměrné songy (což je tahle pilotní z nového CD) jsou ceněny asi víc, než by si skutečně zasloužily, pokud by je stvořil průměrnej muzikant, který není známý a nikdo by si jich defakto nevšimnul. Ale to už je takový zákon přírody.
Rozhodně nechci ubírat ze zásluh skvělého bluesového muzikanta a srdcaře Mišíka!
Otázka je, jestli by je průměrnej muzikant stvořil 🙂 Nebo jestli by je prostě stvořil takhle dobře. Ale vím, jak to myslíte, takhle by šlo polemizovat o spoustě kapel, třeba moji milovaní Oasis :)
Konkrétní počítáni kyticek asi ne. Ale tu kompetenci za tím urcite ano. Asi bych to prirovnal k treninku ve sportu. Fotbalista nikdy nebude pri zápase delat kliky. Nicméně je asi neoddiskutovatelne, že v urcite fazi pripravy smysl mají. Hokejisti zase nebudou v zápase behat do kopce, presto sjezdovku v letní priprave vybihaji.
Nevim proc je tady propagovan takovy hnus. Jak muze normalni clovek hrat hru s dablem? Pak se nedivte,ze se tu obcas objevi nejaky pomatenec, co vystrili spoluzaky ve skole. Proto jak rikam, takove hnusne hry jsou jenom proto, aby s lidi vytahli penize, protoze to je dneska ten svet sokovat lidi hnusem a na tom se vydelava.
Myslíte hru v rubrice zaměřené na hry? Ano, je to záhadné.
Protože velmy pravděpodobně je ADHD jen další problém. Psa za 200 000 Kč jistě nedostal jen kvůli ADHD 😉 Bude mít i další potíže které ten pes hlídá. Jakmile dostanete cukrovku a začnete si píchat inzulín, přidají se problémy z nadváhou a začne vám lítat tlak. Klidně můžete upadnout i do šoku a ztratit i vědomí. To je prostě věc co se navalí na sebe. Pohybují se v tomto prostředí a proto vím že ten pes zcela jistě hlídá další problém. Nařízení o zákazu kompenzační pomůcky je prostě absurdní a jsem si jistý že to rodiče jen tak nenechají a stejně se to zruší. Jak říkám nařízení o tom že si musíte nechat berle, protézu nebo jakoukoliv jinou kompenzační pomůcku v šatně protože by pohled na protézu mohl urážet nějaké špatně vychované dítě je prostě absurdní. Nevím kolik Vám je let ale dejme tomu že jste starší ročník a kvůli pocitu bezpečí používáte hůl. Umíte si představit že Vám někde nařídí že můžete vstoupit jen bez ní? Nebo že by někde zakázaly nakupovat seniorům protože nejsou tak rychlí a zdržují pracující? Jistě si umíte představit co by nastalo za ródeo. A zde prostě není rozdíl mezi dejme tomu umělou nohou a asistenční psem.
Dobrý den, jak jsem psal pánovi níže, nevím, jestli se jedná o zákaz psa na pozemku školy nebo ve třídě. Pokud ale budu uvažovat, že se jedná o situaci ve třídě, tak je to opravdu nezávidění hodná situace i pro školu. Protože si může hodit mincí, co bude řešit dřív - stížnost, že to zakáže od rodičů dotčeného dítete nebo stížnosti rodičů ostatních dětí, že to povolí. A jsem si na 99 % jistý, že ty stížnosti by byly. Přiznám se, že jsem se s touto situací ještě nesetkal, takže nevím, jaké je správně řešení. Nicméně, jak už jsem psal, nezávidím tohle rozhodování.
Bože můj, to se tady všichni dokáží zaseknout na takové trivialitě? Dítě s alergií se přeřdí do jiné třídy, kde s tím nikdo zdravotní problém nemá. Proto to taky není zmíněno v článku, protože zdravým rozumem to žádný problém není. Já mám sistenčního psa, antialergenního mimochodem,protože žena má alergii a tu do jiné třídy přeřadit nemohu a vyřešili jsme to a není problém. A můj strýc z ženiny strany má strach ze psů, to je horší problém, ted když příjde na návštěvu, zavírám psa do jiné místnosti. Mimochodem argumentovat tím, že ve škole je dítě, co má strach ze psů a bude ho potkávat na chodbě, taky nejde, protože to by se museli plošně zakázat psi všude, kde to dítě chodí. Navíc právě canisterapeutičtí psi jsou vjodní pro tréning dětí se strchem ze psů. Děti se musí naučit ho překonávat. A hlavně tady šloo vstup na pozemek.
Dobrý den, nevím přesně, co v tomhle případě řešili, jestli psa jen na pozemku nebo i ve třídě. Pokud bychom se ale bavili o psovi ve třídě, věřte mi, že by v momentě povolení přišlo X stížností od ostatních rodičů, proč jej ve třídě nemít. Tohle by byla opravdu nezávidění hodná pozice. S případným přesunem jiných dětí je to totéž, to byste zase měl stížnost od jejich rodičů a byl byste na začátku. Nebo byste třeba jen jednoduše neměl kam děti přesunout. Osobně nemám ponětí, jak se toto správně řeší, ale pokud se bavíme o situaci pes ve třídě, nezávidím to tomu, kdo to řešit musí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No tak to my vadí také Já se jí učila v 50 A 6O letech.Ještě i moje dcery ji měli povinnou.
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Akorát jste se u toho zapomněla učit česky. A psát nulu. Škoda.
1 odpověď