Ale to ty spalováky musely před tím řádně zdražit a zdanit, tak jako v Evropě aby to nevypadalo tak blbě.
Neřekl bych. Kdyby se tak stalo, byl to propad v celkových prodejích osob.aut, jelikož po takovém "umělém" zdražení by si jej mohlo dovolit méně lidí, ale tam se nic takového nestalo(pominu-li období v Covidu), naopak. Produkce a prodeje stále stoupají.
Jsi vyhledejte co se tenhle rok děje v Číně s prodeji osob.aut, kdy od nového roku tam ceny elektro aut spadli na podobnou úroveň jako u spalovacích vozů. Z 10 prodaných aut jsou 3 spalovací, 4 plně elektrické a 3 hybridní auta(v Číně hybridní auta jezdí čistě na elektromotor, spalovací jednotka tam slouží pouze k dobytí baterie). Podobný scénář se dá očekávat i v Evropě po tom co se nasytí Čínský trh s osobními auty. Bohůžel, už se tomu zabránit nedá, ani 40% clo nepomůže.
já to tipuji ne na 45 Eur za tunu CO2, co by měl být strop, ale bude to vyšší suma, protože bude větší poptávka po povolenkách, strop 45 Eur / 1t CO2 bylo prohlášení proto, aby to bylo bez problémů schváleno členskými státy EU :-)
Vyhledáno googlem:
"Aktuální cena emisní povolenky, která opravňuje vypustit do atmosféry jednu tunu emisí CO2, se pohybuje kolem 90 eur (2180 Kč). V Česku si nyní musí kupovat emisní povolenky zhruba 250 firem. Všechny výnosy z obchodování s povolenkami musí být použity na klimatická opatření."
Co k tomu dodat? ...
Až přijde kolaps sítě,bude v ní jednou v zimě akorát prd,to budete tlačit???při těch nápadech ekokomunistu k tomu musí jednou zákonitě dojít,na všechno nebude elektriky dost.
Zatím žádný kolaps sítě nenastal. Ale souhalsím s vámi. V případě rychlého nárůstu podílu EV v dopravě to bude problém. A podle letošních prodejů osob.aut v číně to bude dost "krvavý" nástup obvzláště pro evropské automobilky, bohůžel. Nejsem zastáncem EV, ale určitě nechci zavírat oči před fakty.
A pokles ceny po 6 / 8 letech a šance na prodej? Trochu účelové kalkulace.
A jak očekáváte, že se začnou vyvíjet ceny spalovacích aut po zavedení emisních povolenek v roce 2027?(odhady zdražení se zatím pohybují od 2,5-10kč/1l a kaýždým dalším rokem to bude větší a větší částka)
Já se velmi obávám, že tak po roce 2030 budeme díky Green dealu platit za 35-40l benzínu okolo 5000,- i více.
Letmo jsem kouknul a v ČR se dá koupit za 660t s DPH:
Kdo si to koupí a má FVE, jezdí takřka zdarma. Když tankuju ze sítě, mám to (s Teslou) za cca 0,7kč/km a na dlouhé cestě s použitím rychlonabíječky za 1,7kč/km. Oproti tomu moje předchozí naftové auto bylo za 3-3,5kč/km bez servisu a amortizace.
Ano, tento BYD Seagull je však ta vyšší verze s větší kapacitou baterie. Ale měl by se dát sehnat s menší kapacitou, a to právě v ceně mezi 400 - 500tis kč. Což už je jasný zabiják v segmentu malých městských vozů již nyní. A co teprve až začnou platit emisní povolenky na paliva v roce 2027. Ten kdo má možnost nabíjet byť jen z 230V zásuvky přes noc by v tomto případě velmi prohloupil koupí spalovacího vozu.
Mno po zavedení emisních povolenek na paliva od roku 2027 nás Green deal začne vyhánět ze spalováků do elektroaut. Hl.těch čínských, jelikož tu technologii zmákli už do použitelného stavu. V přepočtu za cca 200 000,- už tam koupíte elektroauto s dojezdem 250-300km/nabytí, což stačí 80-90%populace. A to je cena bez vládní dotace.
Když Čina kopíruje, co se da, tak bych udělal to stejný s jejich el.auty a hotovo. Ať pocití xi dlové vlastni meficinku a ty jejich nově patenty, to bych jim rekl, ať si s tim vytrou zadek. Na mrdinu se musi jejich zbraní.
To fungovat bohůžel nebude, jelikož 3/4 zdrojů na planetě, potřebných pro výrobu baterie, vlastní Čína, která tyto zdroje (nikl, kobalt, líthium atd.) čistě evropslkým automobilkám bude prodávat velmi, velmi draho. Tak aby nemohli kokurovat jejich automobilkám.
Dobrý den, tak tato technologie se mojí maličkosti netýká.Jsem spořádaný občan který na výzvu Policie zareaguje tak jak se podle zákona sluší.Pokud jsem porušil předpis tak moji maličkost stejně najdou podle SPZ kde je i údaj o STK.
Opravdu netýká?
A když vám auto "vypne" šílený ekologický aktivista? ..To se Vás stále týkat nebude?
Ten kdo vymýšlel takový způsob znepojiznění vozu moc kritickým uvažováním nedisponuje.
Je jasné, že se to dostane do rukou kriminálním živlův. A ti policejní auto "vypnou" dříve než je vůbec začne pronásledovat. A pokud půjde policejní vůz upravit tak, aby se tak nedělo, pak je jasné, že půjde takhle upravit i normální auto.
Oragnizovanému zločinu, jak se zdá, začíná svítat na lepší časy.
To je zase blbost, každý ať si pořídí co chce, my máme v rodině 2 elektromobily a už bych nic jiného nechtěl. Pokud má někdo možnost nabíjet doma, je to ideální. Bydlím na vesnici a nemusím si zajizdět k benzince a ztrácet tam čas, údržba minimální. Špatně je jen to, že se zakazuje prodej spalovacích aut, koně taky nikdo nezakazoval a kdo na nich dnes jezdí? Vše co je narizene zvedne vlnu nevole, hlavně od lidí co tomu vůbec nerozumí a nikdy to nezkusili.
Kolik jste za ty dvě elektroauta dohromady zaplatili?
"A s tím klasickým argumentem, že spalovací auto má výfuk dole a elekroauta v Tušimicích se taky pochodit nedá." ...správně, ale bohůžel k smůle eletroaut, ony totiž potřebují těch "výfuků" více než kolik potřebuje spalovák. Např "výfuk" fabrik zpracovávající vzácné kovy pro výrobu baterie, dále výfuky lodí vozící palivo do tepelných elektráren z celého světa k nám(Austrálie, USA, Kanada atd) A co nejvíce energie stojí, potažmo produkování CO2, ono budování celé infrastruktury pro distribuci el.energie pro elektroauta naproti spalovákům, jejichž infrastruktura je již vybudována.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Poprosil bych zastánce elektromobility, aby neargumentovali svými vizemi. "Do pěti, deseti let bude..." Poslouchám tyto vize už už dvacet let a zatím se nenaplňují. Proč? Protože fyzika se marketingovými proklamacemi podvést nenechá. Dokud nebude hustota uložení energie obdobná u baterií jako třeba u benzínu (tedy do 1 dm³ o hmotnosti 0.75kg půjde během 1s uložit cca 10 kWh energie), nebude elektromobil schopen skutečným autům konkurovat.
Pokrok v technologiích je vždy dán schopností využití zdrojů energie s vyšší hustotou. Dřevo ‐> dřevěné uhlí -> uhlí -> koks -> nafta, benzín -> jaderné štěpení -> jaderná syntéza -> atd...
Baterie jsou na tom z hlediska hustoty uložené energie hůř, než špalek dřeva. Proto to nikdy pokrokové řešení nebude.
Představte si auto se čtvercovými koly. Řeknete že to nepojede. Ale zastánci toho řešení vám řeknou: Zvýšíme výkon motoru o 30%! A vy jim řeknete: Má to čtvercová kola, to nepojede. A oni: Už se ale vyvíjí model s vylepšenou aerodynamikou a ten pojede. A vy řeknete: Má to čtvercová kola. Nepojede to. A oni: Ty tomu nerozumíš, to je pokrok a těch pár drobností bude do deseti let vyřešeno... Atd.
Elektromobil bude vždy "na baterky", dokud bude na baterie.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mě se to též nelíbí, ale ať chcete nebo ne, stejně vás ekonomika provozu spalovacího automobilu donutí přesednout do EV. Obvzláště po zavedení emisních povolenek na paliva v 2027.