Jsme sice mimo téma, ale faktem je, že ve školách se učí stále totéž, stále stejnou formou. Není tedy divu, že to žáky nebaví. Vždyť malé dítě je hodně zvídavé, znáte to klasické a proč? Jenže potom se změní způsob komunikace, učitel žákovi vnucuje cosi, co žáka nezajímá a diví se, že to nefunguje a jsou bezradní. Tím nechci říct, že mám recept, nebo řešení, ale že školství je dlouhodobě zralé na reformu, kterou nejspíš nikdo nikdy neprovede. Motivace samotných učitelů je leckdy na pováženou, ale najdou se světlé výjimky a je radost na to pohledět.
Učitelé to mají složité. Je mnoho dětí s poruchami pozornosti..nejde jim se dlouhodobě soustředit. Koukají z okna, nevydrží sedět..zkuste je ale posadit k pc hře, reelum na soc. sítích. Tam vydrží a ani nebudou vnímat, když na ně budete mluvit. Těžko pak učitel má při výuce konkurovat tomuhle typu "motivace a soustředění" má to těžké. Ale jak říkáte, už jsme tematicky jinde.
Nejsem učitel a ani neznám jejich pravomoci. Ale bití rozhodně není řešení a není v pravomoci učitele. O výchovném efektu nemluvě. Pokud žák nemá zájem o výuku, tak bych ho vykázal z vyučovací hodiny. Stejně tak existují kázeňské tresty, které nakonec skončí vyloučením žáka ze školy.
Jasně, že není řešení bití. Chtěl jsem jen poukázat na bezradnost systému. Ale pravda, o tom tento článek není.
Líbí se mi Vaše věta "pokud žák nemá zájem o výuku"..to by mne zajímalo od učitelů, kolik dnešních dětí třeba na 1.st ZŠ má zájem o výuku. To by člověk musel vyloučit třetinu třídy. Podotýkám nejsem učitel, ale mám v blízkém okolí hodně bezradných pedagogů.
A to má být nějaký argument? Jako že to učitel neuměl vyřešit a ukázal dětem, že se takové problémy řeší násilím? Hezký příklad do života.
Nejde o to dělat násilí. Ale nejsou žádné páky, nefunguje žádná domluva. Když se nechá dítě "po škole" s tím, že za "trest" udělá nějaké zadání, přijde rozlícený rodič s tím, co si jako učitel dovoluje..atp. Jak byste takovou situaci řešil Vy?
Pojďme si říct, že to nejde. Budeme si nadávat, mlátit se a už od útlého dětství tak budeme vychovávat i děti. Samozřejmě že hotové řešení není, musíme se k němu postupně propracovat.
já chtěl jen tu Vaši opačnou cestu..a vy to otočíte. Propracovat se..doporučuji dělat asistenta v některé základní škole, stačí první stupěň..stačí i první ročník. Budu se těšit na info, kam se propracujete;-)
Mám pět neteří. Hlídal jsem je často. Nikdy jsem na ně nezvýšil hlas. Neznám nikoho, kdo by uhodil dítě jednou. Buď nikdy, nebo vícekrát.
No tak už znáte..dlouho jsme doma praktikovali jakousi "nevýchovu"..ale nastala chvíle, kdy žádná domluva nepomáhala. Dcera dostala malý plácenec na zadek - jednou. A od té chvíle začala opět fungovat domluva. Nejsem taktéž pro bití dětí. Ani pohlavky na hlavu. Když vidím jak bezradný rodič slovně napravuje dítě - různě ho vydírá, manipuluje, slova typu "jseš normální, dívej se jak je hodné tamto dítě, okamžitě se uklidni"..přijde mi ten jeden plácanec na zadek mnohem pro dítě lepší. Ač jsem v této diskusi zastáncem občasného plácnutí - ve výchově svých dětí jsem tak učinil tak ve dvou případech. Ale pranýřovat rodiče za to, že dítě plácnou v dobré víře, že dítě napraví, to se mi zdá mimo. O bití a mlácení dětí bezdůvodně, v opilosti, ze svých mindráků nemluvím - to je špatně.
Také nechapu,proč si zamestnsvatele stěžují,že musí odvadet za zamestnance soc a zdrav.pojisteni.Vzdyt si všechny výdaje odečtou z dani,tak o co jim jde?Taky nechápu,proč všichni nabízejí minimální mzdu,když si každý výdaj odečtou ze svych dani.
btw. co vím, tak si většinou stěžují jen zaměstnanci ;-)
Člověče Vy jste naprosto mimo. A jaký respekt k starým lidem? Čím si ho zasloužili? Že jsou staří? To není žádná zásluha. K učitelům? Proč? Ten respekt si musí vybudovat a ne že ho mají jako nějaké nedotknutelné božstvo. A autority? Koho tím myslíte? Máte naprosto pomatené hodnoty.
Když tě jako učitele pošle dítě do pi*i a ty nemáš jak to řešit s rodiči.. protože jejich dítě jim říká, že takové slovo ani nezná a rodiče si na tě stěžují vedoucí..tak co pak. Znám situaci, kde toto samé dítko řeklo něco nepěkneho starší učitelce při záskoku za nemoc. pedagoga a obratem dostalo pohlavek. Rázem celá třída se zklidnila, a jak pěkně pracovali.. už nebylo potřeba více pohlavku. Stačil jeden a pomohlo to celé třídě. hm
Příště když bude chtít vběhnout do silnice, tak si vzpomene. Za mě nejde o bití, ale vytyčení hranic v rámci prospěchu jedince
Nejsem zastáncem opakovaných trestů. Než však na dítě řvát, tak jsem pro rozumné důrazné plácnutí ve vší příčetnosti. Stromek se nestříhá každý den, ale jednou za čas, a jen v určité době rozvoje..
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vsichni troubove co zakazali mobil,nakonec budou koukat jako z jara.V dobe ,kdy uz nevladne parni stroj,auta a moderni domacnosti jsou sparovana s mobilem,zavedou vyuku s drevenymi pocitadly?A pak se budou divit,ze padesatnici nemohou sehnat praci,kdyz neumi pracovat s modernimi technologiemi?Proste vladnou nemehla bez zdraveho rozumu.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ano, taková videa rádoby pranků z oblasti jihovýchodní asie jim hodně do života prospějí. Stačí mi to v práci..sedneme si k obědu a všichni vytáhnou mobily, ani neví co jí. V jedné ruce vidličku v druhé mobil a civí do toho a pousmívají se nad jakože vtipnými scénkami. Digitalizace jak řemen.