Greendeal v plné nahotě.
Jaký to má smysl? Indie s Afrikou na vše kašlou.
Čína ukradla technologie a dotuje automobilky...to se to podniká.
V Americe není problém koupit auto s 4l motorem. (Tedy ano, už objem zmenšují).
U nás do kombika cpou 1.0 trivalec.
A nejen VW tomu dává korunu nesmyslnyma vybavenima co auta jen prodražují...
EU je s GD tak migraci úplně mimo. Zavírání jaderek, ekologie na bydlení kde chtějí A plaketu, atd.atd.
To není green dealem. V Číně a v USA mají taky různé zelené iniciativy. Tohle je jednoduše tím, že zákaznicí odmítají platit větší částku za horší produkt. Pokud tedy nejste tak zarytý vlastenec, že za to, že budete jezdit v VW si připlatíte 300 tisíc, a to 99 % klientů není.
Když už bych byl připravený utratit za auto přes milion korun, tak bych si raději koupil Tesla Model Y Long Range za 1.3M, než ID.4 nebo Enyaqa za 1.6M.
Já vím, že nejde úplně porovnávat výbavy, ale za mě je Tesla za ty peníze jednoduše výhodnější (a to, že má Tesla horší dílenské zpracování přestalo definitivně platit ve chvíli, kdy Tesly začaly vyjíždět z berlínské gigafactory).
A nemusíme zůstávat u subjektivních emocí, ale můžeme se podívat na reálné prodeje elektromobilů v Evropě. Od ledna do června 2024 se v Evropě prodalo přes 160 tisíc Tesel (modely Y + 3), necelých 60 tisíc VW (ID.3 + ID.4), a necelých 30 tisíc Enyaqů. Být ve VW top-managementu, tak jsem na pokraji nervového zhroucení.
Tenhle vážný problém se měl začít intenzivně řešit před 10 lety, jak experti naléhavě radili. Ale jak víme, každý dobrý katastrofický film začíná tím, jak se experti neposlouchají. VW group je obří, a jeho kolaps bude trvat dlouho, ale nakonec to nedá. Stejně jako obří Kodak s digitálními foťáky, nebo obří Nokia s dotykovými telefony.
Domnívám se, že uvádět spotřebu 3 litry na 100 km je zavádějící. Běžná jízda není jízda v soutěži o nejnižší možnou spotřebu. Jezdím kombinovanou verzí CNG/benzín. Benzínová nádrž má 10 litrů, což by odpovídalo dojezdu na benzín přes 300 km. To to rozhodně neujede, když po 180 km už křičí rezerva.
A to, že projede elektromobilů v Evropě klesají, jednoduše není pravda. Že je ve zdroji uvedeno auto.cz a aktualne.cz tak trochu napovídá o vložené energii na ověření primárních zdrojů.
To už bych rovnou mohl napsat článek a jako zdroj uvést autoforum.
Elektrické Citigo se nevyrábí, protože se svou cenovkou 429 tisíc bylo pro Škodu těžce prodělečné (což vám žádný zaměstnanec Škody nepotvrdí ani nevyvrátí) a existovalo jenom z důvodu snížení flotilových emisí a vyhnutí se velké pokutě.
Kolik dneska stojí nový nedotovaný vůz podobné velikosti a dojezdu v základní výbavě? 600 tisíc? Plus mínus.
Ojeté Citigo v dobrém stavu se prodává v bazarech v cenovkou kolem 380 tisíc, což považuju za dobrou cenu pro prodávajícího. Prodat auto po 5 letech za cenu jen o desetinu levněji, než nové, to je super i s tou 40% kumulativní inflací.
4 tisíce reakcí, z toho 3 tisíce botů, 500 lidí, kteří zpochybňují COVID, válku na Ukrajině, věří na plochou Zemi, chemtrails, 5G, HAARP, reptiliány a QAnon, a kteří rozhánějí mraky octem, a zbytek smějící se emotikon, který si pan senátor spletl s pozitivním, přičemž to ve skutečnosti znamená výsměch.
Snad se na to obyvatelé připravili. Teplo zajistí kamna, zásoby jídla a pití určitě mají, obecní čerpadla na vodu by měla ještě fungovat, tak půjde i spláchnout záchod, powerbanky měli všichni nabité na 100 %, mobil v úsporném režimu, světýlka na čtení, dostatek možností rozptýlení. Pak už jen vydržet, než to přejde a nezbláznit se.
Jsou lidi, kteří tento vývoj předpovídají přes 10 let. Ono to říkali. Ale nikdo neposlouchal. My totiž naprosto víme, že budoucnost je ve spalovacích motorech, možná někdy v budoucnu ve vodíku. Úplně přesně stejně byla přesvědčená Nokia a tlačítkových telefonech a Kodak o analogových fotoaparátech.
Volkswagen Group zkrachuje. Ale ne jen tak. Bude nás to stát desítky miliard při zoufalém pokusu o bailout. Zaplatíme to všichni, dokonce i ti, kteří přesně před tímto varovali, a nikdo je neposlouchal. No a jak všichni dobře víme, jak se do něčeho vloží stát, vždy to dobře funguje 🤡
Super, a nevíte náhodou kdy dopadne, že jo ? , ...- to abych se tam šel podívat . Nikdy jsem tu škatulu ještě neviděl dopadnout
No kdybych si odmyslel odpor vzduchu a slapové síly, tak nikdy. Vždycky, když ISS spadne o kilometr níž, tak pod ní Země klesne taky o kilometr níž. Takže je možné padat do nekonečna.
Začínám pochybovat jestli byl vůbec někdy člověk na měsíci 🤔🤔
Byl, a zdůvodnění by mohlo být třeba takové, že v šedesátých letech v USA vládlo všeobecné přesvědčení napříč politickým spektrem, že je nutné porazit Sověty a být na Měsíci první. Za každou cenu.
Boeing je soukromá firma s několikařádově nižším rozpočtem na tento projekt.
Teslu obecně mám v oblibě. Myslím si, že ty nejnovější Model Y z berlínské Gigafactory jsou kvalitní auta.
Ale Cybertruck byl fakt velký krok vedle, všichni z Tesly to vědí a vývoj ceny akcií tomu patřičně odpovídá. Cybertruck si nekoupí žádný milovník truck karoserie, protože dostane hroznou bídu od ostatních truckerů.
Pro Kadyrova je ale auto zcela ideální, protože ten nepočítá, že by Cybertruck vydržel déle, než dva roky.
Jestli mu ho daroval sám Musk mi přijde dost nepravděpodobné, ale Musk je totální magor a udělat si reklamu tímhle způsobem by mi docela sedělo do jeho stylu vystupování. Nicméně i tak bych byl ve svých závěrech opatrný a zdrženlivý.
Začínám vídat na silnicích lidi na rychlých koloběžkách v kompletním oblečení a motorkářskou helmou. Na druhou stranu pořád vídám hodně lidí na koloběžkách v kraťasech, tričku s krátkým rukávem, bez rukavic a samozřejmě bez helmy. O jízdě na koloběžce do hospody, protože "mám papíry v čistírně" radši pomlčet.
O této konkrétní nehodě nevím nic, takže těžko soudit.
Tak je otázka, co je přesně cílem. Dost možná to území budou chtít Ukrajinci chvíli držet a opotřebovávat ruské zdroje. Každopádně si myslím, že kouzlo operace je hlavně v tom, že si Rusáci zatím nedovedli představit útok na jejich vlastní území, takže hranici v podstatě vůbec nebránili a mohli vrhat síly jinam. Oproti tomu Ukrajinci museli aspoň trochu bránit celou hranici s Ruskem a k tomu i hranici s Běloruskem.
Cílem je asi vytvořit dilema pro Putina. Neřešit to? Bude vypadat jako neschopný šašek. Pošle tam lidi na povinné vojenské službě? Naštve rodiče z měst, klesne mu popularita a zvýší riziko protestu. Pošle tam placenou armádu? Oslabí se tím jinde.
Rusko není Severní Korea. Lidi mají s Putinem jasnou dohodu. On si bude dělat svoji politiku, ale nechá je na pokoji. Porušení dohody je velké ne-ne. Mohlo by se mu to šeredně vymstít a Putin si je toho moc dobře vědomý. Putin se ruských občanů bojí.
Já bych naopak alkohol ještě zlevnil. Alkoholici by se upili k smrti a pak už by zůstali jen abstinenti. Nejraději mám ty pupkaté opilce jak tvrdí, že pivo dělá hezká těla a že vypít 15 piv za večer je normální. Z tohoto je vidět, jak alkohol likviduje mozek a normální myšlení. Jestli si někdo myslí, že tvrdý pupek který je půl metru před tělem, je hezký, tak už má mozek kriticky poškozený. A navíc alkoholici bývají agresivní a mají sklony ničit věci. Nejsem abstinent, ale chlastat každý den je opravdu jen pro chudáky, co nic lepšího neznají.
Alkoholici se k smrti neupijou na první dobrou. Místo toho je dokola přiváží rychlá na interní příjem, kde pak mají přednost před vámi, když tam čekáte s rodiči už třetí hodinu v čekárně, zatímco vám utíká práce a tím pádem příjem. Navíc se "zbytečně" využije další lůžko, čas a energie personálu. Dál je závislost na alkoholu spojena se zvýšenou kriminalitou, třeba domácím násilím, nebo tím, že prostě dotyčný dělá bordel a musí kvůli němu vyjíždět hlídka mu to rozmluvit.
Takže zlevnění alkoholu by podle mého názoru celkové společenské náklady spíš zvýšilo, než snížilo. Naopak při zdražení by byl alkohol méně dostupný. Sice by se mohlo víc rozjet domácí pálení, ale to je pro dotyčného nepříjemnost navíc.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Zkuste se podívat na toto:
Odkaz 1
Toto je člověk, který v automotiv skutečně pracuje
a uvidíte kam putují peníze. Primárním problémem je byrokracie EU a GD.
Jinak EU si stanovila daleko ambicióznější cíle než zbytek světa a tak nám to tu půjde do kopru vše rychleji.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
ufffff 2,5 hodiny? Tak to dám až o víkendu