Všechny minipivovary používají výhradně zahraniční chmel, protože náš Poloraný Červeňák je prostě pro ně drahý. Takže ryze české pivo je pouze a jen Budvar, vlastněný státem. Europivo je ovšem něco úplně jiného, vaří se na jeden zátah na silný extrakt, který se poté ředí na požadovanou stupňovitost a je přidán uměle CO2 (to jen velmi zjednodušeně, abyste pochopil). To je Europivo! Prazdroj se stále vaří klasicky a doufejme, že stále bude, i když majitel bude třeba z Marsu! Dej Bůh štěstí.
To že znáte jen ŽPČ, neznamená že malé a mikro pivovary používají výhradně zahraniční chmel. Řemeslné pivovary používají, ŽPČ plus i jiné české chmely. Kazbek, Mimosa, Premiant, Bohemie, Galia... To jsou jen některé z českých chmelů.
A že ŽPČ je oproti zahraničním drahý? Do svrchně kvašených piv se používají chmely které jsou 3-4x dražší než náš ŽPČ. Ačkoli je považován že jeden z nejlepších a nejkvalitnějších chmelů na světě.
A plete si europivo se systémem HGB (česky,vaření na vysokou stupňovitost aby jste to pochopil) což je třeba Staropramen
Europivo je obecně označení pro unifikované pivo, chuťově neutrální (aby nasralo co nejméně lidí) rychle uvařené a expedované, a obecně bez chuťových nuancí což je přesně téměř každé pivo z nadnárodního koncernu, včetně Asahi...
Další pivovarský odborník! Milý pane, Prazdroj není žádné europivo! Když nevěříte, přijeďte se podívat, rádi Vás provedeme. A že vlastník je z Japonska? A co je prosím dnes ryze české?
Z velkých průmyslových pivovarů asi už jen Budvar. A z lokálních pivovarů je jich českých tak 80% a řemeslných téměř všechny.
Takže proč bych měl podporovat japonského, amerického nebo čínského vlastníka, když mohu podpořit českého. Navíc si pochutnám na řemeslném či lokálním pivu o dva řády víc než na supermarketovém "euro"pivu z nadnárodního konglomerátu.
Další PR článek od Prazdroje?
Ve všech jmenovaných čepují pouze japonské europivo z Plzně.
Pokud chce v Praze v centru někdo pořádné pivo, ať navštíví hospodu U tři růží, U kocoura nebo u supa. Všude si vaří svoje pivo. Ne že přijdu do, byť ikonické hospody, ale dám si tam jen pivo které můžu mít v 8 z 10 hospodách.
To je zase informace. Koukám, že bez Ruska tady spousta lidí nemůže žít. První co ráno udělají je navštívit nějaký ruský web a pak tady psát nějaké přečtené neověřené nesmysly. Proč ty ruské weby čtou, když to jsou jen samé dezinformace.
Mě přijde že mají neodolatelné nutkání neustále všem dokazovat jaký jsou obrtupci...
Jiné vysvětlení nevidím 😆
To že je zrovna Prazdroj v Německu o dost levnější, má úplně jednoduché vysvětlení.
V Německu berou Prazdroj jako průměrné, možná i podprůměrné české pivo, kterým ostatně je.
To jen v Čechách z dělá z Prazdroje jejich marketing špičkový prémiový ležák, a čeští Pepíci tomu věří a lemtají to jak smyslů zbavení...
A tudíž Prazdroj nasadí ceny jaké nasadil...
Ostatně proč ne, když je 80% českých konzumentů ochotni to zaplatit, a pak kvičet na sociálních sítích a debatách jak jim Fiala zdražil pivo...
A když tu desítku přepálím, tak může mít alkoholu jako vodka. Každopádně je nesmysl, že mezi desítkou a dvanáctkou je rozdíl v sacharidech a ne v alkoholu.
Nesmysl to není...
Kvasinky nemění cukr ve 12 rychleji.
Pokud necháte kvasit dvanáctku stejně dlouho jako desítku tak víc alkoholu mít bude.
Ale pokud desítka kvasí deset dní tak bude mít alkoholu třeba 4,2 ak když bude dvanáctka kvasit dva dny může mít alkoholu třeba i méně, ale bude tam šílené procento zbytkového cukru. Zářný příklad je třeba Prazdroj, ten má EPM někde kolem 11,8 a přitom 4,4 % alkoholu Přitom třeba Budvar 33 má EPM zhruba stejné, ale alkoholu má 4,6 %
A to je dáno tím že jim Plzeň kvasí tři dny a jde na chvilku do tanku.
A za deset dní se expeduje...
Jsou dva typy pivařů.První mají svoje oblíbené značky.Druhý typ lidí se řídí cenou-kupují z nějakého důvodu to nejlevnější.
Fakt ale je že každý máme to svoje oblíbené.Za mně:pivo mám rád hořké.Top 1 Radegast Ratar,pak ostatní Radegasty,v nouzi Svijany.Manželka jenom Staropramen.😂😂😂
Pak jsou ještě lidi kteří ochutnávají...
Já osobně nemám vyloženě oblíbenou značku a rád ochutnávám, podobně jako vinař...
Takze vyrobni naklady do koruny, spotrebni dane do dalsich 2 Kc. Nejaky primereny zisk 2-3 kc. Celkem cca 5-6 Kc + dph. Kecy o marketingu si u vetsich znacek muzete odpustit. Kdyz kozel nebo prazdroj neutrati cely rok ani kacku, nijaj zvlast se nic nezmeni, ledaze budou prodavat levneji s vetsim ziskem.
Cena v obchode cca 2-4 nasobna, v hospode min. 10 nasobna. ...
A tak je to se vsim, hlavne pak u technickych vyrobku... My v podstate nezivime vyrobce, ale prekupniky. A cim delsi je rada, tim to vic stoji 😕
Ještě musíte započítat platy zaměstnanců...
A třeba u Prazdroje to bude celkem raketa...
Jinak souhlas
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Chybí mi tam legenda Clive Barker...
1 odpověď