bývaly doby, kdy stačilo rozšířit řidičák o skupinu E jen tím, že jste sepsali čestné prohlášení, že máte roční praxi v řízení vozidla, které smí tahat více než 750 kg a skupina E Vám byla za administrativní poplatek 50 Kč doplněna do ŘP, nebo Vám potvrzení vystavil Váš zaměstnavatel. Já jsem takhle získal E k B a bratr dokonce k C. Kurz v té době na C, když jste už měli B stál 4000 Kč a B mě stálo při škole 900 Kčs
A toho se pořád držím, za městem je neomezená.
Mě už neomezenou mimo obec v autoškole neučili, ale učili mě, že v obci se jezdí 60 a v době od 23 do 5 hodin 90 km/h.
Jo kde jsou ty doby komunistické diktatury, kdy se stavěly široké silnice s nadchody a podchody pro chodce místo 20 cm ostrůvků u přechodů. Mimoúrovňové křížení místo kruhových objezdů. Na rovných a přehledných úsecích silnic v obcích bylo běžných 80 km/h. V rámci rekonstrukcí silnic se omezení rychlosti a zákazy předjíždění rušily místo jejich zavádění a silnice se rozšiřovaly místo jejich zužování. Při rekunsrukci mostku na silnici nenutili objíždět uzavírku desítky kilometrů, ale uměli položit panelovou vozovku a vodní tok překlenout provizorním mostem.
Ještěže už máme tu svobodu a demokracii.
200 asi není v pořádku, ale maximální rychlost 130 byla stanovena před 50 (možná více) lety, kdy auta byla daleko hůře ovladatelná, daleko méně bezpečná, zkrátka nesrovnatelná s dnešními. Já jsem pro zvýšení maximální povolené rychlosti na 160km/h.
Před 50 lety byla v Československu mimo obec rychlost neomezená a to i na běžných silnicích. Rychlost byla omezena až v r 1979 a to s ohledem na spotřebu paliva nikoliv z důvodů bezpečnosti.
Směšný trest..
V právním státě by se kop do hlavy kvalifikoval jako pokus o zabití.
Asi by to soudu docvaklo v případě napadení podobným vygumovancem🙄
Ne jako pokus o zabití, zabití je neúmyslné, ale kopy do hlavy musí být jednoznačně klasifikované jako o pokus o vraždu.
Každý má povědomí, že kopy do hlavy mohou končit smrtí.
Sopláci , kteří jenom zaplatí v autoškole a neumí nic.
Každý kdo vyjde z autoškoly neumí nic, jen řízením získá zkušenosti a je velmi nešťastné, když při tom dojde k neštěstí.
Mnoho čerstvých absolventů má naučeno, že v obci se jezdí 50 km/h mimo obec 90 km/h a neuvědomí si že nejen při zhoršených povětrnostních podmínek už to dávno nemusí být bezpečná rychlost.
Vozovka je v místě nehody evidentně mokrá a kdo ví jestli v době srážky hustě nepršelo, samozřejmě řidič má přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky, ale to obvzlášť po najezděných pár kilometrech a nabytí předčasného sebevědomí nedokázal.
Je to podobné jako u níže vzpomínané mladé nezkušené řidičky v Hodějovicích, která srazila paní s dětmi. Místo kde k nehodě došlo sice už bylo v obci, ale cedule obec byla zarostlá větvemi stromu. Silnice se zde prudce svažuje s utahujícími se zatáčkami, misto dobře znám a nedivím se že to tam v 90 nezvládla.
Mám řidičský průkaz skoro 40 let, i já jsem zamlada zažil několik podobných situací, jen s velkou dávkou štěstí bez následků pro sebe i okolí.
Takže už dneska moc dobře vím jaké je to najet na dilatační prahy na mostě za deště, jaká je adheze k vozovce v kaluži, jaké je to zatáčet na ujetém sněhu, co udělá štěrk s motorkou v zatáčce...
V autoškole nikoho na všechno opravdu nepřipraví, učíme se celý život.
Ano, exotické ovoce bylo nedostatkové a potravin omezený výběr. Ale neplýtvalo se potravinami tak jako nyní. Oblečení se dědilo z dítěte na dítě, nikdo se nad nikým nepovyšoval a děti se neposmívaly že nemají značkové oblečení, tudíž že jsou socky.
S exotickým ovocem to bylo složitější. Africké spřátelené státy nám totiž ovocem zejména banány platily za naše zboží a zbraně, ale ty nešly na náš trh nýbrž po dozrání putovaly za devizy do Německa. Jen před vánoci byla část uvolněna na náš trh.
Kamarádovo matka pracovala v dozrávárně takže on měl banánů dost.
Start stop jsem měl už v autě z r 2002, auto umřelo po 18 letech na nerentabilitu opravy automatické převodovky po najetí 330 000 km.
První baterie vydržela 9 let, naftový motor bez oprav, starter, turbo, vstřiky byly až do konce původní.
U automatu mě start stop nijak neomezoval, než jsem přesunul nohu z brzdy na plyn motor běžel.
Funkce byla docela sofistikovaná, start stop se neaktivoval pokud motor nebyl ohřátý, baterie dobitá, nebyla puštěná klimatizace, topení naplno.
To se jednalo o plně autonomní vozidlo bez řidiče, když je v nadpisu napsáno že náklaďák srazil ženu?
Snad by tam mělo být napsáno, že řidič náklaďáku srazil ženu, nebo řidič s náklaďákem.... Jedině, že řidič zkolaboval a ztratil vládu nad vozidlem, potom by snad bylo možné, že neřízený náklaďák srazil ženu.
Tady jde o jinou věc.S těmito vozy určitě nikdo nejezdí po nákupech,ale používá
je převážně na delší cesty,hlavně kvůli pohodlí.A vzhledem k hmotnosti vozu
u nich nebudou dojezdy nijak oslňující.A po dojezdu do vzdáleného cíle
dlouhé čekání na opětné dobití.A díky tomu,že tato vozidla používají třeba
manažeři,kteří potřebují např.po jednání okamžitý přesun někam jinam,
tak opravdu nebudou chtít čekat.EV ještě opravdu dlouho nebudou schopná
mít srovnatelné patametry s vozidly se spalovacími motory.To,že tato vozidla jsou tichá a mají dorou akceleraci nevyváží jejich další nedostatky.
Tyhle vozidla obecně moc nenajezdí, majitelé na delší vzdálenosti létaji a mnohdy jejich auto letí s nimi.
Bohužel čitelnost nového transflektivního displeje například na Fenix 7X se dost zhoršila díky tomu že, tam cpou solární dobíjení. Stačí méně světla, pološero třeba v lese a už se musí podsvěcovat. Když se nastaví automatické podsvícení, výdrž se sníží cca o pět dní.
Proto jsem si je koupil bez solárního dobíjení. Jen škoda že dobíjecí konektor není z boku, daly by se dobít na ruce z powerbanky.
EU převážně vymýšlí ptákoviny. Nahrazením trojúhelníku led světlem je o.k.. Blikající světlo je daleko lépe viditelné, než trojúhelník několik metrů od auta. Na dálnici naprosto bez diskuse. Předpokládám, že se bude dávat na střechu auta a ne za něj, takže řidič neriskuje tolik při jeho pokládání a má více času opustit těleso dálnice za svodidla. Zda bude nutnost GPS přímo v něm, to je již otázka, ale to blikající světlo, ano.🤔👍
Takže když budu mít poruchu za prudkou nepřehlednou zatáčkou tak nějaké blikátko na střeše auta bude platné co?
Nevím, že by měl platil nějaký zákaz topit zakázanými kotli, ani nevím proč by to někdo zkoušel, takže proč to kontrolovat. Vždyť ty kotle jsou vesměs z nehořlavých materiálů, takže vkádat je, nebo jejich část do topenišť je nesmysl.
Celkem chápu co nám chtěl pisálek sdělit, ale asi příhodnější by bylo napsat ...zda lidé nevytápí zakázanými kotli, nebo ...zda lidé netopí v zakázaných kotlích
I ten brouk byl proti téhle komické plechovce auto na úrovni-byť bez ambice jít s nejnovější módou. Spolehlivé auto stavící na nostalgii. Kdokoli by tehdy bolševickou, rezavějící, poruchovou pixlu 105 za brouka vyměnil, kdyby mohl a ještě byl by tu uprostřed ostnatých drátů za frajera.(navíc jsou ke srovnání i jiná auta té doby, než brouk)
Na úrovni? V čem? S litinovým motorem nevalného výkonu, mizerným topením v případě závady schopným Vás otrávit, bez samonosné karoserie, s jedním párem dveří, s větší hmotností a malým vnitřním prostorem?
Ani následující VW typ 3 vyráběný od r. 1961 do r. 1973 nebyl modernější než řada Škoda 1000MB/100, On ten Brouk byla rezavějící pixla také, ani 1 Golf na tom nebyl z hlediska korozní odolnosti vůbec dobře, taková auta prostě tehdá byla.
V 70 letech opravdu u Brouka o nostalgii nešlo.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Molotovův koktejl není synonymum k zápalné láhvi, mezi těmito dvěma zápalnými prostředky ničení je velký rozdíl, už jen název napoví který je sofistikovanější. Autor by se měl dovzdělat.
3 odpovědi