No, tak já mám zkušenost jenom s tím DSG. A až tolik to neřeším - to auto si, právě kvůli tomu automatu, oblíbila manželka, takže já s ním jezdím minimálně. A už si s těma pádlama nehraju prakticky vůbec. Ale aby nedošlo k nedorozumění - já nekritizuju automaty jako takové. Ani ty "pro pohodlnost" - u lidí, co auta a motory a vůbec všechno kolem vůbec neřeší, a vnímají automobily jenom jako prostředky pro dopravu z bodu A do bodu B. A už vůbec ne automaty kupř. v supersportech, kde prostě manuálně nemáte šanci přeřadit tak rychle, i kdybyste uměl "cítit ten pravý okamžik - kdy". Mně jen - náš - automat nevyhovuje v žádném módu, a "ručně" , bez práce se spojkou, mi to rovněž nesedí. To je celé...
Tak pokud vám nevyhovuje konkrétně DSG, tak to chápu. To bych si také raději vybral dobrý manuál. Hlavně po městě je to uškubané utrpení a tam by zrovna člověk ocenil automat nejvíce. Ale zkuste někdy BMW se ZF 8speed nebo jen obyčejný AISIN hydroměnič třeba v Mazdě a na manuál si ani nevzpomenete. Zrovna v té Mazdě mají správně i manuální řazení, tedy páka k sobě upshift a od sebe downshift a člověk si užije i okresku s manuálním řazením, když má chuť.
Nebude to spíš naopak? Pán se tvrdil, že je to vycucané z prstu. Já mu řekl, kde jsem to našel. Stačí zadat :jak svět vnímá válku na Ukrajině, prokousat se pár weby a je to. To, že jste líní něco hledat, opravdu není můj problém
NE. Pokud něco tvrdíte, zdroj je na vás. Nikdo nemá povinnost cokoliv hledat. Evidentně jste nebyl na vysoké (možná ani střední škole), protože zdroj vašeho tvrzení je primárním předpokladem k tomu, aby vás kdokoliv další bral vážně.
Odkaz .
Jistě, lze drbat do páky nebo používat pádla. Pořád je to sekvence, což samo o sobě nevadí, samozřejmě, ale hlavně pořád do toho ta elektronika mluví a zasahuje. Pro zpestření, pobavit se, dejme tomu. Ale... Sportovní mód radši zmiňovat nebudu, ten nic neřeší. A konečně - nikde jsem neřekl, ani netvrdím, že "jsem tak skvělý řidič"...
To se ale bohužel snaží tvrdit valná většina řidičů, co odmítají automat s tím, že oni přece řadí lépe. Přitom ani teoreticky to nemůže být pravda a na plynulosti v křižovatkách je to vidět každý den. Ano, jsou situace, kdy auto nemůže vědět, co chcete dělat, ale to se dá vyřešit právě tím manuálním módem a také citlivou prací s plynem, když už to auto člověk zná. Jinak pokud přepnu do manuálu na řadičce, tak mi do řazení žádná elektronika nekecá a nechá mě točit každou rychlost libovolně dlouho i na omezovači a sportovní mód řeší právě to, na co si stěžujete - podtáčení a jízda "na spotřebu". Jistě, implementace je někde tragická a třeba u Škodovky (kromě poslední generace, tam už to je lepší) D znamenalo brutální podtáčení a S nesmyslné otáčky+řev, ale jsou auta, kde to naladit umí správně. Třeba japonská s Aisinem, eCVT od Toyoty nebo německé "prémie" se ZF. Bohužel většina Čechů zná automat tak maximálně jako DSG ze služební Octávie a tam se upřímně nedivím, že se mu brání.
A proto se v Evropě prodává skoro 80% aut s automatem a manuály vymírají? Nějak se vám ta teorie hroutí, ne? Spíš je to o tom, že lidi jsou čím dál línější a tupější a nechtějí nic umět a nic se učit. Prostě se jenom rozvalí do křesla a šlapají na pedál, to je všechno. Lidi jsou líní a tupí jak u nás, tak v USA a ten poměr se rychle srovnává.
Ježíš, to je zase moudro "ostříleného kmeta". Kvedlání tyčkou z nikoho skvělého řidiče nedělá. Městský provoz je v USA nebo Kanadě, kde manuál je raritou, násobně plynulejší, než u nás. Tady má každej druhej knedl cigáro v jedný ruce, telefon v druhý a když padne zelená, tak odklepne, podrbe se v uchu a ještě to tam musí kopnout, zatímco v zemích s převahou automatů už projelo pět aut. Není to o tuposti ani lenosti, ale o hlavně o plynulosti, praktičnostii a bezpečnosti. S oběma rukama na volantu se mnohem lépe zvládají krizové situace.
Máme obé. A že že bych se, dokonce až tolik, do automatu zamiloval... Miluje jej manželka, to ano. Včetně všech těch "pípačů". Vážně nemám nejmenší problém kvedlat. A - myslím si o sobě domýšlivě - dokážu motoru řadit lépe nežli automat...
A co přesně vám brání v automatu řadit manuálně? Pokud jste opravdu, tak skvělý řidič, jak si myslíte, tak za pár set km poznáte, jak váš automat řadí a v situacích, které neumí odhadnout mu pomůžete pádly nebo si ho přepnete do manuálu. Na podtáčení má valná většina aut sportovní mód a také ne každý automat je dobrý. Ale to není ani každý manuál.
to jsou rady pro uplny dementy? koho by neco z toho napadlo, at radsi jezdi na kole
Každý není promovaný génius se třemi VŠŽ, jako vy. Loni jsem učil v automatu novou asistentku na firmě. Nikdy s automatem nejela, takový článek by se jí hodil. Ale pro gigantického nadsamce, jako vy, je to samozřejmě zbytečné... Ono by stačilo si hledět svého lahváče a na články, které vás nezajímají, nereagovat...
R= revers. Zpátečka. Jen když potřebujete couvnout.
P= parkování. Vždy, než opustíte vozidlo. Pokaždé pevně zatáhnout parkovací brzdu, i na rovině!
D= dopředu. Vždy, když necouváte a běží vám motor.
N= nikdy. NIKDY!!! Nebo pouze v servisu! Doma jen při údržbě či opravě, když přesně víte, co děláte! Nikdy při jízdě z kopce, na červenou, u závor, v koloně...
Trotl za.vámi, kterému vadí svítící brzdová světla, nechť si zajde na oční, či na úřad odevzdat řidičský průkaz.
A co mám podle vás zařadit v prútahové myčce, když ne neutrál?
to je válka Východ Západ, 800 mil. lidí proti zbytku světa, babo raď, všichni světoví státníci, kteří žijí za války jsou masoví vrahové, ale samozřejmě to jde napsat i ideologicky, tento a jemu podobní nás žene do války, kterou nemůžeme vyhrát, on se třeba objeví zase život na jiné planetě a bude nějakou formou pokračovat, lidé jsou ta nejhorší forma, teda jejich politici a novináři, tihle pablbové svět zničí, ale co s tím naděláš, jak můžeš ovlivnit blbce, to prostě nejde 🙂 jednou blbý, vždycky blbý
Od někoho, kdo má psaný projev na úrovni koně po mozkové mrtvici, je jakékoliv hodnocení "blbosti" tak maximálně k smíchu...
Ale když se něco rozbije tak to stojí raketu. A nemluvím jen o oknech, ale třeba světlomety, disky na kola. Nesmíte bourat, jinak motor dobrý.
Pojištění v jeskyni ještě nemáte? Je mi úplně jedno, co kolik stojí. Nové auto si pojistim tak jako tak. A ta tisícovka ročně navíc oproti "jednoduchému autu" mě vážně nepoloží. U starého auta už je to stejně jedno.
3
Sledujících
2
Sleduje
3
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Každé nové auto je jen horší a horší. Mizerné materiály, tenké plechy, a přebubřelost asistentů. V rodině si loni pořídili Karoq a když jsem potřeboval odvést, tak jsem nasedl a nic, povídám jedem, ne musíš počkat až naběhne infotainment a povypínat vše otravné a změnit režim převodovky, aby řadila ve vyšších otáčkách. Příprava jak v Boeingu před vzletem. Prostě na palici
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A proč má někoho zajímat, že si v rodině neumí vybrat auto? Když vezmeme příklad Karoqu, tak ve stejném segmentu je třeba Mazda CX-30 nebo Suzuki S-CROSS, kde se žádný asistent vypínat před startem nemusí, protože jsou rozumně implementované, na infotainment se nečeká, protože na všechno je tlačítko a automatická převodovka motor nepodtáčí, protože to není usmolené DSG. Když jsou lidé hloupí a kupují si něco, na co pak nadávají, tak si křápy zaslouží. Kromě toho, i v tom Karoqu, lze nastavit uživatelský profil, který se aktivuje po připojení telefonu daného člena rodiny a všechny tyhle věci automaticky nastaví. Stačí se s tím naučit a ne jenom kňučet. I normální auto, co splňuje EU normy, se koupit běžně dá, jenže to by pivní Pepík nesměl v defaultu běžet pro koncernovou popelnici. Protože přece škodovku už měl jeho dědeček!
1 odpověď