To byly tehdejší komunistické fantazmagorie.
Ještě v roce 84 coby studenti na závěrečném vojenském soustředění nám naši školitelé takové věci cpali a my jsme na jejich základě měli cvičit.
Jak vojenské cvičen NATO Start Dust 1984 přešlo v naše napadení a my jsme v reakci na to překročili západní hranice a naše tanky se přes jaderné údery nepřitele hnaly Západním Německem až k Rýnu. .. My jakožto chemici jsme tam měli dělat průzkum. Když nepřítel v Německu zničil jadernými a chemickými údery naše čelní takové jednotky, měli jsme vyrazit v transportérech BRDM2RCH a zjistit, kde je terén zamořený radioaktivním spadem a chemickými bojovými látkami tak málo, že by tam tankové jednotky druhého sledu mohly projet a pokračovat dál v útoku...
Souhlas i já takto cvičil
To nemění nic na tom, že už nyní mají baterie vcelku dobrou kapacitu, a EV naprosto použitelný dojezd okolo 450 km. S tou samou vahou baterií budete mít při 7% růstu za 4 roky téměř 600 km, což je pro 95% lidí naprosto v pohodě. Kde byly ceny baterek za kWh v roce 2018 a kde jsou dnes? LFP atakuje hranici 53 USD/kWh, to je prostě masakr, v roce 2018 za 180 USD/kWh. Tehdy tvořily baterie okolo 45% ceny auta, dnes je to v průměru 28% a příští rok 25%. EV, co je i bez dotací levnější než spalovák, ho prostě zařízne a smiřme se s tím. Doma nebo v práci si to nabiju z FVE tři čtvrtiny roku.
Hmmmm a proč jsou na to dotace, když je to tak skvělé...
No to sice máte pravdu, že energetická hustota baterií je 10x nižší než u baterie, to není nic nového, ale hmotnost motoru a převodovky je zase u spalováku výrazně vyšší než u EV, o účinnosti energetické přeměny raději nemluvě.
No je vidět že číst nechcete . Hustota uhlovodíků je vyšší 50 * . Ale já už zapocetl nižší účinnost motoru takže jedna třetina z 50 je 15. Výroba elektřiny pro auta bude mít podobnou účinnost jako v motoru ( auto se bude nabíjet v elektráren, protože v noci slunce nesvítí)
Baterky se kapacitně vylepšují, sice "jen o 5-7% ročně ", ale to stačí. K tomu, aby to bylo dost dobré, stačí jen trpělivost během pár let. Kolik staly LFP baterky v roce 2018 a kolik stojí dnes!? Nebe a dudy! Doporučuji trošku nastudovat, pane Macháčku. Spalovaky jsou slozite špinavé krámy, s malou životnosti a vysokou poruchovosti.
Ano chce to studovat, stačí chemie pro mateřské školy
Staré automobilky zaspaly vývoj a neumějí nabídnout elektromobil schopný konkurovat těm čínským. Už stačí jen dílčí pokrok v konstrukci nebo chemii baterií (pevný elektrolyt, sodík, lithium-vzduch ...) a celé odvětví čuďáků může následovat třeba parní lokomotivy nebo CRT obrazovky.
Problém je že chemie to neumi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Samozřejmě, ale tím, že se do toho vloží miliardáři, tak to povýší na investiční nástroj, to jsem chtěl zmíněným sdělit... zatím mi přijde že (v ČR) sběratelé fosilií docela i ve většině ctí způsoby jak sbírat fosilie. Tedy např. tím, že se nedobývají z neporušených skal, ale z vydrolených částí... Pokud na tuto komoditu vznikne investiční trh, můžete si být jistý Jane, že se o ně začnou zajímat i ostatní, které nelze nazývat srdcaři ale spíše bezohlednými zlatokopy 🙂
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
no já vidim často sběratele pro peníze zvláště v Barrandienu