V civilizovaném zahraničí s tím nikdo nemá problém. Mají totiž dostatek mozkové kapacity na to pochopit, proč to tak je. Zkuste taky o tom popřemýšlet.
Pár let jsem se pohyboval s busem po civilizované zemi.. A můžu Vám říct, že adrenalin s cestujícím i v buše za sebou/mŕtvymi uhly v zrcatkach/cyklisty, mající přednost jsem si zažil až až.. Jo, teď jsem spokojený v CZ na kolejích s vědomím, že kvůli dratoslapovi na kole pod svými koly nebudu muset běhat po krminalce a vysvětlovat co jsme mohl udělat, abych zabránil jeho aebedestrukci ( a věřte, že cyklisti na přejezd ech s ignoraci červené vládnou 😉)
Jedna jízda autem pro průměrně deset zákazníků, místo toho aby deset lidí jelo deseti auty do supermarketu. Ta desítka zhruba sedí, někdy je to víc, ptal jsem se.
V tomto úhlu pohledu to vypadá fajn.. Ale je tu i druhý.. kolik lidí nákup spojí s jinou cestou.. kolik lidí by jelo častěji pro menší nákup MHD.. Věčné poskakování.. vypínání a opětovné startování.. A v neposldni řadě -jizda brzda|plyn-Kuryri jsou placení od kseftu, takže nějaká ekojizda asi nebude na pořadu dne .. Asi to po ekostrance vyjde nastejno
To je přesně ono. Byznys ... pan Jančura se na to dívá pouze byznysovým okem, kde se vyplatí jezdit a kde ne. Což je samozřejmě z hlediska nákladů a ekonomiky provozu dobře, ale právě přesně proto nemůže být veřejná doprava nikdy plně privatizovaná, protože by na nezajímavé tratě/autobusové linky nikdo nejezdil a lidi co nemají auta by zůstali úplně bezprizorní.
On přesně takhle začínal. Natlačil se na vysokoziskové linky a jezdil za dumpingové ceny. Ty ceny sice pro tu linku samotnou dumpingové nebyly, ale z těchto zisků dopravci naopak dotovali ztrátové linky, kde by se jim jinak jezdit nevyplatilo.
A pak když přišel Flixbux, tak přesně tenhle Jančura křičel nejhlasitěji něco o dumpingu - protože ten Flixbux přišel úplně se stejným konceptem jako tehdy Jančura, kdy se natlačil právě na ty linky s největším počtem zákazníků.
Kolik toho víte o dopravě? Co když Vám řeknu, že právě na těch nejméně vytizenych linkách vydelavaji dopravci více, než na komerčního spojích. Je třeba rozdělovat dopravu v závazků a na komerční riziko. A ještě jedna maličkost.. Někdy kolem roku 2005 jsem jel busem Lbc-Pha. Lístek za 95,Karosou na Stojáka.. Dnes stojí tato trasa u RJ od 99kc. Bus za 15mil.. Platy o 100%vyssi,nafta jinde.. Zavedené mýto..
Jaký letní a zimní čas? Existuje astronomický čas odvozený ze situace, kdy slunce svítí kolmo na příslušný poledník a uměle zavedený tzv.letní čas. Biologickému rytmu u člověka i zvířat) odpovídá lépe astronomický čas. Možnost posunu pracovní doby z praktických potřeb už přísluší vládám jednotlivých zemí-
Dnes v Ostravě Slunce vychází v 6:28,v Aši v 6:52.. Jak se budem řídit "astronomickým časem"?? 🤔
Není žádný zimní čas, je to pravý středoevropský čas a tudíž ten správný. Doufám že zvítězí zdravý rozum a bude zaveden středoevropský čas.
Všimla jste si, jaký je rozdíl mezi Ostravou a Aši co se týče východu a západu slunce? A co teprv mezi. Košicemi a francouzským Brestem.. Jaký je ten správný SEČ? Podle kterého města?
Neříkám, že to dělám, ale je zajímavé zamyšlení, koho řidič, který jede v levém pruhu maximální rychlostí brzdí. Jediná správná odpověď je ty, kteří porušují pravidla silničního provozu (je jedno z jakého důvodu).
K tomu zamyšlení něco z praxe. Predjizdi s autobusem auto a oba máme na tachometru 90km/h. Ale já ho plynule predjizdi.. (na některé tachometry OA jde z busu krásně vidět)
Vidíte, ty garáže mě minuly, žádná scukovaci tu poblíž nebyla. Tak alespoň začnu shánět ten sud k našemu baráku.
Vidite,vše do sebe zapadá. Zrovna je upusteny Orlik a na jeho dne se občas nějaký ten sud najde. Byla by skoda ho tam nechat ležet, když může sloužit ke sbližování sousedu a ohřívání zmrzlych končetin:)
spíše je velice podivné, že při ceně benzínu a nafty nad 40Kč jezdí ještě pořád tolik malých aut...
je s podivem, že ačkoliv lopaty skuhrají, že nemají, tato auta jezdí i navzdory drahotě potravin a bydlení. Něco tady nesedí.
Můžu poprosit o rozvinuti myšlenky? Abych zjistil,kde dělám chybu,že jezdím Smartem ;(
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Jestli jsou všechny bus pruhy jako ten na cestě z letiště po Evropské, kde jsou dva pruhy, z toho jeden pro bus (pravý) a u Divoké Šárky se ty pruhy kříží, autobusy přejíždí do levého pruhu, který je po překřížení bus pruh a pravý se mění pro auta a ještě to křížení zužuje všechny pruhy na jeden patníkovým ostrůvkem, tak se vůbec nedivím tomu, že se zpoždění zhoršují. Tam kde se nikdy velké kolony nedělaly a neustále to jelo, to dnes stojí až ke sjezdu dálnice a ani bus pruhy nevyřeší nic, když se v polovině kříží auta i busy. Prostě si představte klasické zúžení dvou pruhů na jeden, kde je bus pruh vpravo a pro auta vlevo a v tom samém místě se kříží bus pruh s normálním a zas se to hned za zúžením rozšiřuje na dva, ale bus pruh je vlevo a pro auta vpravo. Naprosto geniální řešení jak zajistit co největší zpoždění hromadné dopravy ve směru z letiště a vytváření kolon až na dálnici. A stačilo by, kdyby se bus pruh rovnou udělal od začátku vlevo a pravý se nechal průjezdný. Ale to by bylo asi moc jednoduché.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Až se řídici naučí, co znamenajú žluté X na asfaltu a úplne ideálne až tam nebudou jezdit ti, co tam nemají co dělat, bude MHD fungovat efektivnější i na Evropského 😉
1 odpověď