jako druhé auto do rodiny jsem pořídil ojetý elektromobil. Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit moderní auto se spalovacím motorem a nést náklady na jeho údržbu a servis. V těchto porovnáních se neustále porovnává pouze cena pohonných hmot a rychlost doplnění nádrže, jaksi se vynechává fakt, že motory Euro 6.x jsou poměrně komplikovaná zařízení, jezdící na oleje 0W20, pracující při teplotách 108C s celou kaskádou filtrů a dalších zařízení na redukci emisí, které jsou náchylné na poškození a mají omezenou životnost. Rád přenechám problémy s filtry pevných částic, ADBlue, filtry pevných částic, katalyzátory, rozvody atd skalním zastáncům spalovacích motorů, kteří jsou připraveni investovat do záchrany svého miláčka statisícové částky od cca 60.000 ujetých kilometrů. Pro EV auto jsem se rozhodl tedy zcela dobrovolně, nečerpal jsem žádné dotace, čtyřleté auto s necelými 60.000 km, bylo za cenu nižší než srovnatelný auto se spalovacím motorem, SOH baterie 93%, ujede skoro 400 km na jedno nabití, jízda je zábavná a komfortní a já i rodina jsme zcela spokojeni. Náklady na provoz jsou prakticky "nulové"
Jako teorie to zní pěkně, má to svá ale, v roce 2030 bude povinnost automobilek produkovat spalovací motory s emisemi CO2 na úrovni 55% roku 2021. Upřímně to nebudou ony "staré, dobré" spalovací motory, ale hybridy se spoustou "udělátek" a filtrů. Je otázka jaká bude cena nového vozu a jaká bude cena údržby a životnost. Možná bude levnější koupit a udržovat EV vozidlo než ICE. Už dnes jsou filtry pevných částic, SCR katalyzátory atd. velmi nákladné součásti, které mohou mít omezenou životnost. Na druhou stranu, baterie do současných EV vozidel se už dostaly, u některých výrobců, na úroveň 150.000 Kč.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Motorová nafta potřebuje mít mazací schopnosti, aby nedošlo k poškození palivové soustavy = čerpadla a vštřikovačů. Výborné mazací účinky měla síra, velmi dobře ji zastoupily biosložky. A pak tu máme naftu, která tyto složky nemá a musí se vlastnosti dohánět aditivy, které se vlastem síry a biosložky nevyrovnají…