A ty jsi asi lamo opomněl, gumy, baterii, servis a životnost El. dílů 😄 (Rád poradím El. dodávky Mercedes EVito 150-184Km dojezd "prej") Reál? pod 100KM naložené :DDDDDDDDDDDDD světla, topení, navigace... Sorry jako, ale asi si tu někdo něco cucá z prstu.... A ještě jedno sorry, jestli váš chladič pod baterii dělalo Valeo Žebrák, raději to jděte vrátit, než Vám to vypálí barák.... Jak můžete napsat takový blábol? On EV nemá servisní intervaly? On nemá výměny zařízení (brzdy, rekuperace i blbé uhlíky stojí randál, natož celý E motor) nařízené výrobcem po ujetých KM??? Co to je za lidi s takovým IQ? Náklady na provoz jsou prakticky "nulové"
no pane jo, tak asi všechny auta nejsou jako užitkové Vito, jsem rád, že víš lépe jak já, jaké mám náklady na provoz... :-)
No..nejhorší je ta skutečnost,že bez dotací by auta EV neprodávala vůbec nebo velmi málo..a kde se ty dotace asi vezmou? No přeci od lidí z emisních povolenek a daní..Obyčejní lidé, kteří si nikdy auto za milion nikdy nekoupí ho dotují podnikatelům..To je ten přínos EU...pro obyčejné lidi..
ty dotace na paliva, ty se berou kde?
Český autopark je v průměru starý dokonce 16,5 let. A zakopaný pes je v tom, že takto stará elektroauta na trhu nejsou, protože se v té době ještě neprodávala (až na pár exotických vyjímek). Ty nejstarší použitelné elektromobily mají dnes cca 5-7let, takže průměrný kupec si prostě ještě pár let musí počkat.
Za 300 - 350 tisíc je na trhu poměrně dost EV aut...
to s tou složitostí je jasné a pravdivé, ale i když dam do spalováku ty vyšší desetitisíce jsem s ním schopný najet klidně 400t km, to už budete mít ale druhé či třetí elektroauto nebo minimálně baterku...
Baterie třeba na e-208 stojí cca 120.000 Kč, s velkou pravděpodobností ji do těch 400k km nebudu potřebovat...
jako druhé auto do rodiny jsem pořídil ojetý elektromobil. Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit moderní auto se spalovacím motorem a nést náklady na jeho údržbu a servis. V těchto porovnáních se neustále porovnává pouze cena pohonných hmot a rychlost doplnění nádrže, jaksi se vynechává fakt, že motory Euro 6.x jsou poměrně komplikovaná zařízení, jezdící na oleje 0W20, pracující při teplotách 108C s celou kaskádou filtrů a dalších zařízení na redukci emisí, které jsou náchylné na poškození a mají omezenou životnost. Rád přenechám problémy s filtry pevných částic, ADBlue, filtry pevných částic, katalyzátory, rozvody atd skalním zastáncům spalovacích motorů, kteří jsou připraveni investovat do záchrany svého miláčka statisícové částky od cca 60.000 ujetých kilometrů. Pro EV auto jsem se rozhodl tedy zcela dobrovolně, nečerpal jsem žádné dotace, čtyřleté auto s necelými 60.000 km, bylo za cenu nižší než srovnatelný auto se spalovacím motorem, SOH baterie 93%, ujede skoro 400 km na jedno nabití, jízda je zábavná a komfortní a já i rodina jsme zcela spokojeni. Náklady na provoz jsou prakticky "nulové"
Za celý život práce ,je důchod od státu a ne ,aby si lidi museli spořit Svoje finance .
Na důchod si lidi platili po celou dobu aktivní práce soc.pojištění .Zato mají nárok od státu na penzi a ne ,aby si museli důchod platit zase ze Svého,tak kam jdou ty všechny peníze?? A taky se hodně lidí ani důchodu nedožívá a to jsou zase peníze ,co Naše vládá rozpráší pro sebe.
máme průběžný systém, takže "ty peníze" slouží pro výplatu stávajících důchodů, nikde se nic nespoří. Tohle je alespoň malá možnost si část z odvedených peněz vzít zpět v podobě příspěvku a odpočtu z daní. Dělat to nemusíte, stát se o vás "postará", dokonce nedostanete míň než 20% průměrné mzdy...
No já si počkám, až se vrátí ke spalovacím motorům nebo až bude něco lepšího. Elektromotor není v ničem lepší než je spalovací co se týče ekologie. Spíš bych řekl, že je elektromotor a baterie daleko horší pro ekologii a hrozí hlavně nebezpečí upálení při vadné baterii.
není na co čekat, do Kladrub pro koně si můžete zajet už teď, protože nic víc ekologického oproti EV, vás pro dopravu za vašeho života nečeká, tedy ještě kromě plachetnice...
Všichni jasně chápeme , že potrhlé direktivy ekomagorů z Bruselu se s realitou rozcházejí čím dál více.
V červnu ´24 jsou eurovolby.
Preferujme silně euroskeptické strany a eurohujery (Piráti, STAN, TOP 09 , KDU i ODS) vyházejme z Bruselu ať více neškodí.
Potrhlý gryndýl lze ještě silně zrevidovat a bude záležet na každém z nás.
Jinak budeme za dvacet let jezdit do práce na velbloudech.
Aktuálně platí v komunistické Číně emisní norma VI b, která je v některých parametrech ještě přísnější než byl návrh Evropské normy EURO 7...
Jako teorie to zní pěkně, má to svá ale, v roce 2030 bude povinnost automobilek produkovat spalovací motory s emisemi CO2 na úrovni 55% roku 2021. Upřímně to nebudou ony "staré, dobré" spalovací motory, ale hybridy se spoustou "udělátek" a filtrů. Je otázka jaká bude cena nového vozu a jaká bude cena údržby a životnost. Možná bude levnější koupit a udržovat EV vozidlo než ICE. Už dnes jsou filtry pevných částic, SCR katalyzátory atd. velmi nákladné součásti, které mohou mít omezenou životnost. Na druhou stranu, baterie do současných EV vozidel se už dostaly, u některých výrobců, na úroveň 150.000 Kč.
Uvádět, že plug-in hybrid dokáže jezdit se spotřebou 1,8 litru na 100km mi přijde stejné, jako by se uvádělo, že elektromobil dokáže jezdit se spotřebou 0 litrů na 100km. Je to spotřeba na prvních 100km s nabitou baterií, ale spotřebu na dalších 100km se člověk v článku nedozví.
pokud vás to zajímá, tak s modelem DS9 360 mám průměrnou měsíční spotřebu od 5,0 do 6,5 litru, dobíjím pouze v kanceláři, takže 3x týdně, využívám plně potenciálu 360k. S modelem DS7 300k jsem měl roční průměr od 4,9 do 6,3. Za mě na dané auto a výkon spotřeba více než dobrá...
Já bych to nanazval, že je správné někoho víc a víc danit. Všechno je to o míře. Taky bych byl raději, kdyby stát nejdříve začal šetřit. Na druhou stranu brát se dá jenom tam, kde něco je. To je bohužel realita.
Brát, to je to správné slovo, dokud stát nezačne šetřit, místo brání, bude skutečně vybírat, a to co ode mne vybere neskončí jako dotace pro čerpače nebo úplatek voličům, tak nevidím jakýkoliv důvod odevzdat korunu navíc. Co se změní, když ode mne stát na odvodech místo milionu ročně dostane dva, nic, zase se to jen prožere…
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Motorová nafta potřebuje mít mazací schopnosti, aby nedošlo k poškození palivové soustavy = čerpadla a vštřikovačů. Výborné mazací účinky měla síra, velmi dobře ji zastoupily biosložky. A pak tu máme naftu, která tyto složky nemá a musí se vlastnosti dohánět aditivy, které se vlastem síry a biosložky nevyrovnají…