Pardon, ale Svycarsko neni v EU. To jste si asi nejak popletl.
A pokud jde o to, jak by se Cechum zilo ve Svycarsku .... hm... je t ocelkem jednoduche. Te schopne, samostatne, aktivni a pracovite casti dobre. Te velke casti, ktera chce svoje socislni jistoty a pokud mozno nemakat, spis si chodit do prace pokecat a na kaficko ... tem dost blbe.
(Teda - pak je tu jeste dost velka cast tech, ktera si nabrnkla Svycara a pracovat nemusi vubec, ale ty nechavam stranou. Stejne jako par zbohatliku s velkym pasivnim majetkem - ti se tu maji jako v raji.)
No je a není. Kvůli referendu není tento stát v EU tak, jak je obvyklé, ovšem bilaterální dohody existují a Švýcaři si z EU berou v podstatě jenom to, co se jim hodí.
Co se týče zbytku Vašeho příspěvku, tak je to asi pravda, nicméně (přestože se to dost tvrdí) si nemyslím, že by většina tuzemské populace kecala a pila kafe - pokud se ovšem nebavíme o státní správě 😉.
Autore, a co ESP, na to jsi zapomněl?
Víš, co udělá auto vybavené ESP, když má nedotáčivý smyk?
A navíc když opravdu zatočíš kola ještě trošku víc?
ESP pozná, že auto nejede tam, kam je zatočený volant.
Že auto jede rovně a nezatáčí za zatočenými koly.
Auto pomocí ESP samo přibrzdí většinou vnitřní zadní kolo a donutí tak auto zatočit tam, kam je natočený volant.
Právě tím přibrzděným vnitřním kolem.
Takže některé rady, co platily dříve, jsou už ne vždy absolutně platné.
Ahá, tak takhle ono to je.
Osobně myslím, že o ESP nebyla řeč naprosto naschvál. Pokud budu mít pokročilé systémy pro vyrovnání stability jízdy (konztola trakce a stabilizace), můžu i točit volantem na mokru či sněhu, brzdit nebo přidávat, ale tyhle systémy mě z toho v naprosté většině dostanou, pokud se nebudu chovat vyloženě proti logice.
Jestli řídíte auto z osmdesátek s čistě puristickým jízdním projevem, pak musíte být rychlí na volantu a přesně pracovat s brzdou a plynem. Pokud budete řídit nový vůz se všemi možnými pomocníky, nejsou Vaše schopnosti až tak zásadní, protože tyto dokážou vyrovnat i smyk z pohyblivé desky na různých testovacích polygonech, přestože takový smyk v reálu nezažijete.
Video s ukázkou sice není špatné, leč demonstruje základ na suchu. Vzhledem k povaze článku bych spíše čekal ukázku za nejdrsnějších podmínek - to by totiž bylo vhodné. Navíc velmi záleží na tom, zda člověk řídí FWD, AWD nebo RWD, což v článku není ani zmíněno.
Přečetl jsem si o šesti nápravách a tím to pro mě skončilo. Náprava totiž obsahuje jedno kolo na levé a druhé kolo na pravé straně, a pokud tohle autor neví, měl by se věnovat jiné profesi. Virtual Tuning toho zkousne hodně, nicméně čtenáři už zase tak moc ne, a to je třeba mít na paměti, než se po prohýřené noci plné tvrdého alkoholu a drog vrhnu na psaní článku.
Pracuji ve vývoji v automotive, nyní v divizi pohonných ústrojí, předtím pokročilé technologie pro optimalizaci emisií spalovacích motorů, takže o tom vím víc, než vy 🙂 A protože mám vzděláni technického směru kombinované s posgraduálem z matematiky a fyziky, nechybí mi, troufám si tvrdit, kritické myšlení. Pojďme se pobavit třeba i soukromě u piva, já Vám to rád a bezúplatně vysvětlím, uvidíte, že získáte širší pohled na věc, ne jenom dokola opakované mantry z obou stran.
Až budete ve východních Čechách, dejte klidně vědět. Já beru věci tak, jak jsou, a elektromobilita naší planetě rozhodně nepomůže. Kdyby někdo chtěl skutečně řešit ekologii, nemáme nyní dobu Plastovou, toť vše.
Vážně? A co o tom víte? Já se aspoň pohyboval v automotive a dle hodnocení komentáře se mnou přeci jenom leckdo souhlasí. Vy napíšete tři slova a připadáte si jako expert, ale zcela patrně nemáte ponětí o tom, o čem mluvíte. A pokud ano, tak mě přesvědčte, že? Patříte k lidem, co jdou s proudem a přitom ostatním (odpůrcům elektro) tvrdí, že jsou slepí vůči pokroku. Opak je ale pravdou, protože tato cesta nepřináší nic nového ani dobrého.
Jistě, nemáte ani ponětí, kolik CO2 je zastoupeno v atmosféře, ale budete dokola opakovat, že elektro je jediná cesta a její výroba je "green". Fajn, myslete si co chcete, akorát to prosím neventilujte do éteru, protože to je na mile vzdálené od reality. Proč asi dostalo "jádro" zelenou, že?
Revoluce ?
Ja na cestach vidim vzdy lacine vypadajici navonenou a predrazenou bidu. Je utrpeni za tim jet, predrazena lacinost z toho cisi na hony daleko. V interieru bude prilepeny display za volantem z Aliku za 20 USD. Design mandelinka style, ten snad skrabou z hliny. Deutscheisse si muze v dnesni dobe koupit jen omezenec. Pro ty co budou psat neco o zavisti nebo ze jsem ridic Dacie, tak nejsem, vetsinou me uvidite v I-pacu, to je po vsech smerech krasne auto, vedle ktereho se jakakoliv nemecka bida ukaze jak je odflaknuta. Piste prosim o skutecnych autech a ne o dalsich podradnych kramech, ktere patri na srotiste sotva sjedou z pasu,na ktere se zdevastovalo zbytecne ohromne mnozstvi energie a vysledkem je dalsi po vsech smerech tragicky kram.
Elektrický nesmysl od prémiové značky, gratuluji - kvůli tomu se chlubíte, ne? Váš příspěvek je akorát hate a nic jiného, ale chápu, že to asi potřebujete ventilovat.
Pouhých patnáct minut? To vážně? Dotankováno mám do pěti i s placením, a když budou před vámi tři další auta, máte to na hodinu, ale samo elektro vpřed. Je přece úplně jedno, že to planetu zatěžuje nejvíc a má to hromadu nevýhod (pro lidi z paneláků nemyslitelné). Nazvěme to Green Deal a dělejme nesmysly, na lidi přece se*eme už léta, tak jsou zvyklí.
No hlavně je třeba si uvědomit, že zrovna Kaufland nemá problém poslat použité či poničené zboží, a pak dělá problémy při reklamaci. Osobně mi nejdříve nutili slevu a pak přijel kurýr s "novým" zbožím, přestože jsem slevu ani výměnu nechtěl. Zboží jsem tedy nepřevzal a po sérii zbytečných telefonátů nakonec dostal peníze zpět. Na tomto shopu rozhodně už nic kupovat nebudu a upozorňuji ostatní.
Vy mi budete radit, jaké názvy mám používat. Jste 100 let za opicemi. Já projektuji komunikace a mezi nimi jsou i okružní křižovatky. Kdybyste si přečetl alespoň pravidla silničního provozu, což jako řidič byste měl, tak byste se dozvěděl i o tom, že kruhový objekt už se neříká a také byste se dočet o tom, jak a kdy se správně bliká. A to samozřejmě jak v první řadě, tak ve druhé řadě a i v poslední řadě.
Tak objekt se neříkalo opravdu nikdy, máte pravdu. Nevím, v jaké řadě blikáte Vy, ale dávat světelné znamení pro odbočení či změnu směru jízdy se má pouze při výjezdu (taky dokážu mluvit učeně, ale měl jsem na mysli hovorový jazyk, jak myslím většina pochopila).
Celou dobu se ovšem snažím upozornit na nefunkčnost tohoto nařízení, protože tyto objezdy jsou u nás na mnoha místech tak malé, že zkrátka není možno vidět vnější blinkr účastníka jedouciho po rondelu. Váš názor Vám nikdo nebere, ale přesně lidé jako Vy (jak zde sama hrdě přiznáváte) projektovali i všechny ty miniaturní kruháče bez špetky úvahy o tom, jaký to bude mít vliv na provoz - a nejsem zdalek sám tohoto názoru.
Všiml jsem si ve sdělovacím prostředku - moje počítadlo - že těch případů mařenky přibývá. A to jen to, co nám je sděleno. Skutečnost bude asi hodně vyšší. Právě mařenka bývá důsledkem předchozího.😃
Tak samo výsledek pro veřejnost je třeba násobit, otázka zůstává, jestli dvakrát nebo desetkrát - bohužel dvakrát to asi nebude 😉.
Protoze
1) zas a znova v kazde druhe debate a diskuzi v TV nebo na nteu nekdo Svycarsko vytahne.
2) kdybychom se ze Svycarska poucili, bude se nam v Cesku zit o mnoho lepe.
Já ho vytahovat nebudu, ale souhlas. Ono má Švýcarsko trochu zvláštní postavení v EU, a už v dobách minulých dalo nahlas vědět, co si myslí třeba o nápadech "tety" Merkelové.
S tím poučením nevím, ale každopádně by se asi většině Čechů žilo lépe ve Švýcarsku 😉.
Hodne o Vas mluvi to, ze nazyvate ridicky "samicemi za volantem"
a v jinych prispevcich ostatni "idioty" atd. A to je mimochodem jeden z rozdilu mezi CZ a CH. V CH se s podobnou urovni diskuze nesetkate. V CR bezne.
Ale k veci - ano, jiste, jedete-li rychleji, musite i s vetsim predstihem predvidat. Ale to by melo byt jasne kazdemu skolakovi. A rozdil je v tom, ze ve zminenem Nemecku ti lide umeji ridit i ve vyssich rychlostech a predvidaji. Jsou zvykli. Proto mene bouraji. No a kdo to neumi, drzi se proste vpravo. Jet 250 v hustem provozu, kdy je dalnice plna je samozrejme vyssi riziko. Ale zkuste premyslet, pro i pres toto riziko se v SRN boura mene casto nez v CR. Jiste na to po chvili prijdete. Hodne stesti.
Idiotem nazývám člověka, který si to zaslouží, a myslíte že bych samicí nazýval řidičku, co zná pravidla? Blikala naprosto zbytečné a navíc jenom proto, že sama neznala pravidla - neměla přednost a myslela, že je chyba na mé straně, toť vše.
Vaše urážky jsem přešel s úsměvem, zvláště poté, co jsem si přečetl, že řidiči pomalých kamiónů jsem jenom z Polska a Rumunska, ale vpravdě znám spoustu kamioňáků i z Čech - v pohodě, jistě na to po chvíli přijdete. Hodně štěstí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Každý normální řidič ví, že na silnici musí dávat bacha i za ostatní. Kdybych se spoléhal na přednost zprava v momentě, kdy ji mám právě já, byl bych účastníkem dopravní nehody několikrát do roka.. A to nemluvím o extrémech, kdy jsou dementní řídící schopni předjíždět dva kamiony v zatáčce doprava, kam v danou chvíli samo nemohou vůbec vidět - stalo se mi jednou, nicméně kdybych si toho idiota nevšiml zrovna v mezeře mezi kamiony a téměř nezastavil, tak by to bylo hotový!
1 odpověď