Všiml jsem si ve sdělovacím prostředku - moje počítadlo - že těch případů mařenky přibývá. A to jen to, co nám je sděleno. Skutečnost bude asi hodně vyšší. Právě mařenka bývá důsledkem předchozího.😃
Tak samo výsledek pro veřejnost je třeba násobit, otázka zůstává, jestli dvakrát nebo desetkrát - bohužel dvakrát to asi nebude 😉.
Protoze
1) zas a znova v kazde druhe debate a diskuzi v TV nebo na nteu nekdo Svycarsko vytahne.
2) kdybychom se ze Svycarska poucili, bude se nam v Cesku zit o mnoho lepe.
Já ho vytahovat nebudu, ale souhlas. Ono má Švýcarsko trochu zvláštní postavení v EU, a už v dobách minulých dalo nahlas vědět, co si myslí třeba o nápadech "tety" Merkelové.
S tím poučením nevím, ale každopádně by se asi většině Čechů žilo lépe ve Švýcarsku 😉.
Hodne o Vas mluvi to, ze nazyvate ridicky "samicemi za volantem"
a v jinych prispevcich ostatni "idioty" atd. A to je mimochodem jeden z rozdilu mezi CZ a CH. V CH se s podobnou urovni diskuze nesetkate. V CR bezne.
Ale k veci - ano, jiste, jedete-li rychleji, musite i s vetsim predstihem predvidat. Ale to by melo byt jasne kazdemu skolakovi. A rozdil je v tom, ze ve zminenem Nemecku ti lide umeji ridit i ve vyssich rychlostech a predvidaji. Jsou zvykli. Proto mene bouraji. No a kdo to neumi, drzi se proste vpravo. Jet 250 v hustem provozu, kdy je dalnice plna je samozrejme vyssi riziko. Ale zkuste premyslet, pro i pres toto riziko se v SRN boura mene casto nez v CR. Jiste na to po chvili prijdete. Hodne stesti.
Idiotem nazývám člověka, který si to zaslouží, a myslíte že bych samicí nazýval řidičku, co zná pravidla? Blikala naprosto zbytečné a navíc jenom proto, že sama neznala pravidla - neměla přednost a myslela, že je chyba na mé straně, toť vše.
Vaše urážky jsem přešel s úsměvem, zvláště poté, co jsem si přečetl, že řidiči pomalých kamiónů jsem jenom z Polska a Rumunska, ale vpravdě znám spoustu kamioňáků i z Čech - v pohodě, jistě na to po chvíli přijdete. Hodně štěstí.
No tak jestli blikáte i v kruháči, to je nářez, Bliká se jen při výjezdu (tedy v ČR) a to s dostatečným předstihem. Cokoliv jiného je pěkná zhovadilost. Samozřejmě pokud má kruháč více pruhů, tak se logicky bliká i při změně pruhu, jako na klasické silnici.
Tak až uvidíte na metrovém KO vnější blinkr u vozu na něm, tak se budeme bavit. Možná jste na svých jistě četných cestách potkal jenom velké KO, ale na malých není vnější blinkr vidět ani na poslední chvíli, natož s předstihem, kdy je ten předstih asi vteřinu předem a auto v horším úhlu.
Tak vy děláte přesně to, co mě štve. Existují 2 druhy okružních křižovatek. A to s předností v jízdě nebo bez přednosti v jízdě. Ty bez přednosti v jízdě jsou většinou v obytných zónách. Tam se řídí pravidlem přednosti zprava. U ostatních OK nemusíte při vjezdu dávat blinkr, protože musíte jet jedním směrem. A při vyjíždění z OK MUSÍTE dát blinkr, aby ten, co vjíždí z dalšího ramene, mohl v klidu na OK vjet a nebude muset čekat, jestli vyjedete nebo ne.
V první řadě používejte spíše zkratku KO, protože okružní křižovatku skoro nikdo nepoužívá, narozdíl od kruhového objezdu či rondelu. V řadě druhé při vyjíždějí BLIKÁM VŽDY, řešil jsem pouze vjezd, aby účastníci věděli, jak se budu chovat. A konečně v řadě poslední, nikdo kvůli mě čekat nemusí, protože buď jedu hned ven (blink vpravo), nebo pokračuji dále (blinkr vlevo), a tím pádem nematu nikoho ani na malých KO, kde vnější blinkr prostě není vidět.
Obvykle jezdím tak, že dávám pozor za všechny ostatní, protože jsem za ty stovky tisíc kilometrů už pár problémů viděl, a snažím se tomu předcházet. Nevím, co by Vás na mém přístupu mohlo štvát, ale holt jste se potřeboval vyjádřit. Takhle to zní, že se spousta řidičů chová naprosto stejně, ale já zatím se stejným přístupem potkal jen dva, a díky tomu jsem přesně věděl, kam jedou.
Není nad to udělat si svoje předpisy a zmást všechny ostatní, co?
Nikoho tím nematu, při vyjíždějí blikám vždy, akorát při vjezdu už každý vidí, kam pojedu, a pokud objíždím o 3/4, nikdo mi tam jako hovado nevjede, jak se mi předtím stávalo, protože si lidé mysleli, že budu "asi" vyjíždět, nebo čekali, protože neviděli vnější blinkr. Co zmínil pan Křižanovský by se se mnou nemohlo stát.
Nechápu kdo to vyplňoval, když skoro nikomu nevadí nedání přednosti. Když jedu na kole tak mne hloupě pouští při jízdě skrz přechod pro chodce. S vedlejší na hlavní mi často vjíždí jak se jim zlíbí. V autě je to nutnost dávat pozor jestli nějaký expert nevjede. Jestli jsem se dostal do situací potřebujících reagovat na blbost druhého, bylo to nedání přednosti, nechápu většinu populace kterou to neštve.
Ještě se divím že tady není ohrožování z protisměru, ze strany řidičů co si neumí nastavit sedátko a nejsou schopni uhnout ke krajnici, i když zabírají silnici jak nemají.
Z vedlejší, když už něco. Tohle je slohově i jazykově hrubě podprůměrné a s nastavenim sedátka jste tomu nasadil korunu. Co chcete vlastně říct? Čárky raději vůbec neřeším, tohle se nedá číst.
Jestli jsem se dostal do situace reagovat na kvalitu příspěvku, je to u Vás. Holt jste měl potřebu se vyjádřit, stalo se, děkujeme.
Jezdit se má svižně, ale ne bezohledně. Zdržování i závodění je stejně frustrující i nebezpečné pro ostatní. Všichni chceme dojet včas do cíle a podle toho bychom se měli na silnicích chovat.
Pod tím si mám pane Nováku představit co? 200 je také svižně, přestože ne podle předpisů, ale když jsem na té silnici "sám", tak je to v pořádku?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vy mi budete radit, jaké názvy mám používat. Jste 100 let za opicemi. Já projektuji komunikace a mezi nimi jsou i okružní křižovatky. Kdybyste si přečetl alespoň pravidla silničního provozu, což jako řidič byste měl, tak byste se dozvěděl i o tom, že kruhový objekt už se neříká a také byste se dočet o tom, jak a kdy se správně bliká. A to samozřejmě jak v první řadě, tak ve druhé řadě a i v poslední řadě.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak objekt se neříkalo opravdu nikdy, máte pravdu. Nevím, v jaké řadě blikáte Vy, ale dávat světelné znamení pro odbočení či změnu směru jízdy se má pouze při výjezdu (taky dokážu mluvit učeně, ale měl jsem na mysli hovorový jazyk, jak myslím většina pochopila).
Celou dobu se ovšem snažím upozornit na nefunkčnost tohoto nařízení, protože tyto objezdy jsou u nás na mnoha místech tak malé, že zkrátka není možno vidět vnější blinkr účastníka jedouciho po rondelu. Váš názor Vám nikdo nebere, ale přesně lidé jako Vy (jak zde sama hrdě přiznáváte) projektovali i všechny ty miniaturní kruháče bez špetky úvahy o tom, jaký to bude mít vliv na provoz - a nejsem zdalek sám tohoto názoru.