Já bych třeba panel o výkonu 400 Wp vzal, ono je nakonec lepší mít více panelů, v součtu mám pak na výstupu vyšší napětí. U panelu je rozhodující účinnost. Jo, super info o zlevnění baterky 1 MW, tu si určitě kdejaká domácnost koupí, ale u těch kW cena nepadá.
No měl bych Pylontech Force H2 7kWh za 55 tis nebo 10.65kWh za 70 tis
Jak to teda funguje? Mám 60 let starý dům, pojistím si ho na 10 milionů .... tak mi pojištovna dá 10 milionů, když mi ho veme voda? Nebo mi řekne, ale ten váš 60 let starý dům by se prodal tak za milion .... tady máte milion ....
Prostě nikdy nedostanete peníze na nový dům, a je jedno kolik si platíte.
Pojištění nefunguje. Resp. z něho má něco jenom pojišťovna.
Záleží na tom jestli jej budete stavět znova nebo ne. V případě oprav (stavby nového) Vám pojišťovna proplatí vynaložené náklady až do výše 10 mio. pokud stavět nebudete vyplatí Vám "amortizovanou" hodnotu domu k datuškody
Zase se v článku píše něco co není pravda... Chtěl bych vidět OSVČ co odvádí státu ročně 16 tisíc, když jen zálohy na sociální a zdravotní jsou letos skoro 7 a to každý měsíc...
Průměrný český zaměstnanec zaplatí letos státu na daních a odvodech 288 tisíc. Přitom někteří OSVČ se čtyřnásobným příjmem odvedou ročně jen 16 tisíc.
Ono je tam napsáno 16 tisíc "měsíčně"
Jak říkají ostatní tohle platí pro cloudové služby jako je online navigace, adnroid auto/apple car play. Ale buď auto má v sedadle vyhřívací dečku a nebo nemá. Stejně tak kamery, pokud tam jsou tak tam jsou, pokud ne tak můžete aktualizovat jak chcete, ale kamera se neobjeví. A to je ta prasárna, když v tom autě ta technika je, jen bez zaplacení se neobjeví menu co by jí spouštělo ...
No a to zapomněl říct že i ta aplikace do telefonu se platí. 3 roky zdarma a pak cca 7 tisíc ročně
Ani nahodou. Pepa v autosalonu jel s celou rodinou do Alp s EV9 podobne velke auto mozna spis vetsi a po dalnici jel v zime jel za 26kw. Takze normalne pod 20 uplne v pohode. Podobne velky spalovak pojede za 12-15ltr. Coz je 6kc/km bez servisu. I s 30kwh pojedete za 2 Kc pokud nabijite doma. A za 0,3 kdyz mate solar.
Pod 20 leda s větrem v zádech nebo max 90 km/hod Mám s EV naježděno pár desítek tisíc km taky s 3.0 dieselem to při stejném courání bude pod 9 liitrů
Zajímalo by mne, kteří z vás kteří tady na elektroauta nadávají je vlastní, či v nich alespoň párkrát sedělo?
Baterie z nich se recykluje a rozhodně to není, takže by z ní nic nezískali ba naopak, repasují se a využívají se dal. 🙂
Doma mame Teslu model S a litujeme, že jsem si jí neporidili dříve.
Nabíjíme primárně na veřejných nabijeckach ( Tesla, kde máme nabíjení zdarma).
Náklady na provoz jsou minimální oproti spalovaku....
Manzel ma kvůli práci benzinovou dodávku a uz ted se těší, až ji bude moci vyměnit na kvalitní elektro, ale ty zatím na trhu bohužel nejsou....
Myslím že kvalitní Edodávky na trhu jsou jen stojí dost peněz. Spíš by mne zajímalo jak to děláte že nabíjíte jen u Tesly když jich je po republice jen 7
IT specialista má mzdu řekněme 200 - 300 tis jako zaměstnanec nadnárodního Korporátu nemá kde optimalizovat a prostě platí ! Ano já jako podnikající s vlastním s.r.o. si vyplatím "Normální" mzdu a zisk si pak vezmu jako majitel s tím že uhradím 15% daň a solidární pak nemusím. Solidární daň je trest za snahu.
Trochu jsi zapomněl na daň s.r.o. ta je 19% tedy napřed to zdaníš 19 a pak ještě jednou 15
U BMW je měsíční paušál?
To jsem nevěděl.
Jinak ten paušál je 300 korun.
Vzhledem k mému nájezdu 60-70 tisíc ročně po Evropě je to směšné.
Ionity má v současnosti:
Chystá se Ostrava.
Chybí mi Liberecký kraj a Hradec Králové.
Ideální by bylo Brno.
Skoro se ale až divím, jak tady investují. Zaostalé Česko se zaostalou infrastrukturou.
Děkuji za doplnění U AUDI i MERCEDESU měsíční paušál je.
Jinak tedy se jedná celkem o 30 stojanů tedy 30 aut? No až si nás koupí EV víc tak nevím. Na cesty nad 400km to prostě není
Myslet si můžete, co chcete. Já si otevřela excel a přepočítala jsem si položku po položce. Jsme na jeden elektroměr napojené dvě rodiny a dělám to každý rok, takže pro mě to byla docela běžná rutina.
Zastropená je JEN silová elektřina, tu máme pod stropem a zafixovanou do května 2024. Navíc budeme platit POZE a zvýšenou cenu distribuce. Napřed se mluvilo o zvýšení o 20-30 %, ale už jsem narazila i na informaci, že to bude až + 600 Kč/MWh. Máme sazbu D45d - elektřina je jako jediný zdroj energie. Nejen s ní svítíme, my na ní vaříme, ohříváme vodu a hlavně s ní topíme. Dům spotřebuje cca 17 MWh, moje domácnost 5,5 MWh. Při zvýšení cen distribuce o 20 % to s POZE u mě představuje navíc 370 Kč/měsíc, při 30% zdražení distribuce +421 Kč. Počítáno při stejné spotřebě jaká byla při posledním vyúčtování.
Vy si to přepočítejte také.
Ano mate pravdu ze POZE patri k distribuci Ja to napsal ve zkratce Silovka mi klesla ze 6Kc na 5Kc a plus ,6Kc Tedy ja myslim ze ja na tom budu o 0,4 lepe Pokud mate zastropovano nize tak jste na tom letos i loni byla lepe zatimco ja uz to platil a tedy uz budu mit levneji
Důchody požerou 50 % státního rozpočtu, protože máme podprůměrné daňové zatížení. To se týká těch bohatých, nadprůměrně zatížení daněmi jsou naopak ti s nižšími příjmy. K ozdravení státu bude nutné přistoupit i ke změně daní. Ostatně, rozdíl mezi penězi vybranými na důchody a důchody vyplacenými činí zatím 50 mld. Kč, což polovina rozpočtu není! Je to hodně, ale bylo by to řešitelné jako jinde, kdyby tu nevládli diletanti, co řešení vidí jen ve škrtech, která ekonomiku škrtí, místo aby podpořili ekonomický růst.
Nárůst důchodů byl skutečně vysoký, ale nebýt inflace, nebyl by ani nárůst. Neznamená to, že se důchodcům zvedla životní úroveň!
Důchodcovské slevy bývaly vždy a to proto, že důchodci jsou po nezaměstnaných skupinou s nejnižšími čistými příjmy. Neděje se to jen v ČR, ale i v jiných, vyspělejších zemích. To, že vaši rodiče dostali slevu 10 000 Kč je sice pro někoho hůře stravitelné, ale ruku na srdce! Kolik procent důchodců si může takové zájezdy dovolit? Navíc mohli sáhnout na úspory. Pravda, dvěma důchodcům se žije lépe jako jednomu. Jenže polovina seniorů žije singl. Na ty dopadne zdražení energií po novém roce plnou silou. Mně, singl důchodci, se zvednou platby jen za energie více, než bude lednová valorizace důchodů. A to je ta valorizace na inflaci, co už byla a ne na inflaci, co nás čeká. Toto a další zdražení (poplatky za TV, rádio, jídlo, léky aj.) už snižuje kupní sílu.
Myslím, že se Vám energie k 1.1.2024 oproti 1.1.2023 sníží ne zvýší.
Bylo zastopovaných 6Kč a bude i s POZE tak 5,60Kč
Zase nesmyslná regulace. Pronajímám byt, který má charaktere startovacího. Nájemník vydrží 2-3 roky a pak jde do většího nebo svého. Takže uzavřeme 2 smlouvy na rok, pak na 3 a po roce bude potřebovat skončit, to nebude moct?
Podle mne to zase jenom zkomplikují. Každý rozumný pronajímatel je šťastný, když má slušného platícího nájemce a rozhodně nemá zájem ho vypudit přemrštěným nájemným. Nebo asi žiju v jiném světě.
Je to přesně jak píšete. Se slušným nájemníkem se vždy domluvíte. S neslušným Vám žádná smlouva nepomůže. Opravdu se může stát, že nájemník nebude chtít a mnohdy ani nechce smlouvu na dlouhou dobu 3 roky, vždyť neví zda bude chtít bydlet tak dlouho. Ono to platí na obě strany. Já bych dal klidně smlouvu na 10 let s garancí že nájemník musí platit a nemůže dát výpověď.
43
Sledujících
0
Sleduje
43
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak to pak vše vysvětluje 🙂
Nevím tedy jak si to měří střídač, jestli máte cívky přímo na napájení wallboxu, nebo si to počítá z DC přímo z panelů při nabíjení z FV. Nicméně ještě jsem v EV neviděl palubní PC, který by ukazoval spotřebu naprosto přesně, vždy tam bude spotřeba o 5-20% nižší oproti reálu.
Pokud chcete přesná data, tak si připojte na wallbox elektroměr a diagnostikou se podívejte na přijatou energii do HV baterie, bez temperování baterie je účinnost AC nabíjení kolem 95%, 85% je u moderního EV fakt nesmysl.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Myslím, že na účinnost nabíjení má i velký vliv velikost nabíjecího proudu. Pokud se nabíjíé z FVE tak při nizkých proudech je ztráta mnohem větší než když jede střídač v autě naplno (tedy moje zkušenost)