Je. Jmenuje se to elektromobil. Má to perfektní rozložení hmotnosti mezi nápravami, velmi nízký bod těžiště, instantní kroutící moment on nulových otáček, je to tiché, příjemné na jízdu, umí to vyrábět samo energii na pohon a má to zdroj energie na několik stovek kilometrů jízdy.
Je to účinné a díky tomuto řešení nemusíme byt závislí na pofiderních státech a můžeme si vyrábět energii pro pohyb lokálně.
Takže musím mít dům, zahradu a velkou fotovoltaiku. Jinak pro většinu lidí zijicich ve městě je tento druh dopravy na nic. Já mám elektro auto v práci 3 rokem a osobně bychom si ho neporadil. Prostě velké zklamání.
Je to obyčejná elektrika, to se dá snadno opravit, vyměnit ložiska v motoru, kondenzátory ve střídači nebo palubní nabíječce, převinout rotor... bude spousta nezávislých opraven (a už jich řada je), kde si s tím poradí za zlomek ceny.
V dnešní době ? Už opraváři vymřeli a jsou jen měniči dílů, za co nejvyšší cenu.
Průměrný Čech najede denně 40 km a jen 3 % najedou denně 100 km a více. Když odpočtu ty delší víkendové cesty lidí, co přes týden nejezdí, pořád to znamená, že EV je dobré pro 9 z 10 Čechů. Problém je jen pořizovací cena. Ježdění je podstatně levnější a nabíjecí stanice se dají budovat i na těch sídlištích a to klidně cestou společenství vlastníků bytů nebo městem.
Víš vůbec kolik stojí realizace jedné nabíječky na sídlišti ? Od projektové dokumentace až po ukončení ? Myslím si, že se do toho nikdo moc nepohrne.
Co je na dani z nemovitosti v pořádku? Koupím si byt ze zdaněných peněz, zaplatím daň při koupi a pak ještě platit daň za to, že to je moje? Za mě je to teda daň totálně mimo.
A využívat městské silnice, chodníky, parkoviště, dětská hřiště, která byla vybudována z těchto peněz. Asi by se vám nelíbilo platit mýtné za průjezd každým městem, nebo platit vstupné s dítětem na pískoviště či dětské hřiště. A starost o zeleň asi také není zadarmo. Proberte se a začněte používat to, co byste měl mít v hlavě.
Nevím jestli se mi to zdá. V Číně již začínají běžně jezdit elektro auta na výdrž baterie 1000 km. Na rok 2024 bude běžné dojezd 700-750 km a doba nabití z 20 na 80% 15 minut. Pro představu to je zastavení u benzinové stanice na kávu. Podobný interiér se již v Číně u el.aut používá. Příklad HipHi, nebo NIO EP9. Tedy pro svět nic nového, ale pro Česko je to šok. Skvělé, kam jsme dospěli.
A co na to, ze co rychlejsi dobijeni, tim rychleji baterie odejde.
A vidim jak se sem nahrnuli odpurci elektromobility. Pokrok v teto oblasti je jenom otazkou casu a trendy udava Cina & USA. Kazde 4 auto prodane v Cine je elektro, Tesla se stala nejprodavanejsi znacka v USA. EUR jenom zaostava, protoze diskuse je zaplnena ideologickymy blaboly pro a proti elektro. Podobne jako ve vyvoji aut i zde se postupne prekonavaji problemy a trend je jiz nastaven. O vodiku vsichni mluvi, ale nikdo to zatim nevidel, coz neznamena, ze v teto oblasti se pokrok neposune. Na elektro sazeji velke investicni fondy a ty si prvadepodobne udelaly sve analyzy, protoze jim jde o penize a ne ideologicke blaboly 'ruznych expertu, ze socialnich siti'. Jo a ja se nepovazuji za experta, jenom se snazim ukazat, ze jako v mnohych jinych technologickych oblastech bude mnoho problemu na ktere tady ukazuji spravne odpurci elektro prekonany. A EUR automobilky jsou jiz ted za svetovym trendem a bude jeste hur. Byrokraticke zasahy EU tomu taky nenapomahaji - vydavaji regule, zatimco v US se investuje do start ups (mnoho z nic padne, ale ty ktere preziji budou vitezove). Business asi zvitezi nad byrokracii.
Každé 4 auto prodané v Čině je elektro - a proto se v Číně staví tolik uhelných elektráren. Ať žije jak se pořád říká ekologie.
Pecka , kdo nejezdi elktroautem nema co komentovat , je to potreba , strasne malo nabijecich mist o proti napr. Rakousku , musi se sit rozsirit , je to opruz hledat nabijecku , v ČR strasne malo , jen tak dal ...
Jezdim, mam v praci uz dva roky. ( ID3) . Ale porizovaci cena plus kvalita materialu velke minus, dojezd minus, doba nabijeni minus, cena novych pneu a jejich vydrz minus. Tolik minusu plus neda. Takze za me, ja bych to dobrovolne nikdy nekoupil.
Bláboly těchto novinářů podporují "blbou náladu" českých omezenců.
Ceny ve Švajcu jsou většinou opravdu velmi jinde. Dcera tam žije 13 let a my tam jezdíme 2x až 3x ročně. Vejce stojí např. v běžném COOPu 15 Kč kus. Další potraviny se trochu blíží našim cenám výhradně v akcích. Pro běžné potraviny jezdí do A nebo D. Bydlení- byt pro rodinu 2500 F (75 000 Kč) měsíčně. Školka 10 F/ hodina tj. 5x250 1250 den. Svačina z domu a oběd hajdy domů. Benzín cca 50 Kč/ litr. Ano, je tam krásně, ale trošku počítejte. A to jsem nejmenoval lékařskou péči. Platíš za všechno. A to běžné zdravotnictví máme kvalitnější(!) než ti kozožrouti v horách!
Vis , kolik co stoji. Ještě tu druhou stranu věci. Kolik si vydělaji…..
3
Sledujících
2
Sleduje
3
Sledujících
2
Sleduje
Důchodců přibývá, tak navrhněte jiný způsob, jak zajistit důstojné penze. Jistě to víte
27 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jak už pár ekonomů řeklo, vrátit se k počtu statnich zaměstnanců před 6-8 lety a zrušit tok peněz do neziskových organizaci a statni rozpočet bude v plusu.