Do odborných diskusí se nebudu pouštět. Rád bych ale získal odpověď na dva dotazy. 1. Jak je možné že starý zabezpečovací systém není nahrazen novým, bez mezidobí kdy není nic ? 2. Ať mi někdo vysvětlí proč četnost havárií v létě je vyšší, než ve zbytku roku ?
Nejdříve odpovím na otázku číslo 2 : Protože je nedostatek strojvedoucích u všech dopravců a v létě, čili v době dovolených, se prostě dělají přesčasy a všichni jsou ergo více unavený.
Co se týče zabezpečovače, tak to co bylo řečeno o chybějícím zabezpečení je zavádějící. Zabezpečení tam samozřejmě je. Ovšem starý liniový zabezpečovač, který přenáší návěstní znak na návěstní opakovač na lokomotivu byl při rekonstrukci zrušen s tím, že ho nahradí ETCS od nového roku. Já osobně si myslím o takovém rozhodnutí svoje. Každopádně prvotní zabezpečení jsou samozřejmě návěstidla, mimochodem u nás stanic zabezpečených jen návěstidly a kolejovými obvody ( tzn. výpravčí vidí obsazené úseky ) je naprostá většina.
To co mi nejde do hlavy je míra poničení lokomotiv a toho vagonu ve kterém umřely 4 ženy. Ta rychlost nárazu nemohla být vysoká. Odhadoval bych tak 50 km/h. Protože za 1) strojvůdci oba dva žijí, ani nejsou vážně zranění a 2) od pohledu ty lokomotivy nejsou moc zdeformované. Ale ten vagon je v 1/4 ohnutý o více než 90°. Myslím si, že je to taková ta česká klasika, kdy ty vagony jsou staré a prostě už nemají ty nejnovější standardy zabezpečení a pokud by byly nové, tak by ty následky nebyly takové...
Za 1) podívejte se kde skončil kontejner od nákladního vlaku
a za 2) To nemá nic společného se standardy nebo únavou materiálu, nýbrž s Newtonovým zákonem pohybu.
Velmi zjednodušeně řečeno: pokud lokomotiva která váží cca 90 tun prudce zastaví tak vagón za ní který má cca 30 tun a zároveň je na ní natlačen zbytkem soupravy, což mohlo být cca dalších 200 tun je prostě srolován.
Chybí mi informace, zda to byl osobní nebo nákladní, protože jak je v naší zemi zvykem, v případě osobního vlaku by z něj evakuovali všechny cestující, což v tomto počasí by muselo mnohé cestující potěšit. Aneb jak jeden nezodpovědný dokáže rozházet provoz na páteřní trati, s tím, že nehoda má mnoho dalších aspektů.
No vzhledem k tomu že se ve článku píše vlak ČD z Vídně, tak se dá celkem snadno rozklíčovat, že šlo o mezinárodní expres
Zakázal bych aby se kdokoli pohyboval za jízdy u dveří včetně cestujících vlakvedouci kontroluje jizdenky a pokud by už neměl koho kontrolovat tak ať si sedne do coupe nebo sedadla pro cestující.
Asi jste dlouho neviděl vlak zevnitř, ale pokud je více jak jeden vagón, tak aby vlakvedoucí prošel do dalšího vozu, tak musí zákonitě projít okolo dveří. Co se týče cestujících tak ti chodí když se odváží na WC a to je světě div v 99% u dveří.
No to se zase bavím kolik je tu odborníků. Tak trocha technických faktů, staré vozy mají blokaci dveří nad rychlost 5km/h a světelnou indikaci, že jsou zavřené. Problém ovšem je v tom, že může nastat vada kdy se dveře tváří zavřeně a blokovaně, ale vlivem jízdy a nebo působením síly se otevřou kdy by neměli. Než začnete poznamenávat, že toto by měla odhalit údržba, tak vzhledem k tomu že se to stane za jízdy, tak se na takovou závadu těžko přijde když vagon stojí. A co se týče údržby jako takové, tak vězte, že zkrátka je málo lidí, což je vůbec problém s technickými profesemi napříč celým pracovním trhem, nejenom na dráze. A ještě jednou dodávám, že mluvím o starých vozech, novější mají jiné technologie na blokování dveří za jízdy.
Presne tak. CD Misto nizkopodlažnich davaji stare vysoke rychlikove vozy v zmensenem poctu a na regionalni dopravu opravdu stare nepohodlne vozy ktere snad vytahli ze šrotišté..Napr Decin Rumburk a zpet.Trasa Decin Kadan Prunerov pres Tplc zpozdeni 30 min je skoro jiz normalni.
Víte Sharky nemohou jezdit všechny spoje, ony taky musejí jezdit do dílny na údržbu a proto se tam setkáte i se starými vozy a občas i s muzejním exponátem, ale to je dáno tím, že se něco rozbilo a tak se vytáhne něco co je hned k dispozici což je lepší než rušit spoj jak to dělá soukromník. Pokud jde o linku Děčín Kadaň, tak zpoždění tam děla rozkopaný úsek Chabařovice-Teplice a to že některé spoje musí jezdit souprava v sestavě lokomotiva a vagony, což je z toho důvodu že ze 7 interpanterů jsou 2 momentálně na přestavbě, aby se s nimi dalo jezdit až do Kadaně do města ( jiná napájecí soustava oproti zbytku tratě ), no a ta lokomotiva s vagonama uděla zpoždění při obratu v Děčíně jelikož je tam na obrat 6 minut ( požadavek kraje ) a to se prostě s lokomotivou která musí přejet na druhý konec soupravy opravdu nedá stihnout.
Jednou pro vždy ČD nemá v gesci drážní infrastrukturu, ty jen provozují vlaky. Infrastruktura a vše co kolem souvisí je v gesci SŽ ( správa železnic, neboli sabotéři železnice ), čili tristní stav železnic jde na jejich vrub a už jen proto, že jim chybi finance a tudíž si budou stavět nové sídlo na Smíchově za circa 2 miliardy
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
No - bezbolestnost bych rozporovala, ale jinak máte samozřejmě pravdu. Jen je škoda, že když se někdo dokáže natolik zamyslet nad tím, že chce zemřít, nedokáže se už zamyslet nad tím, jak to udělat, aby se zabil fakt sám. Vždyť strojvedoucí toho vlaku bude žít s pocitem, že někoho usmrtil... A je jedno, že nebude trestán. Tohle si s sebou ponese...
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jako strojvedoucí vám můžu říct, že většina sražených lidí vlakem nejsou sebevrazi, ale blbci co lezou kam nemají ( zkracování cesty přes koleje, přebíhání blikajícího přejezdu atd. atd. )
1 odpověď