Pochvalovat si to může někdo, kdo prošel tak maximálně ZŠ a nějakou střední školou a věří, že byl stejně jenom hlupák a pan učitel bůh. Realita je taková, že drtivá většina učitelů nerozumí tomu, co učí a jejich kvalita je otřesná, logicky to pak u žáků či studentů pocházejících z různých zázemí nemůže dopadnout dobře. Prošel jsem všemi stupni vzdělání a hrůza to byla prakticky všude, včetně univerzity. Kolik do systému dáváme peněz, takový ho pak máme. Nedivme se pak ale důsledkům.
Takto svět nefunguje. Bohatí jsou investoři, kteří mohou své bohatství nasměrovat kamkoliv. Pokud to uděláte, přesunou své investice do zajímavějších zemí - viz např. Kellnerovi.
.
Daně můžete mít vysoké třeba v Německu, kde bohatí musí být, protože je to významné odbytiště, které opustit nemohou. V Česku je ale nic nedrží a držet nebude. Nejsme zajímaví ani jako odbytiště, ani jako země dodávající přidanou hodnotu.
.
Takže souhlasím, je potřeba se poučit ze zkušeností. Jenže se srovnatelnými.
Máte je vysoké i v Rakousku, máte je vysoké ve Finsku, což je absolutně periferní země z hlediska kapitálu. Takže vaše úvaha je úplně zcestná. Nemůžete mít největší daňové břemeno na zaměstnancích a OSVČ, takhle prosperující stát nevybudujete.
ČR má jedny z nejvyšších daní v Evropě. Jen značné části odvodů neříkáme daně, ale sociální a zdravotní pojištění. Pořád je to ale povinný odvod, který v součtu s platbami od zaměstnavatele způsobuje téměř padesáti procentní zdanění práce.
Jenže o zdanění práce jsme se tu nebavili, že? My se tu pobavíme o daních z kapitálu, pro bohaté, dědické, právnické osoby.
Jasně, tak až vymyslíte, jak bohaté přesvědčit, aby neodešli jinam, můžeme v té úvaze pokračovat. Reálně máte na výběr dvě možnosti: a) mít tu bohaté a mít z nich nějaký prospěch, nebo b) nemít tu bohaté a nemít z nich žádný prospěch. ČR nemá co zajímavého bohatým nabídnout, a když je vyžene, vyžene i zbytek investic. Ale Vy budete mít dobrý pocit, že bohatí (teoreticky) platí stejně.
Tak není potřeba nic vymýšlet, ale podívat se, jak to udělali jinde. Všude ve vyspělém světě jsou daně, jak vy říkáte, pro bohaté (ačkoliv to není to samé co daně pro firmy) vyšší, než v ČR. Jestli chcete říct, že pár lidí drží stát pod krkem, který si ani nesmí pomyslet na narovnání daňového systému, tak to tedy nevím, jestli jste s tím v pořádku.
Je potřeba řešit to, že v budoucnu spoustu práce vykonají stroje a méně práce bude zbývat na lidi.
Jsou dvě cesty, základní příjem a méně hodin za vyšší plat.
U základního příjmu se ví, že lidé nebudou ochotni dělat za nízké mzdy, že budou mít vyšší sebeúctu.
Když si to zhodnotím, dojdu k názoru, že asi bude lepší nejprve snížit hodiny a pak zavést základní příjem.
Ve studiìch nebývá hodnoceno to, že někdo pracuje zdarma pro druhé. Třeba se věnuje svým dětem, vnoučatům a podobně.
Takové zbytečně rozvinuté úvahy pro místní diskutéry. Samozřejmě, že máte pravdu, ale místní budou radši mít vidinu rytí držkou o podlahu ve fabrice, než si připustit, že ty problémy budeme muset řešit. Stejně, jak naprosto správně říkáte, řešit neplacenou práci, které každodenně kolem sebe vidíme spousty. Bude to samozřejmě i zásah do fungování společnosti a částečně jí to rozhodně změní, bude ale velká výzva zařídit, aby to byla změna k lepšímu.
Všechny pokusy o rovnostářství vždy skončily tím, že schopnější část populace ztratila motivaci pracovat, pročež zchudli všichni. Je mnohokrát ověřeno, že více bohatnou země, kde jsou schopní odměňováni bez omezení - a následně se to bohatství zpětně projeví i ve zvýšení kvality života těch méně schopných.
Jako třeba jaký pokus? To myslíte ten tzv. východní komunismus? Nevím, kde tam bylo nějaké rovnostářství, normálně fungovaly klientelistické vazby a zbohatličtí papaláši si dělali co chtěli, včetně Gottů a podobných. Tehdejší rovnost byla akorát pohádka pro masy. Rovnostářství nemusí být jen ve svém tupém pojetí, všichni ať mají stejně, ale všichni ať se podílejí rovným dílem. To by pro začátek v ČR úplně stačilo - tedy ať naši miliardáři platí daně, zahraniční banky též a potom, až tyhle elementární věci budeme mít vyřešené, se můžeme bavit dále.
No, na druhou stranu je cynismus bavit se o strachu z nepracování v zemi jako ČR, kde jsou tak nízké výdělky, že 2/3 lidí mají problém s nenadálým výdajem 10 tisíc korun, každý druhý pytlíkuje 2-3 úvazky. Ono možná taky nebude problém tolik v nepodmíněném příjmu, ale v tom jaká je výše mezd. A ano, pokud dostanete 1000 Euro nepodmíněný příjem a 20 tisíc výplatu za 8 hodin týdně, tak tady něco nehraje. A hlavně. Proč se tyto výzkumy dělají není z nějakého akademického plezíru, ale protože práce do budoucna jako taková spíš nebude než bude a myslet si, že teda ti jakože schopnější, rozumějme, lépe zahákovaní ve svých sociálních sítích daných narozením, rodinou atd. práci budou mít a ti neschopní ne. Jenže těch v uvozovkách neschopných budou třeba 4-5 milionů a to pak asi něco jako nepodmíněný příjem hrazený z nových typů daní budete muset vymyslet. Nečekají nás lehké úvahy, ale je potřeba nevylívat s vaničkou i dítě.
Mnozstvi grantu, ktere jsou 'soft obory' schopne ziskat odpovida skutecnemu prinosu ve spolecnosti. Money talks.
Potrebujeme je -- problem je v tom, ze 'okecavaci' podstata umoznuje neschopnym, aby tyto obory 'vystudovali' ... a uz davno se diky odpadu, ktery nedokazi 'odfiltrovat' staly pseudovedou az esoterikou.
Diky enormnimu prilivu studentu pak samozrejme nestaci finance na profinancovani .... snazite se vyrabet podradne zbozi ve velkem mnozstvi, a stezujete si, ze za kus nechteji platit premiove ceny.
Souhlasím, že je potřeba ty obory zkvalitnit. Ono sociální vědy jsou pro společnost hodně užitečné a stěžejní, ale musí se učit odpovídajícím způsobem pro 21. století. V tom je zakopaný pes.
Za komárů se u nás ani neučila politologie a teď se učí na osmi fakultách a třech soukromých školách, které každý rok opouští armáda dostudovaných politologů a i když jim budou pomáhat další odborníci z různých humanitních věd, tak naší ekonomice moc nepomůžou a výsledek je podobný jako by 99% obyvatel měla doktoráty z práv. Za pár let se absence užitečných a důležitých oborů společnosti pořádně vymstí.
Nevím, kde ty armády politologů vidíte, ani nevidím armády nezaměstnaných. Možná by stálo spíše než posílat humanitní studenty do továren zkusit zlepšit učňovské vzdělávání, aby to nebyla jen čekárna na Amazon a vybudovat na to navazující vyšší odborné školství technických/business směrů. Je tu dost lidí, se kterými se musí pracovat než přesměrovávat studenty humanitních a sociálních věd, kterých beztak podle statistik ČSÚ nijaké vysoké počty nejsou. Můžeme se ale ptát, jestli by výuka humanitních a sociálních věd neměla být kvalitnější, tam já říkám všemi deseti, měla, ale za to nemůžou studenti. Jediné v čem souhlasím by byl klidně i zákaz soukromých VŠ. Pak tady například paní předsedkyně Asociace malých a středních podniků má nějakou obskurní VŠ ve vesnici u Uherského Hradiště.
Aha, tak tenhle komplex rozhodně nemám.. 😂😂
Milý pane, žijeme v demokracii a ta přináší i různé názory.. rozhodně si neosvojuji žádný mandát...nevím jak jste na tohle přišel.. vyslovuji jen svůj názor a vy mě tady upravujete jako malé hloupé děcko.. nepřijde vám že se chováte stejně jako narcis??
Není třeba abych se obhajoval. Další patřící do kategorie lepšolidí...
Jenže je to názor neopodstatněný, neargumentovaný a daty vyvratitelný. Takže pokud ho zastáváte, zastáváte lež.
Ještě že se našel jeden co umí zas poučovat a napravovat..
To je přesně to proč jsou tyhle vědy k ničemu a jestli jsou podfinancované, tak jedině dobře.. z obyčejného pohledu je těch financí ještě příliš.. společenský přínos při vytváření hodnot velký nemají...
Jestli vás tam učí urážkám, nadřazenosti a pocitu vychovávat jiné tak je to přesně to proč jsem napsal co jsem napsal..
Lidé jako vy to stejně říkají jen proto, že jsou zhrzeni, že sami školu nemají. Společenský přínos je vágní kategorie a zejména vy rozhodně nemáte žádný mandát ho posuzovat.
Jednoduché, je třeba začít myslet strategicky ve školství. Přestat dotovat humanitní vědy a podporovat všelijakou filozofickou mládež a přistát na zem ze vzdušných zámku všech těch chytrých myslitelů kteří produkují leda tak nesmyslné cesty budoucnosti, ktere vzdy stejně selsky rozum a praktický život odsoudí k zániku... je třeba praktické technické výuce a začít koncipovat školství pro potřeby státu a ekonomiky s dlouhodobým výhledem. Nechat školství ruce trhu je nesmysl..
Humanitní vědy jsou celých 35 let podfinancované a dotace tam jdou minimální oproti dotacím do technických a přírodovědných oborů. Bylo by lepší si nejdříve něco zjistit a pak šířit moudra, ale po takových jako vy chtít, že ano.
Je mi skoro 60, anglicky jsem se začala učit po padesátce, vychovala jsem 2 děti, které obě pracují a to ve velmi slušných pozicích, i já stále pracuji a v posledních 20 letech jsem nevyužila žádné sociální dávky ani nemocenskou. Nevím, zda jsem pro Vás zbytečná a nevzdělaná veš, ale docela by mne zajímalo, čeho jste v životě dokázal Vy.
Jste.
Rodiče z nich vychovávají psychické trosky, jelikož nedovolí psychické utužování, tvrdí jim že nemusí nikoho poslouchat, nemusí si nic nechat líbit a následně když se pak v kolektivu sejde celé stádo takto vychovávaných jedinců, padají jak kuželky 😂🤣
To jo, že oni se nenechají pořádně shazovat od těch géniů 40+ co😄 já vám řeknu tajemství. Vaše generace jsou úplně zbytečné nevzdělané vši, které jen otravují vzduch a nic neumí. Neumí anglicky, neumí to nic a ještě to uděluje rady a v devadesátých si to rozdělilo posty.
Vše cíleně pácháno na naši mládeži všemožnými planými sliby již od slavného sametu... Taková rozmazlená nemehla, naprosto k nepotřebě, která se neumí postavit k žádné práci, tak to za minulého režimu nebylo, tudíž, tohle nemá v historii naší země obdoby!
Trpí totálním nezájmem o co koliv, krom zábavy, nic nedělání a drog....
Podotýkám, že ne všichni mladí jsou takový, ale obrovská většina v naší zemi.
To je hezký, že to podotýkáte. Kolik hodnoty jste za reálného socialismu vytvořil vy?😄 houno s mákem akorát.
Rozmazlená generace frocků, vlastně už dvě generace, která si myslí, že svět je tu jen pro ně a musí jim dát vše hned, bez čekání a je jedno kolik to stojí. Však se jim to vrátí jak bumerang, až jejich rodiče odejdou do důchodu nebo zemřou, tak nebudou mít full servis a to bude ještě horší. Není to jen u nás. Takže celý svět půjde do kytek a to bude bezva naráz do zdi.
Tak hlavně, že vaše generace nic nedostala😄 nenažraný líný nevzdělaný vši co z nich trh udělal jen tak milionáře.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No nevím, jestli 300 miliard korun na 10 milionů obyvatel je zas až tak málo finančních prostředků. Jinak ale souhlas.😔
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak stále dáváme poměrově méně než běžné země OECD. Ale ano, je nutné se také podívat jak efektivně se peníze vynakládají, o tom žádná. Ani miliarda využita stejně mizerně nic nespasí. Stačilo by ale začít u pedagogických fakult a uvažovat o výměně vyučujících už tam, možná by stálo za to udělat i mezinárodnější vedení fakult, jelikož mám dojem, že naše pojetí vzdělávání je hluboce zaryto i do myslí lidí, kteří jsou autory a tahouny vzdělávacího systému, a ti pak jen studentům dále reprodukují zastaralé dojmy, poučky atd. Opravdu je důležité, i když to může znít pateticky, aby povolání učitele byla prestižní záležitost spojená s dobrým ohodnocením a jistou profesní identitou. Zkratka instituce, které si může společnost vážit, protože ví, že na nich vše stojí.