Takže vezmeme dnes zastaralou a již neekonomickou technologii přečerpávacích elektráren a začneme je dotovat, aby to byl ochotný někdo vůbec postavit. Místo toho, abychom povolili stavbu ekonomičtějších síťových baterií, které tady firmy chtějí postavit bez dotací, ale kvůli nesmyslné legislativě nemůžou. Zase se jen hledá, co bychom mohli že státního zadotovat
Článek má pravdu pouze v nadpisu - je potřeba umět počítat, autorovi to bohužel vůbec nejde:
1) průměrný nájezd 20.000km je blbost tolik průměrné auto rozhodně nenajde
2) I nárůst spotřeby o 12TWh, rozložený do 20 let je z pohledu sítě bez problémů zvládnutelný, zvláště v tomto případě - elektromobily se nabíjejí primárně v noci, kdy je zatížení sítě nízké. Potřebné investice do infrastruktury jsou tedy minimální.
3) Kobalt byl z baterií téměř odstraněn, Niklu je dost, případně lze nahradit železem. Potřeba je lithium, kterého je všude mrak (a v nejhorším je i rozpuštěn v mořské vodě), případně do budoucna nahraditelny sodíkem.
4) Ekologicky náročná je těžba surovin pouze jednorázově, dnes staré baterie recyklujeme s účinností 92-95%.
5) Instalace dobíjecí míst je relativně jednoduchá a bezproblémová, už nyní je kapacita stanic podstatně vyšší, než počet elektromobilů na silnicích
Blud je celý tento článek, od začátku až do konce. Nevím jestli je to pokus o aprílový žert, ale na to nemáme datum. Například:
1) suma co2 (výroba+provoz) je u EV poloviční oproti spalováku, ale to bylo u starších studií, které nepočítaly s recyklací baterie, novější studie uvádějí bod zvratu okolo 40.000km.
2) srovnávat Octavii v základu s Teslou 3, je úplně mimo. Tesla je větší (velikost Passata) a už v základu má plnou výbavu
3) 500 km dojezdu je naprosto dostačující pro 99% lidi. Cesta do Rakouských Alp pro mě znamenala 1x 10 minut dobíjení, tedy mnohem méně, než jsme reálně udělali zastávek kvůli jídlu/wc
Intenzitu stěračů lze ovládat naklápěním kolečka na volantu, je to horší řešení než páčka, ale žádná tragédie. Couvací sensory nevím k čemu bych potřeboval, když přehled o prostoru pomocí kamer a doplňkově 3D pohledu je naprosto dokonalý. A blinkry jsou o zvyku, realita je mnohem méně dramatická, než jak to na první pohled vypadá. Vše reálné zkušenosti po 4 měsících a 6 tis. km. Celkově je auto prostě skvělé po všech stránkách, i když má pár drobných much viz výše.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Taková smutná klasika. Článek hejtí Muska, obviňuje ho z dezinformací a přitom celý článek je vlastně jeden velký blábol a dezinformace.
Musk se do oblastí pomocí vrtulníků snažil dostat terminály. Standardní objednávkový systém může těžko fungovat v nedostupných zaplavených oblastech.
Totéž nesmysly o blokování starlinku Ukrajincům. Starlink nemohl na okupovaném území fungovat, bylo to sankcionovane území a bylo tam riziko, že by starlink mohl být zneužit Rusy. Tyhle zprávy se objevily v době, kdy Ukrajinci rychle postupovali a starlink nestíhal upravovat geofencing. Podobně to bylo i s tím namornim útokem....
A mnoho dalšího, asi nemám sílu to tady všechno vyvracet. S takovýchto manipulativních dezinformacnich článku se mi chce spíš 🤮
1 odpověď