Koupit si auto za milión a libovat si jak jezdím levně je, mírně řečeno, pošetilost. Ale nakonec proč ne, když Vám to vyhovuje. Já si elektrické auto nikdy nepořídím, ekonomicky mi to totiž nevychází. Loučím se, názory jsme si vyměnili a další debata by byla už jen ztráta času.
Pod milión se dnes žádné rozumné auto koupit nedá. To ale neznamená, že se nebudu snažit najít nejlepší poměr cena/výkon.
A s tím vaším "nikdy" bych se klidně vsadil, že si elektro časem koupíte. Ono totiž vlastnit spalovák bude čím dál dražší. Teď se elektro nevyplatí pro malé nájezdy a lidi co si kupují pojízdný šrot (jako pravděpodobně vy). Ale i zde bude elektro za pár let levnější.
Vaše matematika je velice svérázná. Spalovák se mi vyplatí už jenom proto, že oproti Vám jsem ušetřil při nákupu auta. Za milión je hodně nafty. Provozní náklady jsou srovnatelné.
Když jsem si kupoval svou Teslu, pro zajímavost jsem si nacenil Passata (podobně velké auto podobné třídy). Vycházel o 200.000 dražší. A to jsem si tam dal jen věci, které u auta za 1M+ považuji za samozřejmé, jako třeba vyhřívané sedačky a podobně, žádné nesmysly a druhý nejlevnější motor (který se s 500 koňmi v mojí Tesle nemohl rovnat ani vzdáleně).
Ale pokud novou Teslu za milión srovnáváte s 10 letou Fabií, tak vám to samozřejmě nevyjde, to ano 😂.
Srovnávat je třeba srovnatelné
Tak jsem se díval na Váš ceník, máte elektřinu skutečně levnější o 80 haléřů než já, ale podstatně vyšší stálé platy. Když myslíte, že se Vám to ve spojení s elektrickým autem vyplatí, proč ne ? Já zůstanu u svého dodavatele a budu jezdit na naftu. To se zase vyplatí mě.
Myslíte těch 130 Kč měsíčně, co platím? 😂 OK.
Spalovák se vám vyplatí v případě, kdy jezdíte nějakým šrotem za pár korun, nebo když najedete jen pár kilometrů (tak do 10 tisíc ročně). Ve všech ostatních případech se vám dnes vyplatí elektro, jak jsem ukázal výše. Je to jasná matematika.
Pod 5 korun sehnat nelze. K perpetu mobile jsem Vaše auto přirovnal na základě Vašeho tvrzení, že většinu energie získáte při rekuperaci zpět.
Proboha tak se podívejte na ten odkaz, co jsem poslal, je tam historický ceník (pro tento rok) a je to tam černé na bílém. 4 Kč vč. všeho. Tak nelžete.
A ano, při rekuperaci získám většinu energie, kterou bych normálně spálil na destičkách zpět. Co je na tom nepochopitelného nebo perpetum mobile? Takhle to funguje. Fyzika základní školy.
Teslu M3 jsme do firmy pořizovali koncem 2021 za cca 1,4 mil, což je na hatchback s kvalitou zpracování jakou to auto má docela dost. Cena tedy i ztráta při prodeji bude vyšší nežli je běžné. Navíc pneu Sottozero 3 a origo kola cca 90 tis. což je oproti jiným hatchbackům této velikosti x-násobek ceny, na pneu jsou totiž kladeny zcela jiné nároky a nemůžou být tedy dle doporučení výrobce "běžné". Za několik let se servisní síť nijak nerozšířila 2 místa a jejich čekací termíny jsou výsměch. Zatím jme řešili 1x nové přední okno, odražené kolo+pneu, lampa + nějaké drobnosti na karoserii. Dvakrát z toho auto několik týdnů mimo provoz, servis za nadstandardní ceny a jednou odtahovka. V tomto směru je Tesla bohužel černá díra na peníze, hatchback této velikosti ve spalováku nabídne nejen lepší zpracování, ale především nižší náklady na údržbu. Navíc delší cesta je na zadních sedačkách v tomto autě pro vyššího člověka celkem utrpení. Sám jsem si to několikrát vyzkoušel . Chápu, koupil jste si kyselý dortík ale na rozdíl od nás si to nechcete přiznat👍. Howgh.
Tesly 3 2021 se prodávají kolem 750-800 tisíc, ztráta hodnoty tedy podobná jako třeba u Superba.
Originální kola vč. zimních pneumatik stojí u Tesly 55.000, nikoliv 90. Ovšem to jsou přesně ty manipulace a lži, které používáte, řeč byla totiž o drahých pneu a ne celých kolech, tak si ty pneu vygooglete, stojí podobně jako jiné ve stejném rozměru. Já si na zimu koupil Michelin CrossClimate za 3900 za kus, tedy standardní cena.
To, že je na zadních sedačkách méně místa pro vysokého člověka, to je prostě vlastnost, každé auto je jiné, to si člověk musí vyzkoušet a vědět na co to používá, jako běžné rodinné auto to naprosto stačí.
A co se týče zpracování, chápu, že máte starší model a nevím jak to bylo tam, já mám nový highland a ten je zpracováním na úrovni evropské konkurence.
Já si nekoupil kyselý dortík, ale skvělé auto, o kterém vy skoro nic nevíte a příští rok díky tomu do rodiny přibude další Tesla. 😉
Kdybyste s autem skutečně jezdil neplácal byste tady takové kraviny.
Pokud při rekuperaci získáte většinu energie zpět, blíží se Vaše auto perpetu mobile. Jinak já mám sazbu d25, která je, jak správně píšete, podobná sazbě d27 a mám kWh za 5 korun. Podíváte-li se do ceníků, levněji sehnat nejde. Možná tak na spotu.
Já za tento rok mám prostě v průměru 4 Kč se vším. Ověřit si to můžete v odkaze, co jsem vám poslal. Nevím, co tady chcete víc řešit. Jaký další důkaz ještě potřebujete? Zjevně nemáte to nejlevnější, co jde sehnat.
No jasně, moje auto odporuje fyzikálním zákonům a jde o perpetum mobile 😂😂😂. Pane, začínáte být hodně vtipný 😂. Uvědomujete si, že perpetum mobile by to bylo až ve chvíli, když bych měl spotřebu zápornou, že jo?
Teslu jsme si kupovali v dobré víře, ale bylo to do určité míry zklamání, naše zkušenosti jsou fakt, čekání týdny na servis je standardní, stovky kilometrů dojezdu do servisu je taky, pneu jsme kupovali na doporučení autorizáku. Stejné pneu jako máme na ostatních autech to rozhodně nejsou a v pneuservisu kde servisujeme všechna naše auta nás s Teslou odmítli. Nepříjemné čekání na dodávku ND a následné komplikace s dojezdem do servisu celkem běžně odstaví auto na týdny, to je taky fakt. Naprosto super je cena za odtah do servisu vzdáleného cca 100 km a potom jízda pro auto zpět. Nemám potřebu lhát, nedělá mi problém přiznat, že nákup Tesly nebyla taková hitparáda jak někteří zaslepenci tvrdí. Ale celkem vás chápu, kdo netesluje s námi tesluje proti nám 🤣🤣🤣. Podobný nadšenec si ji od nás v budoucnu i koupí, bohužel ji prodáme s obrovskou ztrátou, takovou ztrátou jakou jsme u běžného auta ještě nikdy neřešili. Podtrženo a sečteno, víc mínusů nežli plusů nás v tomto případě potkalo 😂😂😂.
Další hromada nesmyslů.
A jaké elektroauto poradíte lidem, kteří mají peníze maximálně tak na Fabii?
Karel Gott si po koupi Mercedesu údajně také pochvaloval, jak dobře jezdí. A že nechápe, proč si ti Češi kupují pořád škodovky.
Lidé si nejspíše kupují Fabie a Dacie proto, že na Teslu a Audi nemají, když stojí přes milion.
Jestli se nepletu nejprodávanější auto je Octavie, nikoliv Fabie nebo Dacie. A pro tyhle lidi je vhodná Tesla. Pro lidi, co míří na Fabii, je moje doporučení si koupit Fabii, rozumný EV v této ceně zatím není. Ale za pár let už bude situace zcela jiná...
Jezdit Teslou rozhodně není žádná hitparáda, jednu máme na firmě a je to velká černá díra na peníze. Provozujeme Teslu třetím rokem, poškozené přední okno jsme řešili dva měsíce v servisu cca 100 km daleko a to po celou dobu čekání na termín nesmíte s autem na silnici. Výměna pneumatik vás stojí několikanásobek a opět ji neumí všude. Běžné poškození jako rozbité světlo či karosářský díl opět znehybní auto minimálně na týdny a navíc za ceny které by jsem se spalováky středních tříd určitě nesrovnával. Tesla je prostě luxus pro nadšence kterým nevadí auto odstavit na týdny a ještě zaplatit X-násobek ceny.
Proč mají Tesla hateři potřebu si vymýšlet, kolik v ní mají negativních zkušeností? Jste fakt k smíchu.😂
Kdybyste zůstal jen u toho chybějícího okna, tak vám to ještě věřím, to se opravdu reálně může stát. Ale prosím vás nepřehánějte to lhaní, Tesla jezdí s úplně stejnými pneu jako jakýkoli spalovák, můžete tam sice dát gumy vhodné pro EV, které mají svá pro a proti, ty ale nejsou o nic dražší.
A že Teslu neumí všude? Dejte mi tip, kde takový pneuservis existuje, já takový ještě nepotkal 😃. Totéž s cenou, cena je úplně stejná, žádný příplatek po mě ještě nikdo nechtěl, ono taky není důvod, ta kola jsou úplně stejná 😃.
S cenou náhradních dílů totéž, cena je podobná jako u koncernu, někde trochu víc, někde méně.
K Vámi uváděné ceně elektřiny jste jaksi opoměl přičíst cenu za distribuci. Ta v současnosti činí průměrně 2,50 Kč za kWh. Pokud využíváte potenciál Vašeho auta s výkonem nad 150kW a nejezdíte s ním 60km rychlostí, odporuje spotřeba 12kWh fyzikálním zákonům.
Pane Snášel, nezapomněl. Jsem v tarifu d27d (pro elektromobily, je podobný jako když máte třeba bojler), kde je cena za distribuci v noci 0,25 Kč vč. DPH, cenu kterou jsem výše uvedl, je se vším, poplatkem za oze, DPH i distribucí.
A moje auto odporuje fyzikálním zákonům 😂. Co já se tady v diskuzích všechno nedozvím. 😀 Ono totiž oproti spalováku mají elektromobily rekuperaci, i při agresivnější jízdě tak většinu energie získáte zase zpět, místo spálení v brzdových destičkách 😉
Spotřeba auta i cena elektřiny neodpovídá realitě.
Tedom, mesicni fixace, za tento rok nejnizsi cena 3.5 kc/kWh. nejvyssi 4.7 kc. Overit si to muzete v archivu zde (mam distribuci PRE): Odkaz
A ze spotreba neodpovida realite, to vychazite z ceho? Z kecu na FB? 😄 Tohle co rikate, je krasny priklad toho jak jsou ty informace brutalne zmanipulovane, o realite pak mluvite jako o lzich 😄
Doporucuju si to overit, v Tesle vam to auto zdarma na hodinu zapujci.... pak aspon nebudete motat nesmysly bez vlastni zkusenosti, ktere jste nekde slysel
Tak ve všem určitě ne . např. určitě to nebudou investiční auta - auta , která budou provozu schopná i po 50 i více letech . Mám MB W115 , W123 , stačí namontovat baterku a jsou pojízdná jedno je 55 let staré to druhé 43 let . Za to první by asi byla nová octavia . nevím , jak na tom budou po tolika letech elektro auta , ale je pravda , že udržet pojízdné bude problém i současné spalováky prošpikované elektronikou - zda budou nějaké EA po 60 letech pojízdné to nevím , ale dle mého asi ne.
Tak zrovna veterány jsou dost specifická záležitost. 🙂 Nicméně si myslím, že EV bude jednodušší udržet provozu schopné. V podstatě pokud jednou za 15-20 let vyměníte baterku, tak by to mělo jezdit. V EV je podstatně méně pohyblivých částí.
Pokud se budeme bavit jen o nákladech, tak při spotřebě cca 20kWh na 100 kilometrů a ceně nočního proudu 5 Kč za kWh to dělá u domáího nabíjení korunu na kilometr. U veřejných nabíječek se nabíjí v průměru za 8 -10 korun. Já jezdím za 5 litrů nafty. Servis si dělám sám a za posledních 8 let, co vlastním současné auto, měl stál 20 000. Pořizovací cena mého auta byla oproti Vašemu nižší o statisíce korun.
Moje reálná spotřeba ve městě a na okreskách je tak 12-14 kWh (ale přítelkyně s tím jezdí jen za 10 😀). Dálnice jsou 16-18 předpisově. Až při 150-160 je to kolem vašich 20. A elektřinu mám cca za 4 Kč/kWh. Celkově je to tedy kolem těch 0,50 Kč.
To, že si auto servisujete sám je fajn, ale to není standard, to nedělá skoro nikdo.
Takže moje úspora proti úspornému autu za 10 let 400.000 Kč. Proti předchozímu autu (tedy podobnému, které bych si znova koupil, do auta se 150 kW výkonu už bych nešel), je to 700.000. A kupní cena by byla velmi podobná (stálo 1,2M).
Já to tušil, že se neshodneme 🤣🤣🤣
Jen poznámka, pořizovací cenu Tesly beru z článku. Cituji: "Do tří milionů se vejdeme."
Ale díky za slušnost a mějte se dobře.
Cena Tesly 3 je 1 milión. 100k příplatek za delší dojezd. A dalších 100k za dvoumotorovou verzi s 500 koňmi a 4x4. Větší model Y (SUV) totéž, ale o 100k dražší.
Tesla za 3 miliony je velký model S ve verzi Plaid s výkonem přes 1000 koní a zrychlení 0-100 za 2s 😀
U plachtění se neshodneme.
Pokud auto získá energii rozjezdem a má dobrou aerodynamiku, není efektivní tuto energii mařit a znovu (se ztrátou) ukládat do baterie. Efektivnější je nechat jej jet a vyměnit postupné ubývání energie za vzdálenost.
To samozřejmě platí, pokud chci jet. Pokud chci brzdit, je rekuperace efektivním řešením jak snížit pohybovou energii.
Každopádně třeba Hyundai kona electric má nastavení rekuperace podstatně lépe vyřešené - pádla pod volantem. Je to intuitivní a snadné.
Důvod, proč plachtění Tesla zářízla bylo, že jim to snižovalo udávaný dojezd dle WTLP, museli totiž průměrovat všechny režimy a tenhle měl v průměru nižší účinnost. To, co píšete zní sice logicky, nicméně tam můžou být věci, kvůli kterým to je ve výsledku horší. Tesla to neodstranila jen tak z plezíru. A celkový výsledek je takový, že na Teslu v účinnosti nikdo nemá (ale samozřejmě to nebude jen kvůli absenci plachtění)
4
Sledujících
1
Sleduje
4
Sledujících
1
Sleduje
Máte vážně pocit, že byla řeč o zahraničí?😁
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Byla řeč o nabíječkách v lampách, které se v zahraničí budují a u nás ne. Co jste tím chtěl vlastně říct? 😃