To je pěkný sen. Naopak,hodně lidí přešlo od elektrického zpátky na spalovák. Ale,pokud jste zelený fanatik tak je zbytečné vyvracet vaše názory.
Ukažte mi člověka, který se vrátil zpátky ke spalováku. Ve svém okolí pár lidí, co si koupili EV už mám (včetně mě) a o návratu do pravěku neuvažuje nikdo. Naopak někteří plánují vyměnit za EV i druhé auto. Vyzkoušejte a uvidíte sama o kolik je to lepší, je to jako vyměnit tlačítkový telefon za smartphone, obrovský skok kupředu.
🤣🤣 jasně rekuperace vám dá vlastně neomezený dojezd. Já vím, že krása je velmi individuální věc. Nicméně pro mě je Tesla jak exteriérem tak interiérem jedno z nejodpudivejsich aut poslední doby. Pohledově interiér úplný holobyt. Co se do pohodlnosti ovládání na tabletu týče hrůza. Auto nekvalitní, technologie super.
Mě o výhodách EV nepřesvědčíte. Není to auto pro mě. Pokud vám to vyhovuje ok, ale já si raději auto užívám než se řídit podle něj a nechávat se od něj jakkoliv omezovat.
Rekuperace nedává neomezený dojezd, ale snižuje neefektivity při brzdění.
Vzhled je samozřejmě individuální, třeba SUV Tesly, model Y, se mi taky nelíbí, ovšem nový model 3 je něco úplně jiného...
Interiér je minimalistický, mě se třeba líbí, někdo zase radši kolotočářský design, to je jasné, každý to má jinak.
Co se tabletu týče, chápu, že někomu třeba vyhovovat nemusí, většina ale rovnou hejtí, aniž by s tímto řešením měli jakoukoli zkušenost. Za mě je tu super a nemám s tím žádný problém, nedokážu si představit se vrátit ke tlačítkům (stejně jako už se nevrátím k tlačítkovému mobilu)
A v čem je elektromobil více omezující než spalovák opravdu netuším. S autem mám teď dvojnásobný nájezd než s předchozím Mustangem, protože je to prostě zábava jezdit, takže neustále vymýšlím výlety, přítelkyně je nadšená 😀.
To máte krásný, 500 koní co umí jet krásně rovně na kvalitní silnici. Vlastně je to auto pro ty co mají hluboko do kapsy a musí šetřit.
Když budete užívat výkon těch 500 km je říše fantazie a Tesla je vážně odporné auto bez nějakých emocí.
A pohádku o plné nádrži si nechte to platí pro někoho kdo má barák nebo garáž.
Každopádně to co tu píšete není pro mě důvod běžet a utratit milión za něco co nechci.
Fascinuje mě vytahování stále stejně nudných věcí. Můj veterán z roku 88 je víc auto než tahle hračka bez páčky blinkrů.
Vaše běžné povýšené kecy.
Vytahování? Já jsem tady pouze vyvrátil hromadu totálních nesmyslů, které šíří lidi jako vy, bez jakýchkoli zkušeností a jejichž jediná "znalost" jsou zaručeně zprávy z FB.
Váš veterán je fajn, ale to je něco úplně jiného, Tesla je auto na běžné fungování, nikoliv na víkendové projížďky za pěkného počasí.
Ano, plná nádrž každé ráno platí pro lidi, co mají k dispozici dobíječku doma, samozřejmě. Na západě se již instalují v lampách, takže časem ji bude mít k dispozici každý. Není to pro všechny teď hned, ale je to budoucnost, která tu bude za pár let.
A vaše nesmysly o jízdě rovně, nebo emocích....viditelně nemáte vůbec páru o čem mluvíte, nikdy jste v tom neseděl, ale zato s jistotou víte jaké to je...
A pro vaši informaci, ten výkon využívám a dojezd to snižuje jen minimálně, díky rekuperaci.
Tak to zkusíme....
Na dálnici v Německu co? 🤣🤣🤣 Kdo a jak rychle dojede ty 500 kW 🤣🤣🤣
Vtipné, že vlastně už vám nezbylo nic jiného, než vytáhnout takovou blbost. 😂Ano, při 500 km závodě bez přestávek na prázdné německé dálnici bych byl kvůli dobíjení asi tak o 10 minut pomalejší. Ovšem na německé dálnici za normálního stavu bychom dojeli stejně. Smím-li se zeptat, jak často takové závody na silnicích absolvujete? 😂
Zaplaval jste si v bazénu s rozjetým reaktorem? To aby jste na vlastní kůži věděl jak se také vyrábí elektřina do EV. Dokud to neuděláte tak o tom nesmíte mluvit!! Takže prostě bude stačit když vám někdo řekne že to tak funguje. A nám také stačí ověřené informace. Popřípadě zkušenosti těch kteří EV měli a zbavili se jich.
Tak ja vám jednu zkušenost řeknu. Tu Teslu mám a taky znám pár lidí, kteří už na EV přešli. A nikdo z nás už se ke spalováku nevrátí. Dokonce i ti, co si koupili EV od výrobců, kteří je ještě neumějí vyrábět a se kterým nejsou moc spokojeni, budou volit jiné EV, ale zpět ke spalováku se už nevrátí nikdo. Je to jako přechod od tlačítkových telefonů, kdo jednou vyzkouší, už se nevrátí.
A v čem je lepší? Proboha hlavně vynechte ticho a okamžitý výkon ... To me vážně nezajímá ... Mám na autě laděný výfuk
Pán má laděný výfuk, tak to joo, to je jiná 😂.
EV je lepší vlastně ve všem.
1) Zábavnější - okamžitý nástup výkonu, plochá křivka kroutícího monentu, nízké těžiště, výkony o kterých se spalovakům ani nesní (moje "obyčejná" Tesla 3 má 500 koní)
2) Levnější - srovnatelný spalovák (VW Passat) byl ve stejné výbavě dražší + při mém nájezdu 20-25k, šetřím ročně 60-80k Kč na palivu a servise (proti mému bývalému Mustangu se spotřebou 10,5). I proti úspornému autu by byla úspora 30-40k.
3) Úspora času na benzínkách - vyjíždíte vždy s "plnou", nabíjíte jen při cestách nad 500 km.
4) Mnoho různých drobností např. Camping mód - když potřebujete třeba v zimě v mrazu si při nočním přejezdu dát 2h spánku, v Tesle nemáte problém, prostě vám topí i bez nestartovaného motoru, totéž v létě klimatizace. Stejně tak je to výhoda v nějaké velké zácpě. Jednou jsem zkoušel přestávám ve spalovaku, málem jsem umrzl.
To jen co jsem si teď vzpomněl 😁
Tak to bych ty "vsechny aspekty" rad poznal...Protoze ja zatim nevidim jedinou vyhodu v tom,ze je elektro lepsi nez spalovak...
Dojezd?300km,pak 20-30 min na nabijecce...S tim ze rocne najedu okolo 150k ,tak bych stravil kolik casu po benzinkach?A zbytecne...Radeji budu s rodinou,coz je pro me zaklad...
Cena???Ha to je dobrej vtip...
Zaruka a investice do udrzby?No po 5 letech auto stejne vymenim za nove,takze pro me stejne investice jako u elektra,pneu a palivo...U ceny paliva se da spekulovat,zda je to levnejsi u elektra,diky cene elektriny...No tak zaplatim jednou rocne 2300 za dalnicku...
Toto jsou bezne aspekty pro normalniho obycejneho obcana...Tak ated mi ukazte v cem je elekteo lepsi...
A kupuju si jen benzinovy motory...Ten zazitek z jizdy,mdy jedete seprentky nekde v alpskych oblastech a krasne si radite...Tohke mi nikdy nejaky piskajici elektro auto proste dat nemuze...
A jinak...Mam doma Dodge Charger 5.7 hemi...To je teprve slast s tim se projet...
A jinak,zajedte se podivat jakym zpusobem se v Africe tezi na ty vase "eko" auta ruda do baterii...Tam vas ta ekologie prejde...
Reálný ojezd mojí Tesly 3, je 500 km na dálnici 600-800 okreska/město, v zimě o 100 méně. Žádných 300. Dobíjení je jen u tras delších než těch 500 km a to už je doba, kdy stejně zastavuju na jidlo, wc, kafe. Narozdil od některých nejezdím v pamperskách a s řízkem v ruce. Reálná zkušenost je taková, že dobité auto vždy čekalo na nás, nikdy naopak. Nabíjení je extrémně rychlé.
Pokud je pravda vás roční nájezd 150k km, pak je pro vás elektro jako dělané, ušetříte na provoze stovky tisíc ročně. Moje cena za km je 40-50h při nabíjení doma a kolem 1,5 Kč na superchargerech. Jen na tom máte úsporu 150k-300k Kč ročně proti úspornému benzínu. Pak 10x ročně výměny oleje, filtrů = 100k Kč + brzdy, spojky,... U EV nic z toho nemáte, jen po 400k km výměna baterky za 200k Kč.
Jak jsem psal výše, nejrůznější materiály se těží na všechno co dnes člověk vyrábí a v baterkách není nic moc vzácného, hlavně uhlík, železo nebo nikl, trocha manganu a lithium. Navíc se vše zrecykluje, vytěží se jen jednou, narozdíl od spalováku.
A z pohledu zábavy je moje Tesla mnohem zábavnější auto než můj předchozí Mustang, ale to si musí člověk vyzkoušet, jinak nepochopí 😂
opět placená reklama! dnes již víme jak je to se skutečným dojezdem normálně obsazeného elektrického auta a obzlášť, když si zapnete topení, rádio a občas drze otevřete okno... a ekologie? 🙂 baterie, která se vyrábí za vzácných kovů, těžených všude možně po světě a pak její finální skladování použitých baterii někde uprostřed Austrálie, kde, když to po několikáte hoří, odmítají hasit!, to není ekologie ale veliký byznys, stejný jako výroba zbraní!!!
Tehdy to byl od Top Gearu podvod, autu tehdy elektřina nedošla. To soudce potvrdil, ale řekl, že "se to u elektroaut může teoreticky stát, takže je to v pořádku".
A dnes už víme jaké to je ve skutečnosti - reálný dojezd 500 km po dálnici, 600-800 město/okreska. V zimě o 100 méně. Topení nemá skoro žádný vliv (při teplotě lehce pod nulou 1% za hodinu), rádio? 😂😂 Vše moje reálné zkušenosti s Teslou model 3.
Baterie v sobě má minimum vzácných kovů - hlavní složkou je uhlík (anoda), železo nebo nikl s příměsí manganu (katoda) a lithium (elektrolyt). Nic z toho není vzácné. Úplně stejně se těží materiály pro spalovací auta. Navíc baterie se nakonec téměř plně zrecykluje (Tesla dokáže získat 92% původních materiálů a recykluje všechny své baterie)
Tak si ještě spočítejte kolik prostředků se nalilo do vývoje baterek a kolik do vývoje palivových článků. Ta technologie je na začátku a na rozdíl od baterek má potenciál.
S tou Teslou bavíte. 😀
Do vývoje baterek se žádné velké veřejné peníze nenalily, ta technologie se vyvíjí, protože se využívá v mnoha oblastech a firmy v ní vidí narozdíl od vodíku potenciál. Naprostá většina investic do vývoje je soukromých.
Technologie vodíku má potenciál, ale ne v autech. Auto, které natankujete a za týden ho máte prázdné, nikdo kupovat nebude. A tohle se nevyřeší technologií, to je dáno fyzikou a nutnosti vodík skladovat pro -250 °C, s tím nic neuděláte. A pak ještě asi 10 podobných neřešitelných věcí 😂.
O elektromobilech (i vodíku) zjevně víte jen tu hromadu nesmyslů z médií a FB. ;-)
Pane Metelka viděl jste někdy ten vodíkový Mirai od Toyoty? Jak velkou část kufru zabírá nádrž a jak málo na ni ujede? A víte, že aby zabrala jen tak "málo", musí se vodík tankovat zkapalněný při -250°C? A, že ten vodík vám za pár dní z auta uteče? To je jen pár zásadních a v podstatě neřešitelných problémů vodíku. Je jich mnohem víc. Budoucnost je v baterkách. A tu Teslu mám, takže vím o čem mluvím, je to už při současném stavu technologií mnohem lepší než spalovák. A bude líp.
Budoucnost Je v mixu Pohonu Paliv
Sázet jen na jeden Pohon jedno Palivo je NESMYSL.
EU podporuje Granty současně Jak elektromobily tak Vodík.
Prodeje elektromobilů se propadly . Naproti tomu prodeje vodíkových osobních automobilů se doslova zastavily.
Pokud někdo neprodáva Tak to musí financovat z jiných zdrojů a ty zdroje budou jinde chybět .
Průkopníci Byli "první" Přesto v současnosti nic dostupného nevyrábí .
Vodíkový GM Electrovan, USA 1966
Vodíkový Mercedes-Benz Necar 1, Německo 1994
Mercedes opakovaně posouval termín uvedení do prodeje ...
Honda FCX Clarity Byla na trhu dřive než Mirai
V Evropě se neprodávala, v USA byla k mání pouze na leasing, v srpnu 2021 přestala sjíždět z výrobních linek. Ještě v roce 2022 probíhaly pronájmy vyrobených vozidel a pak se výroba aut značky Honda s palivovými články opět uzavřela. Nebude to poprvé, mezi ukončením první generace Hondy FCX Clarity, která byla vůbec prvním komerčně dostupným vodíkovým automobilem, a náběhem druhé, si automobilka vzala dvouletý timeout.
Jak zaznělo v jednom rozhovoru Vodik se bude montovat
Jen do velkých premiových modelů
1 Vodíkový pohonný systém je stále drahý
Jen v premiovém segmentu jsou zakaznici ochotni si připlatit
2 Vodikový Palivový systém potřebuje ochranný ram Proto velké vozy
Vodík nemá v dopravě prostor vůbec nikde, od samého začátku to byla slepá ulička. Budoucnost dopravy je v EV.
Myslím že to co píšete je mix nepochopení a dezinformace. Pár zakladních informací na linku níže.
"Velkou výhodou vodíku je, že jej lze dlouhodobě skladovat bez ztrát v plynném skupenství. Kromě toho lze využít velkou část stávající infrastruktury pro zemní plyn."
Každopádně co mě zaujalo byla vaše myšlenka že si vodík do auta natlakujete jako treba dnešní CNG. Jako asi by to šlo, ale z důvodu bezpečnosti, no nevim nevim. Ale co takhle mit univerzalni vodikove članky, ktere se vam jen prohodí na benzince? Takove Hightech plechovky jejiž obsah bude tvoren z vody. Za me to je mnohem víc EKO než baterka plná alkalických kovů.
Jinak ohledně nákladů tam je to jednoznačny souhlas, nicmene ty jsou vždy u nových technologii a dava to prostor inovacím. Velký problem je že by to musel byt komplexni system.
Pan Trýska situaci popsal naprosto přesně. Vodík v plynném skupenství nelze tankovat do auta, to byste pro cestu praha-brno potřeboval přívěs s cisternou.
Bohužel souhrnná účinnost výroby vodíku, následného zkapalnění a pak zpětné výroby elektřiny v autě je kolem 30%. Srovnejte to s baterií, kde se bavíme o cca 90%. Spolu s extrémně drahou technologií plnících stanic, je výsledný provoz neúměrně drahý a moc s tím neuděláte, tady opravdu narážíme na fyzikální limity.
Toyota se snažila technologií prosadit alespoň v Kalifornii, dopadlo to katastrofou a majitelé jejích vodíkových aut teď Toyotu hromadně žalují.
Vodík své místo v budoucnosti má, ale ne v dopravě. Ani v té nákladní a už vůbec ne v té osobní.
Pokles ceny hodnoty je nejvyšší právě u vozu Tesla, která v tomto vede žebříček v kategorii EV.
Naprosto jasně dohledatelná fakta.
A chtít můžete třeba 10 milionů za ojetou Teslu, ale nikdo Vám je nedá.
Jediná Tesla za 1 050 000,- kterou jsem na s auto našel je rok stará!! A další 2 roky stará za 850 000,-
Snad máte kalkulačku 🤦
MG má 7 letou záruku.
Ceny náhradních dílů a hodinová sazba servisu je také jinde.
Už jste fakt trapnej ať si příště koupí třeba Lamborghini.
Na vaše příspěvky nemá už smysl reagovat.
Tak to jste pane Sovák špatně koukal 😉
Máte pravdu, že zrovna na sauto je jeden kus za 850.000. Nicméně, všech ostatních 16 inzerátů je za cenu od 1.050.000. Na všech ostatních bazarech co jsem koukal je nejnižší cena 1.050.000. Takže tahle jediná nabídka, je podezřele nízká a neodpovídá trhu, nejspíš s autem bude něco špatně - po havárii, nebo něco takového (sám jsem tohle zažil, prodejce nabízel auto za velmi dobrou cenu, ale po prohlídce se ukázalo, že bylo havarované).
Takže po zcela vadných výpočtech, teď přichází další vaše snaha o překroucení reality.
Trochu se do těch vašich blábolů zamotáváte 🙂 .....
Před 2 dny
Auto nešetřím, těch 500 koní si užívám
A teď-- (ale takhle já už nejezdím, na to už jsem moc starý)
Ale jo ,na těchto diskuzích se vždy někdo takový jako vy ukáže a psaný text snese vše ,včetně mokrých snů místních pisatelů 🙂
Přesně tak, auto nešetřím a výkon využívám, jak píšu v obou příspěvcích, ale taky nejezdím extrémně agresivně, stylem brzda plyn, nebo kličkování mezi auty. Nechápu, co na tom je k nepochopení 😀
Nejste náhodou citlivka ,která zde pouze prožívá svůj mokrý sen ?🙂 To že nechápete smysl FVE versus elektroauta je opravdu váš problém a ne agresivita ??🙂 🙂
Za kolik je KWH ve vašem garážovém stání ?? A kolik je spotřeba při vašem "plném" využívání 500 koníků ?🙂 🙂 .........jo a nezapomeňte zase něco napsat o Mustangu 🙂
Pán má zjevně i problém s pochopením psaného textu.🙄
Smysl FVE samozřejmě chápu a když má člověk možnost, je to super, ale já se stěhovat z města do baráku kvůli tomu nebudu. Elektromobil dává smysl i bez FVE.
Moje cena elektřiny v nočním tarifu je 3-4 Kč/kWh (mám měsíční tarif, každý měsíc trochu jinak).
Spotřeba ve městě nebo na okresce, když s tím jede přítelkyně je 10-12 kWh/100. Když s tím jedu já tak je to 12-15, protože já ten výkon skutečně využívám. Ale vyloženě agresivní jízda brzda-plyn může být ještě o něco víc (ale takhle já už nejezdím, na to už jsem moc starý). Dálnice je předpisově tak za 15-16, kolem 160km/h 18-20. Při 180 km/h už to jde přes 20. Asi nejvyšší spotřebu při letu na německé dálnici jsem měl kolem 25
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Pomatena země je mě jich líto.
Afrika a zbytek světa se smějí jak vyhazujeme peníze
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zbytek světa v čele s Čínou jdou cestou elektromobilů, protože je prostě po všech stránkách lepší. To jen my tady v Česku furt brečíme nad green dealem