No Tesla rozhodne není a nikdy nebyla technologicky něco před čím by se měly v Evropě automobilky posadit na pozadí. Marketingově je to ale jiné a primární business model postaveny na prodeji odpustek je geniální. Ještě genialnejsi je, jak cpeme evropské peníze do kapes amerického autisty a protekcionalisty.
Tesla technologicky je o 2 generace před Evropou a tak 1 před Čínou. Marketing nemá Tesla vůbec žádný a je to podle mě jejich největší chyba. S marketingem by prodeje Tesly byly násobné, ale Musk reklamu odmítá, chce mít co nejlevnější produkt, i když se to Tesle nevyplácí (experti na marketing říkají, že při vyšší ceně a reklamní kampani by se prodeje zvýšily).
Mají totiž skvělý produkt za skvělou cenu, ale většina lidí to neví. A vím o čem mluvím, tu Teslu mám doma.
A o byznysu s prodeji emisních kreditů viditelně netušíte o čem mluvíte, je to minimální část jejich příjmů. Zisk generují hlavně z prodejů aut, sítě dobíječek, bateriových úložišť.
Hlavně, že vám nevadí, že cpete peníze Číňanům za všechno možné.
🙈 Kva aby ne, když jim byznys jede na prodeji emisních povolenek. “Vymknuta z kloubu doba šílí” Evropa si živí Trumpovskeho protekcionalistu a vlastní Automotive tlačí do kopru.🙈
Evropsky automotive jde do kopru, protoze neni schopny inovovat a jedine co umi vyrabet jsou zastarale spalovaky, po kterych za par let ani pes nestekne.
Ale on je opravdu nikdo nechce, tedy aspoň v Evropě ne, tady prodeje EV klesají a ještě klesat budou, když jim teď zařízli dotace na ně. To, že to kupují bláznivý Amíci je věc druhá, ale ti ani neví jaký mají pohlaví, takže tam to není nic překvapujícího.
Nejvetsi EV trh je dneska ten Cinsky, zatimco my v EU furt brecime nad green dealem, v Cine podle nej jedou, jen zkratili vsechny terminy na polovinu. EU technologicky totalne zaostava.
A k prodejum, po zruseni dotace vzdy dojde k docasnemu poklesu, protoze kdo to chtel, uspisil nakup, takze se umele zvedly prodeje a nasledne spadly, dalsi rok se to srovna a zacne to opet rust.
Auta, která jsou úrovní stejné čínským, ba dokonce dílenským zpracováním a materiály ještě pod nimi, opravdu někdo kupuje? Asi nějací blázni.
Zjevne nemate tuseni o cem mluvite 😄. Narozdil od vas tu Teslu mam doma. Kvalita i zpracovani je minimalne na urovni evropske produkce. A to nemluvim o technologiich, kde Tesla hraje v uplne jine lize.
A za ty penize je to dnes naprosto bezkonkurencni koupe v kategorii aut 1M+ (tedy zhruba Superb, lepe vybavena Oktavka)
Nemusite litovat,delam praci,ktera me bavi...
Elektro teslu jsem mel jeden rok a uprimne,podelalo se na tom vse co mohlo,od displeje po blbe dalko ovladani,nebylo 14 dni,kdy bych s tim kramem nebyl v servise...Nikdy vic,tyhle auta jsou max do mesta a jako nakupni tasky pro zenu,tak ho bmw i3,ale pro me je to naprosto k nicemu takove auto...
a k nove baterii???No to pocitejte minimalne 300k a to jeste ta s mensi kapacitou...75kw vychazi na nejakych 370k...
Ale napisu to narovinu...Nekdo auto na baterky a nekdo si rad poslechne nadherny zvuk motoru...A ne jet a....NIC...
Jo a ted mi sam reknete...Dojedete na 50kw dobijeci stanici s 10% baterky,za jak dlouho se dostanete na 90% Za 10 mib i s placenim a zachodem jako ja se spalovakem?To tezko a radeji nez 30minut travit na benzince,ho radeji stravim s rodinou...Asi tak...A kdyz to vemu jinak,ja treba nechci bydlet v baraku a 99% bytovek moznost dobijebi nema a zatim se s tim abi prakticky bikde bepocita,takze co,kazdy den travit cas na nabijeckach?Kolik to je za tyden casu navic,Za rok...Cas je pro me drazsi a cenejsi,nez abych ho travil na benzibkach...
A k servisu...Ok...Treba to tak je,ale proste jak jsem psal vyse,nekdo ma rad vysavac,jiny radeji ppradny zvuk motoru na kterem vyrustal...Obcas si s tim pohrat...S cim si pohraju na vysavaci?Pro nekoho je auto u zaroven konicek...
😂 S žádnou Teslou jste zjevně nejel. Výměna baterie za repasovanou(v tu chvili už máte najeto 400k km, nic jiného tedy v tu chvili neni potřeba) je u Tesly za 220k Kč.
Proč bych proboha jezdil na 50 kW nabíječku??? Tesla superchargery jsou 150 nebo 250 kW a jsou (zejména na západ od nás) na každém rohu.
Kdo nemá přístup k nabíjení v noci, přichází o jednu s výhod EV a je otázka jestli to má cenu teď kupovat a bude si muset počkat na dobudování infrastruktury. Já si dobíječku vyřídil ke svému stání, díky tomu šetřím čas, který jsem dřív musel trávit na benzinkách, každé ráno mám plnou (můj čas je drahý)
No, doporučuji si tu Teslu někdy na 14 dní půjčit a zkusit, uvidíte sám, hádat se tady o teorii jak se s teslou jezdí, nemá cenu. Zvlášť pokud to jediné co na autě hodnotíte je jak moc řve 😂
Klasika, Musk se objeví u každé krize, ale obětem ještě nikdy nepomohl, maximálně svojí peněžence. Nikdo ho ještě nezarazil, tak v tom směle pokračuje. Ale když se na někoho nadává, tak na Bezose, přitom tento křivák je dost možná daleko horší.
Zejména na začátku války na Ukrajině byl Starlink naprosto klíčový, bez něj by Ukrajina už dost možná nebyla... navíc to po velmi dlouhou dobu poskytoval zdarma, když se ozval, že je soukromá firma a že by za to někdo měl platit snesla se na něj obrovská vlna kritiky a nenávisti.
Tady je to zase v bledě modrém, starlink poskytuje klíčovou konektivitu v odriznutych oblastech. Jestli za to někdo platí a kolik je tady vlastně nepodstatná informace.
Taková smutná klasika. Článek hejtí Muska, obviňuje ho z dezinformací a přitom celý článek je vlastně jeden velký blábol a dezinformace.
Musk se do oblastí pomocí vrtulníků snažil dostat terminály. Standardní objednávkový systém může těžko fungovat v nedostupných zaplavených oblastech.
Totéž nesmysly o blokování starlinku Ukrajincům. Starlink nemohl na okupovaném území fungovat, bylo to sankcionovane území a bylo tam riziko, že by starlink mohl být zneužit Rusy. Tyhle zprávy se objevily v době, kdy Ukrajinci rychle postupovali a starlink nestíhal upravovat geofencing. Podobně to bylo i s tím namornim útokem....
A mnoho dalšího, asi nemám sílu to tady všechno vyvracet. S takovýchto manipulativních dezinformacnich článku se mi chce spíš 🤮
jj, o Brně se říkalo, zda už je otevřený nevím...
S těmi generacemi pozadu bych byl opatrný. Ta auta jsou jaká jsou a různým lidem vyhovuje něco jiného... Např teslisti berou např. tablet za výhodu, mnohým jiným by to vadilo včetně mě. Fyzická tlačítka má člověk namakaná a ví o nich a při jízdě opravdu není dobré koukat po tabletu a neustále něco přepínat či se vztekat se stěrači (například)... Co se týče spotřeby tam třeba Kona strčí do kapsy každou Teslu, Enyaq je větší se skvělým kufrem (kde většina Tesel notně kulhá, obzvlášť v provedení sedan) a rovněž slušný, jiní výrobci mají rychlejší nabíjení...
A budu li škodolibý, tak to jedno nabíjecí centrum kvůli které musím často přes celou Prahu (se nezlobte, ale) nemá smysl mluvit...
Tak nabíjení řeším primárně doma, mám dobíječku u svého stání. Rychlodobíječky vás typicky zajímají na dlouhých trasách, tedy na dálnicích a tam jich je dostatek. U non-tesla nabíječky jsem zkoušel dobíjet 3x, z toho 2x nefungovala vůbec a jednou po 20 minutovém boji mi tu stanici aktivovala ručně až infolinka PRE a to ještě za krvavou cenu. Takže od té doby už nikdy víc.
S tím tabletem si myslím, že to vadí jen lidem, co to nikdy nezkusili, u každého nového auta si musíte zvykat na ovládací prvky, protože jsou jinak/jinde, tohle není jiné. Já vlastně ani nevím, co bych měl za jízdy ovládat, vše je na volantu - stěrače, audio, ..., na displeji je jen teplota, což je jeden klik, nevidím rozdíl s fyzickým tlačítkem.
Kona nemá šanci strčit Teslu do kapsy, jedná o výrazně menší auto jiné kategorie (4,2m vs 4,7m), ale i přesto ve srovnání s modelem Y má dle WTLP téměř stejnou spotřebu. A to se bavíme o modelu Y, který je těsně před koncem cyklu a bude v příštích měsících nahrazen novým, úspornějším (stejně jako model 3, který je se spotřebou úplně jinde než Y nebo Kona).
Enyaq má kufr 510 litrů, Y 854. Takže asi tak.
Nic z toho, co jste napsal tedy není pravda.
Nabíjení má o chlup rychlejší tuším jedině Hyundai, jenže zase k tomu potřebujete nabíječku, kterých je jen pár.
to může být pravda, ovšem přesto Tesle nevěřím. A připočtu li k tomu, že servis najdu v Praze (a i tam lze čekat na nějaký díl 2 měsíce) a pak až v Drážďanech (podobné je to s čínskými značkami) tak mě to jistě do náruče této značky nenasměřuje. Raději bych dal přednost koncernu, Hyundai nebo Renaultu... S těmi na rozdíl od Tesly zkušenosti mám a přece jen je to vět za čtvrt i půldruhého milionu...
A pak samozřejmě Teslu nechci kvůli jejím kopancům při rozjezdech, stylu všechno na tabletu absence klasických řídících prvků (např. blinkr páčky a podobných výmyslů pana Musca a jeho konstruktérů)... Potřebuji auto nikoliv opičáren,
prdících polštářků a her...
Proto se poohlédnu u jiných značek... V neposlední řadě i proto, že jsem zvyklý svými nákupy podporovat české výrobce, kteří dávají lidem práci u nás. Ne v Berlíně, ve státech či v Číně...
Jinak proti EVO nic nemám a až mi doslouží stávající Škoda zahrnu do výběru i EVO, zda se vyplatí... Preferovat však budu auta vyrábějící se v Evropě, ideálně v ČR...
Samozřejmě každému vyhovuje něco jiného a každého volba. Problém u evropských výrobců EV je, že jsou technologicky oproti Tesle zoufale pozadu, takže řešíte problémy se zimním dojezdem, s nefunkčními a drahými dobíječkami, vysokou spotřebou a tedy kratším dojezdem nebo nutností mít větší baterku a znamená to taky delší dobíjení. Stávající výrobci jsou aktuálně pozadu za Teslou tak o 2 generace a navíc jsou ty auta o 200-400 tisíc dražší než Tesla.
Ovládání na tabletu je super, většina těch, co na to nadává, to nikdy nezkusila. Nicméně u blinkrů souhlasím, že to byla změna zbytečná a důvodu nerozumím, i když jsem si na to zvyknul.
Co myslíte kopanci při rozjezdu, to netuším.
Jinak Tesla má servis nově i v Brně.
když se podíváte na žebříčky automobilek u STK nebo kvalitu výrobků v průběhu času, tak tam zrovna Tesla příliš nezáří... Možná do ní už neprší a lícování dílů a všech mechanických částí už nejsou tak obludné jako před pár lety, ale se umísťují na chvostech žebříčků autových organizací. Především pak ty echt americké vozy...
To byla pravda možná před lety u aut z Ameriky, ale to se netýká současné produkce z Číny nebo Berlína. Zpracování, slícování dílů i kvalita je na špičkové úrovni. Mám auto rok a v servise jsem ještě nebyl, narozdíl od známého, kterému servis Mercedesu není schopný u nového auta vyřešit zatékání vody skrz střechu.
Dnes jsem měl s 3,5 L V6 spotřebu pri průměrné rychlosti 69 km/h spotřebu 7,5 litru benzínu se staršm autem střední třídy. Pri prodeji za pět let na autě neztratím žádné peníze z hodnoty vozu. Včera jsem viděl inzerát na Teslu s najezdem 100 tis a rok starou za 600 tis Kč. Je potřeba řešit náklady na provoz nejenom palivem. 😉
Prosím řekněte mi, kde se dá koupit rok stará Tesla za 600 tisíc, beru ji hned.
Tesly za 600 jsem zatím viděl nejmíň 5 let staré a nebo po havárce
Každý máme svoj pohľad na auto,ale viem že Tesla sa takého veku ako má moje auto nikdy nedožije Je moc prečipovana a elektronická.Ma plno blbosti ktoré človek nepotrebuje.Ozaj keď sa vybije baterka tak sa neotvorí ani z vnútra ani z vonku aspoň tak to písali.Prajem Vám veľa stastných kilometrov bez nehody a hlavne bez servisu.Tam by ste zaplakal.Kazde auto používa brzdy na diaľnici pred prekážkou v 130tke.Je to ešte v plienkách počkajte za chvílu z akým dojazdom prídu Činani.Len ich treba pustiť na naš trh.
Pro někoho blbosti, pro jiného užitečné funkce.
Vybít baterku v Tesle je skoro nemožné. Pro případ nehody je tam i mechanické otevírání dveří.
Se servisem bych nezaplakal, ceny jsou obdobné jako u jiných značek, nicméně 4 roky mám záruku na auto a 8 na celé pohonné ústrojí a jak jsem psal, toho co se tam může pokazit je tam mnohem méně.
Brzdy v Tesle se téměř nepoužívají, brzdí se rekuperací.
A v plenkách už technologie dávno není, to auto je lepší prakticky ve všech ohledech oproti spalováku.
Tesiel 10ročných a viac nebudú moc v predaji,lebo nenajú cenu.Za 500-600 tisíc stojí v áčku Tesla 2019!a nájazd 150000km.Zabúdate na jednu podstatnú vec,že tie komponenty čo ste popísal si vymením sám a aj objednám na nete,ale u Tesly asi tažko vymeníte brzdy,pruženia atď.Neni toho veľa,ale problémové.Ja mám veci na Opel za babku,ale na Teslu z USA.Je to ešte v plienkach bez dotácii a DPH je to nepredajné.Preto na činske autá clá,lebo sú za polovicu.Ja ani do servisu nechodím to auto ide bez poruchy.Kamarat mal ten istý motor a natočil 800000km.Ale to sme už niekde inde.
Tak se podívejte sám třeba na mobile.de. V prodeji jsou a stojí půl mega. Tesly model 3 za 500-600 u nás v ackach to je jiné auto, menší, levnější, původní cena 1-1,3M. Ty 10 leté modely S jsou z původní ceny kolem 2M. Což odpovídá - po 5 letech jsme na 50%, po 10 na 25%.
99% lidí nejsou automechanici, aby si něco doma vyměňovali, to je jen váš specifický případ. A brzdy u EV v podstatě neměníte nikdy, protože se téměř nepoužívají. Zbývají prvky v podvozku, ten je samozřejmě stejný.
EV a speciálně Tesly za současné ceny jsou plné konkurenceschopné. Teslu kterou jsem koupil, byla levnější než srovnatelné velký a vybavený passat a k tomu šetřím 60-80 tisíc ročně jen na palivu (oproti předchozímu autu se spotřebou 10,5) + úspory na servise
Já s vámi souhlasím to by se museli porovnávat dvě konkrétní EV. Normy dojezdu máte taky pravdu, čínská norma je jiná než například americká, nebo evropská. Číňané však tvrdí, že se normy vývojem baterií sbližují, jako příklad uvádí nižší výkon baterie v zimě. To se však novými bateriemi smazává, oni jsou v zimě o hodně výkonnější než ty co byly vyrobeny před 3 lety. Správně to řekl šéf čínské firmy CATL baterie do EV staré 3-4 roky jsou z dnešního pohledu pouze muzejní kousky. Což teprve baterie s pevným elektrolytem, které se již v Číně intenzivně testují to potom nějaký dojez 700 km bude pouze k smíchu. Nechme se překvapit. Poznámka k Tesla. Jak sleduji čínské odborné weby, nebo weby automobilek tak podvědomě lze vypozorovat jak čínští výrobci bojují s TESLOU jako tím pro ně vzorem i když to nedávají nějak výrazně najevo.
No o pevném elektrolytu se mluví už dlouho a já jsem mírně skeptický, myslím si, že to ještě potrvá. Stejně bojuje Tesla se suchou katodou, mělo to být už dávno, ale zatím to umí vyrobit jen laboratorně, na masovou výrobu nemá dostatečnou výtěžnost. Všechny tyhle revoluční technologie jsou problematické. Věřím spíše v postupné pomalé krůčky v rámci stávajících technologií.
A myslím si, že zvítězí spíš ten, kdo bude schopen vyrábět nejlevněji, než ten kdo nabídne nějaké zázračné parametry.
Ale nechme se překvapit, třeba se Číňanům ten pevný elektrolyt opravdu podaří 🙂
10 rokov starú Teslu v bazáre určite nenájdete,to je nepredajné v áčku ročniky 2019 Max Ja mám pracovné auto Opel Astra classic combi.ročnik 2005, motor 1,6 benzín 16ventil 250000 km bez poruchy.STK+EK bez problémov.Tieto ležaky majú super motory bez poruchy to Tesla vekovo nemôze vydržať.Doporučujen si na YouTube pozrieť video Fínskeho taxikára ako dopadol z Teslou v záruke v servise v Helsinkách.Vývoj spalovacích motorov trvá dlho desať ročia,baterky sú ešte v plienkach a chvílu to ešte potrvá až to bude reálne pre všetkých.
Tesel starších 10 let je v bazarech minimum, protože v té době tesla vyráběla jen modely S a v malých objemech, nikoliv proto, že už je to šrot.
Na německých bazarech ale pár kusů najdete, v cenách okolo půl milionu Kč. Kdyby to byl šrot byly by ceny podstatně níže.
Videa kde koho, co u nějaké automobilky neuspěl s reklamací, je plný internet, to neříká reálně vůbec nic. Můžete se taky podívat na videa taxikářů, kteří s Teslou mají najeto přes milion kilometrů s relativně malou údržbou. Rekordman už má myslím přes 2M km.
To, že u 20 letého auta nemáte žádnou závadu je jen obrovské štěstí, které 2x nezopakujete. Ale i tak musíte měnit olej, vzduchové, palivové, olejové filtry, brzdové destičky, kotouče, svíčky, rozvody, spojky,... nic z toho v EV neřešíte, u Tesel není ani žádný servisní interval, jen je doporučeno 1x za 2 roky vyměnit kabinový filtr za 400 Kč. Úspora na servise za 10 let bude jen za ty výměny oleje ke 100 tisícům s dalšími položkami klidně 200-300. A nová baterka, kdyby vám náhodou odešla (je na ní záruka 8 let) je za 200k. Nejhorší, nepravděpodobný scénář tedy je, že na tom budete po 10 letech na servise stejně
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pracuji v automobilovém průmyslu 32 let! Teď momentálně v Číně PO 4 letech v Indii. Tesla je všechno jiné než dvě generace před Evropou. Čína nám utekla, Tesla prodává technologicky 15 let staré řešení, akorát má dobrý marketing, kvalita je jim u …. A nebojí se riskovat/lhát s takzvanými plně automatizovanými systémy
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No jasně 😂
Prosím vás, vyzkoušejte si tu Teslu a pak mluvte o 15 let starém řešení. 😂 Vy jste fakt komik. Vůbec netušíte o čem mluvíte.