• Zajímavé zejména je, jak autor opomíjí důležitá fakta a možná neúmyslně zkresluje celý dojem.

    Tak například....pokud někdo chce srovnávat účinnost, je asi nutné zahrnout účinnost generace, tranformace, přenosu, transformace, přenosu a transformace do auta a pak hlavně nabíjení akumulátoru, jeho udržování a ztrát zejména v zimě a létě.

    Dále autor velmi zjednodušuje účinnost spalovacího motoru. Takže konkrétně např Ford Galaxy turbo diesel má účinnost okolo 50% na hřídeli tj z jeho 70l nádrže, v které je tedy něco pod 700 kwh dostane na hřídel řekněme 300 kwh. Zatímco tedy např Kia Kona s 65kwh baterie (reálně využítelných tedy 10-80%) je 45 kwh v baterii, na hřídeli elektromotoru tedy 40 kwh. Hmotnost obou vozů je srovnatelná s plnou nádrží...akorát ford galaxy III je pro 7 lidí v jiné velikosti a je to MPV....Na nádrž fordu se ujede 1000 km (neboli 30kwh na 100), na nabití kona ujede dle praktických zkušeností cca 230km s velkýma nervama....ze 100% nabití na 10%....tedy cca 25kwh na 100. Hlavní emise z kol jsou stejné. Cena paliva na 100 při nabíjení na rychlonabíječkách je dražší u Kony atd....

    Filozofie na téma.... baterky stačí mít 2x tak lepší (energy density) a hlavně bezpečnější, aby to uživatele neusmažilo a nemuselo se to dávat do kontejneru s vodou a zakopávat pod zem je krásná....Je to něco podobného, jako že fůzní energie je za rohem (už 50 let) a ještě asi tak 50 let bude....Přesnost odhadů o čase, kdy bude fůzní energie, či kdy bude 2x (ale reálně potřebujeme 5x) účinnější a bezpečná baterka je z kategorie odhadů kdy poletí česká raketa na mars....Utopie...