Typická novinářská kachna o ničem.
Ať si každý koupí co chce a jezdí v čím chce, proč ne. Ovšem je tady nějaké politické zadání, kdy parta lidí v EK bez jakéhokoli technického vzdělání a bez jakékoli zodpovědnosti určí nějaká pravidla, zákony a směr, kudy se my (hloupí) občané holt budeme muset ubírat. A celý ten nesmysl se ještě zabalí do od základu nesmyslného boje s globálním klimatem (už to sousloví zní příšerně 🤦♂️), aby na konci zbyl chudobinec s názvem Evropa. Jedinou věc, kterou jsme v Evropě uměli, tj. technologický náskok ve výrobě automobilů, hážeme za hlavu a vrháme se do něčeho nového, mnohem dražšího, horšího, na suroviny (které nemáme) hodně závislého podnikání. 😔🤦♂️
No, a jak si tady čtu názory některých nadšenců té jediné a nepochybně správné elektromobilní cesty 😄, tak je jasné, že o užitečné idioty nouze nikdy nebude. 😔
Přesně. Je to tak příšerné a tak evidentní i pro dvojkaře z fyziky ze základní školy, že se nabízí jen jediné vysvětlení.
Ptejme se kdo z toho má největší strategický prospěch a peníze.....nemyslím, že by politici byli tak hloupí. Myslím, si, že je za tím dlouhodobá strategie bilionářů, kteří si v Davosu odhlasovali "reset" a ESG....
Protože nikdo nemůže být tak hloupý a podporovat vybudování nové další elektrosítě (která se budovala 100 let), té mědi je také na světě přebytek, že....Jde o to, že jakmile bude vše na elektřinu a žádná hotovost, tak se jen v počítači klikne.... a budeme všichni poslouchat, nebo nebudeme jezdit, topit, jíst atd.... a to běží.... Marxismus s nadvládou proletariátu jaksi za 150 let vyprchal, jelikož proletariát v podstatě přestal existovat.... tak teď se bude ta správná část populace zachraňovat na úkor té jiné populace, co žije na venkově, která je evidentně na odpis, včetně jejich zvířat, co moc prdí..... Prostě už o tom i natočili Avengers, ne?..... potřebujeme zabít polovinu lidstva... to je přece jasnačka a hlavně musíme mít více než 100 pohlaví, aby to to 99 a 100 spolu mohli zkoušet... a ejhle, ono to nějak nejde. 🙂)) Psi s počítačovými obrazovkami místo hlav přece nevadí.
Už je to jak na pouti , u každého stánku zaručeně to nejlepší zboží .
Neuplyne týden, aby se neobjevila zaručená zpráva o "průlomu" nebo "revoluční baterii".
Takhle to ovšem v životě nechodí , v 90% jde o fake , v 10% info o prvotním výzkumu, který bude vyžadovat deset a více let práce bez zaručeného výsledku.
Pro info, první baterii schopnou souvisle dodávat elektrický proud vyrobil Alessandro Volta, v roce 1800. Tedy rozdíl 224 let.Každá nově vyvinutá baterie má však řadu nedostatků (jmenujme například toxicitu elektrolytu, nízký počet nabíjecích cyklů, choulostivost při přílišném poklesu napětí a další), proto jsou zatím všechny dostupné baterie řešením více než kompromisním.
A zkuste se zeptat hasičů, čeho se bojí nejvíce.
Výjezdu k hořícímu elektrovozu, který nejde uhasit .
hlavně kdyby si někdo chtěl alespoň nastudovat tu fyziku 7 třídy....dozvědět se něco o výrobě baterií a těžbě potřebných surovin nejen pro ty baterie, ale i drátečky či motorky s těmi podivnými magnetky.... z čehopak se ty úžasné magnety v těch DC motorech asi vyrábějí?.... kolik tisíc tun se muselo propláchnout úžasnými chemikáliemi.....a nejlepší pak je jak se v praxi likvidují ty nefunkční baterky?..... zakoupou se pod zem.... to je pane ekologie na 2
Ne, vaše auto potřebuje 20KW energie, ale s účinností 33% potřebuje 60KW což je 6 litrů. Je to velmi orientační. Největší spotřeba je pŕi akceleraci a odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti. Při malých rychlostech je to jen o valivém odporu a převodech v autě.
Ano, když jedete starým benzíňákem 60km/h po rovině 🙂))
Což takhle použít moderní turbodiesel a jezdit za stejné peníze daleko větším autem v rychlém pruhu a ne v tom odstavném 🙂 a zároveň být ekologičtější než vyrábět elektřinu např v uhelných elektrárnách, generovat ji, přenášet ji stovky kilometrů, 4x transfromovat, nabíjet s velkými ztrátami akumulátory, které byly extrémně neekologicky vyrobeny ze stovek tun písku a vypláchnuty silnými kyselinami atd atd atd... Mimochodem tu elektřinu dostanete na hřídel z té kostky uhlí s jakou účinností?....myslíte že 33%?..... tak si to nastudujte..... a zjistíte že ani náhodou.
Hlavně když se naučíme s energií obecně lépe hospodařit - šetřit a rekuperovat.
a proč?, nemyslíte, že je dostatečné 50% zdanění litru paliva?.... Což takhle zdanit elektřinu stejně, abychom naplnili ten státní rozpočet a měli na to nesmyslné rozhazování typu 200000 dotace na dovážené elektromobily z číny či ameriky z peněz chudáků, co nemají na to aby si zatopili elektřinou a pálí odpadky?!....nemyslíte, že to dostatečně přispívá na ty fantasmagorie typu.... vozme v autě 400 kg baterek a říkejme si jak je to ekologické a úsporné....
Všechny tyto hochy bych nechal propadnout z Fyziky 7 třídy
Elektrická baterie v autě je slepá cesta. Jsem si jist, že zvítězí jiná technologie. Mě se nejvíce líbí ta, kterou stručně popišu.
Sluneční elektrárny někde v pouštích budou rozkládat vodu na vodík a kyslík. Z těchto dvou chemických prvků a ze vzduchu získaného oxidu uhličitého se bude ve velkém vyrábět třeba metylalkohol a ten se bude distribuovat do benzínových čerpacích stanic podobně jako dnes nafta a benzín. Jako bonus bude ještě snižování škodlivého oxidu uhličitého v atmosféře, to je snižování množství tohoto skleníkového plynu.
Jste legrační. Víte něco o solárních článcích a jak "dobře" fungují při teplotách typu 50C?....a víte, že methanol je jed a že ho může koupit jen oprávněná osoba? .... a víte, že vodík je krapet problematický pšouk?...jako např proč se nejsilnější bombě říká vodíková?..... jak má velkou molekulu?.... a hlavně.....jak se jako jeden z mála plynů při expanzi krásně zahřívá?....a jak se výborně přepravuje?....
Tak Vám poradím, dejte si nádrž vodíku pod postel a zapijte to na dobrou noc metanolem 🙂))))))))
230 km s 64 kWh baterií?.. To je i s karavanem? Tohle dám pořád s prstem v zadku i se starým ioniqem 28kWh
tak to povězte panu Ondrejkovičovi
mimochodem je to legrační..... Zkuste s tím Vaším Ioniqem jet z prahy do Liberce v rychlém pruhu.....a ne v tom pravém, za bílou čárou....🙂)), A pak mi zavolejte... já Vás naložím jeřábem....tak kde jste dojel.
Zajímavé zejména je, jak autor opomíjí důležitá fakta a možná neúmyslně zkresluje celý dojem.
Tak například....pokud někdo chce srovnávat účinnost, je asi nutné zahrnout účinnost generace, tranformace, přenosu, transformace, přenosu a transformace do auta a pak hlavně nabíjení akumulátoru, jeho udržování a ztrát zejména v zimě a létě.
Dále autor velmi zjednodušuje účinnost spalovacího motoru. Takže konkrétně např Ford Galaxy turbo diesel má účinnost okolo 50% na hřídeli tj z jeho 70l nádrže, v které je tedy něco pod 700 kwh dostane na hřídel řekněme 300 kwh. Zatímco tedy např Kia Kona s 65kwh baterie (reálně využítelných tedy 10-80%) je 45 kwh v baterii, na hřídeli elektromotoru tedy 40 kwh. Hmotnost obou vozů je srovnatelná s plnou nádrží...akorát ford galaxy III je pro 7 lidí v jiné velikosti a je to MPV....Na nádrž fordu se ujede 1000 km (neboli 30kwh na 100), na nabití kona ujede dle praktických zkušeností cca 230km s velkýma nervama....ze 100% nabití na 10%....tedy cca 25kwh na 100. Hlavní emise z kol jsou stejné. Cena paliva na 100 při nabíjení na rychlonabíječkách je dražší u Kony atd....
Filozofie na téma.... baterky stačí mít 2x tak lepší (energy density) a hlavně bezpečnější, aby to uživatele neusmažilo a nemuselo se to dávat do kontejneru s vodou a zakopávat pod zem je krásná....Je to něco podobného, jako že fůzní energie je za rohem (už 50 let) a ještě asi tak 50 let bude....Přesnost odhadů o čase, kdy bude fůzní energie, či kdy bude 2x (ale reálně potřebujeme 5x) účinnější a bezpečná baterka je z kategorie odhadů kdy poletí česká raketa na mars....Utopie...
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nejsou jen uhelne elektrarny. A jinak mate pocit, ze dobyvani ropy, transport a rafinace je ekologictejsi? Jen kolikrat se precerpava nez ji tankujete. Ja to tedy nevim, ale vsadil bych se, ze pokud mate el auto a alespon castecne nabijite fve a castecne jadernou elektrarnou, neni co resit. A to nepocitam, ze se nemeni olej, ktery se mimochodem nema v CR jak recyklovat. Nemame jedinou linku.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vemu to od konce,
Nevím jestli máte správné informace. Odkaz
je to v češtině, takže nepředpokládám, že to nikdo nekoupil, ale nevím, jestli se někomu vyplatí do tohoto investovat .... záleží na množství a ekonomické kalkulaci.... jako ostatně u všeho. Např hliníkové plechovky na nápoje.... tyto linky maji takovou kapacitu, že tuto linku celá čr neuživí a je daleko levnější plechovky dovážet. Stajně tak to může být o lince na recyklaci olejů.... možná je výhodnější vyjetý olej dát do cisterny a odvést ho do zahraničí na tuto linku nebo je levnější to spálit. Vždy je to o penězích, na které greendealisti rádi zapomínají.
Cena je vždy vynikajícím vodítkem ekologičnosti (pokud tedy přijmeme nesmyslný argument o škodlivosti CO2.... zde bych poradil se podívat na důvody, proč někteří bohatí zemědělci, pokud si to u dané plodiny mohou dovolit, pumpují drahý co2 do skleníku, aby měli vyšší výnosnost). Cena čehokoli je na vyrovnaném trhu odrazem nákladů na produkci dané věci či služby. V některých případech právě typu produkce ropy či paliv jsou ziskové marže naprosto minimální. Cena benzínu je zkreslena daněmi a náklady na produkci 1 l jsou v této bouřlivé době pod 20kč za litr. Cena automobilu na palivo je i přes vnitřní dotace ze spalováků do EVček v automobilkách je cca 2x menší, tedy ekologičtější. Cena kwh na hřídeli je u el. daleko dražší než z paliva bez daně, tedy méně ekologická. Jaderné elektrárny..ano. Proto je němci na základě tlaku zelených zrušili? atd...