Jo a ještě jedna vec, zcela formální, z hlediska dopravního prava:
nedávno tam schválili cosi jako "sdílenou zónu chodcu a vozidel". Je to asi na 10 místech v ČR a z toho na dvou v Brně (ještě na Česke). Chodci a vozidla se mají navzájem respektovat. Nevím přesně jestli to platí i v kolejišti saliny, ale být právníkem toho prejetyho, tak bych zvážil že to použiju.
dopravni znacka IZ 10a „Sdílená zóna“
Ta sdílená zóna by tam měla být označena nějakou značkou.
No, bude to zajímavé. Jedno chybné rozhodnutí, a jak to dokáže zvrátit život hned dvou lidí.
Dennodenně sleduji nejen chování řidičů (zejména vyjíždění z vedlejší komunikace), ale i chování chodců - přecházení mimo přechod jeden, dva metry vedle, vcházení na přechod, aniž by sledovali co se blíží nebo ne...
Pokud by se chodci a vozidla vzájemně respektovali, ubylo by dost dopravních nehod.
Kéž byste měl o tom vzájemném respektu pravdu.
myslim ze tam uz je, a to tahle:
Nejsi z Brna, ten bus z toho místa jezdí ke Grandu vždy stejně. Nikde se neotáčel.
Aha. Asi jsem z Marsu, jen tu 65 let bydlím.
Možná normálně ano, ale tento zjevně vyjizdel po salinove trase (noční rozjezd) a snažil se otočit, nebo možná uvolnit průjezd někomu za sebou. Protože kdyby jel dal po šaline směrem ke starýmu divadlu, zatacet by nepotřeboval, nebo ne tak moc.
to je pred nadrazim.
1/ prechod tam neni.
2/ normalne se tam takhle ten bus nemuze otacet, ten muz asi byl zvykly z denniho provozu, ze auta a busy projizdi rovne a na tom miste uz je "za vodou". Nejsem si jist, ze v noci se tam smi busy takto otacet. Protoze salina, v jejimz pruhu ten bus jel, se tak proste neotoci.
Jo a ještě jedna vec, zcela formální, z hlediska dopravního prava:
nedávno tam schválili cosi jako "sdílenou zónu chodcu a vozidel". Je to asi na 10 místech v ČR a z toho na dvou v Brně (ještě na Česke). Chodci a vozidla se mají navzájem respektovat. Nevím přesně jestli to platí i v kolejišti saliny, ale být právníkem toho prejetyho, tak bych zvážil že to použiju.
Bohužel místo neznám. To je ta jedna z věcí, které mě i jiným zůstává skrytá. Stejně jako to, jestli se v místě může otáčet nebo ne. Nejen Vaše poznámka o tom, jak to tam vypadá ve dne, ale i o tom, jak to vypadalo v konkrétní dobu, kdy k nehodě došlo. Rozhledové podmínky, jak z pohledu chodce, tak z pohledu řidiče. To jsou všechno věci, které nám všem videozáznam neukáže, ale které jsou také důležité. Videozáznam vypadá, že tam bylo světla jak o pouti, ale skutečnost mohla být úplně jiná. Předpokládám, že se to nestalo ve dne. Spíš mi to přijde večer. Vypadá to, že vozovka byla mokrá. Pokud ano, tak za tmy to viditelnost zhoršuje. V záplavě odrazů světel nemusel být chodec v tmavém oblečení vůbec vidět.
Proto si netroufám označit konkrétního viníka. Jen jsem uvedl následek, který známe. Ale cesta k němu vede zjištěním všech okolností. Některé z nich jsem uvedl výše.
Osobně si myslím, že tento případ se povleče. Ať už padne takové nebo makové rozhodnutí, ta, či ona strana se proti němu určitě odvolá.
Máte pravdu, že ten člověk tam neměl co dělat, ale už se stalo. To mi připomíná jiný případ z Brna, kdy řidič přejel člověka ležícího ve vjezdu do podzemních garáží. Také tam ten člověk neměl co ležet. Nicméně všichni víme, že stín zavinění za smrt toho muže je i v tomto případě na řidiči.
Jen dvě poznamky: byl to noční rozjezd, brněnská, specialita, takže nejdřív v 23:30, spíš později.
Proto taky ten bus jel po kolejích, v noci totiž nahrazují salinu.
A za druhé, formalne: nedávno tam schválili cosi čemu říkají "sdílená zóna chodcu a vozidel" nebo tak nějak. Je o asi na 5 místech v ČR a v Brně ještě na České. Chodci a vozidla se tam mají navzájem respektovat. Nevím jestli to platí i pro to kolejiště, ale být právníkem toho prejetyho, asi bych to použil.
Jak jako rovně? Aby mohl jet rovně, tak musí zatočit doleva, jak na videu. Podívejte se na mapu. Kdyby jel doslova rovně tak vjede do náspu nad kterým je parkoviště. Všimněte si, že vyjíždí ze stanoviště hned před hlavákem. Asi to tam zas tak dobře neznáte
Znám to tam dokonale, patrně na rozdíl o vás, bydlím tu 65 let. Bus jel po salinove trase a otáčel se o 180 stupňů do protisměru taky na salinu.
A čisté formálně vzato, nedávno tam udělali cosi čemu říkají "sdílená zóna chodcu a vozidel". Nevím jestli to platí i v kolejiště, ale ten řidič má asi problém.
Naše názory na to, kdo nehodu zavinil jsou zcela irelevantní, neboť i při pozorném sledování videa nelze jednoznačně říct, kdo je viníkem. Jestli řidič autobusu, který nedostatečně sledoval provoz a nereagoval na chodce v komunikaci, ačkoliv mohl reagovat, a nebo chodec, který se rozhodl zkřížit svoji dráhu s dráhou jedoucího autobusu, aniž by dál sledoval kam autobus pojede. Samotné video ukazuje jen to, co ukazuje, ale spousta věcí nám zůstává skryta.
Důležitý v současné chvíli, nikoliv však rozhodující o vině, je následek dopravní nehody. A ten je takový, že chodec utrpěl vážná zranění v důsledku střetu s jedoucím vozidlem a následném přejetí.
Nezávidím ani řidiči autobusu, který bude mít doživotní trauma, že přejel člověka, a nezávidím ani tomu chodci, který, předpokládám, utrpěl vážná zranění.
Napadá mě však jedna otázka. Je lepší křížit svoji cestu vůči přibližujícímu se vozidlu (obecně, jakémukoliv dopravnímu prostředku), nebo je lepší pokračovat dál poté, co se vozidlo od nás vzdaluje?
Myslím, že odpověď na tuto otázku je důležitější, než polemika na tím, kdo je/není viník uvedené dopravní nehody. A určitě tu odpověď znáte.
nevim jestli to tam znate, ale ve dne tam normalne vozidla projizdi pouze rovne, otaceni o 180° nelze. Nevim ale, jestli ma Dopravni podnik nejakou vyjimku nebo tak.
Kazdopadne ten clovek tam nemel co delat, ale v tom konkretnim miste si myslel, ze uz je "za vodou", protoze vsichni tam za dne jezdi rovne. Zvlast salina, jejiz pruh ten bus vyuzival.
Takže když fotil domorodce v Africe Zikmund a Hanzelka a jiní, bylo to OK, ale když Riefenstahlová, proti které po válce navíc nic nenašli, tak to bylo rasistické? Ti lidi se už dočista zbláznili.
Vypadá to tak, že když si v Německu v autě na zpětné zrcátko pověsíte figurku malého černoška, tak vás zavřou za rasismus.
No, třeba se ještě o Hanzelkovi se Zikmundem něco nepěkného zpětně dozvíme 😜🤪
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ta sdilena zona tam sice je, ale uplne jinde. Je to jeden jizdni pruh, z pohledu videa vpravo nahore, mezi 1. tramvajovym ostruvkem a chodnikem u obchodu. Autobusy tamtudy nejezdi. Ani ve dne, ani v noci.
Zato uderem pulnoci se rozjede timhle smerem 10 autobusu naraz (a dalsich 10 na opacnou stranu), jsou tam ruzna svetla, poutace, hra stinu a svetel. Vyjizdet tam odtud musi byt zazitek. A nikdo s aspon pulkou mozku se dobrovolne nevrhne mezi 10 rozjizdejicich se kloubovych autobusu. Kdyby to pred timhle autobusem stihnul, dostal by se doprostred te druhe ctverice co odjizdi z nastupiste vpravo od nich. Je to nejsirsi mozne misto kde se tam da prejit a deset do sebe se radicich (ok, osm, dva jsoj trochu bokem) autobusu je vcelku solidni prekazka. Tohle neudela nekdo, kdo se ma rad, ani kdyz se vraci z nejvetsiho tahu roku.
1 odpověď
12
Sledujících
0
Sleduje
12
Sledujících
0
Sleduje
no, to mate pravdu ze ta znacka je u Letma, ale mela by platit v cele siri vozovky, ne ? Takze kdybych "vztycil kolmici" od te znacky u Letma k ose vozovky, kdovi kam bych se trefil 😁
Ale jak pisu, je to ciste formalni vec, pouzitelna mozna pro pravnika.
1 odpověď