Technicky to smysl dává, ale zabíjí to ta cena.
O té slabší a nejlevnější variantě vůbec nemá smysl uvažovat, jen 6,6 kW nabíjení je prostě potenciálně velký průšvih, to riziko že budete potřebovat rychle dobít je příliš vysoké. Takže minimální cena za silnější model s 30 kW DC nabíjením je 470 000 Kč.
Elektřina taky není zadarmo, ani když budete nabíjet doma ze své FVE, musíte počítat taky amortizaci systému. Takže 1 kWh vás vyjde minimálně na 3 - 5 Kč. Občas ale budete muset na veřejnou nabíječku s cenami přes 10 Kč na 1 kWh. Při spotřebě 0,15 kWh / km se tak dostanete na nějakých 0,75 Kč na km při značně optimistickém scénáři.
Oproti tomu takový Fiat Panda s 1.0 benzínovým mild hybridem koupíte nový za 340 000 a to budete mít ve výbavě i vyhřívané čelní sklo. Po městě se dostanete se spotřebou pod 6l na 100 km a mimo město či na městském okruhu to jezdí s přehledem pod 5 l na 100. Takže náklady cca 2 Kč / km max. Navíc je to naprosto plnohodnotné auto a nemusíte se s tím bát ani na dálnici.
Takže tady máme rozdíl cca 1,3 Kč na km v provozu, a to je ta neoptimističtější varianta, v reálu se podle mne nedostanete přes 1 Kč. Ale tvařme se, že to bude opravdu těch 1,3 Kč. Rozdíl v ceně auta je 130 000, to se vám tedy náklady na palivo i při té nejoptimističtější variantě ve prospěch Springu vyrovnají až po ujetí 100 000 km. Což u auta co chcete používat převážně ve věstě a kolem komína znamená taky třeba 10 - 12 let. To to do té doby asi spíš prodáte, přičemž u té Pandy bude pokles ceny rozhodně nižší než u té Dacie.
Kde mate zapocitane servisni prohlidky u fiatu?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Si mela za zivot naskudlit