Ta cena servisu ropáka vyváží jeho pořizovací cena. Za 400 000 km to dělalo 118 000 kč nepočítám obutí, které by bylo dalších 100 000 kč. To obouvání e-auta bude vzhledem k tomu "blicímu" krouťáku dražší.
Ať to počítám jak to počítám to cestování s ropákem mám prostě levnější. Na oněch 400 000 km jsem o 240 000 levnější a to počítám to nejlevnější nabíjení do 12 kč/kWh.Samozřejmě se to může časem změnit, ale snad je všem jasné, že cena elektrické energie dolů určitě nepůjde, naopak. Za posledních 10 let zdražila cca na trojnásobek...
Ano někdo tady začne namítat že nabíjí z fotovoltaiky, ale tu možnost nemají všichni. Nakonec i ta fotovoltaika také něco stála a většinu když přes den svítí to auto jezdí. Takže nabíjet baterky, které pak budou zase nabíjet baterky z auta.
Můj závěr výše podložený fakty je,že prostě ještě není doba přesedlat do e-auta.
Ano, souhlasím, že s dnešními technologiemi ta doba ještě není. Pokud sledujete vývoj zejména v Číně, tam jedou jeden patent za druhým, ceny půjdou rychle dolů, nabíjení se zrychluje, již jsou první použitelné bezdrátové nabíječky. Za deset let to bude hodně reálné pro mnoho lidí.
Tak co kdyby se ten závod dal třeba na 500 kol ( dejme tomu 800 km ) ? Samozřejmě s možností dotankovat. Co myslíte jak to dopadne tady.?
Upřímně jestli to auto zrychlí za dvě vteřiny na 100 nebo za osm na 100 je pro běžný provoz naprosto jedno. Mě jako řidiče nejvíc zajímá cena:
U ropáka při spotřebě 5,5 l/100 km je to cca 1,8 kč/km..
U eauta při spotřebě 20 kWh a dobíjení na veřejné nabíječce ( ne každý má možnost nabíjet doma protože bydlí třeba v paneláku ) za 12 kč/kWh je to 2,4 kč/km.
Pokud ale budete nabíjet na hpc rychlonabíječce ( onėch 30-45 minut ) platíte 18 Kč za kWh. To je 3,6 kč / km. Tedy jednou tolik než náklady na kilometr u ropáka.
A to vůbec neuvažuji o ceně pořizovací E versus ropák...
Bavíme se tady o krátkých závodech, Vy vymýšlíte specifické scénáře kde dnešní elektrotechnologie zatím kulhají a to je jasné. Za deset let budou baterie a nabíjení jinde stejně jako byly před deseti lety. Na denní ježdění je elektro skvělé, nevrčí, nevibruje, v kabině klid a poblejete se na požádání z krouťáku.
Problém je zde tlačenka vlád (EU, UK, Čína), kdy chudí lidé na to zatím nemají. Za deset let budou technologie i ceny jinde.
Mimochodem sice počítáte cenu za nabíjení, ale opomíjíte servis kde budete měnit tak možná gumy a tlumiče. Pro radost se určitě svezu v brm brm ferrari, ale pro běžné denní ježdění do práce je to rozhodně skvělá varianta pro spoustu lidí.
Tak to tomu asi moc nerozumíte, postavil úspěšnou firmu nejen u nás, ale i v zahraničí, jestli si myslíte, že to je nic, tak už fakt nevím.. a že se tento rychlý růst musí zaplatit formou dluhu je snad nevyhnutelné, kdyby touto cestou nešel, tak bude tak maximálně rozvážet s 5 auty..
definujte úspěšnost - jsou pořád v červených a bez injekcí těch, co doufají v zázrak, by to už neexistovalo.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ty teda mají starosti. Sosnu bych po vyšetření na psychiatrické ambulanci propustil do domácího ošetřování.Tohle je fakt už totálne mimo...
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Diktatura by se Vám líbila, viďte.