Termín kachní křivka původně vznikla v Kalifornii, kde energie z FVE během dne vedla k rychlému poklesu poptávky po energii ze sítě. Nicméně večerní zvyšování spotřeby zatěžovalo síť, protože sluneční energie rychle klesala. V České republice, díky státní dotační politice, je situace odlišná. Téměř všechny nově instalované solární systémy jsou hybridní, obsahují baterie, které ukládají energii pro použití během špičkových období - jak odpoledních, tak i ranních. Díky tomu je křivka zatížení sítě stabilnější a problémy, jako je rychlé zvyšování zátěže večer, jsou minimalizovány. Solární systémy tedy nejenže snižují denní spotřebu, ale díky bateriím je zajištěna energetická soběstačnost po celých 24 hodin.
Kachní křivka cen na spotovém trhu, není problém ale příležitost nabít si zadarmo auto.
Řízení obchodní odchylky je problém obchodníků s elektřinou, kteří se ještě nenaučili spotřebu a výrobu domácností, které mají FVE odhadovat.
Jasně že GD dává smysl. 1 GW instalovaných OZE v průměru sníží cenu elektřiny o 10 EURO za 1 MWh. V Nizozemí měli v roce 2025 10% času cenu elektřiny na trhu nulovou a nebo zápornou a co je důležité v porovnání s rokem 2023 je to dvojnásobek času. To je neuvěřitelný trend, způsobený bezkonkurenční cenou solárních panelů. Průmyslové podniky, které nakupují elektřinu v dlouhodobých kontraktech se musí transformovat.
Přečetl jsem si studii a zjistil, že se vůbec netýká elektromobilů ani částic, které vznikají opotřebením pneumatik, ale pouze toxicity prachu z brzd.
Pak už jenom autor článku zkratkovitě udělal rovnítko mezi vyšší hmotností elektromobilů a množstvím vyprodukovaných prachových částic.
Třeba tady máte jasný důkaz, že TM3 s nájezdem více jak 300 000 km má stále původní brzdové kotouče a destičky. Odkaz .
V konečném důsledku nejenom, že spalovací auta produkují zdraví škodlivé látky díky spalování pohonných hmot, navíc generují ještě nebezpečnější látky díky neefektivnímu používání brzd bez rekuperace energie.
EV Clinic je chorvatský servis. Odkaz
Ano vypnutí JE v Německu byla chyba. Nicméně zavedení tržních principů do určování ceny elektřiny na burze v Lipsku je to nejlepší co nás mohlo potkat. Každý majitel přípojného místa může nakupovat elektřinu za aktuální tržní cenu a podle toho přizpůsobovat svoji spotřebu. Už nejsme rukojmí několika málo obchodníků s elektřinou kde konkurenční prostředí prakticky neexistovalo.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No to je skvělé pojednání, minimálně jeden odkazovaný článek je 9 let starý.
Ano to co autor popisuje se asi stane. Otázka je kdy a jak to bude provedené. S průběhovým měřením totiž může přestat být "velikost hlavního jističe" relevantní. Stejně jako se v 15 minutových intervalech měří spotřeba a počítá cena za odebranou silovou elektřinu lze měřit i zatížení sítě.
Každopádně bude tlak na to nezatěžovat síť. Takže elektromobil bude výhodné nabíjet celou noc a ne za 3 hodiny výkonem 22 kW. Nebo nabíjet nízkým výkonem baterii v domě a naopak špičkovou spotřebu domu vykrýt z baterky.
2 odpovědi