Když jsem byl před 10 lety v Guangzhou a Dongguanu, na ulici byly vidět jen elektrické skútry, auta tenkrát ještě spalovací. To byl začátek jejich snahy udělat podmínky pro život ve městě snesitelnější. Město bylo permanentně pod šedým příkrovem smogu, modré nebe nebylo vidět za žádných povětrnostních podmínek.
---
Dnes když přijedu z hor do Prahy, a jezdím do našeho velkoměsta často, smog je tam obvykle také, jen ne tak extrémní a ne vždy. Elektromobilita je cesta správným směrem.
---
VW nedokázal včas zareagovat musí dnes zavírat továrny, v Evropě ho to čeká pravděpodobně také.
---
Číně můžeme děkovat za to, kam vývoj lithium-iontových baterií dotáhli, a že budeme díky tomu brzy žít ve světě o trochu lepším.
Trocha statistiky. Průměrně hoří v ČR ročně 3200 bytových prostor. Ke konci roku 2023 bylo nainstalováno 167 tisíc FVE. V roce 2023 bylo 55 požárů způsobených FVE. V roce 2023 mělo kotel na fosilní paliva instalováno 667 tisíc objektů. Průměrně 1000 požárů ročně je způsobeno nevyčištěným komínem.
Takže pokud chcete ušetřit za elektřinu nechte si postavit FVE od seriozní firmy. Pokud nechcete vyhořet pozvěte si kominíka aby vám vyčistil komín. Pravděpodobnost, že Vám dům chytne od komína je 5x vyšší.
Zdroje:
Dochází k liberalizaci trhu s energiemi. Už nemusíme být loutkami velkých energetických firem. Stát nám dává dotace na pořízení FVE. Došlo k zavedení komunitního sdílení elektřiny. Všichni můžeme surfovat na spotového trhu a nakupovat za tu nejnižší cenu.
Nesouhlasím se závěry článku. Cena elektřiny pro spotřebitele, kteří umí řídit svoji spotřebu je nižší než před krizí.
V hotovostním styku je prostoru pro krácení daní opravdu hodně a nebavíme se jenom o 15% dani z příjmů ale i odvodech na sociálním a zdravotním za zaměstnance, a DPH.
Někdo to nazývá daňovou optimalizací, jiný krádeží. Jak to máte vy?
Když si hospodský vyvěsí v dnešní době, kdy pořízení terminál nic nestojí a poplatky za transakci jsou 1%, na dveře že bere jenom hotovost, řeknu si že je to buď "stará konzerva" a nebo má "dobrého" daňového poradce.
Úplně na konci článku se vyjádřila společnost BezDodavatele. Poplatky zvyšovat nebude a pro přesnější predikci spotřeby a přetoků nabízí instalaci měření v odběrném místě a poplatky dokonce sníží.
FVE se nevyplatí každému, ale pro toho kdo má spotřebu vyšší než 10MWh za rok a navíc je schopen spotřebu řídit dle spotového trhu a výroby FVE, je to skvělá investice.
Jasný důkaz toho, že elektromobilita nedává smysl. Vždyť elektromobily si kupují jenom zbohatlíci, co si nevidí na špičku nosu. Normální lidi jako já a vy přece nepotřebují jezdit v tichém autě za nízké provozní náklady. A kdo by chtěl mít doma stále nabité auto připravené k jízdě, když může jezdit na benzínku?
TMY aktuálně nejlepší poměr cena / výkon ve střední a vyšší střední třídě nehledě na typ pohonu. Z "Velká modernizace" TM3 Highland mě lákají jen odvětrávané sedačky, já jsem ale Čech a potřebuju auto s pořádným zavazadelníkem.
Jo a výkon motoru ten je u mě až na druhém místě po kvalitě interiéru a komfortu jízdy.
Dojezd cca 300 km s plnou baterií a lehkou nohou na plynu na dálnici, to je na takhle velké auto, které je jinak super jako jediné pro rodinu, prostě málo. Reálně se Enyaq bude muset na dálnici nabíjet každých 200 km když pojede svižně, protože k dispozici je na dlouhých cestách jen cca 70% baterie.
*
A pořídit si ho jako druhé auto do rodiny a trápit se pak na cestě na dovolenou v hlučném a pomalém spalováku, to snad nikdo kdo má doma EV nechce.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Takže se v Bruselu budou dál vyrábět elektromobily, jenom pod jinou značkou, takové které budou lidi kupovat. Vlastně je to win-win. Auta budou, práce bude,...