Když jsem byl před 10 lety v Guangzhou a Dongguanu, na ulici byly vidět jen elektrické skútry, auta tenkrát ještě spalovací. To byl začátek jejich snahy udělat podmínky pro život ve městě snesitelnější. Město bylo permanentně pod šedým příkrovem smogu, modré nebe nebylo vidět za žádných povětrnostních podmínek.
---
Dnes když přijedu z hor do Prahy, a jezdím do našeho velkoměsta často, smog je tam obvykle také, jen ne tak extrémní a ne vždy. Elektromobilita je cesta správným směrem.
---
VW nedokázal včas zareagovat musí dnes zavírat továrny, v Evropě ho to čeká pravděpodobně také.
---
Číně můžeme děkovat za to, kam vývoj lithium-iontových baterií dotáhli, a že budeme díky tomu brzy žít ve světě o trochu lepším.
Jenže to musíte nabíjet v době kdy máte přebytek, což je přes den, když jste většinou v práci. Jak řekli na přednášce o EV: Tak si pořiďte dvě... 😄
Nepotřebuju dvě EV: Stačí mít panely umístěné na východní a západní straně, můžete ještě 3 hodiny nabíjet když se vrátíte z práce. Nebo pro spoustu lidí stačí nabít přes víkend, když přes týden vyjdou s baterkou v autě (~400km). Docela běžná věc je dnes práce z domu,...
FVE s panely na jih je poměrně nevhodná konfigurace. Vzhledem k ceně panelů versus baterky, je lepší rozložit výrobu do více hodin během dne. Celková výroba FVE při stejné ploše panelů sníží minimálně.
Já nabíjím auto 6 měsíců v roce jenom z vlastní FVE. Moje výhoda je, že do kanceláře jezdím jenom 1 týdně. Celkový roční nájezd mám 25 000 km.
Duvody proc stredni trida v Cine kupuje elektromobily jsou dva: 1) Cinsky elektromobil je o cca 20% levnejsi nez Cinsky ropak 2)v Cine je stale levna elektrina cimz Cinan setri s elektromobilem cca 80% nakladu na palivo - dotace jsou az zastupny motiv. EU politici prechod na elektromobilitu NEZVLADLI-meli by se poucit!!
Ve skutečnosti je elektřina levná i u nás. Úspora za palivo vychází u nás také cca 80% za palivo. Stačí nabíjet přes noc a ne ve špičkách.
V tom.pripade doporučuji aktualizovat stránku, zřejmě se vám sekla 2 roky zpět. Auta, která na dnešní hodnotu koruny staly 4 roky zpět 1,5M, se dnes prodávají ojete od 350k ... takže si ty statisice přidejte k té vaší (tak o 60% nadhodnocene) úspoře za palivo.
Chcete říct podhodnocené úspoře za palivo. Zapomněl jsem Vám říct, že jsem si navíc pořídíl FVE a reálně jezdím půl roku zadarmo.
Jenže ten rozumný počet kilometrů začíná možná tak někde na ctyrnasobku průměrného českého nájezdu a i pak bych silné pochyboval, že kvůli brutalnimu propadu cen ojetých EV se shora aspoň priblizite v TCO klasice.
Brutální propad cen ojetých EV je nesmysl. Podívejte se na ceny na mobile.de ojetých BEV. Naopak koupit levné ojeté BEV je problém neskutečně si drží hodnotu.
Jenže ten rozumný počet kilometrů začíná možná tak někde na ctyrnasobku průměrného českého nájezdu a i pak bych silné pochyboval, že kvůli brutalnimu propadu cen ojetých EV se shora aspoň priblizite v TCO klasice.
Osobní zkušenost 25k / rok nájezd -> úspora 60 000,- Kč za rok. Je to jednoduché, jezdím za 0,5 Kč místo 2,8 Kč na km.
pro mě není zatím na stole žádné použitelné auto - mám 3 děti a neznám elektroauto, do kterého se plnohodnotně vejde 5 osob (ID buzz nepočítám). Auto ve stylu touran a pod.. a malé auto, jako druhé do rodiny na jizdu kolem komína, jako je toto +-, je prostě cenově mimo, alespoň pro mě.
Peugeot E-Rifter je auto s cenovkou do 1M s 5 plnohodnotnými sedačkami, ale malou baterií... možná nějaká čínská značka Vaše požadavky splní, nemám přehled.
koukám na to a omluva - už jsme tedy na rozdílu 260 000 Kč (845 elektro x 585 hybrid).
jinak bral jste extrémy, já bral základy - 75 x 150 koní je extrém rozdíl, ale 100 x 136 už tak extrémní není,a le to je jedno, stále 260 tis je prostě nelogický rozdíl a to ještě v tom duchu, že hybrid by měl mít jak elektromotor, tak spalovák..
nemám opravdu problém s elektromobily, šel bych do některého - dojezd 200+ v zimě a rozumná cena, ale tady bych si elektro nevybral a právě by mě zajímalo důvod, proč by si ho někdo vybral..
> ale tady bych si elektro nevybral a právě by mě zajímalo důvod, proč by si ho někdo vybral..
Zkuste se v tom autě svézt a třeba na nějaké důvody přijdete. Já to zkusil a v mém případě je to tichá jízda, rychlá reakce na "plynovém" pedálu, vyhřáté auto v zimě, komfortní a levné nabíjení doma.
Souhlasím, že cenovka u této třídy aut je stále hodně vysoko.
Ve vyšší střední už dnes jsou ceny srovnatelé, tam já vůbec nechápu důvody proč si ještě někdo kupuje ICE auta. Respektive jediný validní důvod, který uznávám je potřeba tahat za autem obytný přívěs tisice km daleko.
Hmmm, kde je srovnání nákladů na bydlení, tedy položek, které občan musí zaplatit v každém případě ..?
Jo to byly časy, regulované nájemné 1 m2 za 2,5 Kč za měsíc,
dnes nárůst o 10 000 %. Jenže cena před 35 lety vůbec neodpovídala hodnotě, byty nebyly k mání. Člověk mohl mít peníze, ale pronajmout byt si za ně nebylo možné. Nájem tehdy ani nepokryl náklady na údržbu a podle toho bytový fond vypadal.
Nicméně náklady na bydlení v porovnání chybí, souhlasím.
Tábor je zjevně bohaté město, kde mají perfektně opravené silnice, chodníky.
Perfektně vybavené pečovatelské domy, spoustu bytů pro sociálně slabší,..
Příští rok koupí ještě vrtulník a ponorku.
Asi jsme četli každý jiný článek. Protože já si odnáším to, že v Táboře umí šetřit a koupili pro městskou policii auto, které má nejnižší celkové náklady vlastnictví (TCO). Takže ušetří na opravu chodníků.
Jasne, jenze zakon zachovani hmoty, energie a taky penez rika, ze kdyz se nekde neco zvysi (nekdo vydela), musi se to jinde vykompenzovat (nekdo to zaplati).
Nevycitam vam, ze na solarech vydelavate: mel jste moznost, penize a sel jste odvazne za svym ziskem. Ale vas zisk je tvoren mnohem vic tim, co Vam nedobrovolne dotuji ostatni, nez tim, jak jste genialni nebo ze jste sestrojil prprtum mobile.
Takze ja vam tu levnou elektrinu preju. Ale nemlaskejte tak nahlas, kdyz zerete cizi obed. Je to chucpe...
Dá se na to ale dívat i jinak: Ochodováním s elektřinou pomáhám stabilizovat síť, a přispívám k tomu aby cena na spotovém trhu méně kolísala, dokud nás je málo bude to ekonomicky zajímavé.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Takže se v Bruselu budou dál vyrábět elektromobily, jenom pod jinou značkou, takové které budou lidi kupovat. Vlastně je to win-win. Auta budou, práce bude,...
1 odpověď