Lemur Research Group ve zprávě říká, že setrvačnost byla na průměrné hodnotě pro danou denní dobu a syntetická setrvačnost dokonce na doporučené hodnotě ENTSO-E. Nevím jak rychlé doplňkové zdroje setrvačnosti má Španělsko k dispozici.
Odpověď na otázku jak velká setrvačnost v síti by výpadku zabránila jsem se nedočetl.
Turek se pouze snaží odvrátit pozornost od své dálniční aféry. Preference šly Babetistům do háje a teď dělá, co může, chudák...
Nesouhlasím s tím že Turek má zájem na tom odvracet od dálniční aféry pozornost.
Turek si je vědom toho, že "každá publicita je dobrá publicita". Turek využívá útoků k prezentaci sebe jako oběti současného establishmentu.
Jenom hloupý majitel FVE v době kdy je cena záporná dodává do sítě. Existuje spousta hotových řešení na trhu, které to řeší.
Naopak záporná cena je skvělá příležitost pro odběratele dostat zaplaceno za to, že si například ohřeje zásobník TUV v domě.
Nechápu Niedermayera, proč to prezentuje jako problém.
To je objev na úrovni Kryštofa Kolumba. Nejen přenosová síť a úložiště, rovněž distribuční sítě nejsou připraveny, mnohde v v tristním stavu.. Například tolik prosazovaná elektromobilita a její praktické použití je ukázkou technické nepřipravenosti.
A teď nám vysvětlete jaký je rozdíl mezi distribuční a přenosovou sítí.
Nesouhlasím s tímto tvrzením: "Co by se stalo, kdyby samotné uchovávání peněz vydělávalo díky absenci nabídky držitelům exponenciálně další peníze? Argumentace příznivců bitcoinu hovoří o změně paradigmatu finančního systému - prosté držení peněz bude vydělávat další peníze, protože ty budou stále méně a méně dostupné."
Svět díky technologickému pokroku generuje stále větší a větší hodnoty, díky automatizaci všeho druhu jsme každý stále více produktivní.
Fiat měny řízené centrálními bankami mají své inflační cíle, takové aby cena za zboží stále mírně rostla, přestože by zboží mělo být levnější, protože vzniká s menším přispěním lidské práce. Inflace je dle centrálních bankéřů jedním z motorů ekonomiky, protože držení měny není výhodné, lepší je investovat, a investicí podpořit další technologický rozvoj.
Oproti tomu Bitcoin žádné inflační cíle nemá, nikdy ho na světě nebude více než 21 milionů. Takže si hodnotu uchovává.
Takže není pravda, že Bitcoin exponenciálně generuje další peníze, ale technologický pokrok generuje stále levnější a levnější zboží, jenom si to v systému fiat měn neuvědomujeme.
Stejně jako fiat měna má Bitcoin jednu zásadní hodnotu a tou je jeho likvidita. Likvidita fiat měn je zakotvená v právním rámci každého státu, likvidita Bitcoinu má pevný základ v technologickém řešení a v široké skupině lidí, kteří ho používají jako prostředek směny.
A teď k rizikům. V případě fiat měn jsme jako jejich uživatelé rukojmí politiků, kteří jsou zrovna u moci. Bitcoin oproti tomu je otevřený decentralizovaný systém, který malá skupina lidí "zreformovat" nedokáže
Viz. pár příkladů z historie (např. Německo 1920s, Maďarsko po 2. světové, Jugoslávie 1990s, Zimbabwe 2000s) ukazuje, že stát může:
Co mně to zajímá? Nějakej krám na baterky? A co těžký kovy a výroba? Kde máte tu ekologiji? Ha?
Těžkej kov jsem ještě neviděl, zato v úterý při cestě do práce nad Prahou smogovej příkrov. A pak to musel 10 hodin v kuse dýchat.
To je zajímavé, že vás trápí ekologie výroby baterie, ale to jak se těží, dopravuje a rafinuje ropa je vám úplně buřt. Přitom se k rafinaci kobalt používá také.
Nemůže. Protože stačí dolejt naftu z kanystru. Nemusíte budit řidiče bílé dodávky.
Jo z kanystru, který přiveze bílá dodávka. Respektive i řidič EV si může v kufru vozit náhradní akumulátor, ze kterého vůz dobije.
Viz například Bjorn v testu F-150 Lightning Odkaz 1
Řecko ani nezmiňuje, tam jsou výpadky elektřiny na denním pořádku. V Athénách bylo za loňský rok 35000 výpadků proudu. Já by na hotelu 3 měsíce a každý třetí den bez proudu, tak že bez večeře.
Udělal jsem si průzkum. Těch 35000 výpadků v Aténách jste si vymyslel. Na webu o nich není ani zmínka. Největší výpadky způsobily požáry.
---
Řecko ani nezmiňuje, tam jsou výpadky elektřiny na denním pořádku. V Athénách bylo za loňský rok 35000 výpadků proudu. Já by na hotelu 3 měsíce a každý třetí den bez proudu, tak že bez večeře.
Na nízké napěťové hladině? Kolik tisíc jich bylo za poslední rok v ČR? Jenom u nás v obci minimálně 3. Globální výpadek neměli v roce 2024 v Řecku jediný.
Voliči vám tyhle pitomosti rychle vyženou z hlavy, vy setrvačníku. Za pár let se bude za takové kydy zavírat. OZ mohou fungovat jen jako doplňkové zdroje, jinak nebude energetická soustava nikdy stabilní. Stačí pár takových výpadků a lidé vás budou hnát jako lovnou zvěř.
Podívejte na Řecko, tam tento týden jedou z 90% jenom z OZE. Přes noc trošku přitopí pod kotlem v plynových elektrárnách a spustí turbíny na přehradách.
Tomu já neříkám doplňkový zdroj energie.
30
Sledujících
1
Sleduje
30
Sledujících
1
Sleduje
Hmm,.....no tak si to nechte, nezájem ! Koho asi normálně zajímá EV o 340 kobylách, zrychlením za 5,4 s a nabíjením až 185 kW? K čemu? Stačí výkon 150 kobyl, zrychlení tak okolo 8-10 s a nepotřebuji nabíjet za 10 minut, spokojím se klidně s rychlostí nabíjení 1 hodiny, ale s garantovaným dojezdem, jako ten nejhorší benzíňák, tak min. 750 km, v zimě, při nejméně příznivých podmínkách, kdy ještě musíte v autě topit ap. Jó a až takové auto budete nabízet a pod 500 tisíc, tak pak přijďte, pak "možná" budeme uvažovat o smysluplné koupi.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nesmyslné požadavky, takové auto nejde za rozumné peníze a s rozumnou hmotností vyrobit a ani ho nikdo nepotřebuje.
1 odpověď