Nikdo se netvari, ze budeme vecne palit ropu..
Fosil dojde driv nez vymyslime lepsi zdroj?
Diky ropnemu prumyslu se lidstvo neuveritelne rychle posunuje, podle Vas musime zakazat ICE uz 2035 protoze nebude ropa?
Díky ropnému průmyslu se lidstvo posunulo ve 20 století. Dnes naopak jeho extrémní adopce přináší stále více problémů. Udržitelností myslím důsledky, které spalování způsobuje.
Pokud bude recyklace dražší než těžba , tak to není recyklace , ale naopak plýtvání kvůli ideologii.
Chemikálie na oddělování surovin jistě přírodě jen uleví.
Ekonomika se neřídí ničím jiným než cenou.
Můžu si koupit občas bio zeleninu , ale rozhodně poroste rychleji zelinář co hnojí a má větší a levnější úrodu.
Stéle je elektroauto drahá a těžká hračka co zatěžuje přírodu váhou a náročností výroby.
A na to jste přišel jak že je recyklace dražší, než těžba? I kdyby dnes byla dražší, tak to je investice do technologie, která v budoucnosti s vyšší škálou řádově zlevní.
Koncentrace drahých kovů je v baterii řádově vyšší než v hornině ze které se získává.
Chemikálie se pro extrakci drahých kovů z rudy používají také.
Mne by jen zajímalo kolikanásobně dražší budou ty - tímto způsobem získané - kovy a nekovy. Ve srovnání s jejich cenami na komoditní burze.
Už tedˇ tvoří baterie polovinu ceny elektromobilu.
Kolik budou elektromobily stát pak?
Lidé zapláčou, ale planeta se bude mít skvěle, že?
Nevidím důvod proč by to měl být dražší proces než dolování drahých kovů z horniny, kde jsou v koncentraci několika málo procent.
To je skvělé! I kdyby 1 stará trakční baterie měla jen půl tuny, dovede taková fabrika recyklovat suroviny v ideálním případě pro 4-5.000 aut ročně. Nevyrobí Mercedes o něco víc aut? Při plánech EU tak stačí takových továren postavit ještě několik vyšších stovek, abychom měli dostatečnou recyklační kapacitu. Zcela realistický plán a jistě za hubičku.🤦♂️
5k není zase tak málo, víc rozhodně v dnešní době Mercedes nepotřebuje, naškálovat to určitě jde. Rozhodně lepší než dál spalovat fosilní paliva a tvářit se, že to je dlouhodobě udržitelný způsob dopravy.
Tu cenu máte za I30, protože I20 wave stojí 399 bez slev 🙂 N ková i20 stála myslím 620 a to mělo pokud se nepletu 205 koní 1,6 GDi. Jinak ano, v nějaké ultra top výbavě může být i i20 za 520. Ale to nikdo nekupuje, protože je tam 1,2 55 kW, nebo kolik. Ale na ježdění do práce pfff no problémo a dojezd 700 km se spotřebou kolem 5 litrů.
Ale jinak ohledně toho výkonu a trápením do konců a rozjezdem - to nebudu rozporovat 🙂
I20 WAVE je za 399 s manuální převodovkou, v automatu za 519.
Chápu, že si tady nikdo u nás automatickou převodovku nekupuje, protože to je drahé. Jenže v elektromobilu je jen jednostupňová převodovka, řadit nepotřebujete, je fér srovnávat se spalovacím automatem.
Tak tolik času opravdu nemám abych vydělával na elektrokrám za 700 000 Kč. Pak ještě někde čekal až se to nabije. ( zkoušel jsem s tím 14 dnů, tak nepište, že s tím nemám zkušenosti a elektro prostě ani náhodou).
Máme v rodině koupené vždy nové první a druhé auto na delší cesty 3, 4, 5 (jezdí dospělé děti) auto za 50 - 60 tisíc okolo komína a kdyby se neměnil olej tak do servisu nemusí, nekupuji plečky s 200 - 300 tisíci Km. No a nevím proč bych trávil nějaký čas v servisu když tam auto na výměnu oleje vezu caa 200 metrů strávím tam tak 5 minut i s cestou a při vracení auta také 5 minut.
Jasně vy si pořizujete zajeté auto za 50k Kč, které se nekazí. Pěkná pohádka.
Realita je taková, že jste si koupil skoro 20 letou plečku, se kterou jezdíte do servisu nejméně 2x do roka a necháte tam mimálně 10k při každé návštěvě.
Zrovna jako druhé auto do rodiny dává BEV největší smysl. Nabíjení není vůbec žádný problém, nabíjet lze doma nebo při nákupech.
Ono se spalovákem jde taky strávit mládí na pumpách, když berete pokaždé jenom za 100 Kč.
Ekonomicky toto žádný smysl nedává a jako druhé auto pro manželku na courání po městě už vůbec ne. Na to stačí jakékoliv auto s cenou do 40-50 tisíc. A nikdy manželka těch zbylých 650 000 Kč na benzínu, opravách nezaplatí. To se dříve rozpadne jak tento elektromobil, tak to auto za těch 40- 50 tisíc.
Záleží nakolik si vážíte svého času, který strávíte s autem v servisu.
Stellantis mi připomíná VW - tedy značku před krachem. Jediné co tady u tohoto sdružení má smysl, je Peugeot - ale tohle dopadne jak Fiat 500. Pár lidí si to koupí na blbnutí, ale chudákům přeci jen dá větší smysl I20 za 300 než tohle za 700 - nebo kolik ten krám má stát. Výkon na ježdění do práce ok, ale na nějakou velkou parádu to není, zvláště z venku je to odporně hnusný.
Měl jsem to štěstí teď na dovolené jezdit v půjčené i20 v automatu. Jezdí se v tom především ve městě mizerně. Motor do kopců točí 4k otáček, řve a nejede. Při řazení do pruhů nikdy nevíte kolik výkonu bude k dispozici, pádla to nemá.
Jediný argument pro i20 je cena. V automatu je i20 ve výbavě WAVE za 520k! Takže to zase tak závratný rozdíl není, jestli bude R5 za 600k bude konkurence schopný.
Pane Staňku, upřímně, Vaše odtrženost od reality průměrného člověka je už legendární. Zeptám se tedy, zaplatím kdekoliv kartou a nemusím si zařizovat různé aplikace, registrace a podobně? A proč tolik elektromobilů jezdí po dálnicích 90?
Na otázku: A proč tolik elektromobilů jezdí po dálnicích 90? Vám odpovím otázkou, proč jezdí tolik spalováků na dálnicí 90?
No... jádro je levnější, respektive....
Plynovka typu OCGT je nejdražší zdroj. V podstatě, laicky řečeno, se jedná o princip leteckého proudového motoru a voda zde slouží jen jako chladící médium. Ale jádro může být levnější, ovšem ne za podmínek, které nám diktuje EU. Když vezmu dostupné informace....KHNP chce postavit bloky, kde každý jeden má stát cca 200mld., a vyprodukuje ročně 8TWh energie. Plánovaná životnost je 80-100let. Za těch sto let, při ceně 1,- Kč/kWh, vyinkasuje 800mld. korun. Za tyhle peníze si, podle mě, vydělá nejen na počáteční investici, ale i na celý svůj provoz. Nehledě na další bonusy v podobě toho, že budeme mít jistotu levné, vždy dostupné, stabilní energie. Pro případné investory, které už dnes od investic odrazuje právě drahá energie je to velmi slibná zpráva.
Ovšem EU nás nutí do toho, abychom investici rozložili na max. 40let, určuje i jak JE provozovat (přednost mají mít OZE)atd... S EU v zádech se to zkrátka provozovat nedá.
To že se na západ od nás vypínaly jaderky je největší hloupost, která se mohla v Evropě stát. Nicméně já jsem opatrný tvrdit, zda je výstavba nových jaderek tou správnou cestou.
Souhlasím, že plynovky jsou drahé, ale v kombinaci s vodíkem a OZE jsou rozhodně zajímavou cestou k čisté energii stejně jako jádro.
Celé je to to hra s čísly, je sakra rozdíl, zda rozpočítáte investici do 40 nebo 100 let. Projektovaná životnost reaktorů KHNP je 60 let.
Cena 200 miliard Kč bylo v roce 2020 zbožné přání politiků za 1 reaktor, realita bude někde úplně jinde. Dnes jsou odhady ekonomů 3x vyšší.
Provozní náklady jaderky jsou průměrně 24 EUR / 1MWh.
Pak je tu vyhořelé palivo, a jeho uskladnění.
No a pak se podívejte na Německo, kde jadernou elektrárnu rozebírají, tady jeden článek, kde se píše, že rozebrání prototypu jaderné elektrárny němce stálo 1 miliardu EUR. Odkaz 1
Prostě pochybuju, že je energie z jaderných elektráren levná, pro ČEZ určitě dojná kráva, ale platí to celé stát a pěkně draze.
OK.. ale dodejme i B...Ty špičkové plynové elektrárny (tzv. OCGT) také mají nejvyšší mezní náklady (tedy vyšší než jádro), což platilo i před cenovou krizí v roce 2021.
Dále... emise CO2, o které by tady mělo jít, mají okolo 450 kg CO2e/MWh. Uhelné mají okolo 1 050 kg CO2e/MWh. Jádro v podstatě 0. Takže jádro je levnější než plynovka a bez emisí. Plynovka by skutečně měla být pouze špičková.
Obávám se, že jádro levnější nebude. Víte kolik zaplatíme všichni ze svých daní při výstavbě jaderky? 650 mld / 1 blok o výkonu 1150 MW.
Jenom pro představu každá 1kWh vyrobená v průběhu 60 let provozu (pokud pojede bez odstávek), vyjde na 1.08 Kč / 1 kWh bez započítání úroků, když jenom rozpočítáme investici. Teď si k tomu ale připočtěte úroky z úvěru a provoz elektrárny.
Dobře, konkrétně. Studený režim... co je tím míněno. Z praxe to je režim, kdy je elektrárna odstavená, včetně parovodů, kotlů atd... Uvedení tohoto všeho do chodu, do plného výkonu, trvá řádově desítky hodin, jak u uhelných, tak plynových. Plynovou elektrárnu, pokud ji chcete řídit, musíte nechat v provozu na minimální výkon... příklad... plynová elektrárna v SU a.s. má výkon 2x 200MW. Ovšem minimální je 2x 50MW. Teprve z tohoto výkonu pak lze vyjet na maximum v řádech minut, což u uhelné nejde. Ovšem to není studený režim. A teď modelová situace... přes den svítí a je dostatek elektřiny, přesto plynová musí jet, protože večer tu energii budete potřebovat. Kam s těmi 2x50MW, když nejsou potřeba? Nehledě na to, že je zde předpis, že přednost mají mít OZE...To je ta ztrátová energie, která se pak prodává v záporných hodnotách... Takže provozujete plynovou elektrárnu, přes den ve ztrátě, večer jste možná v plusu, ale souhrnně budete na 0, ovšem co pokryje tedy ten provoz? Nehledě na to, že vám jedou ještě jaderky (ty taky nemůžete odstavit). Takže se tento provoz bude dotovat, a na dotace se vezme v platbách z pevné složky. Tohle je tak totální blbost, idiocie....
Přitom stačí jedna jediná věta... strčte si ty povolenky tam, kde slunce nesvítí, neboli... zneplatnit je u nás. Prostě ne. Ovšem to by znamenalo rozkol s EU. No a? Že přijdem o nějakou korunu na dotacích?... tisíckrát se nám to vrátí v levné a dostupné energii.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Jel jsem v kruté zimě do Livigna. Strach z dlouhého nabíjení je zbytečný. Na 3 zastávky do 20 minut jsem byl na místě. je to 760km do kopce, cesta na 8,5 hodiny bez zastávek. Zpět to byly zastávky 2.
BEV topí lépe než spalovák, hlavně nastupuju do vyhřátého auta, nemusím škrábat sklo před penzionem.
Jako opravdu jezdíte tyhle štreky ve spalovácích na jeden zátah? Je to cesta na 8,5 hodiny. Dát si po 2,5 hodině pauzu já vždy přivítám.
Chápu, někomu stačí parapet, tablet a volant. Auto tvrdé jako žebřiňák a kvalita zpracování asi jako Dácie. Hlavně, že to je levný.
Technologie super, ale auto mizerný. Vy jste další slepá ovce Elona
Souhlasím, že sedačky v 3 řadě jsou nouzovka pro děti do 6 let. Nicméně vaše hejtování interiéru nechápu, Je to podle mě věc vkusu, mě se zase dělá špatně z "baroka" v autech evropských značek. Nesmyslné množství čudlíků, displejů, které tak akorát chytají prach, reálně je ale člověk k jízdě nepotřebuje.
Tak takovou baterii co vydrží v elektromobilu 20 let bych chtěl vidět 🤣. Maximální životnost nynějších baterií je cca 10 let. Nejspíš žijete na jiné planetě. 😱 Za tuto dobu klesne využití baterie na minimum.
Sangyong dává na baterii dokonce záruku 10 let a 1000 000 km. viz: Odkaz
Tak předpokládám, že tento poplatek (je v ceníku všech 3 distributorů) platíte v měsíčním poplatku za OM, ale nevím, mám měření C.
V ceníku ČEZu poplatek za průběhové měření také není k nalezení Odkaz
Poplatek podle mě neexistuje, měsíční platba u ČEZu je v případě SPOTu / Fixu shodná.
Tak reálné je spot pro velmi málo lidí, protože aby se vyplatil, musíte mít v první řadě významnou spotřebu, a to ještě takovou, kterou dokážete operativně a ve velkém rozsahu regulovat a měnit.
A taky, ta úspora není zadarmo. I vy zmiňujete poplatek obchodníkovi, což je položka navíc Dalším je poplatek za prubehove mereni přes 1.500 Kč ročně.
A pak záleží na distribucni sazbě, protože "nesoulad" nízké ceny silivky vs. dráha distribuce může vyjít stejně, jako dražší silovka vs. levná distribuce, typucky u D25d, což je běžná sazba pro RD.
Mám silovku fixovanou na 2,40. Takže i DPH jste teď šetřil 1,20 na Kwh. Moje běžná spotřeba 3,5Mwh ročně. Takže roční úspora na úrovni okolo 2.700 Kč s tím, že zhruba 1.000 Kč jsem schopen z nižší sazby vytěžit i teď, kdybych tam plne přesunul energetický náročné operace (pračka, myčka, sušička, infra, virivka ...), jen mí těch pár korun nestojí za to.
To co píšete dává smysl. Při tak nízké spotřebě.
Já na faktuře žádnou částku za průběhové měření nemám, za jakou položkou se skrývá? Za systémové služby platím 212 Kč. Nejsou majitelé FVE od toho poplatku osvobozeni? Někteří dodavatelé třeba Bezdodavatele si účtují vyšší poplatek za dodanou kWh při průběhovém měření, ale to není případe Tramaca kde jsem já.
V mém případě je rozdíl v ceně distribuce VT / NT 21 haléřů. Mám tarif D45d, takže VT jen 4 hodiny denně. Roční spotřebu zhruba dvojnásobnou.
Prostě automobilky končí. Nechaly si ekoaktivisty zatnout tipec.
Normální člověk v paneláku, kde jsou 2 nabíjecí místa na několik stovek parkovacích míst nemá s elektromobilem šanci. Za rok ta nová místa nepostavíte - nejsou sítě. A na venkově potřebují zase velký nájezd a auto co něco uveze a ne jen vlastní baterie. Kdo jezdí často a dlouhé štreky by se s elektromobilem zbláznil.
Chtít od politiků používat mozek je naivní. A že by byli dost chytří, a vymysleli regulaci aut tak, aby to mělo smysl to se čekat nedá.
Zrovna včera jsem byl v Obi pro betonovou dlažbu, vezl jsem na vozíku půl tuny a skladník se mě ptal z da s tím dojedu domů. Když jsem mu řekl, že klidně do Prahy a zpět (250 km) zůstal zírat s otevřenou pusou.
Jezdit s přívěsem s EV je velká paráda. EV má neskutečný krouťák a skvělé řízení trakce, takže se rozjedete v jakémkoliv kopci, kde by ve spalováku spojka dostala zabrat.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Já na to nepřišel.
Naučte se číst kontext textu.
Pokud ....... to je podmiňovací slovo.
Firma v Německu topila ekologicky vodíkem a když jsem článek přečetl tak prostě pálili drahý vodík laciným hořákem , takže to bylo vysoce ekologické za velice drahé nešetrné vstupy.
Předpoklad ekologie je levná výroba z méně zdrojů a né konečný produkt.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokud do Země narazí asteroid celé lidstvo vymře. Faktem je, že recyklace baterie je na zdroje méně náročná než těžba primárních surovin.
Mercedes dokáže recyklovat baterii a elektřinu vyrobíme ze slunečního svitu a větru. V konečném důsledku je tahle "ideologie" jasnou volbou z pohledu ekonoma i ekologa.
1 odpověď