Muzu vas ujistit, ze pokud bydlite jen trochu dal od pripojneho mista a neni tam historicky dovedena elektrina, tak si pripojku dovolit nemuzete, tu vam totiz nikdo nezadotuje.
Postup je takovy, ze pripojku vybudujete na vlastni naklady, zdarma ji prevedete do majetku distributora vcetne vsech vecnych bremen s ni souvisejcich a pote jeste zaplatite poplatek za kazdy amper zapojeny do site - byvalo to cca 500 Kc, takze 37500 Kc za bezny jistic 3x25A.
Je jedno, ze tech domacnostii jsou stovky tisic, neni spravne, aby jim to ostatni dotovali.
Topeni elektrinou je prasarna a i s tepelnym cerpadlem vyrazne drazsi nez topeni treba drevem. Vadi vam pomery na vesnici? - Tak se tam nestehujte.
Sousedovi uhli zakazou i bez toho, ze byste vy nebo on musel mit FVE.
Já nemluvím o tom, že si zaplatíte za přípojku, ale o tom, že klidně desítky km vedení, které už do vesnice dávno vedou a na které se připojíte musí někdo udržovat a když je na konci těch drátů pověšeno 5 domácností, tak to distribuční firmu vyjde draho a dotuje to odjinud.
Topit uhlím v malém kotli, který nikdy není odfiltrovaný narozdíl od velké elektrárny je prostě prasárna, hodná minulého století. Jo pardon vy mluvíte o topení dřevem, to pro každého není, chci Vás vidět 80 letech jak štípete na dvorku.
Bydlím na vesnici, stěhovat se nechci a naštěstí tu už lidi tepelná čerpadla mají.
"Zvýšení cen distribuce je logické, vzhledem k tomu, že tepelná čerpadla, fotovoltaické elektrárny a elektrická vozidla zvyšují nároky na přenosovou kapacitu sítě."
Logicke je to pouze v sociliasmu, kde naklady za par jedincu plati vsichni dohromady."
V normalnim svete by naopak bylo logicke, aby tyto naklady byly uctovany tem, co je zpusobuji, ale to by se pote v plne krase ukazalo, co je ten green deal zac.
Jak jsem psal podmínky se změní a budou více reflektovat jak daná přípojka zatěžuje síť. Takže se dočkáte, cena za distribuci bude spravedlivější.
Navíc princip solidarity v distribuční síti funguje už dávno, myslíte si, že by si mohl dovolit přípojku elektřiny majitel domu v zapadlé vesničce s kilometry dlouhým vedením? V zásadě lidé v bytových domech a ve městech platí vyšší distribuční poplatky než jsou náklady na jejich připojení. Naopak lidé na periferii platí výrazně méně.
A není pár jedinců ale stovky tisíc domácností, které si pořídily TC nebo FVE a dává to smysl. Já nechci bydlet na vesnici kde Vám vedle soused zatopil v kotli na uhlí.
Máte naprostou pravdu až na tu první větu. Fixsní platby jsou vázané na dobu a ne na spotřebu. Proto to nemůže být 100 000,- Kč, ale pouze součet všech fiksních poplatků * počet měsíců.
Chtěl jsem jenom ukázat na to, jak absudní je ten Váš výpočet nákladů na 1 MWh.
Například: Mám denně spotřebu 0,5 kWh (protože elektronika střídače pořád ze sítě něco odebírá) a na poplatcích zaplatím za měsíc 1000 Kč. Vychází mi tedy cena za 1 odebranou kWh 66 Kč a to odpovídá ceně 66 000,- za 1 MWh.
Líbí se mi, jak se dodavatelé chlubí tím, že od příštího roku zlevňují elektřinu. Ale že to pak doženou zdražením ostatních poplatků se už nechlubí. Menším odběratelům tak vychází poplatky za služby na víc než samotná elektřina. Mě při odběru 1,85 MWh vychází za rok 2024 pak cena za 1 MWh na zhruba 10500 Kč.
Majiteli FVE přes léto bude vycházet 1MWh klidně i 100 000,- Kč. Čím menší spotřeba tím vyšší vychází cena díky fixním poplatkům. Takže zvedněte svoji spotřebu a vyjde vám ta kalkulace lépe.
V případě distribuce neplatíte za odebranou elektřinu, ale za to jak tlusté dráty Vám ČEZ přivedl do domu a kolik výkonu si z nich můžete maximálně odebrat. Chystají se ale velké změny, dnes je část distribučních poplatků navázaná na množství odebraných kWh. Nicméně to se změní a bude se platit za špičkový výkon, který domácnost odebere. Protože ten klade na rozvodnou síť nejvyšší nároky.
Zvýšení cen distribuce je logické, vzhledem k tomu, že tepelná čerpadla, fotovoltaické elektrárny a elektrická vozidla zvyšují nároky na přenosovou kapacitu sítě.
Poplatky za jistič se platí distribuční společnosti, zatímco poplatky za spotřebu elektrické energie se platí dodavateli. Jednoduše řečeno, jedna společnost se stará o vedení a druhá o výrobu elektrické energie, přičemž jde o zcela odlišné subjekty.
Ano, rozhodně je lepší za 20 let staré auto utratit 25 000 Kč.
Než za nové auto milion Kč 😖.
A elektrický vůz kolik milion 250 000 Kč a když ho náhodou zapomenu nabít, tak prostě ten další den nebudu jezdit a nebudu vydělávat. Já jsem v pohodě, Já si můžu vzít volno kdy chci. Ale chudáci ti lidi co si volno jen tak vzít nemůžou 😱.
Ale chápu můžou si auto pronajmout.
Také jsem měl ze začátku auto pronajmuté za 17 000 Kč měsíčně a 17 000 Kč měsíčně jsem dal za naftu. Takže z výdělku 34 000 za měsíc nic nezbylo, hlavně bylo potřeba zaplatit zdravotní a sociální pojištění, ale nepřišel jsem na to z čeho 🤣.
To už je nějaký čas zpět, teď jsem se ptal jak je to s pronájem vozu a prý úplně s klidem 13 000 na týden, No to bych musel asi v kukle každé měsíc navštívit nějakou banku 😱.
Takový peníze bych nevydělal ani kdybych jezdil snad 48 hodin denně ☹️
A nejhorší jsou ti co zapomenou natankovat a pak si volaj odtahovku, když jim dojde šťáva v půlce cesty.
Tak si ty auta postav vedle sebe, otevři kufr. Vnější rozměr auta až tak moc neřeší. Kodiaq má větší zavazadlový prostor pod roletou (při posunutých sedačkách) než má Tesla dohromady zadní kufr + frunk. A to je na sedačkách vzadu stále místa srovnatelně s TMY a to má Kodiaq delší sedák. Pokud tam nevozíš 2m postavy, tak není problém. Navíc Tesla udává litry "vylité tekutiny nebo vzduchu cca 854 l. Kodiaq to má pomocí krychlí 850l. Když jsem si měřil prostor v Kodiaqu - vč. kapes zákoutí. Tak je to pod roletou přes 900 litrů. A to jsem spíš trochu ubíral. ( Verze bez rezervního kola, podlaha není rovná, což preferuji právě kvůli prostoru). + prostor nad roletou. Kde má eldorádo pes. Kde mu dám na věci celtu a pelech, máme tam síťku na oddělení zav. prostoru. Takže v pohodě zatáhnu roletu, když auto někde zaparkuju. Takže letní dovolená s 2 paddlebordy + příčníky sbalené v kufru- na převoz paddlů na místě dovolené z pláže na pláž, řeku atd. Věci na šnorchlování, turistiku, cestovní lednička. Vše sbalím bez rakve do základního prostoru pod roletku. Což mě přivádí na další 3 Tesla nedostatky. Plato v kufru u Tesly - tragédie. Uchycení příčníku pro stř. box - druhá tragédie, tažné zařízení - opravdu Tesla technologický skvost. Kodiaq i Enyaq tlačítko a dokopnout. Tyhle 3 věci mě štvou.V zimě už se rakvi nevyhnu 🙂 Ale každopádně pro komplexní využití se psem je prostorově TMY mezi Enyaqem a Kodiaqem. Přesto o ní uvažuji 🙂 Protože v EV světě za tu cenu nemá prostorově konkurenci 🙂 Ale ty 3 věci z doby kamenné mi nejdou zatím přes nos. A musím je ještě zpracovat.
Vozíte psa nad roletkou? Jakého máte psa, to máte asi menší plemeno? Co si pamatuju roletku u Oktávky tak nic neunese je to slabá tkanina, proto mě to překvapuje.
Souhlasím, že ty 3 vyjmenované nedostatky nejsou na Tesle ideální. Příčníky a tažné mě tolik netrápí viz poznámky níže. Plato se v TMY opravdu nepovedlo.
Příčníky jsem přidělával o víkendu, protože přes zimu jezdím každý týden na lyže, na podruhé to byla otázka 15 minut.
Koncernové sklopné tažné, z mé zkušenosti často nevyskočí a musím si pro něj šáhnout pod podvozek, ve výsledku jsem zašpiněný a naštvaný víc, než když musím připojit bajonet.
Pisálci, co to pořád plácáte. 1. Enyaq není rozhodně velký jako Kodiaq. Je to o třídu jinde. Kufr - rozdíl víc jak 1/3 objemu ve prospěch Kodiaqu. Tam se Kodiaqu Tesla Y sice přibližuje na litry vylité tekutiny. Ale v součtu s předním frunkem. A to se bavím o základním prostoru pod roletkou. Ale když naložím Kodiaq do v základním prostoru, tak tam ještě dám nahoru klidně středně velkého psa. A má krásný prostor. To už u Tesly bohužel nejde - sklopená záď. V TMY je i Enyaqu je místa vzadu dostatek. Ale na Kodiaq+ to nemá. Navíc u Kodiaqa mužu posunout zadní sedačky o cca 25 cm směrem dopředu. I tak mají děcka vzadu královsky místa. I člověk s výškou dejme tomu do 175 cm. Tam má místa na nohy dostatek. Cca jako v Octávce III. Takže pořád srovnáváte jablka a hrušky. TMY je mezi Enyaqem a Kodiaqem. Uvádíte lidi v omyl. Pokud někdo vozí je vzduch, OK. Ten to nepozná. ALe pokud to auto člověk využívá opravdu x-krát ročně na aktivní dovolené, rodina pes, sportovní potřeby, turistika, paddle boardy, atd. tak to prostě pozná, že o tom prostoru lžete, jak když tiskne. Dnes možná spíš jak když pisálek tluče do klávesnice. Buďte už konečně objektivní. Např. SUV Mercedes GLE není prostorový ekvivalent EQE SUV. A Q7 ani 8 není prostorový ekvivalent Q8 eTron. Atd. Je tam rozdíl 1 až 2 tříd.
Kodiaq nemám, ale na aktivní dovolenou je zavazadelník TMY ideální. Vyzkoušeno za poslední rok několikrát. Např. Livigno v 5 lidech na běžky i sjezdovky. Kodiaq nemá splívavou záď, TMY má frunk. Myslím, že to je plichta.
Kodiaq
d=4758 mm, š=1864
TMY
d=4751 mm, š=1978
V tom máte právě ten problém .Vybudování jaderné elektrárny není v dnešní době ekonomicky výhodné. Též jsou následně vysoké náklady na provoz ( od paliva přes zaměstnance apod). OZE je naopak levná rychle postavená a zprovoznění a jsme přesvědčený že levná i bez dotací.
Jeden FVE panel stojí kolem 1500Kč. Nyní budu objednávat 34panelů ( rozšiřuju na 30kwp ze současných 15Kwp) Panely mě vyjdou kolem 50tis s DPH. + Kabeláž práce. Střídač mám již na počátku koupený silnější a tedy není třeba již kupovat další. Střídač máte kolem 50tis, Baterie jsou dnes již také levné CCa 12kwh za 80tis.
Kdo chce dnes FVE tak se mu to vyplatí jelikož ceny jsou velmi nízko.
To vše máte ceny bez dotací
Čtu to tak, že 30 kW hybridní asymetrický střídač (který se hodí pro instalaci v domě) je za 50 k Kč? To se mi nezdá. Čekal bych cenu tak 150k Kč.
Jinak souhlasím, že levné OZE v energetickém mixu smysl dávají.
...nesnáším auta na baterky, ale k tomu rychlonabíjení !!! zhruba před 25roky jsem koupil aku vrtačku Metabo. 3 varianty nabíječky. 1hod. 1000 nabíjecích cyklů.1/2 hod. 2000 nab.cyklů. 10 minutová 3000 cyklů !!!měl jsedm ji cca 8 let než se vlastně rozsypala mechanicky a baterka v pohodě !!!
Kde se teda bere ta vaše zášť k BEV? Když máte tak dobrou zkušenost.
To je vtip, ten článek? Včera byl na autofóru skutečný test e-5008od norského elektrického guru na 1000km. Elektrické Peugeoty jsou totální propadák. Týden dozadu popsal člověk na fdrive, který ho vyfasoval jako služební, jaký je to průšvih. e-3008 má stejnou architekturu jako e-5008. Jsou ještě horší než elektry od Koncernu.
zakázaná adresa 🙂/zajimavosti/expert-pres-elektromobily-vrazil-s-peugeot-e-5008-na-1000kilometrovy-test-prozil-si-mrazive-peklo-zakoncene-totalnim-selhanim/?utm_source=rss&utm_medium=direct&utm_campaign=rss
Měl jste odkázat přímo na Bjorna, to je skutečný zdroj pravdy o elektromobilech. Podívejte se ale i na jiné testy.
Stellantis to má spočítané. Velmi nelichotivé závěry jsem četl i na Odkaz , nejhorší je to jak Stellantis neuznává reklamace.
Autoforum je stejná tragédie jako tyhle PR články na Garáži. Autoforum prezentuje chyby Peugeotu jako vlastnosti všech elektromobilů.
Hned letím koupit něco co stojí dvojnásobek ceny normálního auta...🥴
Bublina elektrománie skončí znovuzavedením poplatků za parkování, dálnici, palivové (elektrické) dani...ostatně už parkování se začíná platit, na ostatní pochopitelně dojde také, stát bude muset zkompenzovat výpadky příjmů spalovacích aut....a to nemluvím o infrastruktuře která je potřebná a nemá návratnost, už současné dobíjecí stanice jsou prodělečné, donekonečna je provozovat se ztrátou nejde a kdo to tedy zaplatí? Hádejte...
Infrastruktura pro EV začne být zajímavá pro její provozovatele až bude jezdit více EV na silnicích. Je to problém slepice vejce. Vím ale minimálně o jednom provozovateli, který prodělečný není.
Na FVE jsou nedobré pro mě dvě věci. První, že vyrábí el. energii v době, kdy ji prakticky vůbec nepotřebuji. Za druhé, komplexní řešení s baterkama je investice, která se nikdy nezaplatí (poř.náklady, revize, servis, degradace...) A ani zlevňování energie tomuto vynálezu moc nepřeje..
Do kalkulace návratnosti investice do FVE vstupuje spousta parametrů.
Myslet si, že FVE v zimě vytopí dům je nesmysl. Pro spotřebiče jako klimatizace, TUV nebo EV dává FVE smysl veliký.
Já vidím jako zásadní parametr podle kterého se orientovat spotřebu domu (čím vyšší tím lepší) a umístění domu (doba osvitu panelů).
Každý kdo má spotřebu > 10 MWh (a není to za topení v zimě) za rok by měl o FVE uvažovat.
Tak to by mě zajímalo, co konkrétně by mohlo být oproti Tesle 3/Y levnější? Plastový volant bez páček, palubka bez přístrojového panelu, pouze s přišroubovaným tabletem a koženkové sedačky. To prostě už nemůže být levnější, proto má Musk problém jak to vyřešit. Tesla 3 má reálnou hodnotu do půl milionu, s touto myšlenkou to Tesla navrhla a vyrobila. Ale na trh to poslali asi za 1,5 mio a zjistili, že slepý fanklub je ochoten platit za největší lowcost na trhu dost peněz, tak jsou naprosto spokojení. Poté snížili cenu na milion (pořád nesmyslná cena) a stal se z toho hit. Jenže jak vymyslet kde ještě ušetřit, když to už udělali na modelu 3? Když to udělají na oko, tak už si 3 nikdo nekoupí a obří marže jsou v háji. Takže vyčkávají, logické.
Tesla má v základu autonomní topení, elektricky ovládané sedačky, ventilované sedačky, vyhřívané přední sklo, matrix světla a jezdí v ekvivalentu za 2l na 100 km.
Přesvědčil jste mě, jdu si koupit raději Superba v základu. Ten možná za cenu TM3 seženu. V interiéru bude hromada tlačítek, které nebudou fungovat, protože jsem si nepřiplatil za nadstandard. Nebudu ale mít ani jednu z výše uvedené výbavy a za benzín dám 3x tolik.
Absolutně mi nevadí jezdit v ojetinách. Co ale od auta potřebuju, je cítit se v tom dobře, musí to za mě mít nějaké zajímavé vlastnosti (sportovní, luxusní, komfort nebo třeba variabilita interiéru - samozřejmě ne najednou), ale při posezu do tesly jsem se cítil, jako by mě někdo posadil do krabice od bot, ve které už nějaký čas spí a čůrá kočka. Interier je strašný, všechno vrže, materiál strašný, komfort nemastný neslaný, jízdní projev? Ano je to rychlé, ale ani to mě nepřesvědčilo k tomu, že bych si říkal Teslu chci.
Jel jsem ve spoustě elektroaut, ale třeba nový Scenic od Renaultu je daleko příjemnější auto než Tesla. I Enyaq - který ve správné barvě vypadá též výrazně lépe a na žití je to auto skvělé. Ale Tesla? Mnoho povyků pro nic. I ve svém starém předrenovačním Volvu 240 ještě karbec jsem jezdil radši než v Tesle...
Vidíte a jsou lidi, co se v Tesle s hvězdnou oblohou nad hlavou cítí jako ve vesmírné lodi a ne automobilu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Za 590 tisíc to auto nedává ekonomický žádnej smysl, a vtipné je, že reklama na i30 kombi za 405 tisíc co se zobrazila u článku to krásné potvrzuje. Tohle auto mělo stát do 400 tisíc, cokoliv nad tu cen je ekonomicky nesmyslné.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Záleží pouze na nájezdu. 200k Kč lze ušetřit za palivo s EV po najetí 100k km a to nepočítám olejový servis.