Ano ,ale za cenu jakých investic . Normální domácnost bez fve nemá účtování po minutách a ani spot
Domácnost, která má spotřebu vyšší než 6 MWh za rok, bude mít do 3 let účtování po 15 minutách a tím pádem může mít i spot. Viz. Odkaz
S jedním autem v rodině se lze na spotřebu 6 MWh dostat, jedinou investicí je pak nákup elektromobilu a o tom tady mluvíme... o nabíjení elektromobilů. Auto s nájezdem 15 000 km / rok, spotřebou 15 kWh / 100 km spotřebuje přes 2 MWh elektřiny za rok.
Toto je můj případ s tarifem energie pro solára od ČEZu se smlouvou na tři roky.
Rodinný dům s fotovoltaickými panely o výkonu 10 kWp (kilowattpeaků) vyrobí za jeden rok vyrobit něco málo přes 10 MWh elektrické energie. Domácnost zužitkuje v průměru 70 % (7 MWh) této energie a zbylých 30 % (3 MWh) si uloží do virtuální baterie, kterou poté odčerpá v průběhu zimy. Průměrná cena tarifu virtuální baterie se pohybuje od září 2022 kolem 450 korun/měsíc včetně DPH. Roční náklady tak budou činit přibližně 5 400 Kč vč. DPH. Kolik tedy bude stát 1 kWh elektřiny, kterou do baterie uložíme a zpětně vyčerpáme 3 MWh?
5400 Kč/3000 kWh = 1,8 Kč/kWh
Tedy neplatím za vyrobených a spotřebovaných 7MWh nic a za uložené 3MWh platím 1,8Kč/kWh a za energii nad 10MWh podle tarifu asi 4,4Kč/kWh a jsem spokojen.
Když jste na spotu přetoky můžete za cca 2 Kč / kWh prodat (jenom je potřeba prodej chytře řídit, ne jako většina solárníků). V zimě se ná silovka na spotu koupit do 3 Kč / kWh.
Ve chvíli, kdy máte větší spotřebu než kolik máte v létě nadvýrobu to je IMO mnohem lepší způsob. Elektřina od ČEZu a spol. je předražená.
Bohužel vědci vycházejí z nesmyslu jménem energetický mix a neuvědomují si, že takto to v reálném světě nefunguje. Pokud si někdo pořídí auto, tak navýší odběr elektřiny a ten je plně pokryt z uhlí, tedy výsledkem je mnohem více emisí, než z normálního auta. Ekologové se radují jak opět dokázali navýšit reálné emise podobně jako třeba zákazem jaderných elektráren v Německu.
Chytrý majitel elektromobilu nabíjí s využitím spotových cen v době, kdy je elektřiny nadbytek a stojí zlomek ceny než ve špičkách. Špičky u nás vykrývají uhelné a plynové elektrárny. Naopak v době nízké ceny je většina elektřiny vyrobená z jádra.
Respektive, v zimě to co píšete platí (pokud v Německu nefouká). Nicméně od jara do podzimu se dají auta nabíjet z FVE, a nemusí být nutně na střeše Vašeho domu.
Nevymýšlím si, sám to tak dělám.
Masírka .....Víte vůbec o čem mluvíte,Tesla lidový automobil,solár na domečku za 30 Mega ?,emisní povelenky s kterými se šmelí a zdraží výrazně všechno a kde budete brát elektrickou energii za 5 roků.
O ekoligii elektro-čeholkoli na baterie nemluvě.Jen tlačíte tlačíte a křivíte obchod poloticky.EU -bohužel
bude skoupená,zaostalá montovna,o víře se nebavím.
Já jsem viděl ve videu normálního člověka, který má to štěstí, že rozjel dobrý byznys a může si dovolit dům, auto a FVE. Možná to trochu maluje na růžovo, mám k jeho videu také výhrady, ale je to autentické a rozhodně není zaplacený žádným politikem ani firmou.
Obavy z „Green Dealu“? Den ze života majitele Tesly a fotovoltaiky rozptýlí pochybnosti ---:
já pochybnosti nemám holt si HORNÍCH nedospělích 10000 kupuje autíčka na baterky a doslova se jim na to skládá střední trída a chudí jako naposled 200.000 dotace na auta rozdáno přesně 2.000.000.000 tedy přesně 10000 x 200000 😄
No a auta se spalovacím motorem díky green dealu MUSÍ povině platit PENÁLE za každý neprodaný elektromobil je to hnus celej greendeal!!! To mne na tom štve nejvíc nemám nic proti tomu kdyby automobilový trh NORMÁLNĚ fungoval mohl bych si koupit nové auto za 250-300 tisic a vůbec by mi nevadilo že horních 10000 si kupuje TO SAMÉ auto na baterky za 1.500.000!!! Ale štve mne že jim to musím dotovat a ještě jsem ochuzen o konkurenční nabídku HNUS
Hnus je to jak hodně lidí považuje zplodiny, které produkují spalovací auta jako normu. Nikoho nezajímá kolik lidí má zbytečně rakovinu plic.
Těch 200k na dotacích pro horních 10k lidí odšpuntuje adopci BEV a pár lidem to možná zachrání život.
Pomaly: az dojde? 🙂 tak to si asi chvili pockate. Tady jse o to, ze benzin a nafta pri zpracovani ropy vzniknou tak jako tak. Takze budeme ekologicky palit? Stejne tak zemni plyn. Vetsinou se netezi samostatne , ale jako vedlejsi produkt tezby ropy. Budeme ekologicky palit? By me zajimalo co s nim dlouhodobe dela Katar… ale snad to na vas neni prilis rychle. Rika se tomu Krakovani, asi 7. trida Zs
Nic se pálit nebude:
Složení: Metan, etan, propan, butan a lehké uhlovodíky (C1–C4).
Použití:
Zemní plyn a LPG (propan-butan):
Výchozí surovina pro ethylen a propylen (základní stavební bloky pro plasty jako polyethylen a polypropylen).
Syntetické plyny (syngas): Základ pro výrobu metanolu a následně plastů, rozpouštědel a hnojiv.
Benzín:
Rozpouštědla a výchozí surovina pro aromáty (benzen, toluen, xyleny – BTX), které jsou klíčové pro výrobu barviv, plastů (např. PET) a léčiv.
Složení: Kerosin, motorová nafta, těžší uhlovodíky (C9–C16).
Použití:
Petrolej (kerosin):
Výroba rozpouštědel a některých detergentů.
Nafta:
Používá se pro výrobu olefinů (např. ethylen, propylen) přes proces krakování.
Výroba syntetických kaučuků (např. butadien pro pneumatiky).
Aromáty (benzen, toluen, xyleny):
Benzen: Výroba nylonu, polystyrenu a dalších plastů.
Toluén: Základ pro výrobu TNT (výbušnin) a rozpouštědel.
Xyleny: PET plasty (lahve, textilní vlákna).
Složení: Mazací oleje, těžké topné oleje, parafíny (C17+).
Použití:
Mazací oleje:
Výroba průmyslových maziv a hydraulických kapalin.
Parafíny:
Svíčky, kosmetika, vosky, obalové materiály.
Heavy Aromatics (těžší aromatické uhlovodíky):
Barviva, lepidla, a některé speciální polymery.
Asfalt:
Surovina pro výrobu střešních materiálů a těsnicích produktů.
Nepiš bludy, FTV mně za rok vyrobí přes 10MWh 15.12. budu nabíjet z toho co mám přes léto u ČEZu uložené jako přetoky a to je přes 3MWh a že to nyní nevyrábí s tím každý majitel FTV počítá.
Pán nepíše bludy. Landa je na spotu. Virtuální baterie od CEZu se IMO vůbec nevyplatí protože fixní poplatky. V zimě 10kWp FVE dům a auto neutáhne.
O těch cenách píšu, předfacelift za 42k, Highland (od září) za 43k. Na Autoscout koupíte rok a půl starou za 29k. Delta 14k. Ceny 2023 na konci odkazu.
Aut s výrazně nižší ztrátou hodnoty vám najdu desítky, spíš bude umění (mimo EV) najít něco, co se propadu Tesly aspoň přiblíží. Vše auta ročníku ´23, pokles cen ojetin od 01.07.2023, namátkou:
Tesla 3 - 32%
Audi A4 - 14%
BMW 320 - 19%
Superb - 19%
Renault Austral - 12%
A klidně si to můžete ověřit tady:
Je sice pěkné, že EV mají provoz skoro zadarmo, ale průměrný český nájezd je 12tkm ročně. Takže polovinu úspory mi sežere dražší havarijní pojistka a zbytek i násobně překoná další propad hodnoty ojetiny.
Nevím, kde jste tahal ta čísla prodejů Tesly, ale na odkaze, který sám dáváte, jsou úplně jiná (v závorce prodeje z tiskových zpráv Tesly).
2023 Q1 310270 302018 (422.000)
2023 Q2 354437 343830 (466.000)
2023 Q3 433371 435059
2024 Q1 386101 373985 (387.000)
2024 Q2 420682 409512 (444.000)
2024 Q3 469796 462890
Součet za první tři Q za 2023 - 1.323M. Za 2024 - 1.294M. Je to dle vás růst?
BEV trh v Evropě neroste jako v minulých letech, jelikož letos klesá. Do září meziročně o 5,8%. Celý trh roste o 0,6%, takže podíl BEV může těžko růst.
Uznávám chybu, vzal jsem čísla z Gemini a nezkontroloval je, Tesla skutečně prodala za v porovnání s rokem 2023 za první 3 čtvrtletí méně vozů, zásadní pokles to ale není, to jste spočítal sám. Září je nicméně velmi pozitivní, na konci roku může být všechno úplně jinak.
Na Autoscout sice najdete jednu Teslu RWD 2023 z Itálie za 29k EURO, ale dělat z toho nějaké závěry mi přijde nesmyslné. Další desítky aut tam jsou za víc jak 33k EURO.
Web Odkaz obsahuje pro mě nesrozumitelná čísla, nerozlišuje typy LR, SR, RWD.
Stejným stylem jako to děláte u Tesly vy jsem Vám našel krásný Superb r.v. 06/2023 24 900 EUR z Itálie. Delta > 15000 Euro.
Startovací cena Highlandu (v Německu) byla 43k (+1k expediční poplatky), o 1.000 EUR víc, než předface. Takže delta je 14-15k, protože ´23 se dá koupit od 29k.
A další pokles, i když nebude tak rychlý, se dá naprosto logicky očekávat, protože:
To se samozřejmě přenese na i na trh ojetin, na který se navíc navalí stovky tisíc firemních aut a leasingů z let ´21-´22, proti kterým neexistuje odpovídající poptávka, takže tyto poletí dolů procentuálně ještě rychleji.
A jak se ukazuje, ani cenová parita se spalováky automaticky neznamená úspěšné prodeje. Tesla za dva roky zlevnila o 35-40% a přesto její prodeje v Evropě letos padají.
Reuters je jediný relevantní zdroj který jsem našel, kde se dá najít cena TM3 před rokem a půl a prodávala se za 41 990 EUR. Viz. Odkaz 1
V bazaru se teď 2023 TM3 RWD prodává v rozmezí 29900 - 36000 EUR. Záleží na nájezdu a stavu.
Ukažte mi na spalovák ve stejné třídě, s nižší ztrátou hodnoty.
---
Bazarový trh s ojetými EV normálně funguje. Ukrajici tahají staré BEV z Norska ve velkém. Nevěřím, že se tu objeví statisíce BEV, které nikdo nebude chtít. Uvědomte si, že ta auta jezdí oproti spalovákům zadarmo. Každý rok provozu na nich lidé ušetří vyšší desítky tisíc Kč za palivo a olejový servis.
---
Dodávky Tesly zdroj Odkaz
Year Quarter Production Delivery
2023 Q1 310270 302018
2023 Q2 354437 343830
2023 Q3 433371 435059
2024 Q1 386101 373985
2024 Q2 420682 409512
2024 Q3 469796 462890
Žádný globální pokles se nekoná, regionální data pro Evropu Tesla neposkytuje.
BEV trh v Evropě neroste tak jako v minulých letech, ale podíl BEV se na celkových prodejích aut stále zvyšuje.
A infrastruktura?? Jenom při zavedení 50% všech automobilů elektro byste potřeboval rozvody asi tak no nevím že by 2x vyššího průměru?? Nebo jsme již tak daleko že umíme vést VV napětí bez drátu??
Průměrně auto v ČR ujede denně 50 km. To odpovídá spotřebě 5 - 10 kWh podle toho jak máte velké auto. Průměrné auto tedy zvládnete nabít obyčejnou jednofázovou prodlužkou za 2 - 4 hodiny.
Odpovídá to příkonu rychlovarné konvice, kterou si také lidé pustí všichni najednou v 7 ráno a síť to utáhne.
Pokud bychom vyměnili všech 6 miliónů spalováků najednou (což se stane v průběhu několika desítek let) tak by narostla spotřeba elektřiny o 45 GWh za den. Pro představu to je množství energie, kterou vyrobí dnešní dva bloky Temelína za 1 den.
Strašení backouty vzhledem k tomu že se na výměnu vozového parku máme čas desítky let připravovat je podle mě zbytečné.
A co se tam děje tak rychle? Nic se tam nějak extra rychle neděje, překotný vývoj už je dávno pryč. Dojezd se ustálil, nabíjení furt bída, cena atakuje oblohu. Jasně, dojede to o kousek dál, nabije se to trochu rychleji a cena je ještě výše ale krom toho nic. Ani se to nenabije za 5 minut, ani to nedojede 1000 km (krom těchto sranda konceptů) a ani cena dramaticky neklesla jak si mnozí mysleli.
A co hůře pro některé se to stává politickým tématem číslo jedna. a to ne v pozitivním slova smyslu (pro EV).
Jedině snad prej má přijít na trh hodně ojetin z leasingů v roce 2026. To by mohlo být zajímavé. Uvidíme za kolik se to bude prodávat, dost možná za super ceny, to by pak mohl být skutečný impulz. Kdyby byla elektrika navíc skoro zadarmo tak by to mohla být zajímavá kombinace.
Z toho, co se v posledních letech reálně dostalo k zákazníkům, stojí za zmínku LiFePO₄ baterie, na které automobilky dávají záruku až 1 000 000 km (např. SsangYong). Naopak u Škodovky si stále připlácíte za prodlouženou záruku na 60 tisíc km / 3 roky.
Funkční prototyp solid-state baterie dnes znamená, že auto s touto technologií bude na trhu už v roce 2026. Zatímco evropské automobilky jedou podle dlouhých vývojových cyklů, rychlé tempo udává Čína.
Jsme teprve na začátku.
Za poslední 2 roky se cena TM3 měnila minimálně 3x, ještě v lednu ´23 stál základ včetně expedičního poplatku 1,35M. Se zohledněním inflace za poslední 2 roky (14% kumulovaně), jsme na 1,54M v dnešní hodnotě koruny.
Ojetiny (i se směšným nájezdem) z konce roku ´22 začínají na 28k EUR. Delta reálně 840k za 2 roky.
Nic se nemění na tom, že pokud jste koupil TM3 před rokem a půl tak navzdory tomu, že Tesla uvedla na trh nový model Highland, hodnota TM3 klesla "pouze" o 10k EUR.
Myslíte si, že to co se stalo na začátku roku 23 se bude opakovat? Byl to okamžik, kdy se TM3 dostala na cenovou paritu s ICE auty stejné třídy.
Jediné co může vyprovokovat další pokles ceny nové TM3 je cenová válka s Čínou. Pokud to nastane je to definitivní konec spalovacích aut a evropských automobilek.
Není to paradox, že roste inflace ale cena nových vozů Tesla klesá? Navrhuju do inflačního koše přidat pouze vozy Tesla a inflaci bychom tím snížili.
Extrémně nízké TCO, to jste skutečně pobavil. U aktuálně nových aut TCO neznáte, dokud jej neprodáte (za cenu dnes těžko odhadnutelnou). A u pár let starých aut jsou ty TCO naprosto tragické, když jen průběžná ztráta hodnoty je klidně 300-400tKč ročně v dnešní hodnotě koruny.
300-400k Kč ročně ztráta po nákupu nové TM3 mi přijde moc.
Nejlevnější rok a půl stará Tesla vyjde na 29 900,- EUR na mobile.de, novou koupíte za 39 990,- EUR (novější model Highland). Za poslední dva roky se cena nové TM3 neměnila. Takže ztráta 10k EUR => 250k Kč.
Prodávat po roce a půl auto je ale nesmysl. Stejný propad ceny nastane i u srovnatelného spalováku.
Historie cen: Odkaz
Jste šílenec.
Nezapočítáváte elektrárny co elektřinu vyrábí ?
Demagog a ideolog použije účinnost elektromotoru , který vymysleli o 50 let dřív než spalovák a stejně není ekologičtější .
Hádat se s vámi nebudu , máme každý jiné názory a vy si vyzobete jen pozitivní věci a před negativními úmyslně zavíráte oči.
Vy jste zase úplně zapomněl na všechny negativní věci, které jsou spojené se spalovacími motory.
Spalovací motory mají mizernou účinnost, která klesá i pod 15% při krátkých jízdách ve městě. Každý přece víme co se stane se spotřebou když jezdím se spalovákem jenom ve městě, vylítne na dvojnásobek. Přesný opak BEV.
O tom, že jsou BEV efektivnější, než spalovací auta, už dnes nikdo kdo takové auto provozuje nepochybuje.
Zásadní je možnost rekuperace. Zvyšuje dojezd o 20%.
Srovnávat účinnost uhelné elektrárny + elektromotoru a spalovacího motoru je nesmysl. Nebo se tu chcete začít dohadovat o tom jaká je energetická náročnost rafinace ropy? Nebo srovnávat energetickou náročnost těžby ropy a uhlí? Náš energetický mix je už dnes na fosilních palivech závislý jenom z menší části a poměr se bude stále zlepšovat.
Toto je bohužel nemožné paušalizovat. Proto jak píšu je elektromobil do blízké budoucnosti pouze druhé auto do rodiny a ještě ne do každé. Důvody jsou nahoře zcela jasně uvedeny. Přenosová síť a nedostatečná výrobní kapacita.
EV jsou výrazně efektivnější způsob dopravy. Jenom výroba fosilních paliv je tak energeticky náročná, že její utlumení pokryje značnou část energie potřebné pro pohon EV.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zeekr vypadá skvěle, ale jsou to jen marketingové fotografie. Těžko říct zda Zeekr dosáhne kvalit Tesly, ke které ho přirovnávají.
Pro mě je klíčové, aby auto mělo perfektně vyladěné automatické režimy a asistenty, a aby infotainment fungoval spolehlivě. Nepotřebuju klasické budíky před volantem ani mechanická tlačítka pro ovládání světel, klimatizace nebo stěračů. Prostě nechci být obtěžován spoustou maličkostí, které při jízdě v "obyčejném" autě musím řešit.
Včera jsem viděl video Odkaz o nákupu ojetého Tesla Model 3, původně používaného jako taxi s nájezdem přes 300 tisíc km. Interiér vypadá jako nový, podvozek je ve skvělém stavu a dokonce původní brzdové kotouče mají ještě stejný nájezd před sebou. Poslední sada pneu má najeto 80 000 km. To jsou vlastnosti, které na autě opravdu oceňuju.