Tak proč z něj máte všichni strach. Pořád všude slyším, že Ukrajina bojuje na naše bezpečí, že musíme zbrojit, abychom odolali Rusku. A pak tu napíšete, že jsou to napoleonské komplexy a že Rus nedokáže dobýt ani 20% Ukrajiny. Tak proč ten strach. Evropa ma 550 mega lidiček, Rusko má nějakých 130. Na HDP vedeme o parník a přesto je v Evropě pořád dost těch, kteří panikaří. Jasně, když donutite lidi mít strach, tak si s nimi pak můžete dělat co chcete...
Je to jednoduché, ani jedno se úplně nevylučuje.
Rusko má sice HDP itálie, ale ono si za stejnou sumu prepoctenou na dolary vyrobí 10 vlastních, sice zastaralych, ale pořád celkem funkčních tanků, kdežto my si za stejné peníze koupíme jeden moderní vyrobený v Německu (za německé platy a cenu). A tak je to skoro se vším, ne jenom tanky. Takže dáme na obranu víc peněz celkem než oni, ale budeme mít málo munice, a ne až takovou převahu. A nikdo nechce riskovat jestli Rusko obsadí 20,30 nebo 50% Pobalti/Polska. A Rusko poslední tři roky přizpůsobilo skoro vše válečné ekonomice, stát trpí ale jsou přesvědčení že je to nutné. My
Macrone, hlavně neudělejte nějakou botu. Já bych řekl, že cpát se mezi velké kluky fakt nemáte...ego jako pyramida v Gize, ale doma problémů, že by se dali vyvážet do Senegalu....musím přiznat, že doposud jsem z Ruska neměl strach. Je nás víc, jsme silnější, ale teď se trochu začínám bát. Tyhle napoleonských komplexy fakt nemusím...to smrdí průšvihem.
Jediný kdo tu má napoleonske komplexy je Putin, který už tři roky nedokáže dobít víc jak 20% Ukrajiny
No tak nevím... mám OC kombi 1,9 diesel, automat, r.v.2021, v techničáku má psanou spotřebu 3,5 a světe div se, když jí moc nešlapu za krk a jedu slušných 90/130 tak těch 3,7 v pohodě udělám. A za rok najedu kolem 70000... tak o čem ten článek vlastně je?
To máte asi 1.6tku diesel, která je trochu podobná legendární 1.9tce. Každopádně je úsporná. Samozřejmě za 3.5 jedu i se Sharanem, když nepřekročím 50kmh 😄
Pořád je to snad půjčka ne? A když přistoupim na váš příklad. Tak, i když si půjdu půjčit na snížení energetické náročnosti své nemovitosti, tak to budu muset začít splácet hned stejně jak onu půjčku na dovolenou
Ano ale budete mít o velký kus nižší splátky protože banka, představte si to, počítá s tím že to budete snáz splácet díky úsporám, versus to Řecko které vasi bonitu nijak nezvysi
Současné vedení EK, ale i naše vláda velmi loajální s EK, sešlapávají pedál rychlosti zadlužování a tisku bezcenných papírků dnes ještě nazývaných peníze.
Kdo to bude splácet a co to lidem přinese ? To tihle rádoby politici neřeší...
Z čeho mne mrazí je, že se tohle beztrestně děje a všichni kompetentní drží hubu a krok. Ještě se na tom aktivně podílejí.
Ušetřené velké množství energií - levnější energie pro ostatní, nižší produkce sklen. plynu, ale hlavně po splacení půjčky budovy zateplené minimálně na 30let dopředu
Super. V pondělí si skočím do banky pro půjčku s tím, že to začnu splácet, až se mi v budoucnu podaří něco ušetřit. Myslím, že mi asi zavolají psychiatra 🤣
Když si vezmete půjčku na rekonstrukci a snížení energetické náročnosti, tak skutečně dostanete lepší úroky než kdybyste si brala půjčku na dovolenou do Řecka. Můžete jít potom přemýšlet o tom, jaký váš komentář dává smysl
Asi jsem finanční analfabet jako na MF , Je to přesun na další vlády , jako ostatní dluhy ?
Ne, není. Firma co zatepli budovu garantuje minimální výši úspor, které pokryji splátku úvěru na zateplení. Ministerstvo dá stejné peníze ale na energie už jenom polovinu, zbytek na zateplení a až to splati tak je v plusu na dalších X let.
Proto píšu, že na ježdění po městě to stačí.
A na ty teoretické výpočty se nedá spolehnout ani u spalováků, však víme jak se liší hodnoty udávané výrobcem a realitou.
U EV je to o to hůř, že nás může výrobce oblbovat softwerově cíleně.
Tak hodnoty se liší pokud jezdíte s pedálem na podlaze a porušujete předpisy. Měli jsme dlouho Passat 110kW , spotřeba v tabulce byla 4.7l nafty, při svižnější jízdě měl kombinovanou 5.3, žena s ním jezdila za 4.5. Při zábavné jízdě měl 6-7. Takže tady nekecejte, jenom relativizujete. Elektromobily mají dobrý dojezd a odpovídá tomu co udává výrobce vesměs na 90%, je to o stylu jízdy (a jak u které značky samozřejmě).
Žádný nesmysl, obecně doporučovaný interval.
Kolikrát je několikrát...? Vágní pravidla nebo doporučení jsou obvykle k ničemu. SoH pro lidi bez domací nabíječky je celkem klíčová hodnota. Zůstatková hodnota není zanedbatelný faktor.
A ještě bych dodal že spalováky každý také nešetří jenom proto aby mu náhodou o pár tisíc neklesla hodnota vozu, nikdy nevytočit otáčky, vždycky nechat dochladit, řadit opatrně, jezdit pomalu za studena, na krátké trasy jenom kolo, měnit olej po 10 tisících? To dělá tak třetina řidičů, zbytek dává autu tvrdě zabrat a stejně se s tím obchoduje a jezdí dál, i když to na servisu stojí mraky
Žádný nesmysl, obecně doporučovaný interval.
Kolikrát je několikrát...? Vágní pravidla nebo doporučení jsou obvykle k ničemu. SoH pro lidi bez domací nabíječky je celkem klíčová hodnota. Zůstatková hodnota není zanedbatelný faktor.
Píšete zavádějící, zastaralá tvrzení a napsal jsem vám 3 body, neodpověděl jste ani na jeden.
1) Interval 10-80% se oplatilo dodržovat možná před 15 lety u nejstarších EV bez dobrého manažmentu baterie, dnešní LiFePo, levné a běžně rozšířené je naopak dobré nabíjet do 100%.
2) Kolikrát je několikrát - když auto nabíjíte 50x za rok, 10x určitě můžete porušit veškerá pravidla o nabíjení... Ale spíš i víckrát, testy ukazují že i auta které byly provozované vesměs "na prase" a přetěžované, tak na tom nejsou o moc hůř než auta s co "nejlepším" zacházením, třeba test Audi Etronu nabíjeného 75% času na rychlonabíječkách
3) Vybití pod 10% na displeji není problém, takže můžete opravdu jezdit 0-100% na celý dojezd. Výrobce má kapacitu pod i nad kterou vám neodemkne, abyste si baterii nezničil.
A co má být
Je snad trestné mít nemovitost v hodnotě bytu v Praze v paneláku?
To fakt nemáte jiné téma.
Tady litaj miliardy komínem, třeba za pomoci pirátů a nás zajímá slovenský premiér.
Ta vila je v sousedství oligarchy který má velký zájem na ovlivňování státních zakázek a zákonů, vypadá to jako dáreček. To samé Kaliňákova. To potom není škoda 20milionů korun, ale v miliardách, například ve zdravotnictví, dálničních stavbách, IT systémech státu :)
Ještě odečtěte 30% ( doporučený interval 10-80%) plus zohledněte zimní počasí a najednou ten výlet na lyže nevypadá tak easy...
Zase nesmysly píšete, 1) kde je doporučený interval 10-80? To platí jen pro některé chemie baterek, a 2) i u těch nejchoulostivejsich to přece můžete několikrát za rok klidně ignorovat a nabít do 100%, když víte že pojede na dovolenou daleko.
3) vybít pod 10% - baterie sama si hlídá ještě další rezervu, takže vy ve skutečnosti nevybijite nikdy do nuly. Vaše 0%soc na displeji je cca 10%soc baterie. Když se někde zaseknete, může vám to servis odemknout abyste např dojel k nabíječce v nějakém šíleném scénáři.
Zastavte všechno , pak se nedivte, že jsou potopy, kam se má voda vsakovat, když se ornice, louky zastaví a zabetonuje.
Když dáte podmínku 20% zastavenost a akumulaci dešťové vody na zalévání nebo splachování tak máte vyřešeno. I kdyby tu žilo 25milionu obyvatel tak pořád bude zastavěné třeba 3% půdy
Lidí je cca pořád stejně. Není potřeba jiné stavět. Bohužel se tu neustále roztáčí inflace. Lidí vrazili prachy do nemovitostí. Dokud se nenajde jiné zhodnocení peněz, nikdo nic neprodá. Dům, po babičce je kolikrát lepší zbourat než rekonstruovat.
No jenom dřív zily dvě osmiclene rodiny v jednom domku ve dvou cimrach, dneska žije v domácnosti průměrně 1,7 člověka? A hlavně důchodci osameli, a mladí bez partnerů zatím..
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Některé epidemie slintavky a kulhavky byly prokazatelně způsobeny únikem viru z laboratoře, konkrétně se to stalo jednou ve Velké Británii. Někdy byl příčinou i špatně inaktivovaný virus v očkovací látce. Toto se klidně mohla stát i v Maďarsku, třeba i úmyslně.
Naši předkové se slintavkou a kulhavkou zabývali na rozdíl od současné zpovykané a hysterické společnosti poměrně racionálně. Nakazila se celá stáda, slabší kusy umřely, asi 5%, neduživé kusy po prodělané infekci se porazily (10%), ale většina stáda přežila a byla nějakou imunní, tedy než je napadla jiná mutace tohoto viru (a že jich je hafo). Škody byly velké, ale nikoliv fatální. Někteří útlocitní sedláci se za krávy i pomodlili a život šel dál.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nemohlo, protože proti viru se neočkuje. Naopak se běžně vyskytuje v africe odkud se snadno může dostat sem. Problém rozšíření na SK je že slovenská vláda se situací víc než 2 týdny skoro nic nedělala. Polsko a Česko už hlídalo hranice a vracelo zemědělské kamiony z Maďarska, a Fico a jeho ministři řešili MDŽ.